Olli Nomadinen : Då och då tänker jag på när Oskarshamns materialare stod i vårt bortaomklädningsrum och körde Zigge Zagge i eufori, då brukar jag googla fram tabellen i hockeyallsvenskan, då känns det genast bättre igen.
Peja: För den svenska avundsjukan är starkare än vanligt i Timrå kort och gott. Om man lyckas för bra så ska man tryckas ner....
Edit: Även Ante försökte förra säsongen att få media och supportrar att fatta att han kan inte bära laget själv i SHL som han gjorde i HA men det verkar fan sitta långt inne.
Säsongens målvakt i SHL enl. Sanny. ■ Tim Juel, Timrå
Kommentar: Har svarat för en rakt igenom fenomenal säsong. Juel har räddat Timrå undan 23,2 mål sett till de målchanser de fått emot sig. Så bra siffror har aldrig tidigare uppmätts av en målvakt.
{10884}: Ska jag vara ärlig så harar vi dessa uppblåsta idioter som tror att världen kretsar kring Dö-vik och Ångermanland. Jag låg i lumpen med 13!!! St på min lucka. Även träffat flera andra och de bekräftade. Vet inte vad problemet är norr om Härnösand faktiskt, men något fel är det.
Nu är ju inte negativt kval något man tittar på för spelkvaliteten, men ingen som såg matchen lär undra varför just dom här två lagen hamnade där. Helvete, vilken usel hockey. Dräll, dräll, chansstötningar, virrighet, går-det-så-går-det.
Men underhållande är det. Och modoliderna skiter så klart i ovanstående, dom har 1-0 i matcher och det är ungefär allt det här går ut på. Först till fyra. Blir intressant att se om HV kan svara på söndag. Målvaktssituationen är ett jävla ok. 1-1 pucken är ju...horribel. Dom lär behöva producera mer än två mål framåt om det här ska gå vägen.
Man fattar hur liten svensk klubbfotboll är när Djurgården slår ut ett cypriotiskt lag man aldrig hört talas om och efteråt pratar om att fira hela natten eftersom laget "skrivit historia"
Alltså tränaren i Örebro är fan det tråkigaste och torraste tränaren i hela shl. Vilken bitter fitta! Min högsta önskan är att Öreplast åker ur denna serie...typ nästa säsong!
Orr: ja visst lyssnade på nedsläpp Timrå på jobbet i dag. och absolut.. Anton Lundmark låter som en riktig spillevink och vitaminpiller.. Ett fantastiskt fynd som Timrå gjort där.
RunarUp: Ett tips till Timrå IK. Fortsätt spela Wedin till höger i PP1. Han tar direktskott vilket inte Dahlen gör ofta. Wedin och Kapanen på direktskott så finns det bra chanser i PP. 2 mål av Wedin i PP idag.
Wedin har kommit igång nu det kan bli guld värt. Går in med en bra känsla i slutspelet. Likaså Kapanen. Hållander vet vi vad han kan när han får vila 10 dagar nu. Samt även Dahlen mfl. Detta känns bra Timråbröder!
Olli Nomadinen : WC WEDDA HATTRICK! FIRA STORT IKVÄLL GRABBAR! Nu går vi för guld. Halleluja. Fullsatta läktare i kvartingen. Lär dra in fina stålar till bättre backar nästa år. HALLELUJA låt det rinna lätt rabbuslingar
{469}: Vilken otroligt osannolik glädje det här blev då. Skönt att få avsluta med en seger, hoppas nu att laget kan få bränsle från det här och ge slutspelet en rejäl chans. Känns som att det här räddade säsongen lite, i slutänden lämnar vi grundserien med hedern i behåll kan jag tycka.
Ha ha, detta kunde man aldrig tro, att hela Timråboken sitter och hejar på Malmö och går upp i falsett när dom avgör i sudden...helt f-ing unbelievable.... J Ä D R A R I M I N L Å D A.....
OlliJanne: Expressen har Filip Hållander på 1:a, Jonathan Dahlén som 9:a, Oliver Kapanen 17:e och Anton Wedin på 24:e plats i sin SHL-ranking. Är väl inte mycket att säga om det. Synd bara att laget inte kunnat göra sig själva rättvisa nu i slutet på säsongen. Vi hade kunnat ha betydligt bättre förutsättningar i den kommande serieavslutningen.