1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613786 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Ja verkligen. Skulle han ta chansen till större rockader i uppställningarna? Skulle vi få se rollspelare? Skulle vi få se annat spelsystem?

Troligen inte men man kan ju alltid hoppas :)

Rip Kirby: Lite intressant vore det ändå att se hur laget hade uppträtt om Lasse hade burit huvudansvaret en match, men nog lär väl Ante vara tillbaka imorgon..

angeroath: Håller inte med dig. Det ena utesluter inte det andra. Givetvis ska man vara medlem. Men i specifika situationer bör man kunna ta till en swishkampanj om det gäller mycket eller är en unik möjlighet att få in en bra spelare.

Alla tycker vi olika som tur är.

Rip Kirby: Ops, tiden går fort, fr o m säsongen 22/23 ska det vara, enl bifogad artikel.
Tror de missade det ifjol, då åtminstone #24 användes...

Rox1: Okej, det är väl bara logiskt kan jag tänka mig.

Zäta75: Kan verkligen inte för mitt liv förstå det här skrikandet efter swishkampanjer.
Var medlem och problemet är löst.
Det är dessutom långsiktigt bra mycket rimligare då det är större chans att folk förnyar sitt medlemskap än att man ska swisha så fort det blir panik.

Rip Kirby: Brukar inte spela. Men imorgon kommer jag att spela på Frölunda till ett fint odds på 2.69. Det är win-win. Har jag rätt vinner jag pengar har jag fel vinner Timrå och jag blir glad :) Samma kommer att gälla mot Oskarshamn med ännu bättre odds säkerligen

Rip Kirby: Numren som hänger i taket är fr o m den här säsongen pensionerade. Hållander presenterades först med #11, men fick byta när det uppdagades. Tror att #20 oxå är bannlyst fram till "pension".

Mustard Tiger: Förstår det inte heller. Vi samlar med lätthet ihop de pengar som krävs.

Starta en swishkampanj nu! Snart försent och missat slutspel.

sargad: Bara Lill-Strimmas #5 är pensionerat i Timrå IK.

EXPLORERSMÅLAND: Är Jockes nummer pensionerat? Eller hade Alvarez 10 ifjol?

Finns det en lista på pensionerade nummer någonstan?

Tonymontana: Förstår heller inte den här aversionen som kapanen verkar besitta gentemot swishkampanjer? Seriöst nog kan vi samla in några 100 tusen för en sån som Niku säsongen ut.

Zäta75: Jo möjligt kanske nu när det är lite kvar, kan ju knappast va så lus pank att ingen värvning tillkommer.

Zäta75: Merparten nämner att vi är i störst behov utav en sån som Niku, men att det också är snustorrt i plånkan.

Tonymontana: Jag tror och hoppas att han presenteras. Bara 2-3 månader kvar av säsongen nu så inga stora pengar. Man har råd. Om man är seriösa i att man vill till slutspel dvs. En swishkampanj fixar det annars.

Zäta75: han kommer inte presenteras. Om man inte hade råd med Olli J som ändå krävde en snittlön i SHL(alltså runt 70-80k i månaden) så har man knappast råd med niku.

Antar att det inte framgår något nytt, men någon som har premium; Hugger vi på något eller är det bara Ante-gate som avhandlas?

Det är intressant att man vill ha tillbaka Alvarez. Som många konstaterat så gjorde han inte någon bra första säsong men revanscherade sig i den andra.

Rykten gjorde gällande att han hade en rejäl slant i lön givet vad man fick ut av honom. Som flera påpekat är han inte heller en framtidsman att bygga kring. Summan av kardemumman är att jag tycker att Kapanen gjorde rätt som inte förlängde med honom.

Har Mieho kunnat axla hans roll? Mja inte direkt men frågan är om han fått det uppdraget? Som jag sagt tidigare, rollspelare är inte något man föds till utan man får tydliga instruktioner från en coach hur man ska användas.

Här tycker jag Ante brister dels i hur han formerar kedjorna men även kring rollerna i laget. Det framkommer inte med någon tydlighet att dagens trupp har någon "rollfördelning".

Tror jag att vi kan hitta bättre spelare än Mieho? Ja.
Tror jag att vi behöver en bättre spelare än Mieho? Med dagens spelarmaterial bland forwards borde vi inte ha det behovet. Men om det är så att han tar en plats från exempelvis Boyce eller Värmhed i framtiden så är jag mer tveksam till att behålla honom.

EXPLORERSMÅLAND: När kommer Niku att presenteras tror ni? :) Ju tidigare desto bättre.

Rip Kirby: Lätt match i morgon, Frölunda är vår lilla bitch. 5-0 minst 💪

EXPLORERSMÅLAND: Åhhh Jocke!! En legend. Hans yviga dribblingar betalade hela entrepengen.
LEGEND!!! Jag kan sakna den tiden på många sätt.

Ett friskare Timrå IK som tränar idag när alla forwards är tillbaka. Nu saknas Per Svensson och Ante Karlsson pga sjukdom. Men det är ju match först imorgon, så det finns förhoppningar.

RunarUp: Tror vi skulle få behöva betala mer för honom än vad Växjö gör dock.

En ny bakk Kappan!!
Uppladdat:

500x0-screenshot20240117110907facebook.jpg

OlliJanne: Absolut, om Lakers inte längre vill ha Ludde så skulle jag välkomna honom alla dagar i veckan.
Han är jävligt nyttig och rivig i Växjös brunkar-lina. Skapar rätt mycket chanser men där håller han tyvärr Timrå-effektivitet.

OlliJanne: Man glömmer lätt bort att tiden går och att ålder är en extremt viktig faktor för hockeyspelare. Efter ~32 är det en brant nedförsbacke för de flesta.
Mieho, Boyce, EA och Didde är i sin bästa ålder just nu. Edfeldt och Forsmark kommer fortsätta utvecklas och i väldigt många år till.
Hanzl och Svensson har något enstaka år kvar på SHL-nivå.

Alvarez trappar ner i Finland.

Vi behöv sånna här ikoner i lage 💪💪💪
Mä hjärta...Jocke mä kniven 🎉🎉🎉
Uppladdat:

500x0-fbimg1705482452220.jpg

Karlsson74: ja och förläng Forsmark redan nu innan han blir så dyr

Labban: ja riktigt svår.och långt ifrån någon toppklass på någon av våra backar egentligen. speciellt när vår kanske tänkta toppback eronen floppat. .Forsmark är ju den som överraskat mest..dssutom utvecklingsbar. Här måste till en förändring till kommande säsong. .

Olli Nomadinen : sorry Mike, nu riktade inte jag mig specific mot dig (eller nån annan heller) utan mer generellt mot dessa pro-Alvarez tongångar som dykt upp väldigt mkt nu när laget går kräftgång. Jag hade nog också kunnat tänkt mig behålla honom efter förra säsongen men lite svårt att sia om hur vida Kapanens bedöming att behålla Mieho till förmån för Alvarez var rätt ur ett ekonomiskt perspektiv. Rent sportsligt så kan vi väl med facit i hand säga att Mieho inte är nån större hit. Att en finsk sportchef plockar in en massa finnar är ok... så länge de är svinbra ;-)

Labban:Utan hänsyn till känslor men hänsyn till lagbygge så förläng Rindell, Lyytinen och Edan. Ersätt Ericsson och Eronen. Försök värva en ung klon av Ericsson som har bättre fart och tuffhet samt en spelskicklig Lyytinen kopia. (Om drömmen är att slåss i toppen😄

OlliJanne: Jag skriver inte att jag vill ha tillbaka honom nu, däremot vidhåller jag att jag hellre haft kvar honom till förmån för Mieho t.ex. Men då har jag inte ekonomin med i beräkningen, det kanske skiljer väldigt mycket där som motiverar det val man gjorde

NDR: All heder till Alvarez fjolårssäsong och det han uträttade då i den rollen var vida överlägset det Mieho har utträttat hittills denna säsong men att vilja ha tillbaka en 36 åring som verkar göra en mindre lyckad säsong i Liiga känns ju ungefär som när Bjön Borg gjorde comeback med gamla träracketar. Dessutom har vi väl redan SHLs äldsta trupp så lite fräshare hoppas jag vi kan tänka. Hur går det för Ludde Nilsson i Växjö nu för tiden? Är inte det en "hemvändare" som skulle kunna fylla Alvarez/Mieho rollen?

Håkkybåkky: Tar Rindell 8 dagar av 7 före Stenqvist

Meduza: Vad han kostar har jag ingen aning om men folk härinne verkar ju vara av uppfattningen att han spelar för kaffepengar.
Dålig vet jag inte men alldeles för menlös enligt mig och inte i närheten av att göra skillnad eller skapa förutsättningar för våra "stjärnor" som faktiskt Alvarez gjorde med den äran förra säsongen

Svår kontraktssituation Timrå hamnat i. Lyytinen och Rindell utgående. Båda såklart givna förlängningar enligt mig. Edfeldt också utgående. Men vad jag hört och sett själv är folk ganska nöjd med honom och vill ha honom kvar? Vi har alltså 9 backar potentiellt alla under kontrakt. Var finns det utrymme att göra förändringar på backsidan? Är alla friska har vi en helt ok backsida, men det är långt ifrån toppklass i SHL trots detta.

Synct: på funkar ju inte särskilt bra,så kanske han har en poäng där. Funkar det inte,prova nytt tänker jag

Olli Nomadinen : Är Mieho verkligen så dålig.
Tycker att han är en frisk fläkt, kämpar stenhårt, tacklar och provocerar.
Perfekt brunkare som ska spela i 3:e - 4:e.
Dessutom, antagligen billig?

DenRöda: Ok, då har det hänt sedan flytten till Finland för förra säsongen var han det med råge. Jämför du en fjolårs-Alvarez med Mieho t.ex blir det nästan löjligt

Olli Nomadinen : Nej, Alvarez har tappat enormt mycket fart. Han är inte på SHL-nivå längre.

NDR: Jag vet att det förmodligen var en prisskillnad här men då är frågan hur stor för som Olle skulle svarat; Jag räcker upp handen på att Alvarez ist f Mieho hade gjort skillnad till det bättre

Tom Topp: Känns ju lite konstig att man pratar om spilld mjölk när det kommer till Alvarez, en 36-åring som var ifrågasatt deluxe första säsongen och nu verkar gå som en kratta i Liiga. Vem tror att han hade gjort skillnad, räck upp handen?

Modano: Asså din pellejöns. Rindell taktar 26 poäng, vilket är mer än de 21 poäng Stenqvist bidrog med föregående år(grundserie).
Så vadå ”ingen kommer vara i närheten av”?

Synct: Jobbig var fel ord. Såklart man kan tycka annorlunda än tränaren, gillar bara inte tanken på att han kan vara en drivande kraft i att skapa någon form av spricka i gruppen. Men det verkar väl tyvärr inte bättre än att så är fallet denna gång.

eltifoso: Om man får svära i kyrkan, är inte CHL lite som mellandagscuperna förr,
fast dom störde inte normala spelschemat så mycket.

Ett bra exempel på CHL:s status är väl att Stats-TV har sändningsrätt,

Rip Kirby: Inte vi iaf, vi är för bleka

Rip Kirby: Fria popcorn till minderåriga, fri öl till överåriga. En oerhört blek kopia av Champions League, som också är en oerhört blek turnering.

Tacka vet jag Europacupen

puffe: Drygt 4000 på plats. Nog bryr sig folk, men det känns väl spontant som att hela grejen med CHL är ruskig B-underhållning.

Svartvik: Dahlén har inflytande både i laget och i ledningen. Han bryr sig garanterat om alla och märker han att många drar åt ett håll, då är han nog rätt snabb att framföra dom åsikterna, ta till sig och lyssna.

Svartvik: " Känns ändå på något sätt konstigt ifall det är Dahlen som är jobbig."

Vem har sagt att någon är jobbig? Man kanske inte gillar sättet Ante vill spela på och hur han coachar. T.e.x i PP som Jonte pratar ÖPPET om.

« · 2631390 · »