1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613700 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Snoop: om du vore bra på något .. och visste att du hade några år på dej att utnyttja det och trygga din framtid .. tjäna en slant .. vad skulle du göra då ... skulle du hora för den som betalar mest eller minst... hahl har väl inget hjärta för timrå.. varför skulle han ha det.. för att han spelat här ett par säsonger.?.. hjärta har man kanske för moderklubben ..

superfalle: Jo de är väl klart de är så att man kan trygga framtiden o blablabla, men de ja vill få fram är att ja tycker de är pissigt att spelare hoppar runt som horor mellan klubbarna, jag gillar de inte helt enkelt.

Snoop: inte jag heller .. jag tycker det suger som fan ... men det är ju så det är.. om man inte har lyckan att få fram egna produkter som inte är nog bra för nhl men nog bra för att vara bra här .. och har pengarna att behålla dom ...

Snoop:
Det ärligaste hade kanske varit om man stängde elitserien för nya spelare en vecka innan säsongsstart och det enda man skulle kunna göra vore att hämta spelare från sina egna J20 led.

superfalle: Tacka vet ja Kalle K och Sanny och Styf, de är killar med hjärta och lagkänsla :)

Per HApps: vore en kul grej, undra bara hur många som skulle gå med på det

Snoop: och robban! herregud glömma han :O

janssonovich: Självklart Robban oxå, där hade ja nästan lika bra koll som dej ett tag.

Snoop: haha skönt, hur kändes det? ;)

janssonovich: Pinsamt om ja ska vara ärlig, kommer aldrig förlåta mig själv när ja glömmer bort vår älskade Robert på de där viset, illa illa alltså.

Snoop: Du får ställa dig i skamvrån en stund då, glömma Robert på det där viset.

Snoop: Ja skärpning!

Pestilence: Get a room ffs :D

janssonovich: Det är väl det som är problemet? att dom funderar istället för att agera... men om man väntar tillräckligt länge så kanske allting löser sig eller så gör det inte det!!!

Baker: Men vad ska dom göra när dom inte är intresserad av nån då lilla vän?

janssonovich: Tycker Timrå ska bygga en ny arena i Härnösand istället, eftersom folk tycker det är så illa att förknippas med Sundsvall.

Pestilence: Ja, eller varför inte i ett annat land? Jävlar vad jag är less på den disskusionen!

janssonovich: eller varför inte bara i timrå ?

TobiasThyr: Spelar ingen roll för min del, jag tycker verkligen att hela grejen är så patetisk att jag kräks ..

...så är jag glad att Bobcats förlorade ikväll. Det har gått alldeles för bra för dom i år. Ja, jag ogillar fortfarande Sundsvall och dess korstakollektiv till supportrar, och nej, det spelar ingen roll att vi inte spelar i samma division.

Captain Crash: Tänk dig om dom skulle gå upp i elitserien? det skulle nog kunna lägga grus i maskineriet för Timrås framtidsvision i arenafrågan. Har inte följt diskutionerna angående arenan så jätte noga så det kanske har diskuterats en del:P

Baker:
Du undrar när vara sportchefter tänker agera och inte bara fundera...
Men herregud Baker.
Vad vet du om detta?

superia: Haha, jag håller med dig. Sjukt drygt i princip allt han säger i hela artikeln, men detta tar nog ändå priset:
"- Vi tre andra klubbar ligger mellan 40 och 45 miljoner kronor i lönebudget gissar jag. Färjestad ligger kanske precis under 40. Å andra sidan så har de nu drygt 6 000 i snitt på sina matcher. Vi har 11 000"

Vaddå "vi tre andra klubbar", ungefär som att Elitserien endast består av fyra lag då? Förstår jag att han menar de tre andra största klubbarna, men det låter så drygt. Ungefär som "jag och mina två kompisar är så mycket bättre än alla andra losers".

För övrigt så verkar halva Frölunda lida av någon form av tillfälligt hjärnsläpp. "det ser ut som att han söker med masken, att han försöker träffa min klubba" säger Karl Fabricius och fortsätter "han faller som en död säl". Haha, varför skulle Backe vilja få en klubba i ansiktet? Men den största frågan är ju ändå vad Fabricius klubba över huvud taget gjorde i den höjden.

Ja, jag vet att det här skrevs för ett tag sen, men jag har varit i Modoland utan dator och grejer och kände för att skriva lite bara. Inte för att det är nåt som ingen redan vet men i alla fall. Kanske årets onödigaste inlägg, men det bjuder jag på.

En fråga bara: Kan man köpa biljett till matchen EFTER att den börjat, under förutsättning att det finns biljetter kvar? Jag slutar nämligen 16.15 men vill gärna se matchen live i alla fall :)

Kongo: Ja du "Lasse"... eftersom vi inte har sett något backförvärv ännu och med ytterligare skador på backsidan, läs Mikko L så anser jag att man måste lägga ÄNNU MER KRUT på att hitta en backlösning. Hur länge har man tid och råd att inte AGERA!!!

Härlig intervju på Tikare med sportchefen.

Pestilence: Ja bra jobb av Malin J där, mycket kul läsning.

Snopp: var kan man läsa det?

Harryhaffa: Via länken eller här ovanför.

När ska sagan Rögle ta slut, Rögle har skjutit 2 skott, HV71 13. Men visst leder Rögle med 1-0.

lungan: Nu står det 1-1, men om hv vinner ikväll så har vi 6 poäng till Andraplatsen. något jämt serie det är i år:P

Bigthelin: inte alls..

En back till på marknaden som sannerligen kommer att trissa priserna...

Tjalle: Han har ett lite väl provokativt namn för att spela i Sverige tycker jag.

Har en liten efterlysning. Jag söker Timråsupportrar bosatta i Hudiksvall. Om det är någon som är bosatta i Hudik som skall på matchen TIMRÅ-FÄRJESTAD 13 december (Lucia) och bilar upp så skulle jag vilja lifta ner till Hudiksvall efter matchen. Tänkte gå ut och dansa till Lasse Stefanz!

Men sista bussen med X-trafik detta datum går 18.05 ifrån Sundsvalls busstation. Och det blir på tok för tajt när matchen börjar 16.00.

Ni kan svara mig via mejlfunktionen!

Tackar på förhand!

Uno Gordon: Gå in i Färjestadsforumet istället, tror du har lättare att få napp där. Trevlig resa!

Så tippar jag att Timrå tar mellan sju och 13 poäng på de nästkommande fem matcherna. 13 poäng är kanske lite väl optimistiskt, men jag tror absolut de kan ta 7-9 poäng. Vad tror ni?

Sov gott!

Inte vet jag, men visst fan är Robban Carlsson lik eller mycket lik en ung Bo Bölla Berggren? :))

http://www.hockeysnack.com/image/dsc00102.jpg

Per HApps: Häda inte;)

I dagens ST:

"Jag kan nog spela nästa vecka men vet inte om jag vill hoppa in och störa."

Timrås Timo Pärssinen, småleende efter matchen, är på väg tillbaka efter sin ryggskada. ;-)

bara en sak som gäller i timrå från och med nu och i all framtid fram över :D

TIMRÅ IK VI GER ALDRIG UPP

falo: Alltid Rött ! Alltid Rätt ! nu jävlar går vi raakt UPP ! :D

TobiasThyr: och det är ju så det spritter i kroppen när man sitter och tittar på youtube på alla härligheter som timrå har gjort så man längtar värkligen att få uppleva framtiden med detta undrabara lag

TIMRÅ IK VI GER ALDRIG UPP

falo: men du skojar :D , och lika mycket gör det ont i kroppen när dom förlorar eller när man ser alla skador "/

Kom igen nu, anmäl er till Brynäs matchen den 29/11!

Jonte missade straff första matchen :P

janssonovich: Ja anmäl er NU, det är ju lördag och vi ska KROSSA brynäs tänk på den underbara stämningen förra året, när dom fick köra brynäs i högtalarna!!

HELA SVERIGE SKRATTAR!

Blizzard: Haha, ja det var stämning, då fanns det tamejfan bara en klack i hallen!

FÖR NI HAR BARA VARANDRAAAAAAAAAA!

Höhö

Så hoppas jag att jag får byta helg på jobbet så jag hinner åka på hockeyn.

janssonovich: Larva dej inte med DiLeva!

Han fick en gång frågan om han gillar hockey:

Svaret, med den hemliga Thomas-rösten:

"Jaa, Brynäs är ju alltid Brynäs"

Inte mitt lag, men jag inser att vi är likadana!

orion: "Larva dej inte med DiLeva!"

Hela timrås borta klack sjöng så förra året!!

« · 1087683 · »