1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606678 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Heffners kan hockey.

Peacedog: Börja med att läsa FUP:en. Tex frågar Consembly (NHCs byggbolag som utförde renoveringen av JWs hus) Lars backlund via epost om upplägget (renovering istället för lön) verkligen är ok varpå backlunds svar är ’ja’. Sen vad det betyder får var och en fråga sig.

Patrick Polly: Hela bunten ska nog göra en JDT o avgå för har man uppdrag i en styrelse o de kommer fram oegentligheter då ska huvuden bokstavligen rulla!!! Tvätta byken med Vanish så vi slipper sånt här i vårt kära Timrå!!!!🤬🤬🇱🇸

Labban: Som sagt, Lunneborg är en pajas som ruttnar på en tynande lokalblaska och febrilt letar sitt scoop. Det här är icke första gången han skämmer ut sig.

Nå, Timrå har topp 3 på ST:s nyhetstopp ändå, inget av dem är skjutjärnsjournalistens...
Uppladdat:

500x0-screenshot20251014-154547.png

Stridhsyxa: Han skriver ju vad problemet är, som många andra också gjort. Även om det är rent juridiskt tillräckligt relevanta uppgifter så finns det väl inget KRAV på ST att clickbaita skiten ur en 7 år gammal historia som fått lite nytt liv? Det förstör ju enbart för föreningen som redan har svårt att locka folk till matcherna, men den synvinkeln verkar du inte ha.

Jobbar du på ST eller varför står du redo med svärdet här och försvarar skiten?

Puckat: Fast det där är väl från tiden med Wahlbergsoppan? Dvs saker som kommer fram nu men som ligger några år bak i tiden.

"Det rör sig om oberättade uppgifter som finns i den polisutredning som rör brottsmisstankar mot tidigare klubbchefen Jörgen Wahlberg. Han har åtalats för grov trolöshet mot Timrå IK, men fortfarande sex år efter att han fick sparken har hans fall inte avgjorts i domstol."

Here we go again. Inte en säsong utan en skandal. Finns ingen annan utväg än att ge Backlund kicken nu

Nu vill man bara ha tisdag och CHL omgång igen!!
Blir Gävle - Belfast giants på paddan sen Luleå mot HC Bolzano Foxes på stora tvn. Kommer nog även att streama Storhamar - Fishtown pinguins på telefonen.

steveroper: man vill bara grina! Hur faan ska dom kunna lära sig att ta motgångar? Jävla pussåmes fasoner!

JanneH: men helvete... jag trodde bytet skulle ske nu och inte efter han pissat iväg en OS turnering

Stridhsyxa: Heffners har lika många kontakter som du har kackerlackor i naveln.

Karlsson74: jag gillar ju karaktären Lundmark.

120%

Leende

Smäller på och åker griller!

Men poäng är kanske inte en anledning att kontraktera honom på.

En bra kille att ha i laget när plattmatcherna kommer.
Spelar relativt enkelt, uppoffrande och alltid en pina för motståndarna.

Bra egenskaper när man dippar lite kollektivt.

Heffners: Läran om TÅLAMOD ä viktigt!!!
Ja tro att att dä komm lossna mä tin!
Vi ä i början å spele funka Nada...
Men vi ha en trygg målväktare å försvare ä bra!!
Vi behöv få igång målskytte men dä komm...tro mä rabbusling!!!
Låt dä rinna lätt ida 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-10-11
Söderöver: kan inte fans från Sundsvall verkligen ta sig ner till nästa match så vi kan fylla baren innan match och ta över hallen likt i fjol. De va magiskt, helt rött på skybar

Rip Kirby: Tips för kvällen:Popcorn och Brynäsboken

Hypocrisy: jag har alltid tyckt det är trevligt när Brynäs vinner (förutom emot oss). Då jag bor i Gävle. Men efter hur publiken skämde ut sig efter att Svensson fick huvudtacklingen är jag botad. Även i en match emot LHC..

Öndulat: Reptilhjärnan missade till och med att det var Dallas och inte Hartmann som åkte på den obegripliga hakningsutvisningen

roger_sundsvall: 3:a innan 18 matcherna är spelade

Villervalla: en typisk Malmö match! Det blir kamp, så det var inget bländande spel. Men bra kämpainsats från Timrå.

covfefe: om vi kunde alla individuellt andas lite kring hur vi uppfattar saker…

Åsikter är fria och på några meningar här så står det sällan att ALLT är skit…

Vissa, mig inräknad blir fokuserad på det som inte funkar.

Men när det skrivs om det så finns det andra här inne som tolkar det som att man uppfattar allt Timrå gör som dåligt.

Ta det som skrivs under match mer ordagrant och skippa att läsa mellan raderna. Få här inne som hinner föra ett ”mellan raderna” resonemang i en pågående match.

Försvarsinsatsen var bättre idag. Mycket bättre! Täckta skott brutna passningar och inget bortklantat markeringsspel.

Massor med gnäll här inne. Och även jag håller med om att anfallsspelet är under all kritik…

Men vi lyckas ändå snubbla oss till vinster och ligger på 3:e plats just nu. Lite andrum.

Jag tackar grabben min. Han är magisk i Skåneland ❤️🤍

Nisse på Mon or: Otroligt skönt att få se Kollar stå med tom blick och bortförklaringar efter matchen. Love it

Dahlen och JJ våra hjältar

bar mofftak: puuuuuh... skitsamma hur det ser ut huvudsaken vi åker hem med 3 pinnar

bar mofftak: Jag var aldrig orolig.

{10774}: Bänka Forsmark när vi ändå är igång. Vad tänker ens Tränarkojan med att ha han inne i PP?
Simon "sengångare" Forsmark.

Då kan vi officiellt bänka Barre. Fy fan

Har nån AVGÅTT!!1!1 än?

steveroper: Håller helt med. Leksand är sämst i klassen som hyllades unisont i inledningen. De ligger t o m under oss i tabellen. HV kan man skriva spaltmeter om. Det många glömmer tror jag är att för att ett lag ska kunna gå om ett annat lag krävs att de tar mer poäng i en rad matcher. Att då hålla på och skita knäck och kalla Djurgården-matchen för måstematch (eller om det var matchen efter) blir ytterst... svagt och oinitierat för att använda diplomatiska uttryck.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2025-10-09
Vet inte om det bara är jag men jag går alltid i tron att Hartman ska få ett genombrott nån gång eftersom han ändå är "ung" och ska börja göra mycket mer poäng.

Sen kollar man ep och inser att han fyller 32 nästa år. Det kommer antagligen mest gå utför, och han ska vi dras denna säsong plus 2 år till och eventuellt även ett år till. Det kontraktet känns ju sådär just, tror inte han är en spelare som kommer åldras väl då han lever mycket på si snabbhet.

Hank: Ja, här hade en psykolog kunna tälja guld med fällkniv.

Jösses vilket klent psyke vi har. Ingen med någorlunda koll kan väl kräva att den här truppen ska vara ett topplag i år?

Då ställer jag mig tveksam till hockeykunnandet. Jag hade önskat att vi vore SHL:s Mjällby, men det vore väldigt naivt och världsfrånvänt.

Jag tror som steveroper nånstans en bit ovanför kvalstrecket är vad som är rimligt att förvänta sig.

BaraTikare: Wedin, bara tre poäng och ett enda mål på 9 matcher, det är ju också ett stort problem. Man måste kunna förvänta sig mer från honom.

Montén Python: Hartmann osynlig?! Han sticker ju ut något enormt i matchen, han är ju för fan inne med sin slöa klubba och missar markering på vartenda baklängesmål vi åker på.

Först en crosschecking rakt i nyllet...

Därefter en solklar förstärkning och filmning av en äcklig örebroare... Filmkex.

En enögd helt lobotomerad felskrikande hemmapublik och en kommentator som närmast får utlösning när Örebro får till något jävla avslut...

Rätt äcklig torsdag hittils.

bar mofftak: var det inte en crosscheck på Genborg?

JonteD: Var det hockeydynamit? 😳

Tom Topp: Hav förtroende!!!! Lilla farbrorn tror på RÖD O VIT HOCKEY DYNAMIT IKVÄLL 🇱🇸🇱🇸🤣😎

JonteD: Nja....tycker han känns som en Södraberget 2.0

Cobbel: I mina ögon, så gäller det att många steppar upp nu för jag tycker Harde har varit överlägset bästa back.

RunarUp: Ja Hållander kanske ses som en 1-2 kedjespelare och då slänger man inte in honom i en 4e kedja, utan använder andra spelare som är värvade för en sådan roll

Första biten av säsongen avklarad då. Jag som var skeptiskt inför säsongen har fått se ett lag som spelar smartare och har hanterat inledningen riktigt bra.

Nu har jag inte samma möjligheter som PuckFille (som jag förövrigt tycker är ett otroligt trevligt tillägg till Domustrappan), men jag brukar kika in på hockeysiffror.se för att få en statistisk vinkel på hur spelet är. Delar med mig av en sammanfattning därifrån.

Förra året förlorade vi många matcher om man kollade statistiken för expected goals (väldigt klart i många fall), men i år ser det bättre ut! De flesta matcherna är jämna i xG, med undantaget matcherna mot Rögle och Brynäs där vi förlorar xG tydligt. Däremot vinner vi xG stort i matchen mot Luleå senast. Känns som att laget ger sig själva chansen att vinna lite oftare nu i år.

Hockeysiffror räknar även ut en game score på individuella spelare. Det måttet förklaras i länken och är ett grovt men fingervisande mått hur spelarna presterar. Sen visst, det blir lite sifferdoping beroende på vilka som får chansen i PP och behöver jobba i BP, men ändå!

Jag roade mig med att gå igenom game score för matcherna hittills och dela det på speltid (siffran i sig säger inte så mycket, utan blir som en rankingpoäng). Det ger en intressant bild om vilka som påverkar mest. Bifogar en bild med summeringen där.
Dahlén med sina 6 mål drar iväg i topp, men Heikkinen t.ex. ligger högt trots bara ett gjort mål.
Sen är Freij en positiv överraskning och Pääjärvi, Svensson, Eriksson samt Walli agerar sänken hittills. Men då får de jobba en del i motvind också med tanke på vilken kedja de får speltid i.
Uppladdat:

500x0-game-score.png

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-10-04
JonteD: Ja ja stolt satan för Timrå IK 🥳🥳🥳
Ja ä så glat ikväll å dä rinn lätt I strupuslingen 🎉🎉🎉
Nu ladd vi tusen till Öret i Beherns på torsda 💪💪💪
Koll upp Ja dom på LP skiva på lyssna Grammofon i hemmabaren 🥳🥳🥳

Stridhsyxa: Ja Lilja får gärna fortsätta på inslagen väg!

Som hemmalag så kanske vi har rätt att ha som krav att alla morståndarlag skall köra med Luleå tröjor i SCA arena framöver? 🤓

"Är det slumpen eller finns någon annan förklaring?

– Jag vet inte, det är lite roligt faktiskt. Det kanske är något undermedvetet som tänder till lite extra. Jag tycker själv att jag gjorde min bästa match i dag, det kan ju heller inte vara någon slump.

Han har själv lösningen för att få utdelning även mot de andra tolv motståndarlagen.

– Jag får väl låtsas att det är de (Luleå) på andra sidan varje match, säger David Lilja."

Smokey: Problemet med EP är att han är så djävla nonchalant, därför går allt fel för honom. Han måste vakna upp och ta det seriöst. Ser ut som han lattjar med grabbarna och inget allvar alls.

Genborg alltså! Hur jäävla gullig kan man vara?!

Hälge: och jag kommer vara där.

Stridhsyxa: Nån som kan ringa efter Heffners? Misstänker att han har åsikter här

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-10-02
Smörgåsen : Stadin bryter kontraktet och lämnar för Västerås alltså. Lite tveksam värvning från start kan väl känna. Då Allsvenskan skulle varit det naturliga steget från början.

Cobbel: och hade det hänt mig att min arbetskompis kommit och sagt, du det har hänt en grej hemma jag måste sticka! Då hade iallafall jag haft svårt att koncentrera mig på jobbet!

steveroper: under pc efter Brünass så TS till Expressen att Harde är dag till dag.

Så om han inte får ett röntgensvar som inte fanns igår så tolkar jag det iaf som att han inte är allvarligt skadad vilket är förbannat tokskönt!

Dahléns frånvaro lät känslig. Får se om det kommuniceras något om den vidare från honom eller vad som händer…