1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605695 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2026-02-21
Fan vad skönt att det är Walli som står där nu!

Andersson: Kan ha missat några meddelanden om tacklingarna på Eriksson. Men sitter bakom speakerbåset och såg skärmen som domarna tittade på…. och domarna kollade bara situation nr 2. Tycker själv att första tacklingen mot sarg var värre.

Nisse på Mon or: JA, för jag vill se Öjebjo i kvalet

Stridhsyxa: Risk att de blir hata JJ-kväll på forumet om han gör en tabbe ..... Hoppas han gör en riktig toppmatch nu

mattias - 74: Nog för att jag unnar dig pengar, men jag unnar nog Timrå 3 poäng aningen liiiite mer denna gång. 😉😘

Sv: Apropå nånting...
X-Län: ja det är bra.. jag menar naturligtvis inte alla de Timråsupporters som inte bor i närheten. Det är fullt legitima skäl..precis som det är legitima skäl om man själv kämpar med ekonomin t ex..
Kritiken är mest riktad till den övriga skara som nästan eller aldrig hä sig till matcherna ..trots att de både har tid och ekonomin..som av rena principskäl inte går för att de tycker att laget är för dåligt, eller att man inte spelat och värvat tillräckligt bra ..Eller de som helt enkelt är för bekväma trots att de bara bor inom tre fyra mils avstånd ..men ändå ska sitta och tycka en massa om hur klubben värvat och spelar..man har höga krav på alla utom sig själv..
Går man på matcherna och lägger ner nån krona i shoppen eller kioskerna så kommer det under tid bli bättre.

BlackBay: Kiprosoff var loj för han var på fyllan efter festat med finländsk F-1 förare, säker källa. Vi skulle satsat på Kapanen då

Rip Kirby: Absolut. Känslan var mer att vi lyckades pressa guldlaget. Hade vi gått vidare så tror jag att chansen är rätt god att vi haft vårt första guld.

Tom Topp: Vet inte om det var Hållanders problem ifjol, tycker Jokinen matchade sönder honom totalt inför de viktigaste matcherna genom att spela honom extremt mkt i slutet av grundserien, även i boxplay. Var ju som att han var tom på energi likt en period tidigare under säsongen när han behövde den som mest!

Söderöver: Efter gårdagens vinst så borde Timrå bli lite mer offensiv med marknadsföringen inför morgondagens match, man måste lära sig rida på positiva vågor.

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2026-02-19
Zäta75: kan vi få slippa den här kommentatorn framöver tack....

Rip Kirby: Pettersson sänker fuskbygget Malmö! 😃😃😃💪🏼💪🏼💪🏼

Zäta75: Nu hatar jag öjebjo mest av alla lag, men undra om det inte varit roligare med Linköping i kval med tanke på deras höga svansföring och allting.

Woody Jokinen: Ja måste få en jävla skopa av Tommy sista 10 en katastrof spel mot ett mål

Bra med de spelar tunga grisar som Walli Genborg i pp som inte kliver undan framför mål 2 ass på Walli dessutom tar Hartmanns roll kanon 👍💪🇦🇹

Hypocrisy: Sölvesborgs Paul Coffey

mattias - 74: Så länge McDavid spelar finns det ingen ny Gretzky. Sen är väl det väl dags att man slutar jämföra med Gretzky va? Helt annan hockey idag. En mycket bättre hockey.

Stridhsyxa: Känns som slöseri med skattepengar att det här går på SVT. Föredrar TV4-sändningarna trots reklamen. SVT är verkligen B-laget i jämförelse med TV4 i just hockey.

JanneH: Varför klaga på Ebba nurå hon gjorde va hon kunde!!😭🇱🇸

Montén Python: DIF var fan bedrövliga fram tills vårkanten och låg en bra bit efter oss länge när vi ändå hängde med lagen framför. Sen flaxade de till i slutet och passerade oss och krympte avståndet uppåt, vilket gjorde att de helt rimligt gick in som tydliga favoriter. Att kvalspelet sen utvecklade sig som det gjorde trodde absolut ingen och där och då var det nog bara till fördel att vi fått förbereda oss mer. Plus då att vi röck Freddan i rätt läge och fick den effekten direkt i kvalspelet.

SKRIDSKOSKENAN: Jag hade kunnat snacka Pääjärvi, Westfält eller Lilja men nu har de kontrakt.

Jsg vet precis vad jag vill ha. En snabbare, smartare och yngre spelare som har möjligheter att ta kliv och då räcker det med att skanna av de allsvenska trupperna på eliteprospects. Skämt åsido så är han den lättaste spelaren att ersätta och i HA finns det guldkorn som skulle älska att få chansen och underkasta sig sin roll utan gnäll.

Ingen pratar om en avgörande faktor, utan en bidragande dito. I förlängningen kan det dock vara avgörande. Så här då; det säger sig självt att man vinner på att ha en potentiell fjärdekedja som klarar av att flytta upp spelet, etablera tryck och skapa offensiva zonstarter för topp 6. Boyce av i dag har inte kvaliteterna till att ingå i en sån formation.

("tunga lass i bp" = 22 sek. i snitt när han väl spelar.)

Boyce – out. Jag nöjer mig så.

Karlsson74: Barkemo är jag ändå rätt taggad på, många som snackat gott om honom på sistone! Karlskoga går ju bra i HA men han loggar väl typ 24-25 min per match och även om +- inte är nån höjdarstatistik att kolla på så ligger han +17 med den mängden minuter.

Smörgåsen : Nu när vi dessutom har Sörbrand och Annerstedt bland annat, som knackar på dörren så bör dom lyftas upp mer och mer. När man tittar på truppen så blir Boyce extremt överflödig. Vi har redan en handfull på kontrakt som knappt färgar i SHL.

Modano: skadar sig Dahlén eller Lander så hjälper knappast en extra spelare från obskyr liga. Så ska han värva utifrån att dom KAN skada sig så ska Nubben alltså hitta en 350-450k/mån spelare 4 dagar innan fönstret stänger. Ej troligt.

Den värvningen skulle ha kommit i nov/dec isf för en 250-300k

DenRöda: Almtuna har ju i princip säkrat kontrakt och behöver väl spara cash, vi tar Mikkel Øby-Olsen som ersättare till Hartmann. Rightare och säkerligen ett uppbyte. I gengäld får dom låna MPS gratis, resten av säsongen.

RYGG HANS: Ja nu får dom visa varför sportrådet finns

DenRöda: spekulerades ju hejvilt om att Nubbens förstaval var Östman, men kanske det skulle kunna vara Klockare? Han är ju tydlig med att han gärna skulle ta ett jobb som huvudtränare i Expressens artikel och låter ju på Alcén (i samma artikel) som man snackat en del under året med honom, då kan väl Nubben gjort likaså.

Orr: Trodde det fanns utrymme i budgeten om både Dahlén och Pettersson drar med mellan 600' och 650' i månaden. Borde nästa gå att få 3 skapliga forwards för den summan. Eller sitter du på andra uppgifter? Sen har vi Nässéns, Pilös och Erixons löner på det. Ytterligare säkert 600'-650' i löner.

Håkkybåkky: värva något för resten av året är bortkastade pengar imo. Play-in är ju knappt lönsamt som bortalag och blir det ingenmansland är det pengar i sjön.

Kval är för pessimister, Örebro OCH HV kommer inte äta 10 poäng fler än vad vi gör på 9 matcher.

Nej spara för nästa säsong istället skulle jag säga. Självklart ett annat lägga om Wedda och Hartmann är borta året ut.

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2026-02-07
EXPLORERSMÅLAND: Nä..nu vänder det@!
Man ä väl optimist.. Det måste man vara när man hejar på Timrå....annars hamnar man i terapi...

Söderöver: Enligt mig har Pilö varit våran 4e bästa back denna säsong sett över tid. Vet inte hur det varit för honom här på slutet om han varit bänkad eller sjuk/skadad? Men han ska spela enligt mig. Eller.. Rent sagt, han har höjt sig 2-3 nivåer sedan dess det blev klart i ryktesväg att han inte blir kvar. Om det är för att han är klar för en annan klubb eller om det är för att han försöker höja sitt värde inför nästa klubb vet jag ej. Kan vara så att han försöker spela till sig ett nytt kontrakt hos oss också? Men det tvivlar jag på.
Men han spelar enkelt. Mer fysiskt. Har bättre förståelse för markeringar både i punktspel (man-mot-man) som zonförsvar. Enkla passningar på klubbor och är en av de snabbare på skridskorna.

Jag hoppas faktiskt att Forsmark kan ta till sig denna petning. Han är en fin grabb med hjärtat på rätt ställe, men har varit rent sagt helt kass i alla delar av spelet. Det har fasiken inte ens varit div 2-nivå på honom ens. Hade han spelat för Färjestad eller Frölunda så hade han faktiskt garanterat fått sparken rakt av. Nu vet jag att det var helheten som varit väldigt dålig på sistone, men hans värderingar i spelet var det som fällde oss mot Linköping senast, även Röglematchen. Han är så temposvag att motståndarna kan hämta in 5 minuters momentum på oss vilket allt som oftast renderar i baklängesmål.
Jag ser vad Nubben ser i honom, talangen som finns där. När han är som bäst, så är han extremt bra.

Kul i alla fall att smågrabbarna verkligen tar för sig. Precis som du säger där om Freij, att han har hårda krav på sig. Han vill väldigt mycket. Men han behöver inte göra det där flashiga hela tiden och det kommer han lära sig under tiden också förhoppningsvis. Räcker med att han flashar till mellan 5-10 gånger per match för att där emellan spela mer moget i sin egen ram. Lite så Pudas, Tömmernes och Joel Persson spelar också. Men de har betydligt större erfarenhet och spelar mer rakare. Freij har dock en större talang än dessa och kan faktiskt nå, om han har fötterna på jorden, en plats i Winnipegs topp2 backpar.

Kulltorp: "karaktär att inte acceptera en femte förlust" så en 3:e och en 4:e förlust är acceptabelt då? Va fan hände med att inte acceptera 2 raka?

Vilken underbar lördag, allt gick Timrås väg. Hur bra blir inte juniorerna nästa säsong.

Rip Kirby: Jo där var man!👍

Några av kompisarna for hem där på slutet vid 1-4
Denna match glöms inte i första taget.

Och Matthiasson hade några grymma år och då ofta tillsammans med Mr Lind!💪

Hypocrisy: för någon dag sedan (timmar) så ville jag sparka alla på studs. Dum som man är så valde man att åka och se skiten!

….just ja. Vi vann ju! För första gången sedan Sundsvall brann. Skål!

Montén Python: svårt att veta vilken form lag kommer att ha 9 matcher bort med ett OS uppehåll emellan. I utslagningsmatcher kan allt hända. På gott och ont, beroende på vad för utslagningsmatcher man deltar i.

Fortfarande respekt för strecken neråt men hamnar vi i slutspel så tror jag stenhårt på oss.

Nisse på Mon or: Det var bara en sak som slog mig, angående en av Leksands juniorer. Han heter alltså Pax Kleffner. Det låter som en karaktär ur Manegen med Glenn Shilling. Typ någon som kan dressera cementblandare.

Det börjar bra, SAIK ledning efter 17 sekunder.

Stridhsyxa: Gud hör bön

Nisse på Mon or: Jag vill ändå ge cred åt Hedberg för att han vågade bänka två spelare som inte presterat.

Så jävla viktigt!

erathoo: Vi måste ha fått för oss att det är klart. Tur att Leksand är så jäkla kassa på att utnyttja slarvet än.

mattias - 74: Börjar det någon innebandy i Leksand?

Jåkkinen: Byter kanal, klarar inte av att se eländet.

Inte svårt att vinna mot ett lag som åker omkring och väntar på kval.

Grattis

bgs: Han har 2v på sig att vila nu under OS. Förhoppningsvis kan Wedin spela efter OS igen

Per HApps: Ja Vedin har nog varit den sämsta värvningen i klubbens historia sett till alla skador som han åker på hela tiden. Enorma summor till lite nytta. Blir han borta länge igen så hoppas jag att han avslutar kariären.

Tacklingen på Hartmann är ju inte snygg heller

Rip Kirby: Domarna har svalt pipan gällande leksandsutvisningar. Tråkigt att dom inte kan se en jävla knuff i ryggen 2 meter från sargen. Kul att vi kan spela helt ok trots frånvarolistan men i långa loppet måste man ju ta sig en funderare över det faktum att vi har en rad spelare som väldigt ofta blir skadade.

Knuts måste bli avstängd i efterhand efter ha knuffat Hartman i ryggen. Extremt fegt.

Att inte linjeman skriker utvisning till huvuddomaren.

Hur som haver så måste en Forward till in innan 15 februari blir tuffare hårdare när varje match gäller så mycket och naturligtvis mera skador på det