1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604974 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Sanyet: Det var sant tills en bit in i tredje. Sen lite för många misstag från ÖIK.

Nu har jag sett YT också och det som slår mig är TS. Vilken chef!
Joke-inen hade sitt sätt men TS är mer konstruktiv i sitt chefskap och när han blir förbannad.

Freij kommer att bli uppgraderad på backsidan. Vilket fynd!

Blev Matchavsnittet på youtube istället för tradiga HA. Gillar det jag ser bakom kulisserna än så länge. Allt från Tommy som är rakt på sak och inte drar sig från att höja rösten lite till Daniel Karlunden och spelarna som har en spelteknisk diskussion innan match. Och Mårten som har sina inflik kring Växjö som lag

Nu har jag sett Timrå Växjö på tv också. Och Växjö är jävligt bra! Men vi vi var bättre!

Labban: modo har domarna med sig ikväll. Östersund klart bättre i 5 mot 5.

Labban: 1-1 Mora.

Sanyet: Hoppas han kan peta in några mål till och Mora kan vända mot röven nu så är kvällen komplett.

Edit. Satan

Östersund med Videll i spetsen bollar med modoliderna!

Fördel Östersund! m0d0 suger delux vilket är nice! Kelleher kan en U15 plocka bort hyfsat överskattad och svindyr spelare.....

Östersunds sak är vår sak!!!!

Andersson: Du behöver inte vara orolig, det löser sig självmant. Snart är någon back långtidssjukskriven så är freij inne på ordinarie backpar. För övrigt var Freij rolig att se igår.
När vi ändå pratar jr så har #12 har lyft sig från i fjol, vilket glädjer mig oerhört mycket.

Hur gick det med vinkel på kameran på hemmamatchern. Slapp Timrå "böter" eller vad hände i den frågan?

jens_88:Spännande när Skägget återvänder , vem petar man /han ?

Tack å hej , för herr Freij ?

Man tänkte att Tommy var mysfarbror men han rev ju i Jokinen klass i periodpausen.
Jäkla roligt att se matchavsnittet som kommer ikväll.

Tom Topp: mm… plast…

Jag har ingen aning om på vilket sätt detta är relevant men Timrås kommunikationschef kanske borde börja göra roliga intervjuer med andra i hockey-Sverige? Det finns ju en viss likhet med Between Two Ferns-Zach. ”Between Two Pines”?
Uppladdat:

500x0-img5219.jpeg

500x0-img5218.png

Söderöver: kanske? Det hör väl till deras DNA att bygga lag på individualister!

BlackBay: Man måste hitta något att sluta sig samman kring som en grupp i LHC…

Kanske blir det Vranas roll…

Ganska osympatiskt men ändå förståeligt.

Kasta någon under bussen så den inte vill vara med!
Han är felet!!!!

Men sedan då…

Om det inte gör saken bättre på isen…

Huga…

Klubben har nog försökt göra rätt, bygga identitet osv,

Man har kanske försökt det på lite för individualistiska spelare….

Kanske…

Rallarn: ...undra om han firar jul i Linköping?

Rallarn: Vrana hade ego och attityd i omklädningsrum i NHL som innehållit spelare som t Ex Patrick Kane enligt rapporter så vem fan ska stoppa honom i ett omklädningsrum i Linköping? 😂

Bobby Hahl: Länken var iallafall en inspelning från radiosporten där dom pratar om att Linköping skulle på en teambuildning någonstans i vildmarken, varpå Jakub Vrana hade börjat packa trunken och sagt att han var då inte här för att gå ut i skogen utan för att spela ishockey.
Verkar vara en trevlig och sympatisk herre.

Rip Kirby: Imorgon skall töserna från Värmland besegras. Lodin who?
Uppladdat:

500x0-farjestad-vs-timra.jpg

123Hockey: Ta med namnet Westfält också..
Ha en fin och givande lektion!

123Hockey: #denironiskgenerationen ;)

Rip Kirby: På måndag 8:20 är alla som vill välkommen till parkeringen utanför ladan, då ska vi lära oss att stava till Växjö!

PuckkcuP: Växsjö blev bra jävla fucked-up ikväll håller du inte med?

Så jävla starkt att vinna mot Växjö och deras 7 Nordamrikaner och 2 Finnar topp 4 i löner har plasten i löner. Det är defensiven som vinner matchen åt oss Johansson Didde Hardegård Sundin vilka jävla krigare. 100 pius till intro musiken ståpäls Guns äntligen slut på mes trött musiken

VI VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR 💪💪💪.
Låt dä rinna lätt I strupuslingen 🥳🥳🥳
GE OSS FRID Å VINN IKVÄLL MÄ PROFETEN LÖNNÅ 🎉🎉🎉
HALLELUJA 🙏🙏🙏

RunarUp: Den är t o m jobbigaste matchen för en Kalmarbo :-) Du såg säkert Hellkvists siande i Smålandsposten: "Min bild av ?Sammen? (tränaren Tommy Samuelsson) är att han vill spela en kontrollerad ishockey. Därför får vi ställa in oss på ett ställningskrig där ytor och ansvarsområden blir väldigt viktiga." Doftar 1-1...

Andersson: Jag tror att experterna som vanligt underskattar Lakers slagkraft. Växjö är exakt som Linköping, fast tvärtom.
Aldrig att Evertsson skulle låta killar som Kovacs och Vranja sätta sin fot i Vidas hemma-omklädningsrum.
Han är bäst i klassen på att hitta relativt anonyma spelare i AHL och finska ligan som funkar kanon i SHL.

Och seriestarten pekar på ett offensivare Växjö i år, tolv mål på två matcher talar för det. Vi får se upp att inte dra på oss onödiga utvisningar, Lakers har varit dödligt giftiga i pp.

Som Växjö-bo är detta den jobbigaste matchen. Vinn för fan!

DrCox: ja precis dåligt både för den som åker ur SHL och de som blir kvar i HA. Mycket som står på spel denna säsong.

BoyceBoyceBoyce: Undra om Björn H får ordning på väck-sjö eller om dom spelar lika tråkigt som vanligt ?

PuckkcuP: Tråkigt att inte ha egna legendarer så ni måste köpa av andra?

Sanyet: Det låter som dålig tajming för det lag som åker ur SHL denna säsong hoppas ni undviker det.

Svåra tider i HA. TV4 enda intresserade så blir nog skambjudning och lite kosing.

Vi syns i ladan❤️

PuckkcuP: Du försöker va rolig denna säsong med ? Funkade ju inte förra

Hej
Dahlén i Timrå är inget att klaga på. Det är som att knega på hos Coop i 60 år. Är ni inte redo att ge Dahlén en möjlighet att få en chans att jobba på en trestjärnig restaurang i Guide MICHELIN. Varför ska bara bröderna Pettersson få åka runt som guldhjältar i Timrå när Dahlén har kvaliteter för att jobba med de bästa kockarna även om det innebär att han måste flytta någon säsong. Nu eller aldrig.

Lycka till i kvällens match.

Jättebra avsnitt av cooperativa trappan!

Skön ton på det här.
Dom här intervjuerna blir ofta jäkligt torra och floskelbombade och det tillför inte så mycket.

Tillrättalagda, korrekta intervjuer får hockeyintresserade ändå av SHL, AB, Expressen, lokalmedia med flera.

Intressant att höra lite mer personligt snack.

Dalle som är en ass kapten drar ner på ”tugget” kring Olli och det är nog en roll han ska prioritera.

Det är lite synd att saker blir så jävla stora när någon är öppen så det lätt blir att media vill in och vinkla för att skapa besök på nätet. men Barres tankar kring fjolårets spelsystem är fullt förståeligt och behöver inte göras större än han säger men uppfriskande att påminna om hur ett lag består av flera enskilda upplevelser.
Att alltid möta en steril officiell bild är opersonligt.

Fördelen med detta koncept är väl ändå att när Dahlén ”stänger dörren” så respekterar man det och låter samtalet gå vidare för en journalist hade: aha!!!! Här kan jag rota fram skiiit!!!!
Jag gillar nyansen och jag gillar respekten!

Bra inslag!

BlackBay: härligt! Då blir det en ny snygg tröja ikväll till premiären! 😀

Tom Topp: hämtade min i shoppen på arenan. Skulle tro man kan göra det även ikväll under matchen.

Cobbel: Är samma tyg som dom vanliga man brukar köpa i shoppen.
Antar du syftar på riktiga matchreplikan med påsydda detaljer.

BlackBay: hämtar man den i shopen eller har dom något speciellt ställe?

BlackBay: Vad är det för material på den? Är det de lite tjockare som på matchreplica tröjan, eller det här lite tunnare enklare tyget?

Zäta75: hämtat ut den nu... så fantastiskt vacker skapelse att man blir tårögd

JonteD: 899 kr. Som hittat :)

Zäta75: Va kostar den då?😎

Cobbel: Tveksamt. Vi får nog bara acceptera läget är känslan. Klubben fattar ju också situationen, men man kan ju inte direkt gå ut med nyheten att t.ex Erixon spelat klart för säsongen. Det vill nog inte Tim heller med stor säkerhet, även om att alla redan fattat det.

Cobbel: Nej, vi har ingen motsvarighet eftersom vad jag vet finns inte något tak för antalet registrerade spelare. Anledningen till injury reserve i NHL är just för att frigöra en plats i rostern i laget. Har väl också att göra med lönetak osv.

« · 2905418 · »