vonDöbeln: Alla byter och Brynäs får öppet läge. Skrattretande. När vi hade lite häng så får vi ett mål i baken direkt.
Och Freddan byter inte målvakt trots en plattmatch av Johansson med 6 insläppta mål. Skulle tagit minst 2-3 av målen. Helt obegripligt. De verkar inte alls tro på Rajaniemi.
Fredrik Andersson kan tycka vad han vill han leder inte detta lag…
Snyggt byte…
Åber kommer njuta av att se sitt namn stå och engagera sig för ingenting medan Brynäs sopar upp pucken i bortre krysset…
Respekt till Brynäs om manner eller annan valfri Brynäs representant kunde kommentera att Timrå spelar inte. Det här var en träning. Ingen i Timrå var här ikväll för att tävla…
En parantes…
Åberg har snott 5 mål av Rattie sedan han tog över hans plats i PP
Zzz: Jag förstår att du inte har varit insatt i vår försäsong men vår målsättning att ta oss till slutspel reviderades av vår sportsliga ledning i mitten på Oktober när vi hade förlorat rätt många matcher i rad.
Att ha högre förväntningar än negativt kval är inte orimligt när pengar satsades och vi tog in på pappret väldigt starka värvningar till ett lag som var dominant i HA.
Sputnik: Kommer inte bli kul med ett påfyllt DIF med en trashtalkande Dick i spetsen. Lodin kmr att sitta utvisad 24/7 Näe det blir att ladda för allsvenskan igen.
Zäta75: Ne det är helt obegripligt hur man fryst ut vår första målvakt och ger en målvakt som aldrig visat mer än enstaka att han håller chansen .. Hur sa man tex i HA ifjol när JJ släppte skitpuckar med Jämna mellanrum ” ja men han står ju sysslolös stora delar ” han är i bästa fall en ok andramålis
Slutade kolla för länge sen. Var uppenbart vilken typ av match det skulle bli. Laget har potential men är oerhört humörstyrt. Finns ingen ledare i laget vilket gör att varje match inte uppfattas som så betydelsefull. Istället vinner vi matcher när spelarna är på spelhumör, vilket de uppenbarligen inte var idag. Visst vi har haft långt uppehåll, men ska ändå inte se såhär oengagerat ut.
Zzz: Det tål att sägas att jag själv aldrig förväntar mig särskilt mycket från det här laget för att undvika att bli besviken. Men det är inte konstigt att många är besvikna när vi på försäsongen värvade en av de bästa målvakterna från finska ligan, 3 toppbackar från föregående säsong och sedan inte får ett skit ut av det som resultat.
Många experter som rankar lag inför säsongen hade Timrås backsida som topp 6 i ligan - resultatet blev något annat.
vonDöbeln: skulle vilja sträcka mig till att säga att den som har förväntningar på spel i SHL, med Freddan och ante i båset, faktiskt har orimligt höga förväntningar. Skulle vi klara oss kvar och Freddan får fortsatt förtroende så tänker jag inte ens bemöda mig med ett Cmore-abonnemang.
vonDöbeln: Alltså vet inte jag, rankades t.ex Bohm som en toppback? Det är skillnad på att spela i ett topplag och vara toppback. Många i IKO verkade gilla Zajac, vete fan varför tycker han ser oerhört svajig ut i egen zon. Kanske att han funkar skitbra med rätt spelare runt sig?
erathoo: Hoppas innerligt att Rattie inte är allvarligt skadad. Kört för oss då 100%. Nåfon som han med och se vilken typ av skada det kan ha varit? Han såg ut att åka in i målburen.
GurraG: Det är många förlorare i dag, men största förloraren är Nubben. Han fick chans till revansch med återtåget 2. Men oj vilket misslyckande. Även om vi mot förmodan överlever i kvalet.
Rattie är vår överlägset bästa spelare och den enda som verkar tycka det är kul att spela hockey varje dag.. Om han är blir långtidsskadad är det kört japp
Sputnik: Ut med Freddan och Ante säger jag. Dom har fan inte kompitensen för det här. Dom har tappat spelarnas förtroende. In med en ny röst! Hade Jonte Dahlen vart i laget så har han styrt upp det här utan Freddan och Ante i båset !
thorwald: Man var nöjd med honom i offensiven. Majoriteten av Oskarshamns supportrar var tydliga med att han var en säkerhetsrisk bakåt. Och det visste Timrå om också.
thorwald: Och Bohm blir fult överkörd och trots att matchen är helt körd så kan inte en enda timråspelare väcka mod för att veva med Brynässpelaren. Patetiskt att se vad Freddan gjort med det här laget. Spelarna skiter totalt i varandra. Snacka om dysfunktionell grupp.
vonDöbeln: Jag förstår, men som utomstående så hade jag tippat er på kval och nu när Djurgården klappat ihop har ni fått en straffspark. Ni är ju mycket stabilare än Djurgården. Men hade vissa förväntat sig mer så förstår jag besvikelsen.
{297}: Är rädd att Freddan kommer att vara den enskilt största anledningen till att vi inte spelar i SHL nästa år.
Oförmågan att få laget att vara påslagen direkt vid nedsläpp och oförmågan att göra nånting - vad som helst - åt matchbilden är två oförmågor som Djurgården kommer att nyttja.
Sedan är det ju en del spelare som heller inte riktigt håller måttet. Målvakterna exempelvis.
{8399}: solklar armbågstackling. Spelar ingen roll om den varit schysst heller, där måste någon sänka brynässpelaren direkt. Man måste stå upp för skadade lagkamrater.
För att summera silly då så har vi värvat 3 etablerade: Harde, Heikkinen och Westfält, 2 breddare med potential: Levinsson och Lilja, och 4 talanger från lovande till stort löfte.