1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605689 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2025-03-08
Nu säger Hållander någonting inför tredje:

- Vi måste steppa upp.

Den kommentaren ligger etta på floskeltoppen sedan slutet av december.

Smokey: Det är förbannat märkligt att laget ska klappa ihop i slutet av säsongen i år igen. Vi skulle ju vara det mest vältränade laget i år enligt Jokinen, känns snarare som mest slitna laget. Kanske dags att ge hela truppen ledigt ifrån träningen resten av säsongen, verkar behöva vila upp sig hela bunten...

Eller är det ett taktiskt genidrag att falla igenom, hoppas att vi tar en 8e plats till kvartsfinalen och knäcka Brynäs och sen leva på hypen ifrån det?

Zource: Gör så. Ska bli skönt att slippa er nästa säsong

Karlsson74: yes!! 2-1 nu vänder vi det här!

Nisse på Mon or: va snackar du om? Slår Timrå Modo så hamnar de på 5:e plats med en omgång kvar.

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2025-03-06
Rip Kirby: Byt plats på OJ och Boyce och jag hare varit nöjd, släng in boyce för avlastning om det behövs eller om energi behövs

Modano: Ja Jokinen har rätt mycket att bevisa innan han kan börja drömma om att coacha nått i NHL...man kan inte bara leva på att ha gjort sig ett namn som spelare därborta.

Linköping är ett av de sämsta lagen SHL skådat i modern tid, men mot Timrå IK är det lätt att ta poäng.

Nu kastar jag in handduken på det här jävla anus-laget tills att man går ut med ett pressmeddelande där laget ber om ursäkt offentligt för hur fan det ser ut på isen.

Fyfan vilken mörk framtid den här klubben går till mötes när detta är det bästa vi kan åstadkomma med den bästa/näst bästa truppen vi någonsin haft.

Ida håll vi tumm för att " SHERIFFEN " ä mä å städ unn LHC i vårt territorium 💪💪💪
Enligt samtal mä hanns far imorse så var dä hoppfullt 🙏🙏🙏
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Helg å hemmabaren öppna kl 10 mä bolage ida å Lönnå på högsta på Grammofon 🔥🔥🔥☀️☀️☀️
Ge oss FRID å VINN ikväll å behåll KVARTENFINALPLATS 💪💪💪
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1740998561895.jpg

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-03-04
sargad: Juel en 6:a igår.
Räddade alltså över 3 förväntade mål. 🔥

Herminator: Idag gjorde vi det mycket bra egentligen med tanke förutsättningarna med sjukdom på nyckelspelare. Juel var strålande idag. Vi borde kanske vunnit straffläggningen då både Wedin och Hartmann hade lika gärna ha satt sina. Oturligt!.

Kryset: Jag tänkte att vi skulle diskutera vem som var bäste Timråspelare i matchen. Jag nominerar Tim Juel. Fler förslag?

Peacedog: Juel stoooor hjälte!!! Resten får fan skärpa sig, vi måste ju steppa upp som lag nu...Straffar nu suck..

Juel är våran kejsare

{10718}: Drar han landers klubba i nyllet på sig själv eller såg jag fel ??

{10718}: Detta blir en rysare! Tar vi en 3a ikväll är mycket vunnit. Nära topp 6 klarat då. Vid förlust måste vi antagligen vinna 2 av de 3 återstående för att inte missa kvartsfinal. Lhc hemma och Modo borta mest lämpligt

Kriga! Kämpa!

RunarUp: sjuka domare i den här matchen. Vi får PP av klubbor i ansiktet och sen sväljer man pipan men Skellefteå hittar dom PP åt för rena skitsaker. Knäpp hjälmen för fan, Hartmann är inte ens på hjälmen. Patetiskt att Skellefteå alltid ska ha domarna i ryggen.

Cobbel: Tack Juel 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Räddar oss flera ggr

Hypocrisy: Fan vad kul för Linus

Sv: Apropå nånting...
erathoo: Lilla farbrorn tackarrrrrr för uppmärksamheten!!🤣🇺🇿

JonteD: JonteD, du är en färgklick i forumet, fortsätt skriva som du brukar, det behövs!

Wennerholm testar ny karriär som stå-upp-komiker
Lagen som kan skrälla i slutspelet
1 Leksand 2 Rögle 3 Örebro

Rallarn: Så att vi slåss för topp 6 är inte en faktor? Lågt förtroende för laget tycker jag. Även om även jag lyckas uppbåda lite nerver sedan förlusten i lördags så ger jag oss minst 70/30 till att klara topp 6. 4 matcher kvar och 4 (i praktiken med målskillnad 5) poäng till 7:e, det är ff ett bra läge

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2025-03-01
Koivisto förläng med han
näkyvä, eronen? näee

Borde det inte vars dags att förlänga Juels kontrakt några säsonger till? Helst längre än Jakob Johanssons.

Marodören: 4 st slutspelsmatcher kvar nu. Vill man gå långt i ett slutspel måste vi gå direkt till kvartsfinal det vet grabbarna om.

Bara att kriga och vinna 2 av de 4 återstående matcherna så är det klart. Fixar de inte det är de inte värda ett slutspel.

Karlkvist och Lodin har snott 2-4p ifrån oss de senaste 2 matcherna vilket givetvis är surt. Men vi är Timrå och vi ger aldrig upp! 💪🏼💪🏼💪🏼

Villervalla: troligtvis..man måste hitta backar som bidrar i det offensiva spelet mer än att slå puckar ner i sarghörnen ..som det varit hitills så blir man lika förvånad varenda gång man ser en timråback skjuta..
Blir lite full i skratt när jag tänker tillbaks på en match i höstas. ..när både nässen och Svensson som då lyckades näta i samma match. I intervjun efter så skrattade svensson och sa att han och Nässen kommit överens att skjuta lite oftare. ..och det gav resultat då... Sen slutade man med den strategin..förstår inte anledningen egentligen..

Har FB riddaren börjat uttrycka kritik, allt har ju bara varit guld och gröna skogar förr.
Uppladdat:

500x0-screenshot20250301-2033402.png

Modano: Håller inte med. Tycker att Koivisto har spelat upp sig!
Behåll honom, skeppa resten.

JonteD: Tänker att det är totala spelet i hela PP1 som blir lättläst p g a att pucken alltid måste gå via Jonte. Alltså inte individuell kritik mot Jonte utan det statiska upplägget.. så tolkar jag det.

Kerstin_k: Men kan vi skicka Eronen åt helvete.

Bra gossar!!
Wedda en av våra bästa idag med starkt initiativtagande och bra fart, kul att han får näta!

Kattgubben: Laget eller vi på forumet?

Herminator: Hockey är ologisk. Tydligt spelövertag i nästan halva matchen och helt plötsligt 1-2.
Ungefär som våra matcher mot Malmö men då tvärtom.

Tur förresten att inte JJ som släppt dessa 2 kassar. Hade genererat ett gäng spydiga kommentarer.

Lite speciellt att Sveriges mest uthängda vakt senaste åren är demonisk mot oss...

FBK är kanske det lag som man ogillar mest p g a deras storlagsmentalitet mot oss. Det spelar ingen roll hur matchbilden är, dom hittar alltid vägar att vinna.. fan för det.

Kattgubben: 5552 är vi som försöker vända på det här. Mal ner FBK!

Olli Hahl: Det här var ju en riktigt bra första period mot Färjestad. Rätt länge sedan vi upplevde en sådan va?

Villervalla: Studion höjer Hållander, Kapanen, Dahlén till skyarna. Vilket betyder att det inte kommer komma en endaste poäng till från nån av deras klubbor på resten av den här säsongen. Tack för den TV4....

{10779}: En spontan ide skulle ju istället kunna vara, om man har möjlighet, att ta sig till arenan så slipper man störa sig på TV4´s kommentatorer...

Stridhsyxa: Att ett ekonomiskt väldigt sargat Leksand klarar sig till nästa säsong skulle vara väldigt viktigt för oss. Optimalt vore om HV åkte ut igen.

Jadu: Drömmen är ju att Leksand tvålar till Linköping när de spelar sin hängmatch och bara är 4p bakom HV och Örebro.

HV vs Örebro i kvalet hade ju varit magiskt

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2026-02-21
JonteD: jag håller med lilla farbrorn där.. 👍
Med tanke på våra resurser och vår plats i hockeyhierarkin så gör vi det jävligt bra.

Jokipajka: du var väldigt ung när Caslava var här va? Vet inte vad +/- och siffror mot fettokolan har något med detta att göra. Såg man Caslava så vet man att han pissade på fettokolan.

Karlsson74: Lilla farbrorn tycker att vi har ett riktigt dugligt lag ändå fastän de jävlas hit o dit!! Vi har myyyycket duktiga junisar i GENBORG o Linus sen kan vi ju önska lite mer här o där huvudsaken är ju att vi stannar kvar i finrummet för de anser jag vara de viktigaste nu i slutet av serien för då kan vi börja bygga till nästa år!!! Men de e bara jag de!!🤣🤣🇱🇸🇱🇸🇱🇸

Zäta75: håller med om Hardegård.

Det gör ju ont att han inte får skina i Timrå alltså!

Jag har vurmat för Sheriffen de här åren vi haft honom.
Han har varit, inte lika bra som Caslava, men liknande i mycket kring det defensiva, enorma räckvidden och hårda tacklingar, men det försvann med operationen.

Jag har väntat och väntat och väntat på att få lite tendenser under säsongen men det händer inget. Jan känner inte igen kampen framför kassen och tacklingsspelet känns ju nästan helt tappat.

Räckvidden är fortsatt bra men det räcker inte längre till på nivån…

Zäta75: Angående hur vi spelar i egen zon där vi ställer upp som i boxplay och är passiva, så är det nog så Tommy vill att vi spelar, eftersom vi sett ut så hela säsongen i princip. Kan också bli irriterad över det, även om det kanske ibland ger resultat. Men man ger mycket istid till motståndarna och risken för långa byten är hög när man spelar så.

RYGG HANS: håller helt med om Dahlén vs Wedin, skulle vilja ha en ersättare med liknande egenskaper som Dahlén men med en mer grisig uppsida. Vågar ge å ta smällar å visa vägen även i det spelet.

Sen har jag alltid varit förundrad över Dahléns ork i bytena, verkar ta slut så hiiiiimla fort?!

Missförstå inte mig men Dahlén är en kanonspelare med sin spets men även han har brister i mitt tycke lika viktiga delar i spelet och som en ledande spelare.

The great one: Håller med. JJ som man vill se honom ikväll.

Aaah skön seger,trots dåligt spel
JJ grym
våra juniorer lyser 🌼

Tom Topp: Jag tycker att man bör splittra EP och Dahlen i nästa match som i förra matchen. EP Lander och Dahlen hade ingen bra match. Sätt tillbaka Wedda där och Dahlen med Eriksson och Genborg igen tack. Juel spelar nog på torsdag, men är inte orolig om JJ spelar igen.

Vi passerade både Djurgården och Färjestad i kväll och ligger 8:a. Behåll det och klätttra tack

Montén Python: va fan det var inga stora pengar, hade andra matcher på kupongen med

Nya tag i morgon ;)

Pang Pang Pang Oskar Lang ;)