1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607305 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-11-29
Hälge: Ikväll lossnar det! Tror på vinst nu o måste väl nån gång få det att lossna i målskyttet.

Och förhoppningsvis kan några andra göra lite mål nu.😁👊🏒

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-11-29
Söderöver: Jag sätter x summa på att vi släpper första kassen ikväll, ngn som vill betta emot? 😂

Sv: Apropå nånting...
Vart är modos backar - "dom är i Själevad" vid 0-2. Årets citat av TV4 studion 💕

Måns Carlsson står i TV4 intervju och sågar tränarna 😄 "jag ska inte spela PP bara för att - det finns bättre lämpade än mig i den spelformen så är det."

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2025-11-27
Herman Träff knäpper in 4-2 mot Troja. Ständigt hot i PP , rightare stor och tung och kan skjuta, vilket inte 10 av 14 frwds i Timrå klarar av. Något för Timrå? 19 år, kontrakt 25/26.

JanneH: Glöm din dröm om topp 6 nu är verkligheten ikapp detta fusk bygge med SHL klart svagaste Forwards trupp kommer bli krig för att undvika 13-14 platsen. Kolla man igen övriga lags spets så är våran av 50% allsvensk nivå så fruktansvärt profillöst förutom några tex Genborg Dalle Lander Hartman Walli Wedin övriga svaga menlösa rädda mjuka. Måste in med två spets annars tror jag det kan sluta i väldigt illa när 30 omg återstår och vi tappa 3st till JVM plus Wedin ryktas borta resten av säsongen. Får inte hända att Genborg Dalle eller kapten Lander blir skadad tack o gonatt då. Men lär väl inte ageras fast en 5 åring kan se hur jävla svaga vi är framåt men inte i menlösas förening här ska de snålas sig ur och sen fast i allsvenskan till konkursen är ett faktum heja Backlund Nubbs Styrelsen och alla andra som inte agera nu och fatta ser ALLVARET AVGÅ ELLER BÖRJA JOBBA FÖR SATAN

Tom Topp:
Vad har hänt.
Tidigare hade vi ett försvar som höll tätt, blockera skott. Var bland de bästa i BP.
Vi hade frw som snabbt kom tillbaka i egen zon vid pucktapp, nu kommer man glidande.
Uppspelen går så sakta att vi i stort sett i alla anfall möter 5 motståndare, vi kommer alltid ner i tråkhörnet.
Vi har ett bättre lag än så.
TS måste få till spelet, alldeles för tafatt, inget krigande framför något av målen.
NU MÅSTE EN SKÄRPNING TILL, för spelar man så här blir det heller ingen publik på hemmamatcherna och det behöver vi för att stärka ekonomin.

Brodda13: Jo det gjorde han visst det. Sedan så är väl Kapanen högst delaktig i skapandet av den här truppen. Det var väl i juni han avgick. Och den som fick hitta lösningar när kimmos dundertränare hoppade av var väl Nubben?

{10774}: JFK hälsar att allsvenskan är den roligaste serie man kan spela i så det känns ändå bra. Derbyn mot Modo sen kmr Dalle hem och spelar upp oss.

Skönt att vi har tre svårare matcher i rad att vänta innan vi tappar 3 ordinarie till JVM.

Det här kan mycket väl bli 14 raka förluster innan JVM-pojkarna är hemma igen.

Timrå spelar som Backe kommenterar!

Spelar Lilja i PP??

X-Län: Nubben är nöjd med så många forwards på kontrakt nästa säsong. Tur det iaf.

Denna forwardsida är inte ett dugg bättre än den forwardsida vi hade när vi kvala mot Djurgården. Då hade vi Rattie, Lodin och Hanzl. Nu har vi Dahlén och Genborg, och ibland EP, och Wedin. Nedmonteringen av detta lag har börjat.

Men folk har jättestort förtroende för nubben ändå? Vad har han uträttat senaste åren i SHL? Sist blev det kval mot DIF. Gick till HV och där det blev cirkus och sparken. Nu? 90% av laget duger inte offensivt. Vi behöver nytt blod.

Smörgåsen : Det är SÅ tråkigt med domare som letar med ljus och lykta efter hakningar men totalt missar att plocka ut en spelare som sparkar undan benen på målvakten i målgården trots att dom kollar på kamerabilder. Jaja jag vet att dom inte får ta utvisning på det men dom är SÅ kass.

Synd att inte Kapanen är kvar - skeppat 3-4 här och nu. Westfält är en helt obegriplig värvning.

Apropå Timrås andra mål: Det känns som att minst halva forwardsbesättningen misslyckats slå passen som Didde slog.

Cobbel: Ganska intressant ändå. Förra säsongen så satt de som klankar på Juel och sa precis tvärtom om JJ.

Att han var svag och risk etc. Alla mål han släppte in var svaga ingripanden etc. Ställ Juel i mål om vi skall vinna etc.

Jag kvarstår att det är svårt för våra målvakter då vi matchar så skevt. Då det är all in på en målvakt och den som sitter på sidan hamnar helt skevt in i säsongen.

Söderöver: Domarn bör hitta en utvisning på Växjö snart..

Zäta75: Var väl inget i det jag skrev som handlar om att jag inte gillar dig? Såvida du inte identifierar dig som Timrå IK. Om du släpper snuttefilten & läser igen så ser du att jag klagar på laget.

JJ hade inte gjort ngn skillnad i denna match, han är mkt mer beroende av ett välspelande lag än vad Juel är.

SnabelA: Herregud. Ante K hade Hållander. Vi har har försökt att ersätta en Ferrari med massa Fiats.
i alla "Ta offensiva kliv" spelarna...

Cobbel: Vem sa att det var Wallis kväll? Verkligen dags att han börjar producera! Kul!

1-1
Genborg drar timrå

KulltorpsOlli: Ju-El håller tätt iallafall.

JanneH:

En avskedstext kan man börja skriva till Erixon redan nu. Pilö bör man tacka av. Kapanen kan vara värd att behålla, väldigt billig och skulle kunna vara ett guldkorn i framtiden. Strömberg borde vara given att behålla ändå, tillhör stommen och är nyttig. Sen vill jag ha in en till klassback, men då kommer Nässén behöva tackas av, ryms knappast en klassback + Nässén i budgeten. Lägg Nässéns plus Pilös lön på en spetsback. 8 backar på kontrakt till att börja med. Finns det pengar som vi sparat in på Erixons lön (?) så använder man det till att ersätta Dahlén.

Hardegård - Freij
Klassback - Strömberg
Svensson - Forsmark
Sundin - Kapanen

Växjö Lakers - Timrå IK 2025-11-27
Jahaja. Upp på spåret igen eller blir det en tredje raka torsk? Växjö har av någon outgrundlig anledning passat oss rätt bra på senare år så nog finns det hyfsade förutsättningar för att plocka med oss någon pinne åtminstone.

Från dagens träning, inför Växsjoe borta.

"Heikkinen verkar gå in med Lander och Hartmann i stället för Wedin. Känns väl ganska naturligt."

Bobby Hahl: nä… det är lite osvenskt att vara rak.
Olli menar sannolikt inte att håna OJ. Jag skulle tro att Olli ville ha prestigelös samvaro i laget.
Spelarna och tränarna är människor så det enda man kan vara helt bergsäker på är att alla kommer fela.
Men som ung kille som kanske inte varit i den situationen innan kan det garanterat bli tufft!

OJ måste kanske ändå få med sig att han valde fel vägar här och där och samtidigt greppa att en tränare ska aldrig tjäna något på att köra spelare i botten.

Föreningen får uselt rykte och laget tjänar väldigt sällan på att knäcka spelare internt.

Men som sagt. Nog fan kan det brännas om man i sig själv är ung och lite osäker på sig själv men driven som fan mot att vilja lyckas.

Ang Dahlén kan jag inte tänka mig annat än att han fått smaka rätt jävla hårt på kritik eftersom när han drog över till SJ Sharks så var det på offensiv förmåga och så fort du har två poänglösa matcher börjar helt plötsligt defensiva krav dyka upp.

Jonte pratade även om förbättra sin defensiv när han dök upp här igen. Så han har nog fått sina näsbrännor som snott endel god natts sömn av honom.

Jag är kluven. Jag gillar ju rakt och fint!
Men man måste lägga grunden ordentligt! Spelarna måste vara med på att ingen jävel i omkl rummet lägger förnedring på lagkamrater som failar. Den självklarheten måste råda innan det blir rakt snack!

Har men den grunden så SKA det vara rakt snack!
LHC är sågat så in i helvete i år!
Olivers lagkamrat Vrana, målisarna, stjärnbackar mm har skrivits sönder och samman i riksmedia.

Det är ok att tycka illa om det men det är en del av sporten att bli granskad och bedömd!

Om OJ behöver lufta sitt trauma under Olli i Sundsvalls Tidning och Sundsvalls Tidning MÅSTE trycka ut det med sin fantastiska nyans så är det så.

Jag skiter i det!

Tycker vår styrelseordförande skitit i det blå skåpet med kommunikation, drama (Rättssaken) och det jävla Boyce firar med klacken debaclet att detta är en så liten parantes att jag knappt rycker på axlarna åt det…

En ung kille har inte hittat sig själv riktigt, en lokalblaska ska försöka göra en thing av det.
Huvudmisstänkte kommenterar saken.
Så…

Klart…

Andersson: svårt här att säga svart eller vitt!

Man kan utgå från att detta är exakt hur Oliver upplever sina minnen av fjolåret.

Det kan även vara så att Lander, som har erfarenhet av hårdare ledarskap (på gott OCH ont!) från andra delar av hockeyvärlden, han kanske såg att Oliver inte hanterade att vara negativ demo i omkl rummet. Det skulle isf vara en jävligt vacker egenskap hos Anton isf att försöka stötta Oliver i det.
Det tycker jag beskriver en bra kapten.

Oliver fick annars bra med chanser i början av fjolårssäsongen vill jag minas (särskilt innan Kapanen kom tillbaka). Succén uteblev och frustration byggdes garanterat från både ledare och Oliver och bytet av arbetsköpare var väl helt rätt väg för OJ. Men sedan om LHC är rätt miljö? Ja, vem vet. Skit samma.

Jag tänker inte säga att Oliver har fel! Olli var osvenskt rak och det passar fan inte alla ska gudarna veta! Olli var heller inte den perfekta människan och kan säkert gått över och förbi normen för vad som är ok.

Då är det beklagligt att Oliver gjort illa sig i det men inget kommer bli bättre av att rota i den skiten.
Förhoppningsvis inte klickjagande lokalmedia heller…

Oliver kommer ta med sig erfarenheter från detta och de kan hjälpa honom framöver även om de är negativa i stunden.

Har Nubben fixat flygbiljett till Lundmark än?

Inte alla som uppskattat Jokinens metoder att förmedla sina kunskaper. Ska det gå såhär långt så undrar man vad faen Olli höll på med.

Oliver Johansson delar sina erfarenheter:

"Inför den här säsongen lämnade han klubben och skrev på ett tvåårskontrakt med Linköping.
– Jag kände att jag behövde något nytt, säger han.
Men enligt honom fanns det en specifik anledning till att han sökte sig vidare: Olli Jokinen.

22-åringen säger att han ville testa något nytt eftersom Jokinen vid det tillfället hade ett år kvar på kontraktet.
– Det kändes inte bra när jag var här. Han var hård mot mig. Jag fick mycket skit av honom varje dag."

Och självklart gick det här bedrövliga bemötandet inte omärkt förbi hos övriga spelare där bästa lagkaptenen står upp för Oliver:

"Enligt Johansson reagerade även lagkamraterna på det.

– Lander sa till mig att jag inte kunde fortsätta att lyssna på honom. Alla såg att det blev överdrivet till slut, att jag blev någon syndabock som man slog på. Han ville väl väl egentligen och utveckla mig, men det blev för mycket att varje dag bli utpekad inför alla."

Alltså, så här får man inte göra mot en annan människa. Galen blir jag, helt jävla tokig! Hur faen kan det få gå till på det här viset?

JanneH: Tycker även vi kan sätta dit en mikrovågsugn så slipper vi ha kiosken öppen

Våran bortabur är ju skittråkig!
Jag har alltid tyckt att det hör till med två parter på läktarna när det är matcher..

En del har ”rätt” tröjor och andra ”fel”…

Svårt att tycka det ska vara så uppstyrt men så kommer det sådana där videos som från Örebro för något å sedan…

Och från Sundsvall för något år sedan…

Och nu: Ungdomsspelare i Färjestad misshandlad

Så förstår man att vissa behöver bo i den där pittoreska skyddsburen och få hjälp av konstaplar att lämna postnumret med ordning…

Synd…

Kostar pengar och är töntigt…

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2025-11-22
Vi kan säga oflyt, små marginaler och "det släpper!!!1" tills korna går hem, men risken är att säsongen rullar på medan vi gör det. Och nya målvaktsfantomer skapas åt våra motståndare.

Blä. Sjukt jobbigt att se hur blöta man är sista tiondelarna.
En sån här match ska man liksom inte lyckas undvika att göra mer än ett mål i.

Fan vad jag avskyr Linköping. Äckliga supportar och så sjukt plastigt lag

Zäta75: Heikkinen o lija passar bra ihop!! Farliga!!😎🇱🇸

Angående Johansson, kanske inte slutspelet men han var med och slog ut Djurgården och tog oss upp året innan, så han har ju ändå visat att han kan prestera i den typen av matcher.

Knylan: vette faan. När JJ är på topp så tycker jag att han är SHLs bästa målvakt. Tyvärr så har han sina svackor. Juel känns stabilare, men JJ börjar ju också bli en institution i Timrå, och jag gillar kontinuitet. Så min röst går till Johansson. Och ta gärna hit Hellsten som backup. Han känns perfekt i den rollen.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-11-20
Huge: Aldrig att du är en verklig människa, måste vara ai

Konstaterar att "vardagslunkiga" Timrå lockar en skrälldus Gävlebor att ändå spamma här :-)

Apropå "historien" mellan klubbarna skrev extra flitige "Peja" att "ingen under 70 minns denna".

Jag förstår tänket, d v s att det bara var i början av 70-talet det fanns en tajt rivalitet. Men exempelvis undertecknad, inte ännu 70 men med på den tiden, tycker ändå att givetvis Mats Näslund, men också såväl Tommy Sjödin som t o m Fredrik Modin ingår i klubbarnas gemensamma historia.

Så det om "ingen under 70" vill jag bestämt ändra till åtminstone "ingen under 60" och faktiskt t o m "ingen under 50". :-) Dessutom har jag åtskilliga 40-åriga Brynäsfans i mitt nätverk som absolut ser oss som någon form av näbbig rival/lillebror, men där tänker jag inte försöka övertyga "Peja" och hens verklighetsuppfattning ...

JonteD: Klart du ska fortsätta kommentera o lyfta åsikter här som alla andra.
Behövs visst "tuggmotstånd" och ibland får man försöka hålla flera bollar i luften. Som efter kvällens jippotillställning. Försvarsmässigt en av de sämsta matcherna man sett av Timrå men vi kan ju mycket riktigt inte sälja halva laget för det.

Modano: Helt med dig Modano, JJ kommer få nån svacka vilket är helt naturligt. Däremot var det läge av ledningen att göra vaktbyte och visa att vi har 2 toppenkeepers.

Men herre min je vilken laginsats i egen zon.
Inget, absolut INGENTING satt ihop någonstans.

Linken måste åter till 3:e och Westfält ska aldrig spela högre än i 4:e linan. På lördag får Juel spika igen och vi tar 3 poäng och allt är frid och fröjd igen. Nu glömmer vi det här och Brynäs är mitt nya hatlag nr 1.

vonDöbeln: Johansson kan för helvete inte stå på huvudet varje match hoppas eran jävla gud står på lördag han är en vinnare se på statistiken idioter haha

Timrå IK Support : Hade vi bytt målvakt efter 1-a hade vi vunnit.

Öppna gatan fortsätter
6-4 hahahahahaha

Sanyet:

Vad ska du skeppa Heikke för? Jobbar hårt och 1 plus 1 ikväll.

RommeTigern: Den stora skillnaden är försvarsspelet. Offensivt är vi ovanligt effektiva.

BaraTikare: Fan äre med försvaret idag. Känns som det är enkelt mål på enkelt mål

Vi ger Brynäs alldeles för stora ytor… Vi spelar helt på deras premisser!

Slarvigt... Tröttmössa... Frånvarande... Rent av bedrövligt... Typ.

Lägg till att Jacke har en riktig pissdag på jobbet hittils:(

Jag vägrar kasta ut en tv till!

Väljer att försöka se positivt på tillvaron:

- Det kan fan inte bli sämre!

Vargher85: Svensson måste ha helskägg, den där mustaschen skrämmer ingen i sarghörnen tyvärr