1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605700 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2026-01-24
k1m: Lundmark 5-2, vackert grötmål..

Utskåpning haha. Lodin verkar nöjd

En godkänd andraperiod!

Villervalla: Haha, rätt person som fick göra det också!

HAHAHAHA karma

Vilken RACKARRÖKARE!

Rallarn: Så svarar en kapten!!

Vilken underbar känsla av TV4.

Nu ska vi visa allt det bra med att kriga mot Timrå IK.

Vi tar in FBK’s lagkapten i studion så vi kan runka ihop lite!

Varför är inte Wedda där och bidrar med tv?

Nä han tillhör ju fienden.

Dom som är arg på domaren när den vill spela avgörande roll i spelet…

TV4: dra åt helvete era jävla sopor!

Domarmiffon: dra åt helvete era jävla sopor!

Stick och fakking brinn!

Timrå IK: studera detta. Att spela i Timrå är att spela utomlands i SHL!

Fukk em all!

Jobba hårdare!

Hockeydynamit97: Idag får Domarna skänka lönen till valfri välgörenhet. Miffon!

Brodda13: Jag vet ärligt talat inte, men det får mig att hoppas att allt detta Kompis IK äntligen brinner ner och att man totalrenoverar stommen i ledningen. Tamejfan ingen får sitta kvar snart.

Att Pääjärvi överhuvudtaget tillåts existera på isen som representant för oss i sveriges högsta liga där vi för stunden kämpar för att hålla huvudet över vattenlinjen, när han har EN ASSIST på hela säsongen, är sinnesjukt. Än mindre en första eller andrakedja.

Han kan måla 4 gånger idag utan att den åsikten påverkas. Han genererar inget.

Juel får förtroendet idag, härligt!

Sv: Apropå nånting...
Montén Python: ÖIK 2-0 mot vsk!! VA!!!! SEMJONOVS!!!VA 🤣🤣🇱🇸

Tom Topp: Glömde min vän El Maco, han blir naturligtvis klubbchef!

TD: Sundsvall Hockey kommer aldrig bli något mer än ett division ett lag!

Karlsson74: 8 av dessa 15 är på hemma plan. av de 8 hemma matcherna möter vi malmö två ggr, lhc, dif o hv. alltså 5 mot "behagligt motstånd". även om vi torskar majoritet borta matcher så möter vi även där leksand o öreplast.

de är en ny form av uselhet om vi inte skulle lyckas med 3-4 vinster mot bara dessa 7 matcher ja tar upp. o då ska vi alltså torska alla andra som ja inte räknat upp (t ex brynäs hemma o plastsjö hemma sista matchen).

Om vi tar och blickar tillbaka några säsonger finner vi följande. I direktkvalet mot Mattias Karlssons KHK 2018, ser vi här Didrik Strömberg axla sin roll som backchef till perfektion. Titta och njut!

Stridhsyxa: Du förstår säkert att ”känsla” i det här fallet är baserat på mer än bara känsla? Eller tror du att Nizze är så pass oseriös som du vill ge sken av?
Jag tycker att han verkar väldigt seriös, smart och kunnig.

Sv: Silly Season 2026-27
solbacken: Du menar den Montén som var klappkass i HV och gjorde det sämsta jobbet som förbundskapten i Juniorerna i modern tid?

Tack men nej tack.

Får vi in Montén så spelar Nubben ett riktigt högt spel.

Han tappar mig i allafall.
För jag kommer inte psykiskt att palla med en säsong med herr Stimorol vid rodret.

solbacken: Ja blir det Monten då börjar jag gå på hockey i gärdehov

Stridhsyxa:Håller med..Dichow bir helt okej backup till JJ..

Dichow klar för Timrå på tvåårskontrakt till nästa säsong enligt Mrmadhawk. Bra värvning!

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Smörgåsen : Där finns en liten öppning. Men duon Lilja-Pääjärvi är i nuläget fullständigt meningslös och helt bortom räddning.

Knylan: Men det är ju klart han ljuger, det har man ju läst på hockeysnack!!!

Den där superträningen vi ingick samarbete med. Någon som ser tendenser från den? Var det bara tester under försäsongen? För Forsmark tex ser ut att bli rundare för varje vecka som går, vår nya Eronen. Tur vi förlängde innan något annat lag snodde han…

sikth: till 65 poäng är det 14 poäng på 15 matcher. 14/15=0.93. Dvs 3 poäng var 3e match.
Leksand måste ta 30 poäng på 15 matcher dvs 2 poäng per match. Omöjligt att ta in. HV måste ta 25 poäng på 15 matcher. Dvs 1.67 poäng per match. Blir rätt svårt.

Denna säsong blir väl ett utdraget elände. Tur att det finns fler lag med problem, dit räknas Brynäs, Örebro, HV, Djurgården och Leksand.

Hartmann ger bort pucken på EXAKT samma ställe i anfallszon. En blev baklängesmål det andra blev en kanonchans för LHC och sedan fick dom tryck tills perioden tog slut. Den där mannen är man bra trött på, totalt värdelös i åtta matcher, anstränger sig lite och är OK i 1-2 för att sedan vara sämst på isen igen i åtta matcher.

Hypocrisy: Två gånger i PP försöker Hartmann slå en passning till en Alfons Freij som har lika mycket utrymme som en passagerare i indisk kollektivtrafik. Hatar när Hartmann ska vara skön...

Vi är ett lite för bekvämt lag. Efter 4 bra matcher så känner vi oss lite nöjda istället för att lägga i en till växel och verkligen visa att man vill piska dit LHC ikväll.

Det här är fan pinsamt. Vi åker runt och lallar på isen som om matchen saknade betydelse.
Väldigt många borde se sig i spegeln och tänka till lite.

Som sagt, väntat med torsk. Men man blir lika jävla frustrerad ändå

She: Idiot är ju horribelt spel av Svensson helt hans mål som lämnar markering framför mål utan anledning

Ser bra ut
Uppladdat:

500x0-screenshot20260116-202044.png

Tallnäs: Tror att han har fel...han bygger konstaterandet på egna gissningar. Bättre spelare än Genborg har avvaktat med att ta klivet över. Han blir kvar åtminstone över 26/27 då det är det bästa för hans hockeymässiga utveckling, här får han bra med speltid ...så blir det iaf tills något annat har bekräftats.

Tallnäs: det vore att göra sig själv en otjänst! Ett eller två år till i Timrå skulle han må bra av. Men jag tror att Z fixar det där med Detroit.

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2026-01-15
Cobbel: Sen är det också med Genborg att man kan inte förvänta så mycket av han. Han har gjort det otroligt bra och långt över förväntan men att sitta och tänka han ska vara en bärande spelare i laget tycker jag är fel och lägger onödigt stora förväntningar och förhoppningar på en sån kille. Det här är trots allt hans första SHL säsong på riktigt. Det har också varit mycket ståhej med JVM och allt därkring liksom det kommer säkert dippa och det är fullt normalt.

The great one: Timrå-Färjestad blir en oerhört viktig match. Hade varit så jäkla gött med en trepoängare där.

Adam Johansson. vår lokala Chris Härenstam-pladdrare.

Knylan: Kom igen nu gubbar, krossa Fiskrenset!

Red Bulls: Att värva Rattie är att som att ställa en typ boll maskin (som tennisspelare använder) i anfallszon och skjuta pucken på mål. Han går ju knappast att använda till annat såsom försvarsspel eller till annat över hela banan. Rattie-Nej tack!

Bobby Hahl: Instämmer. HV tar tåget ner till HA och Ang stannar kvar på Timrås perrong.. 👍🙏🤤

… Vad gör dom med sina sportchefer i Jönköping?

Stan Makita : Winnipeg med trolig utlåning till Timrå.

Det är så drygt med ''uppehåll'' från lördag till torsdag . Nästa år får dom #%¤& skrota CHL.

jk: Boyce är det nog tyvärr bara att tacka av. Synd att han blev skadad, hoppas inte han spelat sin sista match i SHL redan. En ordentlig hyllning behövs.

Lomond: eftersom Genborg vilade i lördags är väl känslan att om ingen skada är med i bilden så borde han vara spelbar på torsdag.

Lundmark kanske blir tight. Men även om det verkar härja smittor som fan nu verkar sjukdomsförloppet vara snabbt.

Men fan vet…

Rejs mot klockan!

Typiskt Timrå supportskaps kaos dock!

Levi spottar upp sig och börjar se lovande ut! Bra passningar bra fart! Lite klena avslut men nu bidrar han: kaputt!

Och debatten kring Genborg/Lundmark
Haha! Båda har kvaliteter och det känns jäkligt lovande! Vem ska in vart! Det kommer bli bra oavsett! Wow!: båda sjuka…

Haha! Det är Timrå supporterns vardag! Hehe

Jaja.

krya på sig grabbarna!

Noterar att Freij fått över 20.000 nya följare på sin Instagram sedan JVM. Han går verkligen hem hos folket! Detta klipp som jag länkat har setts över 1,1 miljoner också

Vet inte om det skrivits i den här tråden, så:
det vore snyggt om Timrå på torsdag gör som andra klubbar och hyllar även motståndarnas jvm-vinnare. I synnerhet som denne var lagets bäste.

Knylan: Nu är det dags för ett nytt Domustrappan!

Sv: HV71 - Timrå IK 2026-01-10
steveroper: Precis. Här håller jag med. Oavsett om Juel är min favorit. Så är ju JJ långtifrån en dålig målvakt. Som i allafall jag personligen påtryckt flera gånger.

Vi kommer inte stå och falla med JJ på något sätt. Även om jag då personligen valt Juel om man fått välja rakt av mellan dom 2.

Men nu är det en ickefråga trots allt. Då vi inte har råd att stå med lön på 2 "1:a målvakter".

Vi får bara hoppas att Juels ersättare är tillräckligt bra för att konkurrera med JJ i allafall. För nog kan jag tycka att konkurrens är bra även på målvaktssidan!

Sv: U20
Rip Kirby: Timrå rinner ifrån när Edvin Annersted gör 7-3. Tid 54.24.

Sv: U20
Rip Kirby: 6-3 Timrå genom Alex Carnbro, tid 50.05.

Tydlig frustration och grinighet hos hemmaspelarna. Timrå bara ligger på rätt sida, täcker skott och spelar för laget.