SHL har inte bättre domare än HA och dom suger röv. Sanslöst svagt att inte se ett fukking skit på isen! Otroligt svag insats! Granska situationen med Linus Eriksson! Korrupta satans syltryggar! Filmningen och fasthållning av Genborgs klubba? Tacklingen på EP helt bortom spelet där DeHaan ser EP HELA vägen… Ser ingenting! Inget av de 8 ögonen som har lön för att se spelet ser spelet. Gud va olyckligt! Skitdomare!
Kommentatorn suger röv med.
Han måste hata Timrå lika hårt som jag hatar deras ineffektivitet.
Så jävla synd att Svensson gör allt i 39% tempo och tryck nu för tiden och samma att Didde inte trycker hårda axlar längre utan fokuserar på att suga fast längs sarg eller städar framför mål bara…
Skulle gärna se en bra propp!
Boyce med får gärna bjuda på en sådan med…
Vi ska ha med oss fysiken då blir det tjurigt hos mooöglä…
För övrigt tar Heikinen för lång tid på sig ikväll…
Zäta75: Det måste vara fel på mina öron eller ögon, spelar de fotboll och Hudiksvall är med, jag hör publiken låta Heja ABK. Jag trodde Hudiksvalls ABK gått i graven, jag fattar snart ingenting.🤔
TIK1928: du sätter ord på mina tankar! Det viktigaste om man ska vara en "storklubb" är styrelsen! Med rätt folk i ledningen så kan man gå hur långt som helst!
Smörgåsen : mm. Jag hoppas att det skulle kunna gå.
Så finns Lundmark i Sverige över helgerna med.
Jag hade inte klagat.
Men det känns som att Lundmark valt att vara väldigt lojal mot organisationen som gett han chansen i USA.
Jag tror inte att dom organisationerna förtjänar blind lojalitet, det är tydligt att spelarna är handelsvaror där men samtidigt är lojalitet en vacker egenskap som jag personligen tycker även Timrå ska respektera för det för att i bästa fall få den lojaliteten om Anton vänder hemåt igen.
Det mervärde Timrå fått från Dahlén är ju riktigt fint! Lojalitet är inte det största i modern hockey men uppskattas hårt!
Söderöver: Man förstår ju full ut att Lundmark vill vara kvar säsongen ut i AHL, men ett lån på ca 10 matcher borde väl inte vara omöjligt? Komma tillbaka och förmodligen få mycket mer speltid kan väl inte skada karriären hans.
Söderöver: Så pass alltså. Att Timrå IK kommer etta på en sån här lista med tanke på de stora talanger som finns i andra klubbar måste väl bara ses som sensationellt? Ett fint betyg på hur klubben jobbat fram till och hur arbetet framåt behöver fortsätta utvecklas. Riktigt starkt jobbat, Timrå IK!
Plus, signa han efter hans kontrakt löper ut med Luleå, då finns ju risken att han är helt over the hill. Ingenting vi ska satsa på längre. Det räcker med Svensson som ålderman.
Inte vice versa heller, då Timrå aldrig givit honom ett kontraktsförslag ens. Ständigt poppar den upp med jämna mellanrum, påståendena att EG skulle ha tackat nej till Timrå. Det är en myt. Låt oss en gång för alla sätta punkt för denna pseudodebatt.
Smörgåsen : nej så kan man tycka men att hävda att han sällan fått träff på sina förvärv håller ja helt enkelt inte med om. precis som andra användare som skrivit om detta precis innan dig så är de ju en sak att vilja ha nått nytt o att agera onyanserat mot nubben.
man frågar va han fått för träff 18/19 o 21/22? 18/19 gick vi upp med kanske den sämsta kassan någonsin o tonvis med ha-kontrakt. 21/22 blev vi klar för shl rekord sent pga covid osv. han lyckades ändå hitta rattie hanzl laleggia erixon (som faktiskt va ok den säsongen) som höll oss kvar. hur lätt är de för ett lag att gå upp o hålla sig kvar o etablera sig? annars brukar de va så himla viktigt att va utförlig o nyanserad men sånt här glöms gärna när man ska tala om spelare som inte slagit lika väl ut.
skit samma. ja är helt för att förnya oss o de tror ja nubben vill med. men fattar inte varför hans jobb ens måste diskuteras? de är väl hans o kapanens trupp nu (mestadels den sist nämnda) så westfält o lilja som verkar vara poppis att dra likhetstecken med att denna trupp är ett haveri kan väll lika väl vara kapanens/jokinens touch? ja särar absolut på de han gjort i ha o de han gjort i shl. ja vet att han har haft bra träff i bägge ligor med timrå.
Smörgåsen : de är endast ni som får svar på tal som talar om ’immun’. ja håller inte med dig helt enkelt de betyder inte att nubben är immun. är du immun mot kritik med samma tankesätt?
du talar om att han inte kan hitta billiga spelare som kan ge utslag ellr utvecklas , ja hävdar att han nästan inte gjort nått annat i timrå. de spelare du listar nu är ju kapanen förmodligen lika skyldig till. alla blir inte toppen men så är de i alla lag. vi kan såklart önska mer men du uttrycker dig inte som att han gjort det jävligt bra o de är helt enkelt det ja vänder mig mot.
steveroper: tror du missförstod honom! Över till nåt annat... om vi fortsätter som nu måste HV eller Leksand höja sin poängskörd till 2,1 p/match för att vi ska riskera kval. Fast om vårat snitt fortsätter som nu är vi ju topp 6 och det är väl snarare oron att vi rasar ihop som gör att 3 poängsystemet gör att det kan svänga fort. 13 poängskudden känns ändå rätt trygg.
Tom Topp: Jag må verka ha nån agenda kring Nubben. Men kan ändå tycka att man håller det rätt sakligt.
Att spelare och ledare hamnar under lite extra fokus är väl inte så konstigt trots allt. Ganska stora löner inom idrotten och kraven som kommer med det. Supportrar som lägger på pengar och själ på sin hjärtas klubb liksom.
Jag kan dessutom tycka att vi håller en rätt bra nivå inom Timrå IK.
Kolla på Luleå liksom. Där det hängs upp banderoller om Fröbergs avgång, det direkt efter en säsong då han just värvat ihop ett guld till dom..
SKRIDSKOSKENAN: Ja därför man brinner av för mycket ibland börja redan 72 på den omtalade Brynäs matchen som Strimma avgjorde inför minst 12000 på läktaren när man var en snorunge som farsan död nu som tog med på en av många matcher sen var man fast för evigt
Efter denna match så är Juel cementerad till bänken. JJ är så jäkla grymt bra, hela laget andas morgonluft när han står. Hellsten vill ju hit så även hans familj så kanske JJ/Hellsten kommande säsonger.
Labban: Absolut men JJ är aldrig jämn över längre perioder vilket Juel har mer förmåga att vara i min bok. Men givetvis litar jag på att TS vet vad han gör .. Men nu får vi stänka in 2 snabba. Framåt Timrå 💪
EP i mörkt rum.
Domarna dansar.
Bra kämpat,
Dassig effektivitet igen.
Stabilare spel i egen zon.
SHL har inte bättre domare än HA och dom suger röv.
Sanslöst svagt att inte se ett fukking skit på isen!
Otroligt svag insats!
Granska situationen med Linus Eriksson! Korrupta satans syltryggar!
Filmningen och fasthållning av Genborgs klubba?
Tacklingen på EP helt bortom spelet där DeHaan ser EP HELA vägen…
Ser ingenting! Inget av de 8 ögonen som har lön för att se spelet ser spelet.
Gud va olyckligt!
Skitdomare!
Kommentatorn suger röv med.
Han måste hata Timrå lika hårt som jag hatar deras ineffektivitet.
Detta skulle varit stängt mitt i tredje.