1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613741 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Hahahaha, så Svensson borta resten av grundserien och Lyytinen oklart. Vad tur att fönstret är stängt och att vi inte fick in en till back.

Synct: Kapanen hade nog inte värvat ändå. I så fall hade han ju redan gjort det när det var som värst på skadefronten på backsidan.

Man sparar allt man kan för att klara licenskraven.

Lika bra att vi kör in Melander och Edfeldt ordentligt nu istället.

Med 35 sekunder kvar av gårdagens matchen täcker Svensson skott, skottet tar på höger hand. Efter avblåsningen tittar och skakar Svensson på handen, åker därefter direkt till avbytarbänken. Fraktur? Spricka?

{469}: Vi fick ju i allafall nästan känna på en hel match hur det är att spela med fullt manskap!1!1(Lyytinen klev ju av innan). Alltid nått. 🥳

{469}: Precis. Enbart survival-mode som råder och har gjort hela säsongen. Och en till sak: Tittar man på den mer än klena publiktillströmningen hittills är detta inget som gör att det går att flyga iväg på nån drömresa och stoppa in toppspelare på löpande band. Vi får på hockespråk rätta munnen efter magsäcken.

BaraTikare: Hursomhelst jäääävligt onödig utvisning!
Fattar att EP är en vinnarskalle (vilket förstås är bra!) och med det följer att han ibland tar halvdumma beslut -- men denna utvisning är idiotisk? Situationen är ju helt över? Malmöspelaren är bakom målet? Och han gör ytterligare en hakning?
Tänk om det varit en avgörande play off-match...

Ska en skratt el gråt!!
Så jävlas trött på skade elennet. SHERIFFEN å Halt å Lyttinen...
Vi blir zvag bagåt...
Fönstre ä stängt å nu får vi gå runt mä tunn på bakken..
Uppladdat:

500x0-screenshot20231218140717facebook_0.jpg

{469}: Känns jädrigt tråkigt att dessa säsonger då vi har våra hemvändare och borde kunnat sätta ett lag på isen som skulle kunnat kämpa och slåss om vår första SM-peng. Då skall vi tampas med klappkass ekonomi som hindrar oss från att bygga slagkraftigt i alla lagdelar :(

SM chanståget går och vi springer på perrongen :/

Sjokan: Ja och kommer inte publiken nu med alla hemvändare, ja då blir det inte lättare att få bättre ekonomi heller

{469}: Weird att publiken sviker mera i år. Tycker inte spelet skiljt sig nämnvärt från ifjol. Starten var seg på hemmaplan men ändå.
Är det inflationen och dålig ekonomi för fansen eller är det produkten som är för dålig? svikande medgångssupporters?

En fågel har viskat i mitt öra att en förlängning med Hanzl är done deal. Nu visar vi att hockey ska spelas med 5 fingrar imorgon. 🥳

Gooode: om det är sant tror jag det betyder mycket för nästa säsong.

Zäta75:
Jobbet som vd är ledigt.
Bara att söka

Timrå IK anmälda för diskriminering, backar som ska lämna, backar som är skadade och J20 - tränaren sjukskriven så det blir förändringar där...Det är mycket nu.

{469}: läste att det var bakslag. Så ingen Lyytinen i morgon. Så varken han eller svensson. Fan! Mot just Modo vill man ha toppat lag

Sjokan: har själv årskort. Men det är dyrt för många att gå på hockey,särskilt om det är 2 hemmamatcher på en vecka. Men att fylla vår lilla hall borde inte vara omöjligt ändå. Finns ju även billigare sittplatser. Vad måste göras för att få publiken att komma 😳

Sjokan: En av anledningarna till att vi har en så pass tom kassa just nu är ju för att vi har värvat hem hemvändarna. Dom slukar en väldigt stor del.

Per HApps: Men herregud.

{10473}:
Varenda gång jag kikar in här är det ett djävla gnäll ledningen.

Angående publikfrågan,

Vi har en stomme på strax under 4000 som kommer oavsett väder och vind och resultat i tabellen. Marginalarna som är bekväma kommer när det vankas derby och slutspel. Att det skulle vara dyrt eller jobbigt att ta sig till arenan är inte ett argument. Ta hockeybussen som ett ex, 45 Kr till arenan från mitt i stan. Man blir framkörd till porten på 20 min. Lägg till att man lika snabbt är hemma igen efter matchen, man får även sätta sig i en uppvärmd buss.

Sedan att det skulle vara för dyrt med biljetterna, vi har billigaste sittplatserna i SHL och ståplats för en hundralapp för att få se världens 3:e bästa liga live. Det är inte dyrt. ”Tuffa tider ekonomiskt” hör man ofta som argument, märks inte när man åker till Birsta, oavsett tid.

Sedan att folk skulle stanna hemma pga av all turer med damlaget är ju bara skrattretande. Ett damlag som ingen bryr sig om. Det var lite folk även innan alla turer med damerna.

Nä, vi har vår stomme med publik oavsett hur parkeringsituationen ser ut eller att arenan inte ligger inne i Sundsvall. Det skulle inte vara någon skillnad alls. Marginalerna är för bekväma helt enkelt. Laget förtjänar dock bättre just nu.

Per HApps: Konstigt när det är så rörigt som det är?

{10473}: Ska man bara sitta ner, vara tyst och hoppas på det bästa eller?

{469}: Det här komplicerar ju till det en del och lär väl göra att man inte kommer att plocka hem Melander hur som helst.

"Emil Melander är i dagsläget utlånad till Sundsvall Hockey och eftersom transferfönstret är stängt kan han inte gå fritt mellan lagen.

Så fort han drar på sig en Timråtröja kan han inte längre representera Sundsvall Hockey den här säsongen."

{469}: Vad är statusen på Edfeldt?

Uppladdat:

500x0-img5716.jpeg

{8179}: Ok, tack

The great one: Bara att acceptera att alla inte är lika intresserade. Handla på birsta folket är inte nödvändigtvis samma folk som är intresserade av hockey. Sen är det kroniska sjukdomar som kan vara till besvär eller att man helt enkelt föredrar att se hockey på TVn.

För många är att gå på hockey ett evenemang som man gör några gånger per säsong och kanske lite extra i ett slutspel.

Sammanfattat kan man inte skylla på befolkningen att det är dåligt med folk på matcherna. Vill man ha dit mer folk måste Timrå IK göra det intressant för marginalarna att gå dit. Oavsett vart arenan ligger.

{469}: Bland redan invigda(typ ni som hänger här) är det god stöttning och närvaro i ladan men marginalpubliken är högst opålitlig i Svall/Timrå.
Så är det ju även för GIF.
Runt 2017 spelade GIF bitvis den mest underhållande och sevärda fotbollen i AS men det landade ändå bara i mediokra publiksiffror..

Öndulat: för mig och lilla Blomman kostar det ca 700 ballobas att gå på hockey! Och det är väl okej! Men varje match har vi inte råd med. Var tredje blir det ungefär. Sedan så är det stundtals ganska tätt med matcher också. Man har ju ett annat liv också som ska hinnas med!

Alla verkar helt plötsligt obrydda att vi tappar Lyytinen och Rindell. Vi har alltså kvar "träarslen" som Erixon, Svensson som med möda orkar följa efter anfallande spelare i egen zon. Lägg till Strömberg som är ovärderlig defensivt men har noll offensiv uppsida. Eronen som ska vara ett offensivt hot men gjort två mål på hela säsongen och inte ens är bra defensivt. Edfeldt duktig back såklart och utvecklingspotential och Forsmark har gjort det bra hittills. Har svårt att se att backsidan lyfter om vi tappar våra två mest kreativa backar. Ska till att vi verkligen prickar rätt i nyförvärven för att höja nivån på backsidan.

Labban: Min panik sparar jag tills jag sett vad Kapanen har byggt för backsida. Jag litar på att han har koll på grejorna och vet vad som krävs i SHL nu.

Hello! Ni gjorde ju ert 1:a på mål( på länge) mot oss senast och jag måste ju säga att jag blir mäkta förvånad så starka ni såg ut!

Labban: Ingen förlust o tappa Rindell! Har offensivt plus men det negativa med defensiven o svag fysiskt väger tyvärr över.

Lyytinen känns inte bra o tappa men har full tilltro till att Kapanen har koll. Så sitt lugn i båten!😁👊

Labban: Vad ska man göra då? Be och böna inför duon att stanna?
Vi är det bästa laget med sämsta backarna. Att ett lag ska ersätta två betydligt bättre backar med dessa finnar glädjer mig faktiskt.

Är det någon som vet vart man ska befinnasig i 08-områder för att ha störst chans att se matchen? 🥳

SebastianH: Svårt att veta om Lyytinen ens var med i Kapanens beräkningar. Om man skall tolka Lyytinen lite så har hans signaler i ST i minst 2 intervjuer varit att det inte förts diskutioner.

Rindell har ju spelat under Jokinen med skickades iväg på trade mot Aaty Räty. Vilket skulle kunna tolkas med att han kanske inte rns var intresserad att spela under Jokinen igen. Plus att Rindell spelade på rabatt innan och förmodligen kanske dubblar sin lön nu till och med.

Lomond: Vet inte om jag håller med angående Rindell. Visst han gör misstag, som ibland även leder till mål. Men det är inte direkt LaLeggia-nivå på misstagen. Han är dessutom den som tacklas näst mest i hela laget bland backarna och ligger + i +/- statistik högt i Corsi etc. Men han är ju förlorad så inte så mycket att göra åt saken, men offensiva backar verkar ha en tendens att bli bashade bara för sakens skull, medans utpräglade defensiva backar inte blir bashade för sin bristande offensiva förmåga.

Labban: Ja håller med om att Rindell får lite väl kritik för att vara så klen i egen zon. Jag tycker han tacklas och står upp rätt rejält faktiskt. Däremot är han väldigt naiv mellanåt och kan slänga in livsfarliga indianare.
Som igår mot Malmö, det vara bara ren tur att de inte utbyttjade nått av lägena han gav bort mitt i slottet.

Offensivt är han ohotad etta i min bok. Den rörligheten och kaxigheten i spelet han har på offensiv blå har ingen annan i laget. Ett rätt hyffsat skott på det.

Bara att jämföra med Forsmark som knappt får ett skott på mål. 2 riktigt horibla skott igår till exempel där han knappt var i närheten i att träffa mål.

Så det är där jag tycler vi tappar mest slagkraft i att Rindell försvinner. I den offensiva aspekten.
Jag hoppas Kapanen förstår vikten av att ersätta Rindells offensiva spel bland backar. Vi kommer tappa slagkraft i PP etc.

Nässén verkar mer vara en mer utvecklad och mogen "Forsmark", typ.. Ingen målskytt i allafall.

Olli Nomadinen : han har spelat med j20 vet jag . Så statusen borde vara bra 😊

SthlmTikare: Beer and play Hornsgatan

Olli Hahl: Ingen har druckit sin mjölk när man va liten då blir de så här 😎

kapanen öppnar börsen
för lyytinen o rindell
o vinkar adjö tlll nr.63

Olli Hahl: Jag va när jag spelade skadad tre ggr på fem säsonger o jag drack mjölk o tänker på vilken skillnad på skydd nu o då men vi kanske va lite segare då 👍 men man hade ont i fötterna när grillerna va myyyycket anorlunda o mjuka för pucken skulle naturligtvis ta på fotknölarna!!!!👍😎🇺🇿🤬

Robin Hanzls brosa gick till Wasa Sport igår (inte knäckebrödet).Blir lite närmare att träffas, i alla fall fågelvägen.

The great one: 4000 tusen trogna är ju svinbra!

När man har ett gäng timråtröjor och timråhalsdukar så känns det inte så lockande att köpa fler bara för att stödja klubben. Ett smart sätt att stödja klubben vore starta något projekt dit man kan donera pengar, så att biljetter kan köpas till andra som kan gå på matchen. Jag tänker att de kan ge biljetterna till singelmödrar med barn, skolklasser, invandrare och liknande. På det sättet stödjer man klubben, man hjälper till och fyller hallen och man kanske lyckas skapa nya fans av Timrå som kan gynna klubben under en livstid. Och det samtidigt som man sprider ett timråljus i vintermörkret.

Tyvärr kan inte jag göra detta i och med att jag bor i ett annat land, men jag hade gärna donerat pengar till ändamålet.

För övrigt verkar Björklöven skita i det här med kvartsfinal , allsvenska slutspelet och ... ja , resten av säsongen

El_loco: bra förslag!

El_loco: Det där är en bra tanke. En "gå på Timråhockey"-fond. Frågan är om klubben kan driva det, eller om det måste gå via t.ex. supporterklubben.

El_loco: De bästa jag läst sen ja konfirmerade mig 👍👍👍🤩🇺🇿 men en sak är dom flesta hockeyspelarna gjorda av maräng numera bara undrar!!

« · 2652912 · »