1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597158 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
steveroper: Jo jag tror det blir perfekt med Tompa som "nödlösning" nästa säsong. Nu blir det väl fokus på att hitta ny sportchef som får lösa tränarbiten i framtiden, om det blir Tompa, Stridh eller nån annan.

Hypocrisy: Fan va de va mkt snack om vår nya tränare på en gång 🇺🇿 han kommer att leverera tro mig han vet va han gör!!🇺🇿

JonteD: 🇱🇸 ere den du menar så ok!!

JonteD: Jajamän! Må råkes!

JonteD: Kanske jag har missat något eller är lite trög men har länge funderat på varför du ofta sätter dessa flaggor i slutet av dina inlägg.
Hade förstått om det var röd/vita flaggor men dessa, vad har de för koppling till Timrå IK eller har de någon speciell betydelse i andra sammanhang som jag inte kopplar?

Pinaceae: Har tjänstgjort i Kosovo så ja lyder du o använder Lesothos flagga då när inte Jämtlands finns!!🇱🇸🇱🇸

BlackBay: Surjämtarnas flagga

BlackBay: JonteD (tillsammans med undertecknad och fler) tillhör Jämtlandsfilialen. Det är jämtlandsflaggan han skriver under med. 😊 (Ja, eller Uzbekistan eller Lesotho)

Ollonet hälsar. Vet inte om det går att se dock?

BlackBay: Tim Juel och Jonathan Dahlén har starka kopplingar till republiken Jämtland, likaså JonteD. Där i republiken finns en sund och stark skepticism mot stockholmarna/storsvensken.

Pinaceae: De är inte överförtjusta i klyktattare heller så för mig är de surjämtar. Även om just JonteD råkar vara en överjävligt trevlig surjämte 😉

steveroper:

Årets mål måste ju läggas upp nu när säsongen är över.

youtu.be/n-fzpoVzTEQ&t=180

Ojh-Ajh: aha, tack, då förstår jag äntligen kopplingen efter ett års funderande varför dessa flaggor alltid varit närvarande.
Surjämtarna har alltså en egen flagga 😉

Pinaceae: den meritlistan
skojar man inte bort

BlackBay:

flagga.com/produkt/jamtland-landskapsflagga/

Lesothoflaggan är väldigt lik.

Pinaceae: Den finns ju inte som emoji så jag har använt den som liknar bara!!🇱🇸

JonteD: Haha jo, det minns jag att det diskuterats för kanske mer än ett år sedan. Försökte bara förklara för BlackBay.

Pinaceae: En annan sak e ju att jag e släkt med Tim Juel oxå ganska nära till o med!!🇱🇸🇱🇸

steveroper: Gillar verkligen att du tycker att Lilla farbrorn e trevlig de uppskattar jag verkligen från du!!🇱🇸🇱🇸

Pinaceae: Jag e nästan strypsäker på att Tommy Samuelsson kommer att vara bra för Timrå som ja sagt förut han kan hockey som Costanza skulle säga med hans meriter så tror jag vi ska vara riktigt lugna ett tag framöver får han bara överföra de han kan o grabbsen köper hans upplägg då blir det inte bara in ditt face utan Röd o vit hockeydynamit!!😎🇱🇸

steveroper: eeh Yää

Va i helsike Hartman verkar fortfarande vara kvar i Tre Kronors trupp, trots en massa nhl spelare. Man kan ju tycka att det borde finnas bättre spelare men han verkar vara en favorit hos förbundskapten Hallam.

JonteD: Vi har ju ändå en förändring i hopp om förbättring efter uttåget i slutspelet.
Kunde ju varit som för laget i Övik där man åker ur och behåller seriens i särklass sämsta ledarskap och försvagar den med fågelholken Fredrik Andersson, sedan förlänger man med seriens sämsta hemvändare Jesper Olofsson, dock med lägre lön.
Skönt att Modo åkte ur.
Spännande att se hur vi reagerar på förändringarna på ledarsidan.

Hypocrisy: lär väl vara nån/några från de båda finallagen som kan vara aktuella... men ser ingen där som skulle vara bättre än Barre 😉

Rallarn: O modoliderna som gör narr av Nubben när de själva har Hinken som satt på händerna hela hösten och vintern o såg laget trilla ur SHL och gick miste om 50 millar. Aja jag är inte lessen för det.

Pinaceae: Jag hoppas verkligen att Lundmark lyckas väl i NHL. Det skulle iaf inte förvåna mig. Killen är värd det!

Stan Makita : "Jag hoppas verkligen att Lundmark lyckas väl i NHL. Det skulle iaf inte förvåna mig. Killen är värd det!"

Jag hoppas också att han lyckas, resten håller jag nog inte med om, skulle förvåna mig något oerhört.

Pinaceae: ” Årets mål måste ju läggas upp nu när säsongen är över.”

Visst är det ett snyggt mål och Källgren är grundlurad. Men jag tror att även neutrala supportrar skulle säga att det målet har inte en chans mot vad som bör bli årets mål.

Jugge: nu är jag ju part i målet men jag föredrar Lundmarks mål. Uppåkningen är vacker men jag lägger mer tyngd vid själva avslutet generellt.

Smörgåsen : Så adderar vi ännu ett guld i Lilja då.

Lilja är nog en bra värvning, får inte riktigt plats bland våra spetsar/ lovande juniorer nästa säsong. Men jätteödmjuk och inte klagat en sekund trots petad långs stunder.

Lulessss: Får hoppas att Lilja inte är dyr med tanke på att Luleå och Färjestad uppges vara intresserad.

Här kan ni lyssna på Tommy Samuelsson från juni 2021. Klok karl det där! Han kommer att passa bra in i våran mentalitet.

Stridhsyxa: mer Tommy här. Detta kommer bli väldigt bra. Han hade även en stor trupp med HV när dom gick upp.

Stridhsyxa: Det här gör ju inte att det känns sämre

steveroper: Välkommen åter på allvar Pelle Hallin!

steveroper: nu har jag lyssnat igenom poddavsnitten, och jag kan väl sammanfatta Tommy Samuelsson med - Seriös och proffesionell!

Herminator: Nu hoppas vi Pelle inför som inslag i träningen i J20.
"Minst 4 varv runt kassen" innan man får göra mål. 😎👍

steveroper: Nån som kan posta sportbladetintervjun med Tommy? (Betalar redan för xpressen för dom har bäst hockeyjournalistik, en gång per halvår kommer nåt intressant för bladet och då snålar jag hehe)

angeroath: Lägg in länken till artikeln i web archive och arkivera den så kan du se alla artiklar helt gratis.

SnabelA: bara att söka archive today, vet inte om länken tillåts.

SnabelA: hehe nä, så enkelt var det inte tyvärr!

steveroper: Tommy Samuelsson: "Sparkades från tårögd Kent Norberg i HV71 – nu fick han erbjudandet av samma person: ”Han ringde 09.15 i söndags” Källa Aftonbladet.

Zäta75: Du missade ju det bästa med artikeln :D

Vad kan supportrarna ha för förväntningar på Timrå nästa säsong?
– Att vi är där för att tömma tanken varje dag. Sen kommer vi inte lyckas vinna varje gång. Är det så att motståndarna gör saker som är bättre så får man acceptera och gratulera dem. Men alla ska kunna gå därifrån och vara stolta. Det är nog det jag kan ha som ingångsvärde.

Känns som att han har en sund inställning till hur verkligheten faktiskt ser ut. Tror det här blir bra, fick en bra känsla genom hela intervjun faktiskt.

Cobbel: i podden som jag länkade i går så pratade han också om vinster/förluster. Ett bra drivande lag är när man kan erkänna att man gjort en dålig match fast man vann, där vinsten till stor del kan tillskrivas en individuell prestation mer än lagsystem. Då ska man inte gå runt nöjd utan bara vara glada för själva poängen. Lika att ibland förlorar man snyggt och då kan man inte gräva ner sig.

Stridhsyxa: Fan vad jag gillar det jag hör! Måste lyssna på den där podden också. Jäkla gubbmys det här.

Stridhsyxa: Jag tycker att vi kan signa Nylander #88 och Tanev mfl från Toronto ;)

Cobbel: Får också en bra känsla av TS jag med, å andra sidan sa Jokinen rätt saker också inför säsongen han också men får hoppas att det blir bättre utfall med denna tränare.

BlackBay: man får hoppas på att Nubben har bättre omdöme vid val av tränare än vad Kapanen hade!

Tom Topp: hans misslyckande när han fick sparken från HV kan man nog ta med en nypa salt.
Den klubben verkar alla misslyckas med nuförtiden vare sig det gäller spelare ledare, sportchefer mm

« · 2878356 · »