1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581690 inlägg · 6215 ämnen

Apropå nånting...

« · 1972423 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Fint av Fille, inte utan att det kom en tår - ska erkännas. Hur fan kunde det bli såhär?😥
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikarn97: Har det varit u18 VM i Övik? Och småpojkarna vann gulle tydligen. Hockey är intressant!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
En sjuk grej jag kolla upp nyss, Brattström har stått alla matcher mot Oskarshamn i HA på bortaplan, han vann varje match borta, att inte freddan visste om detta asså... Man skulle ha spelat Bratten på bortamatcherna..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Skulle älska att se Hållander kvar ett år till. Tror inte han tar skada av det...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timråik123456: Sen får man tänka att Hållander har kontrakt med Pittsburgh, dom har mycket att säga till om. Helt säker på att han själv hade kunnat stanna i Timrå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timråik123456: Jag håller med dig, men det finns också undantag i Dahlen 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mappa: För mig är det helt självklart att spelare som Kinvall, Larsson, Wedin, Hållander med fler ska spela i högre ligor än HA. Dom har visat att dom har stort och äkta Timrå hjärta och det tycker jag verkligen bevisas när dom gråter i omklädningsrummet efter vi degraderades. Bara det att många av dom valde att skriva på fler års kontrakt med oss (om vi var kvar i shl) visar att dom vill spela i Timrå men eftersom att vi åkte ur förstår jag fullt ut att dom lämnar eftersom att annars skulle dom ta ett steg tillbaka i sin egen utveckling och karriär. Jag vill att det ska gå bra för dom alla i sina nya klubbar och att dom når långt i sin karriär även om det tyvärr inte blir i Timrå för tillfället.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Anders Forsberg slutar i Mora enligt DT.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: inte en chans sluta då genast upp med att sitta i omklädningsrummet o grina och påstå att man älskar Timrå nu har ju dessutom våran lagkapten lämnat . Nä det finns inget hjärta för nån klubb o varför då inte vara kvar o se till att laget blir etablerade i SHL o kunna tjäna pengar in på kontot nä alltid bara ha sig själva i första rummet jag tror att detta måste det bli nån jävla ordning på om vi supportrar i Timrå någonsin ska ens kunna drömma om att i närheten av att slåss om ett SM Guld säger det förut men säger det igen fattar inte hur Nubben orkar med alla besvikelser han måste vara med om . Troligtvis för att han brinner lika mycket eller troligen ännu mer än vad vi gör
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Såhär är branschen idag, man kan fortfarande utveckla klubbhjärta men man ska kunna få det ekonomiskt att gå ihop också... Nu när vi har ramlat ner ur högstaligan är det klart att det är inte lika attraktivt spelarmässigt och lönemässigt, jag förstår spelarna, man vill ju spela på sån hög nivå som möjligt, hade vi klarat oss kvar hade vi haft många som stannat kvar!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Fullt förståeligt förstås, men det retar lite detta med förlängningar på vissa nyckelspelare strax innan slutet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mappa: man måste ju förstå spelarna också dock. Dom har rätt korta karriärer så dom vill nog tjäna varenda krona som går. Dom är ju inte ingenjörer eller doktorer som kommer tjäna bra i fortsättningen också, och dom är inte tillräckligt bra eller känd för att göra tv efter säsongen.

Klokt att välja familjens trygghet över ett lags framgång. Hade tagit samma beslut alla dagar i veckan, för finns det något som är viktigtare än Timrå IK så är det mina barn.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
The great one: det var som att se repris på Timrås sista hemma match helt utan vilja över hela banan och jag retar mig nå in i h-vete på spelarna i Timrå som efter sista matchen sitter o grinar i omklädningsrummet o undrar hur detta var möjligt alla var ju kompisar och bästa vänner och samtliga älskade Timrå Ik. Om det var nåt jävlar anamma så skulle man bara spotta i näven och vara kvar i Timrå och ta revansch nästa säsong med reducering av lön givetvis eftersom laget åkt ner i HA . Men närå får man bara möjlighet så sticker spelare som en snödriva i solsken så in i h-vete dåligt o så måste dom ju naturligtvis vara i ST o "tacka" supportrar för att dom varit med dom i med o motvind o så hoppas dom att vi ska ses igen hahahaha enda gången man vill se dom är Timrå spelar ner dom i HA o dom är i andra laget jävla svikare o bara tänka på sig själva i alla lägen antigen är man med Timrå eller så är man emot hur är det med oss som är supportrar ska vi helt plötsligt bli supporter av nåt annat lag ( typ från TIMRÅ till Modo (hu va hemskt) gud förbjude nä tänkte väl de men spelare dom ska kunna sitta och grina o gå till en annan klubb några dagar senare o göra avbön i ST usch va dåligt. Finns ingen jävla klubb känsla bland spelare längre bara Egon o inte en tanke på hur en supporter känner blir bara skit förbannad på upplägget. Undrar ibland över hur Nubben orkar med alla besvikelser
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RunarUp:

Var på plats, speciellt snacket utanför:
”Nu blir det inget säsongskort nästa år”
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Ska ni gå hem nu ??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nyss bevittnat DIF-FBK. Vi hade spelat semi nästa säsong. Uselt slutspel detta år.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det gullas ju alltid om hur fantastiska fans Stockholmsklubbarna har.
Halva Globen var tom i tredje perioden.
Sugiga medgångssupportrar var ordet, sa Bull.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TV.n.....vad????
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse1: Ja det är ju bara att slå på TV:n så ser man det.

Bara den kommentaren motiverar ett byte av ordförande. Så vansinnigt provocerande. Han dumförklarar varenda supporter, jävla översittarfasoner
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
snåla på bara...GÄSP!
pyttsan...nubben..
va sa han?top 5?..in your dreams
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse1: I Lule boken påstår de att Rubin är på väg till Frölunda. Större chans att Bratten stannar förhoppningsvis.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Med vilja och ambition kan man komma långt, inte direkt det TIK står för. Det finns så mycket annat som är viktigare än ishockey. Bla, därför Brattström också kommer att lämna. Vem vill komma till en förening som inte vill ett skit.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat:

Aktierna gick ju upp i rök. Blev en gåva. Det finns inga aktier.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lite skillnad på vad AIK gör för delägarna och Timrå
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
josha840: har inte långt att åka till Kristianstad så får stödja TIK när ni spelar där.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TD: Det blir långa bortaresor men roligt att få möta nya lag! Almtuna kan nog vara det tråkigaste laget i Hockeyallsvenskan.

Grattis Kristianstad! Det blir alltså tre nya lag i HA.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
josha840: Skönt att vi har "vår man i Kristianstad", känns tryggt 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TD: ett ljus i mörkret. Jag bor i Kristianstad. Ser fram emot att lära dom här huliganerna hur läktarkultur ser ut. Har gått på en match här. Ingen rolig upplevelse. Sjukt tråkig hemmaklack. Mycket fula ord osv.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: grattis Kristianstad
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nu blire dyra bortaresor!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Paus Almtuna-Kristianstad eftet 1a...0-1. Hann Almtuna bygga ny hall?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hur blir seriesystemet?
vinnare av HA....direkt upp?
sist i SHL....direkt ner?
övriga..nästsist i shl?...samt HA
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Anton Wedin uttagen till Tre Kronor. En kedja med Wedin-Lander-Pettersson i VM hade varit något!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: såg Freddan ev skulle sluta .de finns en gud Kenta
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
.. She: Nej inte kul alls, men ändå värt att läsa... Det sägs att tiden läker alla sår, det är mörkt idag men solen lyser imorgon. Vill ändå säga att det var mäktigt när man såg hela ståplats stå kvar efter matchen och hylla killarna. Hur mycket skit vi kastat på spelare och ledare så finns det i grunden många som har brunnit för Klubben Timrå och har trivts och velat stanna hur tungt det ändå varit denna säsong. Det tycker jag är ett gott tecken för framtiden att så många trivs så bra i Timråfamiljen.
Det är det som man hoppas man kan spinna vidare på, att innan vi gick upp så började vi bli en aktad klubb där unga spelare utvecklas och tar stora kliv. Förhoppningsvis så har man inte tappat det efter denna korta sejour i SHL. Hur mörk det än är i dag så finns det solsken imorgon. Vi slickar såren, mobiliserar oss och visar hockeysverige än en gång vad vi går för. Stolthet och passion, oavsett division!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: ja men inte så kul
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: lägger in i denna tråd så det inte blir så haffsigt inne på silly. En insändare på ST som jag tycker va läsvärd.

Älskade Timrå IK och Timråvänner.

Slutsignalen gick och plötsligt var allt över. Det som inte fick hända. Nu rinner tårar, knän darrar och världar raserar. Kvar lämnas… ett stort tomrum. En tystnad. Så plötslig och plågsam. Idrott när den är som grymmast.


Klockan är cirka 23:00, måndag 8 april. Bilen parkeras på gården och jag går med släpande steg mot huset. Väl inne i hallen drar jag mödosamt av mig den finaste tröjan av dem alla, innan jag möts jag av frågorna: "Hur känns det nu? Hur var matchen?".

Vanligtvis brukar dessa frågor bemötas av en samlad analys, men inte denna gång. Efter några plågsamma sekunder var det enda jag fick ur mig: "Det gick inte…". Sedan brast det.

Kvar på näthinnan hade bilden efter slutsignalen etsat sig fast. Bilden av spelare och ledare ståendes på isen framför västra stå. Rödvita krigare, med tårar i ögonen. Som fyllda med känslor av svek och skam, står upp och sörjer med sina trogna fans. I andra klubbar hade publiken buat och gått hem, men inte i Timrå. Kvar stod hundratals personer och skanderade: ”Vi älskar Timrå”. Fy fan vad fint det är!

I nästa ögonblick insåg jag det jobbigaste: Många där nere kommer att lämna Timrå. Jag tänker inte klaga på någon. Tiden är inte rätt. Det är istället många som förtjänar stor respekt. Unga och orutinerade spelare som fått bära föreningen på sina axlar i en historiskt tuff och pressad säsong, och inte minst i kvalspelet.

Ett särskilt tack vill jag rikta till en spelare som i min mening är värd några rader som extra uppskattning: Johannes Kinnvall. Skytteligaseger i din debutsäsong i SHL. 21 år gammal står du där, vid blå linje, och ska vara kreativ i alla pressade och avgörande lägen. När andra gömmer sig kliver du fram och tar ett stort ansvar när det gäller som mest. Trots misstag fortsätter du att våga och underhålla med dina dragningar och enastående dragskott. En av Timrås bästa offensiva back på mycket länge. Du har visat upp en smått enastående utveckling i Timrå, och nu hoppas jag innerligt kunna se dig i den rödvita tröjan i framtiden.

Drömmen om SHL blev verklighet, men kortvarig. En sak är säker. Är det någon klubb som kommer starkare ur detta, så är det Timrå IK. Jag längtar redan till den dagen vi står där igen och sjunger: ”Vi är tillbaka”.

Vi ses i september. Laddade för revansch. Tack för i år!

Stolthet och passion, oavsett division
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: I ärlighetens namn tror jag inte att det är många som småmyser. Vi har det alldeles för färskt i minnet själva för att kunna vara skadeglada. Möjligtvis hade jag kunnat mysa lite ifall Frölunda, som har satt i system att sno de bästa juniorerna från andra lag, hade åkt ur, men Timrå? Nej.

Som jag skrev i MoDos forum så finns det en egoistisk sida hos mig som är glad över att vi spelar i samma serie igen. För i ärlighetens namn klarar jag inte av att engagera mig när MoDo spelar borta mot Pantern i Rosengårds ishall med 200 åskådare på läktaren. Att spela i Allsvenskan känns inte lika pissigt ifall det finns andra klubbar med lite själ och historia.

En viss mån av rivalitet mellan klubbarna är viktig för intresset. Men den roliga rivaliteten uppstod när båda klubbarna var riktigt, riktigt bra. Vi vill ju spöa er i en SM-final, inte i Allsvenskan.

Så, skulle jag få regissera nästa års säsong, så hoppas jag att MoDo och TImrå kommer 1:a och 2. Därefter förnedrar vi er fullständigt och vinner med 3-0 i matcher. Och sedan går båda lagen upp till SHL. Om det blir så, lovar jag att komma hit och trolla och provocera ;-).

Önskar er all lycka till nästa säsong, förutsatt att ni är något, något, något sämre än vi. :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: haha rutinerade herrar som kommer ihåg Manfred Kalrz!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: Instämmer!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: ...och Ivandrago o Dundee är 2 sympatiska deltagare med bra split vision och precisa inlägg. Nästan som Manfred Kaltz.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Med tanke på allt " Häcklande " som
HS-Modoiterna har fått utstå av medlemmar här på Timrås Forum. Så är det fantastiskt fint gjort av dom. 👏
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vill tacka alla HS-Modoiter för respektfullt hanterande av vårt debacle. Har inte sett nåt gottande inlägg härinne även om jag förstår att ni småmyser nu. Allt annat vore ju onaturligt. Och ni som skrivit, rytter och puffe bl.a, har gjort det värdigt och snyggt 👏
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
ante08: Orkar inte se på hockey just nu, allt jag läser eller er på hockey påminner mig om det vi begmfinner oss i och framkallar ångest. Kunde inte ens titta på Leksand vs Mora och njuta.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Elias Pettersson på SVT2 NU!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Nej, inte jag heller. Att medias gullegrislag nummer ett lyckas får knappast en att känna någon glädje. I grunden känner jag dessutom att Timrå har betydligt mer likheter med Mora som förening.

Men i det stora hela är det en ickehändelse som man inte orkar bry sig om. Imorgon är det hockey på riktigt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Den ersättningen har Timrå redan fått, i runda slängar 3 miljoner.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Thomas Johansson börjar redan prata om vilka spelare han vill ha från Mora. Ett riktigt lågvattenmärke, usch!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Fast kudos till samtliga leksingar som dom intervjuade.

Höjde Moras insats, var ödmjuka och visade sympati. Brages intervju borde ingå i Hockeymålvaktens-ABC-handbok. Aldrig hört en så sansad intervju efter en sån här match.
Kommentera

« · 1972423 · »