1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05

1423905 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
RocknRolf2:

Det är väl bara att ge honom sparken och hävda arbetsbrist?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
John K: Vad är skitsnack?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
John K: Linkan byggde detta lag, han byggde även fjolårets. Styrd av TJ, CE eller ej, det kvittar. Linkan var ytterst sportansvarig. Han har misslyckats och skulle ha gått redan ifjol. Ja egentligen så skulle han aldrig ha anställts. Jag skulle också kunna skriva varje dag: SPARKEN!1! ! 1!!!

Problemet under de här åren har alltid varit Linkan, mer eller mindre, när det kommer till det lag vi har ställt på isen. Men att han fick foten just nu känns väldigt märkligt med tanke på att ledarna i båset agerar som de gör och får ut så lite av det vi har. Det behöver jag väl inte utveckla?

Edit: Kattgubben svar duger det också.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
John K: Att Linkan försvinner är bra på lång sikt. Han borde ha åkt tidigare däremot. Att många höjer på ögonbrynen över hans entledigande är väl främst för att läget är desperat, och man väljer då i det läget att kicka en kille som påverkar laget och dess resultat på lång sikt istället för att exempelvis byta ut tränarna, vilket kan få omedelbart resultat. Det är lite som att börja ta fram båtfernissan istället för öskaret när båten tar in vatten.....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
John K: Att Linkan fick gå är bara rätt, tyvärr så hjälper det inte sportsligt just nu. Ny röst i båset och skicka iväg några mediokra spelare. In med en förstemålvakt som spelarna har förtroende för, samr en backklippa. Då har vi en början.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
mikenomad: Varje dag hela hösten har man kunnat läsa inlägg om att Linkan skall sparkas. Vad händer när detta sker? Jo då börjar samma jävla gnällspikar skrika att det är fel. Hur faan skall ni ha det egentligen?
Man börjar tro att det är mycket gnäll för gnällandets skull. Eller hur? Och vad hade du väntat dig? Att TIK skulle spöa DIF bara för att Linkan fått foten eller?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Anonymous: SKITSNACK!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Modano: Inget fel på Hagos. I nuläget är han som en startuppställning i schack där någon väljer att bara starta matchen med endast bönder på alla rutor .

Sätt in rätt pjäser och Hagos blir en tillgång. Det är ungefär som om du stod på ett fält med 50 bajamajjor, om någon ställde dit en skitstor gödselstack, då vore du inte mer än en liten fis i rymden.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Kerstin_k: Ja men nu ska tanta hagos väva som satan under ledigheten så klubben får in bra me pengar till nya spelare o tränare så var lugn det är stora saker på gång.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Modano: Hahaha...nu var du faktiskt rolig. På riktigt!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
mikenomad: Jag misstänker att de sparkade honom för att en del skulle skjuta till pengar till rätt värvningar.
Det kan ju inte vara något annat
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Modano: Då fick du både pizza och en virkad mössa? Grym deal för dig!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Kerstin_k: Ja var o käka med tanta fick en virkad mössa som perra hade knyppla ihop med övriga i syföreningen Tjohansson C eriksson linkan clabbe nubben målvakterna mfl.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Timrå Icon: Känns det inte litegrann som att Timrå IK gör det mesta bakofram? Jag menar, sparka Linkan är iofs mer än motiverat. Men nu?? Det är så dags nu liksom. Och nån tränare ska tydligen INTE sparkas...Jag menar nu när vi står med bajs upp till näsroten, ja då sparkar vi sportchefen som första, akuta åtgärd. Nu jävlar ska ni se att det blir fart på grabbarna kanske TJ o co resonerade. Nå, det blev inte riktigt så.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Johnny Bravo: Jäklar jag tryckte på fel knapp! Skulle kommentera och tryckte på tumme upp!! FÖRLÅÅÅT!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Kerstin_k: Enligt rykten hade de setts gå in i samma trappuppgång också. Vad man nu kan dra för slutsatser av det. Den som har den spekulativa ådran skulle kunna få det till vadsomhelst. Tur man inte spekulerar i onödan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
ÖstrandsNisse: Aha, vad bra. Jag blev ärligt oroad när dom sparkade Linkan. Min första spontana tanke var "Herregud, vem ska Modano käka tårta med nu?!"

Men det verkar ha löst sig trots att Linkan inte längre företräder Timrå IK. Skönt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Kerstin_k: Det kan jag bekräfta att han var serru. När han kom ut från Biteline bar han på Hagos handväska i ena handen och en tårta med texten 'Linkan - jag älskar dig ändå' i den andra.
Tänk vad hockeyn förbrödrar ändå.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Modano: Är det dig dom kallar för munterjöken?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Glöm tränarbyte.

"Strax före nedsläpp i dagens bortamatch mot Djurgården fick nygamle sportchefen Kent ”Nubben” Norberg frågan av Canal plus om det är aktuellt med tränarbyte under uppehållet.

Norberg svarade tvärsäkert:

– Nej, det blir det inte."
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Modano: Vilka är dina förslag?

Var du förresten och käkade pizza med din favvospelare igår?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Frella: Vi är klar för KS med andra ord...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Fattas bara att man tar in två inavel som nya tränare nubben och någon J tränare då kan man lika bra lägga ner skiten.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
LHC får ju hela deras ekonomi att gå ihop tack vare uthyrning av personal. Tror ni att det vore helt omöjligt att hyra Hlavac och Hlinka av dom så att Vampola får två polare?

Alternativt kanske Frölunda är sugen att byta bort en av deras målvakter för två av våra? Win-win liksom. Eller, mest för oss - trots att vi blir en målis kort.

Luleå kanske skulle kunna låna ut taktikblocket som dom spelar efter så att vi får skriva av det? Om inte Perra kan konstruera ett grundspel kan han väl åtminstone kopiera av nån som har ett?

Växjö är säkert sugen på fler transatlanter. Murley och Robinson dit och Heikkinen hit så att Pärsinen får en lekkamrat och höjer sig. Fler finnar, det känns bekant i Timrå.

Timrå kan kanske mygla in sig på Brynäs träningar för att studera PP.

Typ. Det finns många förbättringsområden. Helt klart.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Patrick Polly: Som på TV så mycket bättre Så ska det låta...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Per HApps: Det är en åtgärd men inte den enda. Det finns ett antal åtgärder man kan ta till i en Extreme Home makeover. Här är några exempel.

1) Byta tränare.
2) Skaffa en ny uttalad förstemålvakt.
3) Göra sig av med 1-6 av nuvarande spelartrupp.
4) Skaffa in 1-2 klassbackar.
5) Plocka upp 1-5 juniorer.
6) Skaffa in 1-2 klassforwards.
Etc
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05

Fortsätter vi med nuvarande poängsnitt landar vi på fantastiska 44 poäng när säsongen är färdigspelad.

För att komma upp i 72, som är den poäng AIK och DIF kan tänkas landa på med nuvarande snitt, poäng kommer det krävas ett snitt på två poäng per match i de resterande 35 omgångarna. Med reservation för att jag räknat rätt förstås. El Maco eller annan som jobbar med siffror kan säkert verifiera :)

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
arnio: Men mycket av problemet anser jag ligga på vårt tränarpar. Jag vet mycket väl att vi får betala dem 'until the bitter end' men så som jag ser på saken gör de mer skada än nytta för det här laget i dagsläget. De har haft tid att visa vad de går för men inte visat nåt som gör att jag litar på dem i en förlängning där en kvalserie står för dörren. Kan man då, genom att plocka upp folk som redan finns i föreningen, på så sätt inte få en merkostnad så anser jag att det är värt att testa.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Johnny Bravo:

Vi har ett skapligt lag ... Nu kan dom supa skallen av sej och efter festen har det köpts in 2 fina backar och en Tjeck lekkompis till Vampola, dessutom tar ante Karlsson över tränarrollen... Pikken är såld och Karlstadsnissarna är i Värmland igen... Nya tider nya tag! ;)

Timrå IK är dom bästa!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
ÖstrandsNisse: grejen är ju att alla som sparkas kostar lika mycket hemskickade som när de jobbar. Om det nu är så att Timrå har ont om pengar på kan det ju kanske vara än god idé att satsa pengarna på nya spelare i stället
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
ÖstrandsNisse: där vi sitter nu? Med arslet i rävsaxen? Ingenting! Snarare tvärt om...

2 nya spelare av rang 5 nya av rang inkl målvakt om vampikk försvinner... den där mentala coachen skulle vara välkommen med...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
ÖstrandsNisse: Sant, ska vi förlora så kan vi göra det med billigast tänkbara trupp och sätta in kulorna i kvalet!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
orion: Inte om man sparkar hela jävla A-laget och låter juniorerna spela av detta. :)
Skämt å sido. Där blir det en lucka förstås. Jag vet inte om det går att bygga på underifrån annars kan det ju leda till en merkostnad. Men en ganska så beskedlig sådan. Det bör föreningen tåla?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Frella: Hmm...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
orion: Perra och Clabbe? :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
ÖstrandsNisse: Upp med Ante skapar väl ett hål som måste täckas?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Frella: Det enda positiva idag var att se hur Kolan gick bort sig totalt vid Brynäs 2-0 mål. Annars håller jag med dig i det du skriver.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
orion:
LENDO, vi hjälper dig att få ordning på ekonomin, dax att vända sig till dom kanske?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
orion: Så skulle det naturligtvis kunna vara. Men vi har en lösning i Ante och Nubben som inte behöver kosta särskilt mycket mer än i dagsläget? Det ska vara att Ante sagt nej och att man i så fall måste söka en tränare utanför organisationen. Då blir det förstås dyrare.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05

ÖstrandsNisse: Det blir sällan bättre som det så fint heter. Men det kan ju å andra sidan omöjligt bli sämre heller.

Perra hade ju ifjol på sig att bevisa att han kunde göra något med det här laget. Men inte ens med två toppcentrar så fick han detta lag på rätt bana. Kolan har ju faktiskt visat sig kunna spela hockey i HV, även om det svider att säga. Det skulle varit intressant att se vad Challe kunnat få ut av fjolårets lag kontra vad Perra åstadkom. Nu spelades det ju en alldeles förträffligt tråkig hockey under Challe och publiken svek men nu spelar vi ju ingen hockey öht.

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
ÖstrandsNisse: Pengar, förstås!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05

Johnny Bravo: Nubben har förvisso sparkat en vän tidigare i Dahlén men hur ställer han sig till att göra sig av med Perra som han själv jobbat under?

Vågar man hoppas att tillsättandet av Nubben som sportchef är ett led i att kunna göra sig av med tränarduon och hänvisa till att Nubben har andra roller i föreningen som förklaring till att han blir kvar?

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
En fundering jag har som jag gärna skulle vilja ha svar på är: ge mig en enda liten ynklig enda liten, pytteliten anledning, till vad vi har att förlora på ett tränarbyte. Är det någon som kan ge mig det är jag evigt tacksam.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
AVGÅ ALLA!!!!11

FÖRBASKADE BLINDA SLAPPTASKAR!

AVGÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!11!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05

mikenomad: Jag köper ändå till viss del Linkans resonemang. Jag tycker inte man har sämre lag på papperet än Växjö och AIK. Eller Modo för den delen. Skillnaden är att de två förstnämnda lag har en stabil förstamålvakt och ett grundspel att falla tillbaka på. Timrå saknar bådadera. Ända sedan Perra tillträdde har det sett ut som man åker runt och hoppas man gör rätt. De tillfällen som det ser bra ut, Frölunda och SAIK hemma, känns snarare som olycksfall i arbetet. Ser man tillbaka på Linkans pressmeddelande och vad han sagt i intervjuer tidigare under säsongen så är det lätt att tänka sig att han velat göra sig av med tränarna en längre tid.

Jag vet inte vem som var den drivande i frågan om att anställa Perra men jag misstänker att det var vår, osynlige, klubbchef. Var är han nu då det blåser som mest? Skickar fram det mest menlösa vi kan erbjuda i CE. Nu hoppas jag Perra höll skenet uppe under intervjun och avgår självmant om inte TJ och Nubben har stake nog att skicka honom. Eller så ser man loppet redan kört och väntar in i det sista med att byta för att få så bra effekt som möjligt av tränarbytet.

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
mikenomad: Exakt! Tur vi torskade!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Nu hoppas jag det händer nåt possitivt! 2 nya BRA backar och en-två fina forvards! Bort med Pikken och Karlstadstösera...

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
bobrov: Synd bara att det är fel TJ som har den insikten....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Timrå Icon: Linkan vägrar oförtrutet se det de flesta andra såg redan före säsongsstarten, att det här laget inte håller för ES. Han hävdar ff att det eg inte behövs värvningar, att laget har kompetens men de bara döljer det väl. Detta är ett så övertydligt bevis för hans inkompetens att det är löjligt. Tack och lov är han väck, nu väntar vi på fortsättningen av total makeovern...

Btw; tur vi torskade idag så inte ledningen ånyo stoppar huvvet i sanden och tror att poff! där var krisen över...:-P
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Lacka_64: Jag håller med Thomas J på canal+ att skall Timrå överleva elitserien måste man värva minst 4 spelare eller rent av en hel femma,annars blir det kvalserien.
Prio 1 enligt min mening är att hitta en värdig lekkamrat till Vampola annars är nog risken stor att han lämnar oss,han är för ensam. Prio 2 en riktigt bra power back var finns ni jag tror nog "Nubben" fixar allt detta.
Kommentera

1423905 · »