1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580445 inlägg · 6216 ämnen

Försäsong 2022

« · 2371477 · » Till forumet


Sv: Försäsong 2022
DenRöda: Halloran, Hartmann eller Wedin. En av dem måste snart petas ner till en 3:e kedja. Blir inget lätt val. Jag vill inte peta någon utan tycker att alla dessa 3 spelare hör hemma i topp två linor. Vem tror ni får stryka på foten?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
DenRöda: det kan jag nog hålla med om. Men halloran kan vi lika gärna ge plats för Wedin? Halloran skulle göra det bra i en 3e han också och wedda har mer uppsida tycker jag.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Öndulat: Såklart! Men varför peta Hartmann om han är bättre till förmån för Wedin? Då är det väl ändå bättre att spela Wedin i en 3e så han får bevisa att han ska spela i en högre kedja? Hartmann har ju bevisat tillräckligt att han är en av våra 5 bästa spelare. Tycker jag iallafall.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tycker inte alls att wedda ska matchas försiktigt. Om han inte är 100% ska han inte ens spela match. Man måste väl utgå från att han är helt återställd då han blir uttagen till match och ska därför spela många minuter i producende linor.

Kan ju inte vila karln i form och det är viktigt att han kommer in i grejorna så fort som möjligt.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Otto1: Syftade mer på att Wedda är bättre i toppkedjorna och Johansson samt Alvarez är bättre val i 3e och 4e. Wedin ska egentligen inte vara där nere utan han ska ju vara en av våra bästa producerande spelare. Han ska lyfta minst 17min per match när han är i form. Men sen är det ju att han hade varit sjukt bra i en "closing down-line" också.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Foppa72: Han hoppades själv på seriestarten med tillade att det nog var troligare att det blev månadsskiftet sept/okt
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
DenRöda: "Både Johansson och Alvarez är bättre spelare i 3e och 4e."

Det håller jag dock inte med om, Wedda är väldigt allround och skulle passa i alla femmor enligt mig.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Otto1: Åtminstone några matcher. Kanske läge att ta Alvarez position och sätta han åt sidan under denna tid. Både Johansson och Alvarez är bättre spelare i 3e och 4e.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
DenRöda: Så lär det bli också! 8-10 minuters istid samt PP-spel känns som en bra start.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Otto1: Tycker vi borde skynda långsamt med Wedin. Han bör starta i en 4e alternativt 3e för att sedan kämpa sig fram i antal minuter per match. Han ska ju inte behöva lyfta 18min per match i början.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Foppa72: Senaste beskedet var väl att han beräknades vara tillbaka innan oktober månad.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Hur går det med Wedda? När blir han spelklar?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Charliejfz: Be careful what you wish for... Kan ju vara er vi möter i den där semin eller finalen
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Greven: Detta var extremt svårtippat, men här är mitt tips:

1. Skellefteå
2. Färjestad
3. Rögle
4. Frölunda
5. Luleå
6. HV71
7. Brynäs
8. Timrå
9. Växjö
10. Örebro
11. Leksand
12. Linköping
13. Oskarshamn
14. Malmö

SM-Guld: Skellefteå
HA: Oskarshamn
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
UbbeNils: Absolut, hade varit kul med TIK i semi eller final.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Charliejfz: Slutspel då blir jag jätteglad! :)
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Villervalla: Ja, guld till TIK. Då blir jag jätte glad 😁
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Dubbeld: Skägge pappa å ja ä dä rabbuslingar å vi träffs innan å ta en stänkare!🥳🥴
Vi ses i Götet på lörta 😎👏😇
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
kulltorp: ja Jämtland/Härjedalen ska historiskt sett inte slå Medelpad om vi ska gå långt
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Villervalla: Men kan det bli lördag nån gång då!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Greven: Mitt tips.

1 Timrå
2-14 Skit samma

Guld, Timrå.
Nerflyttade, Skit samma.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
43 platser kvar på bortastå mot Frölunda.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Zäta75: Hatar när de ska påpekas att det är fullsatt där så tar ladan knappt 3000 pers haha
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Zäta75: Kanske för att det gör sig bättre på film ;-)
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
snushane: Oskarrshamn både tror och hoppas jag åker ut. Inte bara för att de har slagit ut oss en gång utan jag anser att de inte hör hemma i SHL helt enkelt. Ingen hockeykultur och dåligt med publik ofta. Ogillar dem i allmänhet. Åker inte de ur får gärna Linköping clubben och köpelaget åka ut.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Labban: Reagerade också på att de pratade svenska i omklädningsrummet vid genomgången. LaLeggia, Hanzl, Halloran och Eronen är väl de som inte kan svenska speciellt bra? Glömde jag någon nu? De kanske pratar om det internt efteråt, svenska spelare som vidareförmedlar till de utländska, vad vet jag.

Edit: Ser att någon har skrivit om detta redan :)
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Jalasvaara: Mitt tips högst skjutet från höften.
Tabell efter 52 omgångar:
Skellefteå
Frölunda
Rögle
Färjestad
Luleå
Timrå
Brynäs
Leksand
Örebro
Växjö
HV71
Oskarshamn
Linköping
Malmö

SM-guld: Timrå
Till Allsvenskan: Linköping
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
JanneH: Ang tv pucken så torskade vi mot Jämtland/Härjedalen idag med 6-4. Det brukar inte vara ett gott omen.
Det blir nog ett vanligt Medelpadsår i år. Dvs vi går inte vidare.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Öndulat: En blindpassning ska tilläggas. ;-)
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
43/150 platser kvar till bortastå mot Frölunda i premiären. Det blir ett gäng💪
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
TIK J20 plockade 4/9 poäng i helgens premiärmatcher. Edfeldt och Johansson vilade idag
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Jalasvaara: Byt plats med Linköping och Malmö, tror faktiskt Malmö klarar sig kvar.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Jalasvaara: Jag tippar att Giffarna åker ur i år.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Jalasvaara: Kanske FBK lite högre upp annars ser det trevligt ut , speciellt med Väck-sjö utanför slutspelet
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Min SHL tippning:
1. Skellefteå
2. Frölunda
3. Rögle
4. Luleå
5. Färjestad
6. Leksand
7. Örebro
8. Timrå
9. HV71
10. Brynäs
11. Växjö
12. Linköping
13. Oskarshamn
14. Malmö

Guld: Rögle
Åker ur: Oskarshamn

Vad tippar ni?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Captain Crash: Det känns som du inte ens ville försöka förstå vad jag menade. Eller?

Jag tänker som DenRöda var inne på, alltså att man tog in en mental coach inför de sista matcherna när behovet av det var otvetydigt. Beskrivningen var ju att det delade ledarskapet hade lett till så mycket otydlighet att man var tvungen att göra om och göra rätt med omedelbar verkan. Han verkade bidra nånting alldeles fantastiskt, han Robert (hette han va? Helt olik Sune Hjort var han inte i alla fall). Kanske har han varit med och samverkat med Ante och ledningen även i början av denna säsong? Det vet inte jag. Vet du? Nån annan här inne?
Samtidigt har ledarskapet till synes förstärkts sedan förra säsongen. Ante är ensam head coach, Lander är kapten, man pratar om roller och lag före individ. Även andra med stor rutin och klubbhjärta har kommit in och kan bidra med ledarskap och fokus. Behovet av en mental coach i båset är rimligen inte lika stort som i de fyra matcherna mot Djurgården. Hur det psykologiska stödet ser ut (eller borde se ut) i modern hockey har jag tyvärr ingen aning om. Vad tycker du?

Se där, inte ett ”…” på hela inlägget. Bra va?! 😊
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Captain Crash: Tre punkter är helt korrekt att använda då man använder dem för att visa att meningen inte är helt avslutad utan det är upp till läsaren att tolka in det sista som sägs.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Sputnik: äh låt Kapanen få värvnings-trolla lite och få hit nån stabil pjäs från Finland.

Nån som följer TV-pucken? Såg ett resultat från igår vi kan förtränga i a f
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
En liten tanke. Skulle vi inte kunna ta ett tryout med Johan Alm? AIK har tydligen visat lite intresse men skulle det visa sig att han håller trots sin skadehistorik och att han inte spelat på ett tag så skulle det kunna vara en billig men stabil lösning?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Johansson

Laleggia -Strömberg
Dahlén - Hanzl - Wedin

Svensson - Eronen
Pettersson - Lander - Halloran

Erixon - Stenqvist

Johansson - Lundin - Hartmann

Walli - Andersson - Blomqvist
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Ojh-Ajh: Mm, som jag älskar dessa … avslutningar som många okynnesanvänder. Och så många frågor. Jag vet vad vad jag vet och inte vet, och du vet vad du vet och inte vet. Vad vi vet vet jag ej.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
mikenomad: åker Cluben ur så är jag den första att jubla och jag håller nog med dig där. Malmö eller Cluben.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
lungan: Respekterar din uttagning, i min värld så vill jag ha Hanzl ihop med Dahlen och Lundin i tredje.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
AB:s SHL-bibel är trevlig. Av deras 11 tyckare blir vi tippade mellan 9-13 plats vilket kan tyckas lågt. Men endast 2 tippar oss i kval och ingen(!) tippar att vi åker ur. För oss supportrar kan det tyckas självklart med årets lag men med tanke på hur övriga hockeysverige värderar Timrå IK är det fan anmärkningsvärt. IKO är "favoriter" till att åka ur, 6 st. 4 tror Malmö och 1 tror LHC
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
lungan: Tycker vi verkligen att Lundin ska peta ner både Lander och Hanzl pga en drömpassning till Dahlén på en träningsmatch? Det tycker inte jag iaf, med nuvarade centrar ska Lundin aldrig centra högre upp än 3e så länge vi inte får skador. Men även då är jag mer beredd att kasta in EP som center.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Mitt förslag på Laget 22/23

Johansson

Laleggia -Erixon
Dahlén - Lundin - Hartmann

Svensson - Eronen
Pettersson - Hanzel - Halloran

Strömberg - Stenqvist
Wedin - Lander - Walli Walterholm

Johansson - Andersson - Blomqvist
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
angeroath: När det gäller Mentalcoach tror jag som du att samarbetet finns kvar i viss mån men att det inte kommer användas lika flitigt denna säsong. Vi har Lander och Dahlén med vinnarkultur som gör alla spelare 15% bättre på träningar och matcher. Vi har Ante som vet hur det är att vinna match efter match också från både Allsvenskan och Färjestad 18/19. Det räcker med att vi vinner de 4 första matcherna i serien och sedan kommer det spinna på.

Känner ändå att det här är det bästa läget Timrå någonsin varit i egentligen. Nästan varenda "expert" tippar oss på ingemansland eller play-out. 9 av 10 supportrar till alla lag tippar oss på slutspelsplats.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Labban: Vissa spelare och ledare går igenom på Engelska med utländska spelarna efter genomgången. Det här är också ett sätt att lära de utländska spelare lite svenska också. Om ante pekar på en forward som forecheckar och berättar att han ska åka mer centralt så hör Halloran det t ex. Hockey är ett Universalt språk.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Labban: skulle Ante ta det på engelska så skulle ju Jeremy inte få en lugn stund.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Antes dator har nog sett sina bästa dagar. Men det var en ny på ingång som jag förstod det. Dock undrar jag varför man håller genomgångar på svenska? Ante verkar ju kunna engelska, är det av ren bekvämlighet och man tänker att det är så pass få som inte kan svenska att det blir bra ändå i det stora hela? Och skulle dom inte kunna ha en skärm bakom plexit ute på isen som är kopplad till en ipad, så kan dom träna direkt på vad de snackar om direkt medans det är färskt i minnet? Såg inte helt optimalt ut att sitta där i omklädningsrummet. Här borde klubben kunna ge ledarteamet bättre förutsättningar.

Kul att se hur dom jobbar bakom kulisserna hur som helst.
Låst ämne

« · 2371477 · »