1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609333 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
NDR: ja jag är tveksam till balansen i den kedjan men vi kan väl hoppas

Synct: Alla vi som hatar Sundsvall klappar nu! ”Klapp klapp”

Överraskning imorgon? Förlängt med Mieho 🤤

Vintern vi har sätter sina spår minsann. Skulle nog tro att man löser den situationen som uppstått.

Olli Nomadinen : Så är vi i NATO .. inom en vecka gäller artikel 5. Nu kan man fokusera på hockey :)

pingvin: Men hey, vem är inte det!?

Rip Kirby: Missförstå mig inte. Jag är bara avundsjuk!

pingvin: By the way. Ante K har haft samma frisyr typ sen tonåren. Eventuellt med inslag av hockeyfrilla back in the days.

Kamma till benan för helvete! Avdelning *Varför fick inte jag det hårfästet…”
Uppladdat:

500x0-img3676.png

500x0-img3675.png

För övrigt vinner Brynäs årets allsvenska nästa omgång , grattis i förväg

Nisse på Mon or: Inte =)

Vargher85: Ja det är ju en vågskål med. Med en tunn börs så kan det ju i detta läge vara dyrbara pengar att lägga på en back som inte är en stor talang i grund och botten och som K A N S K E kan bli en breddback på sikt.

Jag lutar nog mer åt att ge melander mer förtroende. En back som har presterat i allafall på J20 nivå innan och har förutsättningarna att på sikt kanske bli en användbar tvåvägsback.

Olli Nomadinen : Tvek på den men vi håller tummarna imorgon, saknar någon där som kan vara lite "elak" och kan göra skitjobbet.

ssk-Löven 2-0. Hur ska Löven kunna klå topplagen i slutspelet?

Håkkybåkky: Det är det jag menar, han kan kanske finna ett SHL-jobb en vacker dag och då i en speciell roll, har aldrig sagt att han skall ingå i Timrås trupp nästa säsong.

Då han klev ner som back rätt sent i sina ungdomsår och efter det rätt tidigt hamnade i seniorhockey är ju självklart en utmaning med allt vad det innebär.

Time will tell och jag har ingen aning, hade varit rätt kul om han lyckades täppa igen truten på oraklet utan filter Mo-da-no. Är han/du Christoffer Skåån?

{469}: Ett stort problem är att Sundsvall Hockey är så dåliga. Det hade varit bättre om de spelat i HockeyAllsvenskan. Då hade spelare kunnat växa till sig där. Fast Östersund är väl ett alternativ, och Hudiksvall kanske går upp.

För jag håller med dig angående att Edfeldt är en spelare som skulle behöva växa till sig på lägre nivå. Tror att det skulle gynna honom mer att vara en back med relativt stort förtroende i HA än att vara 7/8 i SHL.

Så: Skriv ett tvåårskontrakt med honom. Låna ut under nästa säsong och möjligen delar av säsongen därefter. Sedan får vi se var han står.

NDR: Dahlén med Hanzl är ju en våt dröm i teorin men irl har det inte automatiskt varit a match made in heaven tidigare

{10473}: 54 -78 -14 känns lite som att det kan gå hur som helst. Jag hoppas att det fungerar, har lite svårt att se vem som kommer att bidra med vad i den konstellationen.

Bee: Äh, får dom ihop kemin bör dom kunna producera.

Vargher85: Samtidigt så har alla dessa spelare du nämner ett antal säsonger i HA i bagaget och tagit sin tid att utvecklas.

Det innebär att vi inte bör räkna in Edfeldt på typ minst 2 säsonger i A laget i SHL.

Sen är jag en av dem som höll Hållander före Olofsson och faktiskt tyckte det var fel spelare som fick guldgallret.

Jag säger inte emot dig att det kan vara värt att satsa på Edfeldt över tid, men han skall inte ha en plats i Timrås A lagbygge till nästa säsong i mitt tycke.

Kostar väl oss ca 100k/mån att bli av med Eronen. Förmodligen svårt för Kapanen att agera då.

TIK_TIK: Unga spelare måste få chansen och mig veterligen så tar det längre tid för backar att blomma ut. Titta på en spelare som Marcus Hardegård och hur han har blommat ut den här säsongen, 26 år ung. Jag tycker det är alldeles för tidigt att ge upp på Edfeldt redan.

Sedan apropå talanger och tålamod. Säsongen 13/14 var Anton Wedin och Daniel Öhrn relativt likvärdiga. Frågan är om inte Öhrn till och med var något bättre. Ett par år senare tillhörde Wedin SHL:s bästa forwards, medan Öhrn fortfarande var en habil allsvensk spelare. Säsongen 17/18 var de Jacob Olofsson som tog hem Guldgallret och överglänste Filip Hållander. Idag har Olofsson en undanskymd roll i HockeyAllsvenska Björklöven, medan Hållander håller på att etablera sig som en storstjärna i SHL.

{10473}: Asså jag vete fan. Hanzl, Pettersson och Dahlén tillsammans känns som ett recept för ett spel som går i fem kilometer i timmen.

Hälge: Borgman som presenteras!1!1

Hälge: uppdateringarna funkar dåligt i TIK forumet även i BIFs forum

Greven:

”Jag har gjort om lite i kedjorna och satt ihop Hanzl med Dahlén och Pettersson. Det blir en mer offensiv lina där vi förhoppningsvis får ut mer av deras just offensiva skickligheter, säger Karlsson.
– Sedan har vi Lundin med Mange (Pääjärvi) och Mieho och så Oliver med Erik och Bojan (Jeremy Boyce). Oliver har trivts med dem hela säsongen och jag tycker vi fått ut mest av honom i den miljön, så det ska bli kul att se den kedjan tillbaka.”

Dåså. Dahlén med Hanzl och Pettersson. Gillar.

Då får vi se detta imorn.

Wedin - Lander - Hållander
Dahlén - Hanzl - Pettersson
Pääjärvi - Lundin - Mieho
Johansson - Andersson - Boyce

Modano: Vi tänker hockey på samma sätt. Hoppas vi kan mötas i SHL på slutet nu. Grishockey!

Hälge: Rindell återkommer imorgon. Det var trevligt att läsa :-) Hoppas f ö att Juel får en till match, vore konstigt annars

Hälge: Låter bra. Gillar Modano. Glad att TIK spöade Åsa-Nisse sist.

Pyrret: Haha ja grin på pissmyra JAG HAR RÄTT SOM VANLIGT ingen får ge kritik här inte alla ska tycka lika skiter jag fullständigt i se och lär

Det kan komma en överraskning i morgondagens match. En förlängning, kanske?

Modano: Just det ja, dvärg kärring handväska. Den gamla klassiska analysen har man hört förr från dig

Pyrret: "Du tillför inte ett skit här och du hör hemma hos S-vall hockey. Luffare"

Ta det lugnt... Sundsvall hockey är värda bättre.

Modano: Måste tacka för vinsten mot Åsa-Nisse! Vi är evigt tacksamma!

Modano: Du tillför inte ett skit här och du hör hemma hos S-vall hockey. Luffare

Modano: Varför såna grova påhopp på en junior som sliter och jobbar för att bli nått, om jag får säga vad jag tror så är jag övertygad om att han fortsatt kommer att vara en SHL back.

Modano: Blir du nöjd om vi knycker Viktor Hedman framför näsan på Modo ?

Modano: väldigt hårt med de tankesättet kommer vi inte förvalta många junisar. han är lite för vek på stora hela just nu men har gjort bra matcher med. han är ung låt honom få växa för fan

Edfeldt en av de absolut sämsta backarna i ligan kommer ALDRIG bli en SHL back skulle inte gör avtryck i hockey allsvenskan liten svag spel dum hör hemma i S-vall hockey

Ber om ursäkt för spam.

SISTA CHANSEN!

Förbeställ en t-shirt och stötta tifogruppen. Lägger beställningen ikväll/tidigt imorgon.

300:-
Swish: 0730586674

Märk betalningen med färg på tröjan följt av storlek.
Exempel: VIT XL

MOT KVARTSFINAL ❤️🤍💙
Uppladdat:

500x0-img2475_3.jpeg

500x0-img2474_3.jpeg

Håller med tidigare skribenter om Edfeldt. Hans stora bekymmer är spelsinnet, och det medför per automatik att det finns ett tak för hur pass bra han kan bli som SHL-spelare.

Hans skdridskoåkning är superb, och hjälper honom att korrigera situationer som han läst fel. Om man skulle addera ett par kilon + lite rutin så kan han bli en hygglig SHL-pjäs. Jag håller gärna kvar honom 1-2 år till för att se hut utvecklingen går.

NDR: Didde hade ju dock ett par säsonger i HA i bagaget innan han tog steget ordentligt.
Jag tycker också Edfeldt behöver nån/några säsonger i HA om det ens skall vara aktuellt för en satsande klubb som Timrå att räkna in honom på 7 backar.

Didde hade ju i allafall fysiken rätt tidigt som sitt signum.
Vad Edfeldt är för slags back kan jag inte tiktigt sätta fingret på. Inte nån tillräcklig styrka för att satsa på honom i SHL i dagsläget i allafall.

{8179}: Jag nämnde tidigare att han skulle kunna bli en "Didrik Light" och då självklart med fler kilo under västen, han är som du säger en spelare med ström i klubban. Oavsett om Noel tar/får 5 i allsvenskan så kommer han aldrig att få samma gung i grejorna som Forsmark eller annan vald spelskicklig back, den verktygslådan är det få som lyckas träna sig till.

Däremot så finns det träningsprodukter som kan hitta sin roll även i SHL, Noel är en sån spelare, liksom Didrik.

Patrick Polly: Hårda ord, lol. Ja han kan säkert vara bättre om 2 år, det har jag inte sagt något om. Sa bara vad jag tycker att han bör fokusera på för att bli bättre. Sure att han kan göra soloräder, men hur ofta lyckas han med det då? Det är ju inte direkt ett vinnande spel i dagens SHL där man möter en köttmur i mittzon mestadels. Jag vill hellre ha en back som kan sätta igång spelet bra från egen zon så att vi kan få till bra uppspel.

Patrick Polly: En utlåning vore väl bäst, om han ska få den istid han behöver för att ta dom stegen.

{8179}: noel är tyvärr inte ensam där. tycker många i vårt lag är dålig på att läsa och förutspå spelet. tror mycket ligger i fysiken. undra om vi är så bra tränade? titta på typ modo o malmö. individuellt inte lika skickliga men är stundtals tunga att möta. får för mig att de orkar mer än vissa av våra spelare. det är liksom svårt att åka bakom mål och checka ev passnings mottagare om du är slut. då står du framför kassen och inväntar att den får pucken ist.

sen kan mycket ligga i att vi är så jävla skadade hela tiden så de måste spara på energi.

{8179}: Lite väl hårda ord tycker jag. Visst Edfelt är lite valpigare än Forsmark men när han har självförtroendet så kan han göra solo-räder ala Rindell som är riktigt potenta.

Ge honom 2 år så kommer han var ännu bättre.

Rip Kirby: Det stora "problemet" med Edfeldt enligt mig är att han reagerar iställer för agerar i dom flesta situationerna. Det känns liksom inte som att han vet vad han ska göra innan han får pucken. Då blir det svårt att göra saker bra också. Då menar jag inte bara vårat grundspel, utan mer att man ska ha bättre koll på sin omgivning. Sällan jag ser honom slänga en blick över axeln när han ska åka ner och hämta pucken i egen zon, för att ta ett exempel. Han skulle behöva hitta ett lugn i sitt spel, nu känns det som att han har ström i klubban, sprätter ju bara iväg pucken så fort han får den. Sure att det kan fungera ibland, men det håller ju inte i längden. Gämför med en sån som Forsmark, där snackar vi storkukslugn, tror han kommer bli ännu bättre kommande säsong.

Tonymontana: Tror alla på det? Snarare så diskuteras sannolikheten i ryktet. Du vet att detta är ett diskussionsforum va?

Jnttik: Min personliga uppfattning om Edfeldt är att han behöver lång tid att växa in i något som går att likna en SHL-back. Men vad gäller att köra fast mot Växjö - det går ju att nämna hela laget, alltså alla spelare, ingen kommer undan med godkänt där i lördags.

« · 2659947 · »