Som boende i tjockhult kan jag tycka att det är mysigt att gå till hovet och kolla hockey, men...djurgården är ju ett rätt äckligt lag. Modo är också ett rövgäng, men det finns samtidigt få saker som skänker samma njutning som att spöa Modo borta medan Löfvén och Foppa gråter på läktaren.
Vet inte om det står i manus att dom måste ställa såna frågor , men vad förväntar dom sig när dom står i hemmaklacken å undrar : Hur tror du matchen går ?
"Tycker det är helt sjukt att det sitter folk här och hejar på Modo. Skulle aldrig hända i modoforumet om det var omvända roller"
Jo då, vi höll stenhårt på er mot löven och många var in och grattade er när ni avancerade.
Vi är rivaler och hatar varandra när vi möts. Men jag vill ha Timrå och Modo i SHL. Vill uppleva hettan 2007 igen. Nästa gång kanske det är er tur att slå ut oss och gå hela vägen, ni har samma typ av hemvändande vi hade då.
Timrå mår bra av modo I shl och modo mår bra av Timrå i samma serie.
DJ Hemp: Var det inte du som hejade på Malmö mot Brynäs för att du skulle få se några timråmatcher nere i Malmö trots att det hade varit mycket bättre för Timrå om Brynäs klarade sig kvar?
Andersson: Självklart kan man inte heja på DIF. Men man kan omöjligen heja på Modo. Jag tycker det tar bort hela ”rival”-tänket. Det kommer bli fantastiska derbyn om dom går upp men man behöver inte heja på dom för det.
Du talar om att tappa konceptet. Jag håller på vilket lag jag vill. Andra likaså. Kom inte med några så kallade tillrättavisningar. Jag bryr mig inte om sådana.
DJ Hemp: det var I-N-T-E en jävel i modoforumet som hejade på oss i play out, precis som det ska vara. Det är bara i timråboken som vissa har tappat konceptet fullständigt.
DJ Hemp: vilket jävla käbbel. Ska man behöva förklara sig varför man håller på ett visst lag då ens eget lag inte spelar och inte blir påverkad av utgången? I såna matcher handlar det till 99% att man håller på det lag man ogillar minst. I den här serien vill jag se att norrland tar ner stockholm på jorden. Djupare än så är det inte.
{297}: aldrig och aldrig. När ni mötte Dif i kvalet förra säsongen såg jag hellre er stanna kvar än Dif.
Så länge vi inte spelar i samma serie kan jag unna Timrå lite framgång. Om ni dock börjar nå semifinaler kommer jag dock att heja på er motståndare. ;)
{297}: Av två onda ting är ett mindre ont. Att jag hoppas på MoDo beror till största del att jag absolut INTE vill ha tillbaka Djurgården. Dom kan gott lalla på där på hockeyns bakgata ett tag till.
Det och att jag tror att det ekonomiskt är bättre för Timrå med lillebrorsan tillbaka än Djurgården.
Olli Hahl: Tycker det är helt sjukt att det sitter folk här och hejar på Modo. Skulle aldrig hända i modoforumet om det var omvända roller. Det är något väldigt kristligt över att vända andra kinden till, mot fienden, och då är det ändå övik som är mini-Jerusalem.
Zource: GLÖM DIN DRÖM! Nu ska Tim Juel in och vakta kassen och upprepa fjolårets bragd. Didrik o skägget/mustachen håller blå. Dahlén fortsätter att ösa in mål. Sega gubbarna är slowstarters men vaknar till efter jul... När det dags för 5 ... | Läs mer
Ja, det lutar väl tyvärr åt det hållet 😵
Skönt och logiskt i alla fall att vi alla kan enas om att ingen gillar ”Garpen”.