1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610649 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Skriv vad ni vill om dessa "sagor" här ska det skrivas hockey och diskuteras hockey. Inte vara människor som tycker dom är "duktig" och skriver sagor. Skriv en bok och publicera era sagor då!

Jensen_12:

Ja, vem vet, han jobbar ju på Sundsvalls sjukhus, såvitt jag vet :-D

Det kan bli fina derbymatcher i Gävle nästa säsong.

Kval till Allsvenskan: Valbo HC - Mariestad BoIS HC 4 - 3

Mathias: men det är ju Hockey-sagor det har men hockey åh göra precis som hockey-fakta! men tare lugn det är dagen innan match "slaget om västernorrland II" då måste det få vara lite ge och ta!!

bisterfinnen: på 7:an?

bisterfinnen: Måste varit på det sjukhuset detta inträffade, då han säkerligen smittar :)

Mathias: är detta nått att reagera över? såklart man vill dra en och annan modo historia. det hör ju ihop med hockey så ;D

Mathias: tål du inte att de är lite psykningar mellan oss och modoliderna? de har ganska mycket med hockey att göra ändå

73Sjöbba:

Nä, på sjukhuset :-D

Uno Gordon: Jag tror att en av medlemmarna i Surf-Eriks heter Jonny Nissilä och är marknadschef på Bergsåkerstravet, Tel 060-669679, 070-625 92 28.

...så tycker jag om omröstningen här intill. :-)

Barnen i första klass får som uppgift att berätta vad deras pappor har för yrke. En efter en berättar om sina pappor som är brandmän,poliser etc.
Så kommer turen till lilla Olle som sitter i sin bänk och vrider lite obekvämt på sig.
- Så olle,vad jobbar din pappa med,undrar fröken nyfiket.
-Äh,inget speciellt svarar Olle.
-Jo,men berätta nu,alla andra barnen har ju berättat om sina pappor,säger fröken uppmuntrande.
-Hm,okej då,svarar Olle.
-Min pappa strippar på en bög klubb. För riktigt bra med dricks följer han med nån gammal gubbe hem för att snaska lite kotte och ta den i tvåan.
-Men herregud,utbrister fröken som efter lektionen ber Olle stanna kvar en stund.
-Var det verkligen sant de där med din pappa,undrar fröken lite försiktigt.
-Näe,svarar Olle,-han spelar egentligen hockey i Modo men de är ju så jävla pinsamt att erkänna så det förstår väl fröken att jag inte kan säga....

FM: Haha den där är riktigt bra ! :D

FM: haha, den där ar typ olika i alla städer :P här i ö-vik är den " ......han spelar egentligenhockey i timrå och det är så jävla pinsamt......"

oscaaaar: Hehe jo det brukar vara så med typ alla sånna där "historier" xD

Jaha, eftersom att alla verka ha tagit de här med sagor på sånt allvar, kan väll jag passa på att dela med mig av min favorit ;)

"Lille Glenn gick i småskolan och en dag frågade fröken vad deras pappor jobbade med.
De vanliga svaren dök upp: polis, advokat, brandman, revisor, läkare osv.
Men Glenn som vanligtvis var den mest aktive och brukade hålla låda jämn, satt tyst.
Detta tyckte fröken var konstigt och frågade därför Glenn om inte han också skulle
berätta för klassen vad hans pappa jobbar med.

- Min farsa är erotisk dansare på en bögbar.
Där tar han av sig alla kläderna och dansar näck framför massa män som betalar honom för det.
Och de som betalar riktigt bra följer han med hem och så får de sätta på honom.

Fröken blev mycket förskräckt över detta och tog med Glenn ut i korridoern medan de
andra barnen fick sitta för sig själva och rita.

- Är detta verkligen sanning, Glenn?

- Näee, svarade Glenn skamset, men farsan spelat hockey i MoDo o det är så jävla pinsamt! "

nana, oj såg inte att den fanns redan, men wtf, den kan inte sägas för många gånger! :D Haha puss på det ;)

Vad sägs om att vi börjar tagga ner på alla dessa bedrövligt uttjatade historier som vandrat runt i tio år och där namn och orter bytts ut för att passa ändamålet? Det börjar liksom räcka. Stefan och Krister mår dåligt över nivån.

Knylan: Haha, sant!

Knylan: Gå och måla dig en flagga eller nått. Jag tycker den var jättekul även om den passerat bäst-före datum.

Knylan: Äsch, jag som tyckte stämningen härinne var så gosigt klämmig...

Knylan: Btw, Regin flaggan som du o Jimmy gjorde blev riktigt nice såg jag, i Jimmys blogg. :)

ÄlskarTIK: ´Mina barn har fått sett filmen das Boot och Karate Kid i fortbildande syften för att få en förståelse hur en Tikares psyke är beskaffat. Detta år kör vi över Modo i slutspelet både på planen och på läktarn. cyklopögonens säsong blir nog bara 5 matcher till, men ok i bästa fall max 6. sedan är det dags att sätta på sig shortsen och spela golf med Foppas farsa. Men vårt lag behöver en heltaggat supporterskara, låt oss tillsammans göra processen kort med detta öviksgäng. Längtar efter morgondagen, vilken FEST !! SKRIKA OSS HES, HA KUL !! KROSSA MODO !! LEVE TIMRÅ IK

Knylan:
Väl talat Knylan. Byta-ut-ort-historier kan skrivas Modo-boken, känns som att dom passar bättre där.

Knylan: Jag kan en annan gammal histora: Två hockeymålvakter var ute och gick. Då körde en bil förbi och den ene ramlade av vinddraget. Då sa den andre "Kom Krizan så går vi"

Kongo: Eller i valfritt massutskick på någon av Sveriges alla arbetsplatser med tillhörande kontorslandskap.

John K: Man tackar för informationen. Numrena är noterade. Ett festligt gäng det där med Spaps-hjälmar. Vill minnas att de hade en låt som hette "Offside" eller "Icing"...

Uno Gordon: 
Det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete iallafall. För om man drömmer om Paris, hamnar man på någe vis lik förbannat i unga fröken Hilton! 

orion: Om det vore så väl ändå? Frukost på Hilton Hotel och en natt med Paris.

Rösta fram lite Timrå spelare till årets All-Star lag?;)

Bigthelin: Vilken otroligt fjantig omröstning. Vem har plockat ut de där kandidaterna? Att ha med Korhonen men inte Bjurling är ju patetiskt. Sen saknas det potentiella spelare lite här och där bland utespelarna också. Jag bojkottar!

Wayne Gresky: Läs igen. Klubbarna har själva tagit ut kandidaterna.

Vet inte hur många som läst Dagbladets slutspels billaga men går att läsa Sannys krönika inför slutspelet. Där ger han beröm till Jimmy för sin blogg på st.nu kul om inte annat!

Mathias: Jag skulle tro att bilagan finns tillgänglig på matchen i kväll. De skrockfulla grabbarna var ganska roliga. Nylins nostalgi är också alltid läsvärt, den här gången om Kapanen.

T T: Den tidningen ligger över varenda stolsrygg på hallen, lär säkerligen delas ut på ståplats också.

Säger som min gode kollega i musikbåset Hassebo sa till mig.

Dom skulle ha varit med oss där uppe en match så får dom se på skrockfullhet.

actionleif: På Patron-forumet har det startats en "berätta-om-din-inför-match-skrock-tråd med utgång från artikeln i bilagan.

Mathias: Jo men Jimmy är jävligt duktig och han ska ha all kred för sitt skrivande. Det är nog bara en gång som jag inte har hållit med honom.

T T: Där ser man. Något att apa efter kanske?
Jag vill minnas ett tillfälle ifjol när en kille i bolaget som filmade då gick ut och vände på bilen i en periodpaus eftersom dom spelat så dåligt under den perioden.

T T: Men varför har de bestämt sig för att bara ha 6 spelare i varje lag? Det hade roligare om fansen fått välja fritt. Men de kanske inte vågade detta i rädsla för att en doldis skulle väljas?

Wayne Gresky: Du tänker på Lex-Jesper Jäger, förstår jag.

Wayne Gresky: Skriv ett brev till Bobbe. Jag kan inte hjälpa dig.

Magnus Nyström listar spelare som avgör slutspelsrysaren
Och i Timrå är de.

Timrå

Oscar Sundh påminner om min dotter och hennes tuffaste kompisar på dagis. Tandlöse Sundh är totalt orädd och ser bara möjligheter. Perfekt i playoff.

Riku Hahl. I sina bästa stunder, den bäste spelaren i elitserien. Nu är det upp till bevis. Och han vet om det. Och han gillar det läget.

actionleif:Det där med skrock är bara trams! Allt går bra så länge man har en hartass i fickan.

Visst är insläppet 18.00 ikväll?

Mathias: 90 minuter innan matchstart, ja. Jag skulle tro att det blir några stycken som får vänta länge på bussen i kväll. Korkad starttid.

Läste nyss Katarina Olssons välskrivna matchreportage på www.tikare.se.

Bara en sak jag funderade lite över: "Chilestämning" - vad är det? Blir lite nyfiken då jag inte hört begreppet förut.
Är det samma stämning som:

1) bland militärjuntans fångar på nationalstadion i Santiago?
X) bland de skäggiga proggarna som ville stoppa Davis Cup-matchen mot Chile 1975?
2) något annat?

actionleif: Då hade jag iaf rätt hela tiden angående Freddan. Men ändå inte alltså. Ett nej är ett nej.

actionleif: Detta besked ang Fredrik Andersson är en lättnad, jag kan ha underskattat hans kompetens men för mig har han aldrig känts som den sportchef Timrå är i behov av!

lungan: Håller med!

« · 1002285 · »