1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612906 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Kevin O Shea: Det kan ju vara så att han valde att inte säga något eftersom han inte visste om dom skulle gå ut med det innan han fick besked..

actionleif: Tycker jag låter både troligt och helt acceptabelt.

actionleif: Klart det låg sanning i ryktet. Det behöver vi inte ens fundera över.

Detta är så trist att jag nästan bryter ihop. Men jag tror jag kommer igen. Men det gör inte Timo denna gång, tyvärr. Jag tror att det är färdigt nu.

Tack för kaffet!

Helvete!

Skarin: finns väl ingen anledning att vera pessimist.
läkarna kan inte svara säkert idagläget om vad det är så det är väl bara att hoppas.
han var ju borta en stor del av fjolårssäsingen och kom tillbaka lagom så att man aktivt bidrag till att Modo slogs ut i semin.

tänk positivt

redline: Hehe, det är klart jag vill och hoppas att han kommer tillbaka någon gång. Men jag tror det inte.

Dessutom har jag lärt mig av att kommentarer till media tar jag med en nypa salt. Den hela sanningen kommer aldrig fram, inte minst när en läkare uttalar sig om ett nytt förmodat diskbråck på Pärssinen.

Var det Jari Kaski som var första finnen i Timrå?

Skarin: Det här var ju en riktigt fin pissdag att vakna upp till.
Tackar Tackar. :(

...mycket mindre viktigt, så tar Sören Åkeby över Giffarna nu.

redline: Ja men nu är det tredje säsongen på rad om Timo drabbas av ryggproblem, hans tålamod är redan beundrans värt. Jag tror inte Timo kommer tillbaka, om det nu visar sig att detta är ett nytt diskbråk, men om han inte har ont, borde han inte kunna spela då!

Klart att ryggen inte kommer kännas likadan efter 3 operationer, inte konstigt att den blir lite stel.

Jag skulle köra på sålänge det går!

lungan: Det finns ett liv efter hockeyn också.
Ryggen är inget att leka med.

Ikväll hoppas jag att målproduktionen kommer igång på allvar för bollibompakjedjan

Hattrik av Lander

Skarin: Det här är ju löjligt... Köp en ny, köp en ny, köp en ny!

Ambroo: Timo är en gudabenådad hockeyspelare, det har han visat otaliga gånger. Inte minst i de första matcherna denna säsong. Nej, skulle han tvingas sluta är världen orättvisare än vanligt.
Jag håller tummarna att han blir bra igen, hoppas det hjälper

...så är det ju absolut inget roligt att läsa såna här artiklar men tyvärr så är det ju oundvikligt just nu.

Hahl Bundy: Nej, håller med, det är en Pärs(inen) att läsa varje gång, depp depp.

Hahl Bundy:
Riktigt,riktigt tråkigt och kanske lite väntat också..? Det finns ju några spelare som balanserar på en slak lina när det handlar om skador (Jonte, Hynning,Lotvonen och framförallt då Pärssinen) Det här svider ordentligt, Timo är den farligaste forwarden i laget och lämnar ett stort tomrum efter sig, precis som Mikko L gör på backsidan när han är borta. Det handlar om spetskompetens och riktigt skickliga spelare. Nu kommer visserligen Tenkrat snart och laget har fortfarande bra forwards, men Tenkrat ersätter inte Pärssinen på det sättet som man önskar. Dom två tillsammans skulle dock smakat mumma! Som sagt laget har bra forwards och (framförallt ) många forwards så det blir nog till att spela på dom som finns. En center hade ju dock varit gött eller en back. Kan man hoppas på att åtminstone en av dom trillar in längre fram...?
Tuff match i morron, Rögle ger inte bort några poäng utan kamp och frejdig skridskoåkning!

Nu verkar det som att Pärssinen blir borta, jag anser det därför det vara dags för att spela Pääjärvi brevid Hynning och Hedström, dessa tre har fungerat bra tidigare.

Sedan nu när Erik är tillbaka stoppa in honom som center mellan Lander och Samuelsson.

Då får vi formationer som följer

Mäkiaho-Wandell-Pyörälä
Hynning-Hedström-Pääjärvi
Axelsson-Andersson-Sundh
Lander-Andersson-Samuelsson

Lethonen verkar inte vara kry till imorgon verkar det som, om man läser artikeln ifrån dagbladet. kan ju vara en mörkning iofs, men varför syssla med sådant så tidigt på säsongen.

Pääjärvi vill jag ha brevid Hynning och Hedström, då han är den i laget som mest liknar pärssinen i sin sätt att spela, plus att han är ännu mera trollkarl.

Nu orkar jag inte skumma igenom det som skrivits, men jag antar att nån med vaket hockeyöga snappat upp detta och orkat skriva om det;

Man vinner inga matcher på att gå runt på lite folk och allra helst inte i kombination med att man sitter alldeles för mycket i utvisningsbåset.

Bolibompakedjan spelar kring 5 minuter när vi redan sliter på manskapet, varför? De har visat gång på gång att man inte är sämre än nån annan.

Nu verkar det som att Pärssinen blir borta, jag anser det därför det vara dags för att spela Pääjärvi brevid Hynning och Hedström, dessa tre har fungerat bra tidigare.

Sedan nu när Erik är tillbaka stoppa in honom som center mellan Lander och Samuelsson.

Då får vi formationer som följer

Mäkiaho-Wandell-Pyörälä
Hynning-Hedström-Pääjärvi
Axelsson-Andersson-Sundh
Lander-Andersson-Samuelsson

Lethonen verkar inte vara kry till imorgon verkar det som, om man läser artikeln ifrån dagbladet. kan ju vara en mörkning iofs, men varför syssla med sådant så tidigt på säsongen.

Pääjärvi vill jag ha brevid Hynning och Hedström, då han är den i laget som mest liknar pärssinen i sin sätt att spela, plus att han är ännu mera trollkarl.

Att det fortfarande finns dem som anser att DP håller på den här nivån, herregud! Det finns som sagt minst en orsak till att han knappt platsade i ett allsvenskt skitlag ifjol...

Ambroo: Persson,Erixon och Moe håller inte elitserieklass
nån av dom. Inhandling av back är prio ett tycker jag.

lungan: "Lethonen verkar inte vara kry till imorgon verkar det som, om man läser artikeln ifrån dagbladet. kan ju vara en mörkning iofs, men varför syssla med sådant så tidigt på säsongen."

Jag såg träningen i förmiddags och tyvärr såg Lethonen väldigt stel ut. Han var inte på isen i många minuter.

För övrigt verkar det ha varit en frivillig träning då massor med spelare saknades.

Ambroo: Är någon av dina orsaker Dennis moderklubb/ursprung?

Har någon koll på om man fått några svar på hur det är med Pärssinens rygg?
Tror kanske att han kommer till spel imorgon bara handleden är bra.

Och hur ligger Björn Svensson till?

JimmyH: Det tror jag inte att det är. Det är nog det han ser på isen som är av avgörande betydelse här.

Hufvudsaken att Skogs fick en trea, osv, osv :)

Skämt å sido. Jag håller med om att det sett ganska dåligt ut på slutet. Vi har haft lite tur som plockat in poängen den sista tiden. Orsaken till detta stavas skador. När skadehelvetet är över kommer det se bättre ut igen. Men då är den stora frågan, blir det någonsin ett slut på dessa långa och många skador?
I alla fall, det är väl mer eller mindre Backe som räddat oss och varit den största orsaken till poängen senaste tre matcherna.

Boxplayspelet var fruktansvärt bra i första perioden. Sedan blev det sämre och sämre för övrigt.

rödovithockeydy: Såg då inte ut att ha så ont när han bar matkassarna idag...

Uddan: okej.
- Eventuellt tillkommer någon spelare från skadelägret men det vet vi först efter morgonträningen.

rödovithockeydy: Mikko lehtonen
Mikko lehtonen
Mikko lehtonenMikko lehtonenMikko lehtonen

Njaa..

En bra säsongsinledning av Timrå. Det måste man ändå säga. Teoretiskt sett om alla lagen spelat 7 matcher har Timrå 14 poäng och lägger sig därmed på en tredje plats, strax bakom Linköping och överaskningen Brynäs.

Jag utgår från att Timrå tar full pott mot nykomlingen Rögle i imorgon på hemmaplan.

Vad som däremot känns mindre bra är alla dessa skador. Vi går med kort om folk match efter match, vi får ingen kontinuitet i kedjeformationerna, spelare kommer inte till sin rätt när de saknar sina kedjekompisar (läs Fredrik Hynning). Risken för ytterligare skador blir större när vi spelar med decimerat antal utespelare.

Igår tyckte jag dock att Timrå spelade helt okej. Modo - sett över 3 perioder - var det bättre laget men ändå, Timrå gjorde en okej match mot ett förväntat topplag. Timrå ska ju enligt all expertis hålla till i de nedre regionerna och vara glada att undvika kval. Utifrån det och med tanke på skadeeländet kan man inte ha större förväntningar på laget. Samtidigt stör det mig.

Timrå med fullt manskap skulle mycket väl konkurrera med vilket annat elitserielag som helst om de 2- 3 första platserna i elitserien. Timrå har ett spännande lag som mycket väl kan nå långt, under förutsättning att laget får vara helt.

Jag har varit en av skeptikerna till spelare som Dennis Persson och Thomas Skogs. Två spelare som inte alls kom upp i den standard jag hade som förväntning. Men dessa två herrar har kommit igång. De känns bättre redan nu och Skogs kommer tillhöra en av de bästa backarna i hela elitserien när serien summeras framåt vårkanten. Dennis behöver stöd för det han gör på isen. Han måste känna att han får göra "fel" även om det renderar i något negativt. Här har jag ett ansvar, att stötta killen i hans sätt att spela. Jag tror att Dennis skulle kunna lyckas bara han får chansen av oss supportrar och ledningen i Timrå.

Just nu känns allt väldigt ovisst. Det är alldeles för många skadade spelare redan för att jag ska känna lugnet. Laget kommer aldrig att orka om man ska gå på så kort manskap. Det är nog läge redan nu för herrar sportchefer att sondera terrängen. Det är hög tid för Thomas Johansson att inse fakta. Laget måste rustas upp, detta även om budgeterade pengar redan använts. Det kostar mer att åka ur än att rädda situationen kortsiktigt.

Detta har säkert dessa herrarna redan insett och ligger redan nu och bevakar allt av intresse. Hoppas bara att antingen skadade spelare kommer tillbaka eller att föreningen finner lediga, kompetenta spelare, på marknaden.

Annars kan det bli en ångestfylld tid vi går till mötes.

Cartman: Eller inte... läs på Dagbladet så ser du

JimmyH: Skarin skrev; "Det tror jag inte att det är. Det är nog det han ser på isen som är av avgörande betydelse här."

Just precis så är det.

Vad fick dig att tro på moderklubb/ursprung?

Uddan: Nu är det väl i och för sig lite skillnad på att spela elitseriehockey och att bära två matkassar...

Mappe: Ja och Dennis Persson är ett tydligt bevis på detta.

Ambroo: Förvisso. Han är i allafall skadefri, bara en sån sak.

Tycker det är intressant att höra kommentarer från de som såg Ottawa - Frölunda. Där är man på vissa håll smått shockad över nivån på NHL-domarna. Ska det vara så svårt att skicka våra patetiska svenska motsvarigheter på kurs till Nordamerika? Inte fan blir clowner som Rådbjär bättre bara för att man kallar honom "proffs" och ger honom en fast lön...

Någon som vet om Mikko L är tillbaka imorn ? Han behövs som fan för man är trött på denna hönsgård i Timråförsvaret.

250kg kärlek: Talanger är ett måste och tålamod är en dygd... Herrar
Persson, Erixon och Moe ger skrämselhicka men dom måste få chansen, så är det ju för hockeyns framtids skull...

I arbetslivet sägs det skämtsamt..
- Du får göra bort dig bara du lär dig något av det. Å gör du samma fel en gång till då e du rökt...

Tålamod är en dygd men det är bara att kämpa på lite till för hockeyns framtids skull...;-)

FORZA TIK.........alltid, alltid.........

Oscar Johansson har gjort hattrick ikväll för Sundsvall (mot Almtuna). Hoppas han utvecklas i Sundsvall till den nivå att Timrå vill ha tillbaka honom.

dr-nix: aha ser att målskytten ändrades.

dr-nix: Han gjorde 2 mål annars äre väl lugnt.

Ambroo: Jag tror ingenting, jag bara frågar.

Det jag tänker på är varför du aldrig använder lika hård vokabulär mot Erixon eller Moe.

Skarin: "Boxplayspelet var fruktansvärt bra i första perioden. Sedan blev det sämre och sämre för övrigt."

Vi spelade 3 mot 5 i 1.41 i slutet av den andra perioden vid ställningen 3-3. Utan att släppa in ett mål.

Det tycker jag är ganska bra.

JimmyH: Av den enkla anledningen att Erixon har gjort det genomgående bättre och visat att han håller på sex backar. När det gäller Moe så har jag, liksom de flesta andra antar jag, svårt att uttala mig pga hans frånvaro, men kan han komma upp i JVM-form+lite mer jämnhet på det så är han i hälarna på Sebbe och förbi Persson.

Jag har svårt att förstå det förtroende han får/fått och än mindre varför han värvades. Det första är väl egentligen inte så konstigt med tanke på skadorna, men hur tänkte man från första början?

JimmyH: Tycker den perioden hade kunnat sluta 5-3, 6-3 utan problem. Hela tiden skott centralt från blå i BP och ingen stress på backarna.

JimmyH: För det första var mitt tänk mer inriktat på spelet med EN man mindre, ska jag erkänna ;)

Men en blandning av en hel del tur, en Backe som höll tillbaka returerna och ett Modo som.....ja du, det var bl a dåliga skott. Jag var iaf orolig att det skulle ringa ett par gånger i bäpä efter period 1.
Men som jag sa. Bäpä i första perioden var strålande. Då kände jag igen Timrå från ifjol i denna spelform. Så ska det se ut.
Men självklart är det ALLTID bra att klara av ett 3 mot 5, framförallt så pass länge som 1.41. Och självklart går det ju inte att jämföra spelet och hur man agerar med en respektive två man mindre. Och självklart fick Timrå lira 4 mot 5 efter period 1, och inte bara 3 mot 5 efter period 1 if u know what I mean.

Dit jag vill komma till är att bara för att man klarar, exempelvis ett 3 mot 5 i 1.41, behöver det inte ha sett bra ut. Nu blir det ju liksom bra automatiskt eftersom man inte släpper in något mål. Men jag har sett betydligt bättre 3 mot 5, framförallt från Timrås sida. Dock så håller jag ju med dig om att det såg ganska bra ut.

Jag är inte en sådan som sammanfattar en match med statistik som vapen.

Herregud vilket långt och onödigt inlägg, egentligen. Men kanske ändå inte.

rödovithockeydy:
ja, att Pärssinens rygg inte är bra, vet väl alla vid det här laget.
kanske finns det anledning till hopp ändå.
minns att Peter Nordström spelade med någon sorts special för honon designad korsett för ryggen för någor år sedan.
kanske kan ngt likande rädda Timos och därmed Tik:s säsong

redline: med över 40 matchers frånvaro på två säsonger så är det ju inte bara en riktigt olycklig situation, det är ju en ganska trist ekonomisk fråga också. Hoppas att han inte ger upp hoppet och att det ljusnar, rent fysiskt, för honom.

Olle: eh. på dom två senaste säsongerna skall jag säga. Fan Hockeysnack behöver en knapp för "redigera inlägg".

Olle: ja det har jag också sagt många gånger men dom verkar ju inte lyssna ändå så.

Ambroo: Fast inte förtjänar väl Dennis Persson hårdare bedömning för att du inte förstod värvningen från början?

Men anser du att du tittar på Sebbe med samma ögon som du ser på Dennis så får jag väl tro på det då. Fastän jag tycker nog att ditt bedömande är lite orättvist hårt. Jag tycker inte att skillnaden mellan Dennis och Sebbe är speciellt stor i kvalité, inte lika stor som i skillnaden av vokabulär som du använder i alla fall.

Jag har än så länge inte heller för min egen del någon anledning att efter de insatser som varit döma ut någon av dem som att de inte skulle hålla för elitserien. De gör tillräckligt många bra grejer på isen för att förtjäna mer tid för en sådan bedömning än så här.

Men nog har de båda fortfarande mycket mer att bevisa.

Sedan så är ju detta ett val från Timrå också, att spela minst en av de unga backarna varje match. Det vore väldigt märkligt om Timrå värvade någon ny nu, det skulle i så fall säga att de räknade med att Dennis och Sebbe skulle få bra Elitserieklass över en natt.

Det gäller främst nu att försvarsspelet blir bättre på varje gubbe än att det skulle handla om en back hit eller dit.

« · 1069387 · »