1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601239 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
russkiy medved blyat: Vrid Mora klockorna på max o vinn!!!!!!!🇺🇿🇺🇿

Rip Kirby: Imponerad av Mora. Tappar massor med spelare varje år men tack vare fantastisk scouting kommer de tillbaka hela tiden. Finns mycket att lära där.

russkiy medved blyat: Får skaffa ny materialare ?

Rip Kirby: djurgården faller ju fan för allting. Måste ju vara HA’s lättaste lag?

Per HApps: Nej det kommer dom inte att göra.

Rip Kirby:

Jag kan hålla med dig men jag tror många SHL klubbar suktar efter Klasens PP spel ifall DIF inte går upp, jag talar såklart inte för alla leksingar men skulle gärna se vad han kan bidra med i PP hos oss, han är fortfarande rejäl klass tycker jag

JonteD: Dyrgår´n är i det läget nu, så länge man misslyckas att gå upp i SHL, ett lag där man får titta på och slussa vidare sina lovande spelare till SHL/andra bättre ligor. Den generation med Daniel Brodin, Marcus Krüger/Linus Klasen (som egentligen är en Södertäljeprodukt) m.fl, är samtliga 30 plus och måste sägas har passerat sin peak i karriären. Man klarar av att hålla nivån i Hockeyallsvenskan tack vare sina indivuduella skills, men åren går inte deras väg precis. DIF med Niklas Wikegård i spetsen har ett digert arbete framför sig att försöka föryngra ett lag som vill upp i SHL. Men att försöka göra det i Hockeyallsvenskan där det finns en bättre liga runt hörnet kan väl inte sägas vara särskilt lovande.

{469}: Ok, då vet jag.

TIK_TIK: Lööke byter väl lag i Finland vill jag minnas. Har för mig att Expressen skrev om Ilves.

mattias - 74: Dyrgården är o kommer att förbli ett mediokert HA lag så jävla upphaussade o lever på gamla meriter med andra ord dåliga 🤬🤬

Vet inte om det skrivits nått om att Lööke inte får förlängt. Nått att ha tro?

Villervalla:

Jag säger tvärtom, är det något lag Brynäs inte skall möta tycker jag så är det DIF, de brukar tända till när det gäller, massvis med erfarenhet av den här typen av matcher och många spelare som har erfarenhet, vilket såklart BIF också har och oavsett hur mycket jag vill ha upp Brynäs som leksing så säger magkänslan att DIF vinner över 7 matcher.

Jag har gärna fel men utan att vara alltför kaxig vilket jag nästan aldrig är så tror jag att jag får rätt.

Hursomhelst kommer det bli en häftig matchserie oavsett

Per HApps: Jag tror som dig, Dif spelar HA även nästa säsong.

Per HApps: Nån som såg Viktor Andréns pass (från eget mål) upp till kraftigt fiskande Marcus Krüger/Daniel Brodin? Båda blir fria från offensiva blå och Brodin är det som gör målet. En rätt sjuk passning! 1-0 DIF.

Barkborren: har sagts förut å lär aldrig ske tyvärr!

Brynäs kommer att städa av DIF i fyra raka om dom ens klarar av Mora.

{5647}: Varsågod! 😊

Pyrret: utöka SHL till 16 lag. Gör en norr och söder serie där man möter varandra oftare i serierna som det är i NHL. Borde sparas in rese pengar på det sättet

{469}: Stäng SHL och endast uppflyttning genom kapital

KniveN: Direkt upp och ned är.inget måste i min bok. Däremot tycker jag att det skall vara 2 platser upp och ner.
Lite större rotation på slipsnissarnas SHL liga.

Niikeliito: direkt upp och nerflyttning har inget i hockey att göra.

Om det behöver göras om och det behöver finnas chans för två lag att gå upp så kan man köra HA slutspel och istället för att två lag går till final så får dom möta två sista lagen i SHL i bäst av 7.

{5647}: Jo det där upplägget har jag förespråkat länge.

Med tanke på den stora klyftan ekonomiskt mellan HA och SHL. Så skulle det inte alls svida lika mycket för det lag som åker ur SHL. Då kan man satsa rätt hårt för att gå upp så snabbt som möjligt igen.

Det underlättar också för det lag som vinner HA serien att vara med tidigare på spelarmaknaden och vara med och buda på SHL spelare.

Niikeliito: Hörde ett intressant förslag.
Lag 14 direkt ut och lag 1 i HA upp.
Sedan tar lag 13 i SHL plats i slutspelsträdet för HA. Dvs, om det vore den här säsongen skulle HV tagit Brynäs plats i HA-slutspelet.

Jag älskar HA-slutspelet då det är mycket öppnare spel med fler överraskningar och fler målchanser.

Apropå nedflyttning och slutspel:
Jag tror ja hittat det perfekta nu, lag 14 i SHL åker rakt ut och vinnaren i hockeyallsvenskan går direkt upp i SHL... då blir grundserien i hockeyallsvenskan av ännu mer betydelse, sen skickas lag 13 från SHL ner i hockeyallsvenska slutspelet med hemmaplansfördel. Då behåller vi slutspelet i HA men gör också grundserien av högre betydelse i båda serier.

Tankar om detta?

Årets assist

DJAVULENSBRODRASKAP: Jada jada jada

Tala klarspråk och med Max 100 ord

DJAVULENSBRODRASKAP: We have got a cave troll here!!!

DJAVULENSBRODRASKAP: IDIOT ut med bröstet okey ut med din handväska med 30 kg räksallad som du lurade av Kallin HAHA

DJAVULENSBRODRASKAP: Hahahaha! Starta en firma. Eller nåt 😂

DJAVULENSBRODRASKAP: Delvis bland det dummaste jag läst här, eller rättare sagt mest inskränkta. Men det passar ju att fixa ett nytt konto här för att vara så inkognito som möjligt. Varför skriver du inte med ditt vanliga nick?

DJAVULENSBRODRASKAP: men varför skulle man inte kunna va stolt timråit bara för att man inte bryr sig om walli? han spela här typ 2-3 säsonger fick inte stort förtroende o testa nån annanstans. tycke han mest gjort neutrala intervjuer hittar inte ens de där om bussar. ”skrutit vitt o brett”… han va väll rätt ödmjuk varför han valde som han gjorde o de va speltid? bara för att du är kränkt över detta vem är du att avgöra vem som är stolt timråit eller inte? de är inte så att han är en timrå fostrad kille och någon poster boy för klubben, då är de klart de blir känsligt.

VART FINNS STOLTHETEN, TIKARE?

”Vi är Timrå IK, alla andra kan dra åt...”
Det är den attityden man kan önska fanns bland oss Tikare.
Vi vet att det finns väldigt många väldigt stolta Timråsupportrar men hur kommer det sig att den stoltheten inte i större grad genomsyrar vår supporterkultur? Tänker t.ex på när en spelare som Walli-Walterholm väljer att komma åter till oss efter att ha lämnat oss för modo och dessutom pratat vitt och brett om hur skönt det är att ”slippa åka buss till alla bortamatcher”. Om det fanns stolthet i vårt supporterskap så hade W-W självklart varit död i våra ögon redan när han lämnade, att han är tillbaks och dessutom välkomnas på bred front tyder på en dålig respekt för sin egen klubb, kräv åtminstone pojken på en ursäkt!

Ett annat exempel är när det på internet diskuteras flitigt kring att om det inte vore bättre ur ett kommersiellt perspektiv att vi hade vår arena i en större kommun? Hallå, stolthet vart tog du vägen? Kan ni tänka er Leksingar diskutera om att flytta Tegera till Borlänge? Och rent kommersiellt vore det kanske bäst för oss att flytta till Stockholms kommun? Dom saknar ju lag i högstaligan så där kan vi säkert få in massvis med publik för det här med geografisk hemvist och stolthet över sitt ursprung spelar tydligen ingen roll i jakten på framgång. Det här återspeglas också i vår rädsla för att använda vår rätta hymn Timrå Hej inför matcher, tänk om någon skulle bli uttråkad när dom inte får höra hårdrock! Hade stoltheten som efterlyses funnits så hade man som supporterkollektiv sagt, det här är vi, vi är Timrå IK och alla andra kan dra åt...!

Häromveckan dök ett elakt rykte upp om en av våra största spelare i historien. Det sades att han var ovillig till träning, inte skötte kosten och splittrade gruppen. Strax innan dess så hade en av de spelare som lämnar oss efter säsongen pratat i tidningen om att han hade kunnat tänka sig stanna om Timrå IK hade lagt fram ett bud åt honom snabbare. Dessa två saker reagerade supportrar instinktivt på genom att direkt ta det för sanning utan att ha hört den andra sidan av saken eller faktakolla informationen närmare. Direkt gick man till angrepp mot den egna klubben och mot en ikon. När den naturliga reaktionen som supporter istället bör vara: Vad fan säger du om vår klubb/spelare? Vi är Timrå IK och du, du kan dra åt... ja ni fattar poängen.

Det är lätt att kalla oss som delar dessa åsikter som bakåtsträvare som är rädd för förnyelse och inskränkta i bymentaltitet. Det är också lätt att kalla den här insändaren för splittrad. Men till sist går ändå allt tillbaks till en Stolthet som vi saknar. Hade den funnits så hade vi haft full arena, starkare ekonomi, bättre vinnarkultur och en starkare förening i stort. Om vi bara hade vågat varit Stolta nog att tro på oss själva och våra egna styrkor!

Därför är brödraskapets uppmaning till alla Tikare nu: Sträck på er, ut med bröstet, fuck Jante!
Vi är Timrå IK, alla andra kan dra åt Övik!

// DJAVULENSBRODRASKAP

Timrå Isstadion:

"
Den som skriver som du har aldrig träffat en chef på de stora spelbolagen eller streamingtjänsterna. Men visst, vi och andra landsortsklubbar kan såklart utgöra SHL med några tiotals miljoner färre i budget framöver. Frågan är mest hur många spelare som drar till Schweiz då.
"

Allsvenskan kryllar av Stockholmslag och streamingtjänsterna har inte nappat ändå.

Det du skriver är en rejäl mängd närkementalitet,
"det går aldrig för vi kan inte." Om hockeyn ser till att vara tillräckligt intressant så går det alldeles utmärkt. Göteborg är stort nog som storstad om du prompt måste ha ett exempel på att det redan finns i ligan.

angeroath: Vad hade vi i SHL? Tycker ändå att resultatet i föregående år verkar påverkat intresset för premiärmatchen.

Dutten: EP40 kan göra över 100p för andra året i rad. Men det blir tufft, måste göra 16p på de kvarvarande 9 matcherna. Lär landa rätt nära 100 iaf vilket är imponerande. Är dock inte bäst i laget det är JT Miller på 92 inspelade poäng redan.

Vore roligt om Vancouver kunde gå långt i Stanley Cup i år. De leder sin division just nu. Å andra sidan skulle det vara roligt att se Elias i tre kronor i VM i maj

Per HApps: Låter ju onekligen spännande. Mokajen är väl den plats som hade passat bäst isåfall är känslan. Hade kunnat gå att få till bra parkeringsmöjligheter för dom som kommer utifrån, etc.

Har du t.om en skiss eller dylikt på hur din tanke var att det skulle se ut? Låter coolt med en homage till det gamla med teglet.

Marodören:
Lämnade ett Arenaförslag för 15-20 år sedan. Det blev lite livat kan jag väl konstatera.

7000 sittplatser med en homage till lokstallet i tegel som stått där.

I fjol kontaktades jag av en fastighetsutvecklare i Sundsvall med några fd. NHL-proffs i ryggen som ville ha en kopia på mitt förslag på hur man skulle kunna utveckla Mokajen.
Fick leta lite men hittade det till slut.

Så framtiden får väl visa vad som händer och sker.

Ikväll visar TV10 när Timrås främsta produkt EP40 möter Anaheim! 84 poäng på 73 matcher än så länge.

Och så använder vi rätt tråd när vi skriver. Angående arena-frågan så är det döfött att tro att vi inte skulle få bra många fler i publiken med en central arena. Det går inte att jämföra med GIF som har misshandlat både förening och publik dom senaste 10 åren. Som någon annan skrev så är det helt överlägset att bara kunna ta närmaste stadsbuss in till stan, gå på närmaste bar och ta en öl för att sen ta en kort promenad till arenan.

Men det hela är ju en icke-diskussion, vi kommer aldrig få till en ny arena tyvärr. Har egentligen inga större problem med nuvarande arena, hade man bara haft en någorlunda lösning på parkeringen och hur man tar sig därifrån på smidigast sätt så hade jag gått på fler matcher. Men jag blir fan deprimerad varje gång av att antingen stå i Tallnäs eller behöva offra sjutton bucklor på bilen. Hade inte skadat med fler barer, fler loger, bättre restaurang och massa annat men det kommer aldrig gå att få till med tanke på arenans utformning.

Olli Hahl:

Ja det var såklart inte så bra att han gör en av sina få mindre bra insatser igår men jag ger inte upp, tar vi matchen imorgon så blir det en enormt spännande 7e match, får se om Larsson står imorgon eller om Challe väljer Mantas, Mantas är också riktigt bra när han står på fötterna

DenRöda: Försökte lyssna om dom sa nåt om Timrålainen i intervjun med Jokinen men jag fattade ingenting. Kiitos förstod jag. Jokinen såg trygg o samlad ut.

DenRöda: Blir väl presentation snart då får vi hoppas, de ska väl hinna slicka såren bara.

Jukurit ute ur slutspelet, Kärpet 4-3 efter förlängning.
Brynäsvännen Manner segrare

Såja, Jokinen och nässén ute ur slutspelet.

Jukurit utslagna

Olli Hahl: 3,5 tabbar. Tyvärr har vi inte råd med det.

Erol Ateceae: Jag får pudla på mitt påstående, här är våra premiärsiffror i HA senaste åren:
2013: 3 572pers
2014: 2 293pers
2015: 2 553pers
2016: 3 014pers
2017: 3 040pers
2018: SHL
2019: 3 018pers
2020: Corona

Vi mötte dock aldrig Modo eller Sundsvall någon av dessa premiärer utan det är laddade möten mot Mora x2, Västerås, Vita Hästen osv

Olli Hahl:

Ännu en målvaktstavla och 3-1…

angeroath: Man ska komma ihåg att de sportsliga förutsättningarna påverkar intresset en hel del, Östersund hade betydligt fler med sig på bortastå när de hade vunnit svenska cupen...

mattias - 74: 2 målvaktstavlor av Filip Larsson o Frölunda leder med 2-1.
Man får inte göra såna tabbar, det blir tufft att vinna då.

« · 2684941 · »