1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597273 inlägg · 6213 ämnen

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Zäta75: Skjuta raketer är kanske inte politiskt korrekt i dessa tider när dom typ raketar ihjäl varandra där nere i Israel?

Kan bli nya jobbiga drev.

Tänk populistiskt!

Kanske släppa upp några miljövänliga rislyktor tillverkade av torkade återvunna björklöv?

Olli Nomadinen : Det är absolut sannolikt att du har rätt. Få saker som motiverar spelare så som att sabba en fest.

Smokey: Väldigt lite sugen på att slå vad. Har ingen cykel. Är relativt dålig cyklist.
Meeen... säg så här har DU fel cyklar du.. och har JAG fel cyklar du. Deal?

Jag tror hur som helst att vi torskar ikväll. Löven krämar ur det sista samtidigt som vi blir lite bekväma

Hassan:

Haha, rubriksättaren måste ju tänkt sig att det är ett fan som säger detta citat inom frågetecken.

"
Lövens panikdrag: ?Jag orkar inte?
"

Hassan: "Signalvärde" 😂

{297}: "Erik var bakfull och vill inte, så vi har väl inget annat val än att du får stå igen då....."

josha840: Precis! Det är hämtat från en artikel i ST.

Se inlägg #2199442.

{9386}: OM det blir avancemang så åker husets finwhisky fram. Någon av 18åringarna som står i skåpet sprätts direkt på slutsignal!

Såg för övrigt detta på twitter på:
Uppladdat:

500x0-skarmklipppng_1.png

Lub: Det borde skjutas raketer utanför arenan åtmistone ikväll om vi avancerar till SHL. Det är det minsta vi kan göra för att hylla våra hjältar OM, jag säger om vi går upp ikväll, när vi inte får fira på något annat sätt.

Timrå IK mot SHL! Där vi hör hemma.

Lorgalis: Inte ett jåta, det är ju Lövens varumärke, att försöka göra fulingar jämt och ständigt. Ett lag och förening som inte vill tävla på lika villkor. Sen är deras s.k supportrar inte nåt bättre.
Hoppas skiten konkar som nån sa.

EXPLORERSMÅLAND: jajamen, limevodkan står på kylning.
Mot SHL och härliga tider framför oss. Blir kross ikväll som grädde på moset. Heja Rö/vitt ,Sveriges finaste hockeyförening.

TiKTenkrat: Fötterna på jorden! TÖK'N ME PÖCK'N!

Nu kö vi MOT SHL rabbuslingar 🥳🥳🥳
Låt dä rinna lätt 😎😎😎
Frälsaren på Grammofon 🥰
Ä ni mä 🤔
Uppladdat:

500x0-459f4897-8661-485d-987a-4b3cc2271a84.jpeg

Lub: Jag har lite den magkänslan faktiskt. En förändring som kan ge någon slags signal. De har ju ändå släppt in hiskeliga 22 mål på 4 matcher. och även om det inte enbart går att lasta Poulin för alla utan snarare att han kanske hållit nere siffrorna så känns det ju som att Timrå har ett rejält psykologiskt övertag där. De vet att de är god för 5-6-7 mål på honom. Då kan det vara rätt att göra en förändring och få en målvakt som spelar lite annorlunda. Mantler har säkert nån jättematch i sig också.

Hassan: Vilken sinnessjuk (tidig) julklapp löven bjuder oss på. Signalvärdet i att försöka kalla upp Växjös målvakt är ju monumentalt. Poulin lär ju bara vilja få det här överstökat och han vet att förtroendet för honom är noll. Ska inte jinxa men får vi två snabba mål ikväll så sätter jag min vänsterhand på att Poulin sitter på bänken i keps snabbare än du kan säga ”personalpolitik”.

Synct:
Ohh, en göteborgare!

youtu.be/8eXj97stbG8

Lub: Och den trädkampen slutar med att We're standing tall

Olli Nomadinen : De kanske satsar på Mantler ikväll? Skulle inte bli överraskad iaf. Poulin har väl varit ok, som tidigare sagt så är det övriga försvarsspelet som fallerat. För min del får Lövens darriga försvarsspel gärna fortsätta...

Är det ingen tidning som gjort en grej om att det är en kamp mellan Björk och Tall? Hade detta varit USA så hade de sänt timmeslånga program om detta faktum 🤔😂

Nisse på Mon or: Frågan är ju om han spelar småskadad el nåt

Olli Nomadinen : hade förstått det mera om Poulin gått sönder, eller påståtts gått sönder. Hade Kellgren tackat nej då också ?

Lub: Lyxlirar'n som kan flexa fritt! ;-)

Uffe känns onekligen som ett smart drag!

Lite sugen att slå vad.

Brukar vara lite tradition i dessa hockeyheta tider.

Slog vad om att cykla mellan ”där nationalsången skrevs” och Sundsvall om Timrå gick upp 2000. Blev en härlig tur iklädd rödvitt.
Jag sätter en cykeltur mellan samma ställe (där nationalsången skrevs, ca 45 mil) på att Patrick Wiercioch kliver fram, dunkar in någon puck och avgör avancemang redan i afton.

Någon som vågar sätta mot? Cykla är kul. Har jag rätt, då cyklar du. Har jag fel. Då cyklar jag. Bra odds?

Olli Nomadinen : Jag har svårt att se vad Löven hoppades på i detta läge. Även där känns ju skillnaderna mellan lagen enorma. Timrå tar in Ulf Dahlén som ass. coach när Ante är sjuk. Smart drag eftersom vi dels får in en erfaren person men framförallt så riktas en stor del av mediafokuset på honom som person vilket minskar det mediala trycket på spelartruppen (möjligen med undantag för Jonte, men han är, i motsats till mångas fördomar, så trygg i sitt eget spel att det inte påverkar honom nämnvärt).

Nu ger jag snart upp på jobbet och flexar ut... soligt ute idag också 😊

KB: I bästa fall så skickar det dåliga signaler till gruppen och Poulin menar du väl?

Olli Nomadinen : Vågat spel ändå. Nu när det blev avslag så i bästa fall påverkar det ingenting, i värsta fall så skickar det dåliga signaler till gruppen och Poulin.

Olli Nomadinen : "Det är inte det minsta omöjligt att vända det här, det är den här truppen som ska göra't och vi har fullt förtroende för den" och liknande retorik känns ju hyfsat ihåligt

Lorgalis: Det är ju en möjlighet de har men shit vilket panikdrag det känns som! Fattar faktiskt ingenting av det, känns som ett av de klumpigaste dragen jag hört. OM han tackat ja hade de fått en mentalt tömd och fysiskt sliten målvakt utan nån som helst förankring i truppen. Lagom till säsongens viktigaste match.
Nu tackade han nej och känslan är att resultatet av det här försöket blev pest OCH kolera. Nu står de med en legoknektsmålvakt som vet att han inte är det önskade valet. Bra där

Lub: Han är nog inte ens nykter aws :)

KB: Meningen med det där arrangemanget är ju att finallagen vid skador på dom ordinarie målvakterna inte skall behöva stå där med en juniormålvakt. Att då istället plocka upp denne för att man inte är "nöjd" med det nuvarande paret, är lite fult, tycker jag.

Lorgalis: Han borde ha varit lagom bakis när dom ringde! 😜

Lorgalis: Helt ärligt så vet jag inte varför Källgren skulle vilja åka upp och spela i Löven just nu. Måste vara svårt att ställa om mentalt. Han har nyss vunnit SM-guld och lär vara sliten mentalt efter finalserien. Det Löven skulle kunna vinna på en sådan förändring vore att göra just en förändring för att få in lite energi i laget...

Det är inte Poulins fel att de ligger under med 3-1 i matcher. Övriga försvarsspelet har varit för dåligt...

KB: Inget fel med det, mer än att man självklart sänder signaler att man inte har något större förtroende för Poulin. Kalla upp en andremålvakt i SHL som haft en rejäl ansträngning både mentalt och fysiskt toppat med en rejäl karatefylla tror man alltså är bättre än att ställa pållen....

{297}: Stämmer, sedan så har jag fått ökad respekt över hur AIK lyckades ställa om sitt sätt att spela i kvartsfinalen. De var väl aldrig riktigt nära att slå ut oss men de stoppade blödningen från första matchen. Jag tycker Löven har gått i fällan att försöka spela ut Timrå. I match 4 så tillkom iaf två av målen efter försök till panikrensningar från Lövens sida (vilket resulterade i ”indianare” i egen zon). Lite intressant att vi även sett sådana mål i både serien mot AIK och Västervik. Är kanske inte bara otur och tillfälligheter... 🤔

KB: Inget fel som jag ser det men en liten pik till Poulin... ;-)

Lorgalis: Vad är det som är fult med det? Desperat kanske, men inget fel egentligen.

Aftonbladet skriver att Björklöven har försökt göra en fuling och kalla upp Växjös målvakt Erik Källgren, men han tackade nej. Någon som är förvånad?

Lub: lag byggt för slutspel eller för grundserie, jag tycker att Timrå byggt en jäkla maskin. Bara maler på! Jag var negativ i början av slutspelet då det inte riktigt kändes som att man gick på alla cylindrar men bevisligen har vi haft utrymme för svajigt spel under resans gång, sen har vi bara blivit bättre och bättre.

Nisse på Mon or: Super! Dig går det alltid att lita på.

Hade varit skoj om dom haft nån praktikant eller någon som uppdaterat biljettförsäljningen på hemsidan just idag. Tror det hade triggat många att bidra.

Men, men, vi tar rygg på Nisse och gör vad vi kan för att stötta.

RunarUp: hejsan grabbar å tjejer är ni klara, jajamensan ...
Uppladdat:

500x0-screenshot20210512-114259swish.jpg

Nej idag blir eran hockeysäsong klar. ni vinner med 4-2, efter första perioden kommer det stå 2-1

Lodin och Walli kommer göra målen.

sen 3-1 av Lundin

och 4-2 Dahlen tom kasse

TiKTenkrat: Vi är rejält jinxade idag...

Mindre än tusen biljetter kvar till 50 000.
Nu gör vi alla som har möjlighet en insats inför kvällen.

Alltid rött, alltid rätt!

eliassjo : känns som att första perioden blir oerhört viktig! Vi får inte ge dom någon luft!

{297}: För mig är det bara att det sitter i huvudet då timrå
vände mot KhK i finalen. Sen så
känns ju löven som ett klart bättre lag än vd Karlskrona var

Puckat: förstår nervositeten men jag vill bara påminna om att både Rahimi och Hellström spelade då vi krossade med 7-0.

{297}: Blir väl rätt hypotetiskt är väl inte så att Berglund d.y och Boyce sätter sig i sådana situationer 😃

TiKTenkrat: Media vill sälja, därav alla artiklar. De flesta Timråiter som jag pratat med är fokuserade på kvällens match och att ingenting är klart. Det är andra tongångar bland Lövarna jag snackat med. De känner att tåget mot SHL redan har gått för deras del.

Men som sagt match 5 ikväll, nu börjar det så smått närma sig...

Hua så nervös man är. Känns långt ifrån klart det här. Torsk ikväll och Löven får eventuellt tillbaka Deilert och definitivt Hellström till match 6, plus hemmaplan på det. Skulle det bli en match 7 har vi allt att förlora helt plötsligt, och de har en full backbesättning att tillgå med Rahimi i laget. MEN, känner mig ändå hyfsat trygg med tanke på hur de tidigare 4 matcherna sett ut och det ska bara inte hända att vi förlorar 3 raka nu. Känns som att spelarna vet vad som gäller också, men vi hade ju lite problem med att stänga ner serien på hemmaplan mot Västervik också när vi hade chansen..

« · 2202314 · »