1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581291 inlägg · 6216 ämnen

AIK - Timrå IK 2012-12-28

1545037 · » Till forumet


Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
joergenjonsson: du eftersöker en intellektuell debatt samtidigt som du kastar ur dig påståenden som du helt saknar insyn i eller som saknar belägg. Du har ingen aning om vilken ekonomisk hjälp Timrå IK har eller inte har fått av en spelare som Z. Det står inget om det i Aftonbladet eller Expressen och därför antar du att han inte hjälpt till.

Du tror att du hånar motståndarsupportrar så att det verkligen biter samtidigt som du antyder att folk är intellektuellt underlägsna men det sorgliga med såna som du är att du aldrig kommer att förstå att du är den som är intellektuellt underlägsen i debattsammanhang och det här är tyvärr vanligt bland HS yngre förmågor, du är långt ifrån ensam.

Alla här inne har sett din typ hundra gånger förut och det är SÅ gammalt och trist det du gör.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
haggen: du blev just själv låg som jj. Inte kasta spjut i kuvös!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Dream Team: Jo det gjorde jag men jag kunde inte låta bli. :)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28

Rytter: Tycker JJ beter sig som precis alla andra modoiter här inne efter en TIK-förlust. Ni bor säkert på samma gata.

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Mäster T: Hehe.. jo, visserligen, men jag tror du vet hur jag menade :)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
mikenomad:

Nog för att jag haft några duster med er den senaste tiden främst kring lockout frågan så tycker jag inte det är ok att hålla på som JJ gör nu här hos er.

Hoppas verkligen inte att han är modoit. Ignorera honom för det verkar vara en riktig idiot.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
mikenomad: tyvärr en sådan som inte bidrar ett dugg i någon debatt här på HS!

Jävla skitväder ute btw.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28

Icing-Ove: haha va?

Svin smart...spela några få A-lagsspelare på A-lagskontrakt, spela med J20 så långt det bara gå...( tills vi börja tappa för mycket mark ) 

Värva spelare med bra kaliber som ska ha 200-300tusen i månaden från januari och till april.svin bra ;) 

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Berka: Jag tror du har rätt. Var helt 100 själv på att jag kom ihåg honom som fbk:are och blev förvånad att han står som Modoit. Han har dunkla uppsåt och bör ignoreras.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Dream Team: Hmm är det inte just det vi gör? :)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
pmN-: Det är inte bra för Elitserien om Timrås slagkraft varierar under säsongen. Det sa Helber till mig.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
pmN-: Inget att ha. Skräp betalar vi inte en spänn för.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28

www.hockeysverige.se/article/13882898/videll-tvingas-lamna-jugra

Värt att spotta fram de sista kronorna vi har? :) 

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Berka:Han är klubblös för tillfället... haha!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Nisse: sen ang. Samme så borde väl du då veta att man som hockeyspelare inför klubbyten ofta åker till dom som är intressanta för att snacka kontrakt, han var nog både i kontakt med Modo, Frölunda och Timrå, men Valde Frölunda eftersom hans kvinna skulle studera i Göteborg.
Sen kan han även ha varit på andra kanslin och snackat kontrakt och titta på hur klubben ser ut innanför väggarna.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Nisse: skit i den där snorungen . De där är en sån där tarm som smyger längs korridorerna ute i de verkliga livet och är livrädd för att öppna käften . Är förmodligen oskuld och vart alltid vald sist på gympan. Internet är ett perfekt forum för honom . Där törs han provocera folk utan att riskera att få bröstkorgen inslagen
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Nisse: Jag tror ente han är modoit utan faktiskt fbk'are. Jag är dagligen aktiv på HS och har varit sen 2006 och jag kan inte minnas att jag läst något inlägg från de "Nicket" i våran bok någonsin, däremot har jag för mig att denna person har dykt upp i andra böcker och skapat oreda men då som färjestadare.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
joergenjonsson: Har hållit mig borta från hs under en längre tidsram, men kan inte hålla mig när jag läser Dina och andra mdoiters inlägg här. Hur kan Du veta att Modo inte kommer att bestraffas av hl framgent ? Jag kan försäkra Dig om att det finns ett mycket starkt skäl till att Modo blev / är ordentligt skärrade och inte vågar använda sig av Steen fast dom inget högre önskar. Du får själv räkna ut vad det skälet är. Såg för ett tag sedan att en av Dina Modobröder skrev något om att både Påhlsson och Näslund log när frågan kom upp om Timrå varit aktuell för Påhlsson. Ett tips, kolla vad Påhlsson gjorde på Timrås kansli förra lockout säsongen innan han skrev på för Frölunda.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
joergenjonsson: starta egna trådar om Modo o Z. Modo-tråden kan du gott skapa i annan GB. Okej?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
73Sjöbba:Jag väljer att tycka synd om honom istället. Det är något oerhört tragiskt med en såpass svag människa. Det är den typen av människa som ger sig på kvinnor, barn och handikappade eftersom de inte erbjuder något nämvärt motstånd. En som sparkar på de som redan ligger och får något slags kick av det. Den typen av människor är det som kommer in här och skriver...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Kan ingen stänga av den här provocerande och fablerande idioten?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28

Olle: Nubben ville ju ha lockoutspelare men när han insåg att ekonomin inte fanns i Timrå, som ju lever på förskott avseende driftsbidrag, och att Z mfl helt och fullt saknar hjärta för föreningen bytte han åsikt. Modo har för övrigt inte brutit mot någon överenskommelse eftersom de ersatt en skadad spelare. Annars hade hl givetvis straffat Modo, eftersom inget fel är begånget kommer laget heller inte att straffas. Timrå däremot lär straffas i form av ytterligare publiktapp, en förlorad elitserieplats och en eventuell konkurs. Rätta mig om jag har fel.

Jag ska iaf besöka er i kvalserien - iklädd modotröja!

Modo vann igår, igen, utan Steen - hur förklarar ni det?

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28

Olle:
Varför sponsrar inte Z med biljettköp?

Varför ville inte Z borga för lån till ny arena?

Varför vill Z ha försäkringen betald (istället för att själv betala)?

Sanningen är enkel - Timrå betyder inte tillräckligt för honom!

 Modospelarna har större hjärta för sin klubb!

Försökte förklara tidigare att jag helst ser Timrå kvar i elitserien, men det sätt på vilket mina inlägg bemöts får mig att inse att Timrås fans, de få som återstår utifrån publiksiffrorna, inte förtjänar ett lag i högsta serien. Modo spelade många år i elitserien innan Timrå går upp, så vi klarar oss garanterat utan Timrå även i framtiden..

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
NuMo: jag vet.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Olle: Bra val.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Jag plussar på inlägg som redan är gröna..orkar inte läsa..antar att det är smarta tinråiter
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
spud: men är du här igen?! Du måste ha söpe till rejält den här gången eftersom du ignorerar det faktum att allt du vräker ur dig, får du tillbaka i röven x10 varje gång. Dra i dig en treo och skramla igång långtidsminnet din jävla idiot.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
joergenjonsson: men det här har vi ju redan avhandlat för länge sedan. Z spelar inte i ES för att Timrå IK följt överenskommelsen som Modo valt att inte göra. Hur svårt ska det vara? Jag kliver inte in på ett hästhoppningsforum och börjar skräna om varför man har en rosa hjälm istället för en svart, jag kan helt enkelt inget om hästhoppning. På samma sätt borde du inte kasta dig huvudstupa in i ett hockeyforum heller och det här är något en vuxen människa borde förstå helt på egen hand. Pinsamt.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
joergenjonsson: hehe nu blev du sprallig i brallan va? Det var trevligt att se honom i eon iaf. Han är ruskigt duktig. Då är försäkringen dyrare än för eran lilla amatör... Stooora pengar...
Vidare så finns det en överenskommelse inom hl om att inte använda lo spelare.
Visst känns det bittert att z inte spelar med oss men men..
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Ja oj oj oj vad man börjar bli tjatig, men det här med målskyttar, de e helt horribelt, man ska inte förlora en match där man bara släpper en puck. Sen att just det målet uppstår av att Larsson o Jonte åker på samma puck i anfallszon där både missar och tappar i backcheck, och eftersom det var mot just gnagarna så händer det förstås med 19s kvar av perioden och efter klarat boxplay samt att i princip var det deras näst sista skott i hela matchen fast det var 20 min kvar och domarna verkligen kändes köpta......så kändes allt på nåt sjukt vis helt självklart... ......precis som man hade trott och förväntat.......fast lite värre :-(
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
joergenjonsson: Försvinn in i det råtthål du kom ifrån. 
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
joergenjonsson: Ja fan du har nog rätt. Z saknar helt hjärta för Timrå. Du är för duktig, jag får nog lägga ner det här...

Så, är du glad nu. Jag tänker inte försöka förklara mer.

Alla övriga: Hjärta för klubben definieras av en Modoit i Timrås GB på Hockeysnack. Om det nu råder några tvivel om detta så är jag säker på att han utvecklar ytterliggare hur hans definition av världen ser ut! Om man som spelare kommer överens om att inte spela en lockoutsäsong i sin klubb - MOT HLs överenskommelse - då är det ett tecken på ondska och dåligt klubbhjärta! Tacka vet jag Mudu-spelarna!! Det är pojkar mes sprätt i som gillar Mazetti!!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
joergenjonsson: Var fan har du hållit hus då, din jävla tomte? Sätt dig och googla 'tajming' och 'sparka på den som ligger = äckligt'.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Kongo: Ja, men så många gånger man står upp för det här laget och vad får man tillbaka? En näve ny bajsat i ansiktet....varje omgång..tänd lite när man får en 2åoängare men släcka snabbare än snabbast. Antingen via media ( Timrå har inga pengar ) eller rent sportsligt!

KS börjar kännas mer och mer OK än tidigare.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28

Wennerholm tippar Timrå i KS ,   det finns hopp

Mats Wennerholm @tyckande

Två svenska vinnare om NHL kommer igång: Rögle och Timrå som slipper NHL-motstånd i Kvalserien.

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
haggen: Man ska vara försiktig med att kasta steen (no pun intended) om man håller på Timrå...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28

lincoln: Jag kan måhända ha uttryckt tidigare innan föregående kvalserie att jag önskade er ur elitserien, mest för att ge åter det ni gav till oss när vi befann oss i liknande situation. När kvalserien var ett faktum för er del önskade jag dock er all välgång då jag anser att Modo behöver Timrå likväl som de flesta borde inse att Timrå behöver Modo.

Vad menar du med att börja svamla - vilka felaktiga uppgifter kommer jag med? Stämmer inte uppgifterna att Modos NHL-spelare spelat gratis inklusive försäkringskostnader? Stämmer det inte att Foppa köpt över 2500 biljetter de senaste åren och delat ut gratis till skolungdom? Stämmer det inte att Z inte kan spela för Timrå för att de inte kan lösa hans försäkring? Stämmer det inte att Z inte köpt biljetter eller på annat sätt stöttat föreningen de senaste åren? När Timrå som bäst behövde en ny arena - inte fanns väl Z där och borgade för lånen?

Karln saknar hjärta för klubben - oaktat att han är en fantastisk hockeyspelare, om detta råder inga som helst tvivel!

Måhända har inte Sudden bidragit speciellt till DIF, men han är i största grad delaktig i Lidingö HC med kapitaltillskott. Lundqvist betalar sin egen försäkring i Frölunda.

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
joergenjonsson: Vafasen du beskriver ju Bjästa if innan steens intåg jävla tomte!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Eeeeeeeeeeeeh- fuskis modo, Oppa is Gangnam style
Eh- fuskis modo oh oh oh o

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
söder över: Jaha, WOW! I en hyllningsmatch? Varför kan han inte som Modolirarna bekosta sin egen försäkring? Eller köpa 1000-2000 matchbiljetter och dela ut? Saknas hjärta? Pengarna har han ju!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
joergenjonsson: Får du alltså på fullt allvar ut någonting av detta? I denna bok? Ikväll?

Seriöst? Låt folk gråta ifred...

Ni dansade med döden för mindre än två år sedan. Don't go there.

Vad Z gjort för TIK och vad han och Nubben överenskommit har du inte en aning om - och inte jag heller för den delen. Börja svamla som du gör??? Vad fan gör Sundin för DIF, Lundqvist för VF, etc etc? Bara släpp den.

Ja du kanske har rätt - vi kanske åker ur i år. I så fall: See you in hell - förmodligen snabbare än du anar.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
JAG DRAR PÅ KROGEN SÅ KAN ADHD BARNEN FRÅN HISPAN LEKA VIDARE HÄR TILLS VÄKTARNA TAR DOM! 


TIMRÅ IK I HJÄRTAT - ALLTID

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
joergenjonsson: han har spelat i en hyllningsmatch för lander o sebbe.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28

Stick o böka i skithögen du. Timrå är alltid bäst!

Dunc:Du behöver nog vakna - tyvärr tror jag inte Timrå kommer att klara detta, inte denna säsong. Man är lite för långsamma, lite för veka, lite för obestämda avseende avsluten, lite för mätta, lite för tunna och lite för skärrade samt alldeles förbannat ekonomiskt utblottade och med föredetta stjärnor som helt saknar klubbkänsla och hjärta..

Ska ni fortsätta hylla Z?

Han som vid en eventuellt inställd NHL-säsong inte kan spela om inte någon löser hans försäkring (för betala den själv som Foppa/Näslund/Sedinarna/Steen/Enström/Hedman mfl i Modo är han inte beredd att göra).

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Mäster T: Tills på söndag åtminstone...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Rytter: Jaha... Du menar Z?

Tänkte på om säsongen ställs in i U S A. Det förstod du nog.

Annars då? Bilen går bra eller?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28

pmN-: Låt de sista 10% av ditt intresse isåfall växa sig starkare, finns faktiskt fler alternativ i ångermanland. Modo har inte bara resurserna utan även spelare som är beredd att ge tillbaka till sin förening. Vad har Z gjort för Timrå rent ekonomiskt i jämförelse med Forsberg och Näslund till exempel? Och kom inte och påstå att han inte har de ekonomiska musklerna då han förmodligen tjänat samma pengar som de om inte mer.

Inte för att ta något ifrån honom som ishockeyspelare, han är fantastisk och en sann stjärnspelare i NHL, världens bästa liga, men åtminstone jag blir en aning förvånad att han inte ställer upp mer. Peter Forsberg har vid samtliga tillfälllen de senaste åren inte bara spelat gratis utan även bekostat sin egen försäkring. Likaså kostade exempelvis inte Steen Modo några pengar ö.h.t. Zetterberg han kan däremot inte ställa upp - varför kan man fråga sig, betyder inte Timrå mer för honom? Har inte Timrås gamla lirare mer hjärta för laget än så tror jag tyvärr att det är kört - Timrås sits är inte bättre än Modos varit och vi hade sannerligen inte klarat oss utan stöd från våra f.d. spelare och NHL-proffs.

Hur ska Timrå som redan lever på förskott avseende driftsbidrag och annat kunna konkurrera med de lag som har NHL-förstärkningar i en eventuell kvalserie? I det perspektivet kan jag inte förstå de hockeysnackare som förespråkat totalförbud mot NHL-spelare i elitserien när det däremot är tillåtet i allsvenskan..

Ett ärligt, uppriktigt lycka till i fortsättningen av serien!

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
Rytter: Den får du nog förtydliga, min vän...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
lincoln:

Men inte ska ni väl börja fuska? Ni är ju bättre än så!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2012-12-28
pmN-: Var stolt, visa karaktär istället!
Kommentera

1545037 · »