BlackBay: Nu skulle jag hoppas på att kunna jinxa er genom att säga det är självklart ni vinner på Onsdag, tyvärr tror jag inte det är möjligt att jinxa er i nuvarande situation så tycker inte du behöver känna någon större oro.
Om ni nu ska ut och hurra fram laget utanför arenan, försök att inte skrämma upp vår chaufför allt för mycket XD
BlackBay: Instämmer, samling utanför arenan på onsdag sittandes i våra bilar. När slutsignalen ljuder trycker vi signalhornen i botten. Timrå till SHL.
Ja vill också rak av mä Skägge somm ” SHERIFFEN ” på Lillörda 😅 Barbara tyck dä kill fö myck 😅 Timrå IK klart för SHL på Lillörda 🥳🥳🥳 Låt dä rinn lätt ikväll rabbuslingar 🍹
OM.... och jag säger OM vi fixar segern på onsdag, så borde det kanske vara läge för oss supportrar att sluta upp utanför arenan för en rejäl hyllningskör när dom kommer ut från arenan efter matchen.. Får man inte fira laget på plats i arenan så får man göra det utanför liksom.
Villervalla: visst är det så J J har tagit det han ska ta målvakten är viktigast ok det har gått i år tveksamt om han håller som 1 målvakt i SHL men ok 2a Grattis Timrå ik plus för 4 line idag Men nu fokus på finalen matchboll 1
Rytter: Nja jag glömmer aldrig Karlskrona eller Oskarshamn, vände mot Karlskrona i matcher och förlorade 7 matchen mot Oskarshamn innan matchen spelades, det finns inget som är klart innan sista matchen spelats.
Bragd-Birger: Angående JJ, ja man blir verkligen orolig när han lämnar målområdet, han har ställt till det många gånger där han egentligen är helt ensam med pucken men skickar den helt åt helvete eller väntar tills han hamnar i tidsnöd och han vispar bort den utan att kolla och det blir genast farligt.
{297}: Instämmer helt, båda lagen drabbades och båda lagen får nu göra så gott de kan, att försöka skylla ena lagets tillkortakommande på sjukdomen och inte på det faktum att laget under hela året haft en extremt låg lägstanivå blir bara tröttsamt.
Men jag tar aldrig kommentatorerna på något större allvar, de är bakgrundsljud!
Soulless: tror tveklöst att löven har drabbats av Coronan hårt men vadå, hade ni 20 spelare och vi 16? Jag tycker att kommentatorerna lägger överdrivet stort fokus på det här. Det tar faktiskt lite udden av att Timrå har tagit väldigt stora kliv och spelar riktigt bra mot ett lag som vi haft stora problem med hela säsongen.
Sämre match idag (och bättre match av Löven), men då gör man plötsligt mål på sina chanser. Och kvitterar ställningen i frekmåls-ligan.
Boyce lina är faen magisk. Grymt kul att dom får offensiv utdelning.
Lite bättre coachning i PP önskas. Gillar inte när man kör Dahlén-formationen när dom snurrat länge och fixat utvisningen. Låt andra PP börja istället.
JJ ser småskakig ut. Coronasviter, eller bara en effekt av väldigt svåra matcher med långa inaktiva stunder? Blir nervis varje gång han lämnar målgården eller får kreativ feeling.
Nu återstår den svåraste matchen på säsongen. Bara att gå all in och kriga maximalt. Mycket hockey kvar, men...det k a n gå.
Finns ingen jinx i värden som kan ändra utgången på denna matchserie. Löven är helt slut mentalt, spelarna i löven känner att dom inte har en chans att rubba er.
Det är klart, ni kan fira avancemanget på Onsdag och börja bygga för SHL.
Smokey: Ja en 3e period som slutar 1-1 I mål och 8-7 I skott till Löven. Och då var föruttsättningarna att Björklöven skulle behöva vinna perioden med 4 mål. Var ju inte direkt en jättekavalkad av Lövenchanser. Känns som att dom matcherna vi låg under mot AIK och VVIK inför 3e på hemmaplan så bode vi i iprincip I deras zon hela sista perioden.
Men men, nu är det bara onsdag som gäller. Fortsätt spela enkelt och noggrant så är det bara att hoppas på det bästa.
{297}: Ja men precis. Det kan ju inte vara vårt fel att de inte tog covid på allvar och gled runt och smittade halva allsvenskan. Men undra hur de agerar nu…? De lär kanske göra allt för att få finalserien avbruten. Men det har de ju iofs snart lyckats med på eget bevåg på isen…
Vart har alla Lövensupportar tagit vägen? Ni har inte bara krossat löven på planen utan även tystat deras dryga fans här.
Grattis till SHL! Inte en chans att ni tappar detta, löven är inte ens nära, ni kontrollerar matcherna fullständigt. Ni hade svårare mot AIK och Västervik.
erathoo: Vi vet hur corona drabbar människor och fler var insjuknade i löven så det är väl rimligt att tro att om något av lagen lider av det så lider löven mer.
Min personliga åsikt är att det är dåliga bortförklaringar för att ursäkta en extremt dålig avslutning på en väldigt svajig säsong. Men för att svara på din fråga så, det är rimligt att tro så.
Får gratulera till SHL avancemanget för det står inga tvivel längre om att det är Timrå som går upp i år! Och välförtjänt, en enormt stark säsong av laget, även om gnället från supportrarna här har varit skrattretande XD
Jag hoppades in i det sista att löven skulle göra match av den här serien men det har vart rätt tydligt från första match att detta skulle inte gå och med 1-3 och den klasskillnad som råder mellan lagen just nu så finns det inget kvar att hämta. De får skylla på corona bäst de vill, i år förlorar björklöven helt för egen hand och bortförklaringar är bara löjligt.
Ha så kul på Onsdag nu och skäm inte ut er i SHL nästa år, min säsong är över nu och jag får hoppas på stora förändringar till nästa.
Natthaj: så innerligt less på att höra att löven har drabbats hårdare av covid än Timrå. Hur fan vet Harald och gänget det? Har löven gått ut med det? KAN det vara så att Timrå är ett bättre lag?
Matchserien började som en fars på isen men har gått över till en cirkus i kommentatorsbåset.
Nu skulle jag hoppas på att kunna jinxa er genom att säga det är självklart ni vinner på Onsdag, tyvärr tror jag inte det är möjligt att jinxa er i nuvarande situation så tycker inte du behöver känna någon större oro.
Om ni nu ska ut och hurra fram laget utanför arenan, försök att inte skrämma upp vår chaufför allt för mycket XD