För att förklara skillnaden mellan lagets spel med Juel eller Johansson i mål.
I ungdomshockey så är det vanligt man byter målis efter halva matchen.
Sonens lag hade en kraftig ledning när de bytte målvakt och då tappade man allt. Jag frågade vad som hände. Tränaren sa att vi måste hjälpa till bättre nu då vi bytte målvakt för han är inte lika säker. Jag kommer inte ihåg resultatet men det blev något måls skillnad.
Det är likadant med äldre spelare fast tränaren behöver inte säga till om att täcka upp mer, det sitter i huvudet på alla spelare. En målvakt som ger förtroende så kan man spela ut, en målvakt som inte inget förtroende så blir man ängslig. Det är skillnaden mellan Juel och JJ idag
Kramer men skojar du? Förra matchen var det Juel som höll ner siffrorna. Men det spelar ingen roll för så fort målvaktstränaren ser minsta chans att byta in JJ så gör han det. Tyvärr för Timrå. Man ser ju hur laget har noll förtroende för JJ just nu.
vonDöbeln: Hur är korttidsminnet? Du skrev nyss: "Vi har ju absolut inget driv eller energi i laget. Alla åker bara och väntar på att säsongen ska ta slut". Jag menar ödmjukt att spelarna så sent som i lördags definitivt inte såg ut att vänta på säsongen ska ta slut.
Jag är helt övertygad att det inte skulle stå 7-4 nu om Juel stått, inte bara beroende på JJs agerande, laget kryper inte ner i knät på samma vis när Juel står, mycket mer säkerhet för laget då.
Man står och drar i Pääjärvis tröja i samma repris som Landers utvisning…
Fasthållning på Lilja fasthållning på Heikinen roughing på Freij när man tacklar efter avblåsning och allt är ok.
Men en sjukt billig tripping på Timrå går alldeles utmärkt.
Det är en röd tråd med kvällens domare…
Kör man dom igen tycker jag man kan överväga WO.
Jag tycker inte om Dahléns signal dock. Jag vill att man börjar köra över motståndare ist när man är frustrerad för det kommer sätta motståndaren i lite mentalt tråkigare läge…
Släppte dom där självkritiska myshuvudena ännu en fasthållning innan Linus fick göra det mest välförtjänade individuella målet ikväll!
Vi är ovårdade i många lägen ger domarna chansen att få vara pissråttor.
Mitt tips är Walli Lundmark Lilja Svensson Didrik när det ser ut så här:
Sänk någon! Lalla inte på som några jävla offer och pissa på domarna. Dom förtjänar det men det ger inget! Försök bidra istället!
Smörgåsen : Eriksson kan bli vår nya Lander, ser kanske inte massa poäng, men däremot besitter han härförar-kvalitet. Hoppas vi får behålla honom över lång tid. 🙏
Kan ni lägga ner att det är en tavla av JJ? Det är en större tavla av vår JVM guld spelare vid teket. Den styr dessutom på en back o in.Lite rim o reson. Värsta drevet. Inte ens Juel hade tagit den.
vonDöbeln: JJ har tre hållna nollor. Juel inte en enda. Men det är ju klart Juel har ju slängts in i "omöjliga matcher" som det brukar låta. Lagets fel när Juel släpper 3 mot Malmö, när JJ släpper in mål bär han hela skulden.
Platsannons: Timrå IK söker ny huvudtränare som bör ha följande profil: - Lågt löneanspråk. - Ung och spännande. - Rutinerad och erfaren vid motgång. - Ingen inavel, helst ordentligt utomsocknes. - Gärna ha familj, släkt och vänner inom närområde så att inte kontrakt kan brytas av det skälet. - Billig i drift.
Men om Småland får bestämma själv står trion Peter Antoine, Liston Söderberg och Per Bäckman i båset hösten 2026 ;-)
Niikeliito: Jag blir riktigt orolig när jag läser det där.
Hur mycket tålamod tror Nubben & Co att supportrar och inbitna sponsorer kommer ha med Karlin? En urmodoit som uttalat sig att Timrå aldrig skulle vara aktuellt.
Jag ser tyvärr bara fallgropar med den lösningen. Lite spelkänsla måste man ändå ha!
Stridhsyxa: Nu får vi det att låta som att JJ är grisen i säcken och så är det väl inte riktigt heller om vi ska vara ärlig. JJ har varit oerhört bra också.
Sen gjorde Juel en kanonsäsong förra året, det kan man inte ta ifrån honom. Men han var ju inte lika stark första säsongen till exempel, vet inte om ni kommer ihåg tongångarna som var kring honom då?
Men Hörrni! Giganten Pääjärvi dubblade ju sin poängskörd idag till hela 2 assist på 39 matcher. Han visade idag att han verkligen hör hemma i en topplina i Shl!
Vi har lyckats spela fast oss/tappat puck bakom eget mål runt 20ggr. Lägg där till att vi kan inte hitta var sin spelare, hönsgård är en komplimang. Att vi bara ligger under med 1 mål är otroligt.
Kimkim89: Lite otäckt med astunga MIF som implementerat allt Färjestad inte har.
Jobbar som ett lag med en Händemark som den enskilt viktigaste utespelaren för sitt lag i SHL. Vi får se upp med Calle Persson som varit snuskigt effektiv under lång tid.
Pyrret: Dahlen har just tangerat klubbrekordet i antal gjorda mål under en säsong, ett rekord som Hållander satt förra säsongen. Med tanke på hur lite mål övriga i laget gör så har vi inte råd att tappa sådana spelare. Nubben måste visa jävligt mkt fingerspitzgefuhl i värvningen av Dahlens ersättare. Om vi kan ersätta Dahlen med BÅDE Jonathan Ang och Herman Träff då skulle jag känna mig tryggare.
Niikeliito: När 4 av 5 individer rakt av nämner namnet Karlin, även då Sanny, bör vi nog höja tonarten än mer just nu. Det får helt enkelt inte bli så.
Vi kan inte ha ett lag som ska vara ett resultatgivande och vinstdrivande företag som konstant ser sämst ut på pappret säsong in och säsong ut, och som redan nu hänger på repen sett till det spelarmaterial vi hittils vet att vi har/blir av med inför nästkommande säsong och ta hit en främst misslyckad, modosympatisk huvudtränare från en lägre liga. Det krävs mer tänk och mer pengar här. Från liiga, schweiz eller AHL kan jag tänka mig om vi ska ta från andra ligor, men att ständigt värva spelare och ledare som ingen annan vill ha i SHL, från HA, för att det är billigt eller att man fantiserar om utvecklingsmöjligheter, det tror jag inte en sekund på.
Ska vi ha en bil byggd av bly behöver vi en extremt kapabel motor att dra bygget med. Karlin är inte den motorn, och skadan en sådan värvning skulle göra på relationen mellan supportrar och klubben kan försätta klubben i fullkomlig konkurs när ingen av oss förlänger medlemsskapen och förnyar säsongskorten och bryter vårat stöd till klubben för att dom skiter i vår åsikt ändå.
Nä, såhär får det inte bli. Ring då hellre upp lillkenta nu när han är pensionerad från schweiz och fråga om han vill ta en säsong i Timrå för nostalgins skull. Hellre det.
Nisse på Mon or: Känns sorgligt att jag ska behöva fira inlägg 1000 med att prata om Freddan & Karlin....
Men om vi får Karlin är det som många andra skrivit, noll chans att jag förlänger årskortet, köper fler matchtröjor eller annan merch. Att man ens nämner Freddan i det här läget borde belönas med att man går i clownmask veckan ut på sitt jobb.
Montén Python: Kan bara instämma på det du skriver. Känns som att spelarrådet är mån om att man inte plockar in vem som helst heller.
Han pratar ju också om att bygga inför framtiden, då måste man ju verkligen ta in en tränare som vill spela den hockey som Timrå vill stå för. Oerhört intressant att se vem det blir.
Söderöver: Domarna friade yxhugget obegripligt sen får Timrå mycket tveksamma utvisningar på sig nä domarna har haft bättre dagar håller helt med Lander domarna hjälpte fbk
Visserligen har vi haft både ena o den andre tränaren i båsen, t o m ur-djurgårdare, Men tar man hit Karlin då splittrar man nog fan-basen i minst 2 delar.
Klas Östman tyckte jag verkade både klok o sympatisk senast han var i SHL. Visst var han väl huvudtränare, rätt säker på det. Tyvärr för ätägg men ändå
Blir det skrovmålet Karlin som tränare sparkad av Modo Mora då är det blir det inte en match i SCA ARENA. Dessutom lär kioskerna gå i KK med alla gratis burgare som lär ingå i kontraktet lär inte vara många kvar när det är hemma matcher 🍔🍔🍔🍔🍿🍿🍿🍿
Pucken: Ja men vi har SHLs största ståplats. Svårt att fylla. Borde faktiskt vara mindre och kompaktare. Fler sittplatser behövs, dom är slutsålda var och varannan match.
Tom Topp: Vilken match!! Underhållning av toppklass. Utdelningen som vi väntat på ända sen Dick Axelsson förvandlar sin hockeytrunk till ubåt i Stockholms skärgård
Enda som grämer nu är när man ser 31:@n i mål och man vet vad som väntar. Hur kan man ha sumpat bort en av seriens bästa målvakter
En sak är säker till nästa år och det är att målvaktssidan är svagare om nu inte Dichow kommer överraska
I ungdomshockey så är det vanligt man byter målis efter halva matchen.
Sonens lag hade en kraftig ledning när de bytte målvakt och då tappade man allt. Jag frågade vad som hände. Tränaren sa att vi måste hjälpa till bättre nu då vi bytte målvakt för han är inte lika säker. Jag kommer inte ihåg resultatet men det blev något måls skillnad.
Det är likadant med äldre spelare fast tränaren behöver inte säga till om att täcka upp mer, det sitter i huvudet på alla spelare. En målvakt som ger förtroende så kan man spela ut, en målvakt som inte inget förtroende så blir man ängslig. Det är skillnaden mellan Juel och JJ idag