FrOllik: människor, inklusive mig, blir rädda och oroliga när det blir plötsliga förändringar. Nu när allting har satt sig så tycker jag att det är andra tongångar! Det här var bästa lösningen på ett akut problem.
Tom Topp: När jag lyssnat på Kimmo och läst intervjun med Nubben så känns det betydligt bättre. Jag brukar ta det lugnt, men känslorna tog över den här gången och det beklagar jag. Därmed inte sagt att jag på något sätt känner mig lugn. Men såsom saker blev är nog detta den bästa kortsiktiga lösningen. Mellan raderna så tolkar jag att Nubben nog inte ser någon långsiktighet heller i detta.
Labban: Vi får väl demonstrera utanför Engelska skolan. Det var ju de som schabblade när Ollis dotter sökte en plats där i höstas. Gör om gör rätt.. 😵💫
{2727}: Det är avhandlat tidigare. Medlemmarna måste påverka valberedningen att ta fram alternativ till ordförande och övrig styrelse. Om det sker måste medemmarna gå på årsmötet och lägga sin röst på nya personer till styrelsen. Allt detta är betydligt lättare sagt än gjort.
Tråkigt att Kimmo lämnar! Men jag tror det bästa vi kan göra är att andas lite först innan vi bokar bortaresor till Kalmar och knyter snaran i garaget.
Jag tror också som många andra att något har hänt från att kontraktet skrevs på tills för någon månad sen. Det kan vara helt orelaterat till Timrå vilket jag tror det är med tanke på diskussioner kring distansarbete. Vi gör nog bäst i att inte spekulera för mycket och börjar någon form av ryktesspridning.
Kimmo jobbar på fram till sommaren och hinner nog sätta stora delar utav truppen tills dess. Jag tror vi kommer likt detta år konkurrera på samma nivå som tidigare.
Att Timrå tillsätter Nubben var ju ingen högoddsare. Han är trots alla spyor en väldigt erfaren sportchef med stort kontaktnät och hjärta för Timrå. Vi kan inte påstå att Kimmos värvningar har varit 100% heller, men mycket utav nästa års trupp kommer Kimmo ha lagt, och det känns tryggt.
Den stora risken som styrelsen tar här är trots allt valet av Nubben. Bortser vi från HV71-sejouren så osar det ett steg fram och två tillbaka. Skulle de sportsliga resultaten utebli framåt hösten så kommer det skrikas om avgångar till höger och vänster. Då tror jag både Nubben och Backlund hänger löst.
Såklart kan det slå gott ut där nyförvärv presterar över förväntan, vi etsar fast oss som topplag under pågående säsong och hamnar top-6 igen. Då tror jag allt blir förlåtet och bortglömt. Det kanske rent av pratas om genidrag att inte hastigt ha rekryterat någon ny sportchef? Den som lever får se!
Farsang: Jag tror du är väldigt nära sanningen. Styrelsen kunde inte låta sin polare Nubben gå arbetslös efter ytterligare en havererad utflykt. Det nya Timrå IK höll i 2 säsonger, nu återgår vi till det gamla vanliga igen..
Tonymontana: Exakt, det händer mycket på ett år i ett liv. Men folk härinne är ju som nervsjuka klimakteriekärringar. Pappsyken de luxe. Fråga en Brynäsare vad hen tyckte om Alcén 2023. Och vad hen tycker om samme man idag
Cardigan Daffipoff: Men det som är bra med alla dessa hålor är att det finns gott om sexfingriga banjospelare där också. Det kommer att vara som hemmamatcher hela tiden!
Zäta75: Om det blir en center, två yttrar och en back. Eller på något annat sätt, så ber jag till gudarna att backen är en banger. Typ som följande, dom har utgående och är ufa till sommaren
William Lagesson Andreas Englund Oliver Kylington John Klingberg Calle Rosén
Finns fler som är rfa, men det känns knappast troligt. Behövs någon som spelat på hög nivå som kan bistå och hjälpa fostra våra valpar och backtränare 🤔
SebastianH: Fula tricks där men jävligt bra!!! Sen ska alla härinne få ett roligt tricks som man kan göra me frugan, svärmor o dylikt ta lite makaroner o lägg dom under toasitsen på någe sätt dom ser olika ut men mixtra lite så dom ligger kvar sen vänta...........🤣🤣🤣🇺🇿 På reaktionen!!!!!!!
{469}: har samma syn på saken. Det enda positiva är väl signalen till Hockeysverige. I Timrå får spelarna NHL-kontrakt. Så spela för Timrå under Jokinen så har du bättre chans.
Joslan00: gå inte att se de så visst vi hade ett bra lag men inte ens edmontons första lina skulle ta guld i shl om resten av laget inte är enhetligt byggt . vi behöver symbios i lag delarna o de är tydligt att def + anfall inte var optimalt byggt.
ser flera timråiter nu som stämplar kval kandidat nästa säsong redan nu va fan är det här ???????????????
Villervalla: Märklig känsla kring silly i år. Det är inte frågan vilka Timrå värvar, det är vilka NHL värvar.
Helt plötsligt börjar man oroa sig för att Juel, Eriksson och Dahlén försvinner dit. Fan, i det här tempot hinner Boyce också få ett bud att ta ställning till från andra sidan vattnet.
{469}: Timrå får starta flera lag. Ikväll möter Timrå 24 -Timrå 16 hemma i HA, samtidigt möter Timrå 12 - Timrå blå i SHL. På grund av platsbrist i hallen så möter Timrå Röd - Timrå 4 imorgon. Det blir att bygga många hallar. 🤣🤣🤣
OlliOlla: Kapanen är en skicklig pokerspelare. Vi får se vad som händer. Alldeles för tidigt att bli panikslagen. Vi får vänta x antal veckor innan vi har en tydligare bild.
{469}: Det pågår exitsamtal och då blir det en del tapp från början. Lundmark var ju en rejäl skräll och han var en favorit. Men han är verkligen inte oersättlig. Jag tänker sitta lugnt i båten tills att exit är avklarat och nyförvärven börjar tillkännages.
{469}: Svårt att ersätta Lundmark på grund av ekonomi, då måste man ju nästan kunna läsa in att några dyrare stjärnvärvningar är klara men ej presenterade? Annars låter det konstigt.
roger_sundsvall: Erixon är ju exakt samma typ av karaktär. Dvs snällaste karaktären på jorden. Så mjuk hade han varit, men kanske med en lite högre speluppfattning. Det är fel spelare som lämnar och det är fel spelare som vi sitter fast med. Galet kämpigt för Kimmo nu.
OlliJanne: nu vill jag se att Erixons kontrakt bryts .så den följetongen och surdegen äntligen är ut världen..sen behöver vi nog landa ett antal tunga förvärv..inom de närmsta veckorna.för att hålla humöret uppe bland oss supportrar .
0tto: Kan möjligtvis hålla med om Hartmann och sänka ner han till betyget bra shl spelare. Men att spotta ut eftermiddagskaffet för att kalla Lander det tycker jag är överdrivet. Han kanske inte gör mest poäng men är ovärderlig på en massa andra sätt.
Chrille: Känns som det laget borde vara Timrå! Ja han gjorde ju mer mål än Eronen, Näkyvä och Koivisto tillsammans så det tackar man ju inte nej till i så fall.
{469}: Tycker att man ska bryta kontraktet om det inte kostar för mycket. Känns som att det kan gå hur som helst… har man inte fått bukt med det hitintills så.
Center och backsidan är de onråden vi skall lägga mest krut på nu! Vi har en bra stomme forwards annars. Och kan "chansa" lite mer på sista forwarden in. Nått offensivt utvecklingsbar sådan.
Tom Topp: Hardegård hade dock rätt fin underliggande statistik. I sina bästa stunder en landslagsback, är ju snacket bland experter etc. Luleå ville ge han en riktigt bra lön etc. Minns att Domustrappan gick igenom det när ryktet om Hardegpåd kom upp.
Att med hans underliggande siffror så hade han varit vår toppback. Jämfört med vad våra spelare.
Olli Hahl: Jag har ju dissat dessa rykten helt. Men hur skall man tolka detta?
– Vi har lite olika planer, med och utan Hållander, säger Kapanen om Timrås poängkung till Hockeysverige.se.
Skulle dock tippa på att det mer är dimridåer från Kapanens sida. Han har pokerface om nått. Det sista han skulle vilja göra är att var den som avslöjar Hållanders NHL kontrakt.
Olli Nomadinen : det är ju helt uppåt väggarna att lägga det beslutet på spelarna. ”Vill ni ha TO?” Vem svarar ja på den frågan? Då framstår du som svag, nerverna på utsidan. Det är upp till chefen att GE en TO till spelarna, läsa av rummet och agera. 1200 matcher i NHL…..
Här är expressens premiumartikel återgiven av iltasanomat nu ikväll, inte så mycket nytt men i alla fall.
Olli Jokinen: Jag borde inte ha lyssnat på spelarna Timrå, tränade av Jokinen, slogs ut i kvartsfinalen i Svenska Hockeyligan.
För många skulle ett tidigt – och långt – sommarlov vara bra, men för Olli Jokinen började sommarlovet alldeles för tidigt.
En besviken Jokinen uttryckte sina känslor inför hela säsongen i en intervju med Expressen .
Han var särskilt besvärad av händelserna i den tredje matchen. Timrå tappade en tvåmålsledning i matchen och förloade. Jokinen medger att händelserna i matchen är smärtsamma.
– Jag borde ha tagit en timeout i tredje perioden. Jag frågade spelarna om det tre gånger, och de sa att det inte behövdes. Jag borde ha följt mina instinkter.
I Timrå vändes många blickar till lagets stjärnspelare Filip Hållander, som efter en lysande grundserie stod utan poäng i Frölundaserien.
Jokinen säger att han sa samma ord till Hållander som han gjorde till hela laget.
– Jag har bara försökt få fram budskapet att ingen ska känna att de bär hela staden på sina axlar. För många spelare betyder klubben så mycket att det nästan blir en belastning för dem. De bryr sig nästan för mycket.
Jokinen bekräftar att han fortsätter med klubben nästa säsong.
– Jag har inte tänkt på något annat alternativ.
Jokinen har varit en av samtalspunkterna i svensk hockey den här säsongen. På hösten skapade hans motiverande tal, färgat av starka svordomar, rubriker och i slutspelet hamnade Jokinen mitt i ett ordkrig.
Bråket började för en dryg vecka sedan i söndags, när Jokinen öppnade upp sig om domarna på en presskonferens. Timrå hade förlorat den andra matchen i kvartsfinalserien mot Frölunda.
Jokinen tycker att domarna respekterade Frölunda för mycket. Han var irriterad över situationerna hans eget lag hade och samtidigt situationerna som motståndarna slapp undan med.
Efter tredje försöket riktade Frölundas huvudtränare Roger Rönnberg stark kritik mot Jokinen. Rönnberg menade att Frölunda inte fick den respekt man förtjänade av matchdomaren efter Jokinens "gråt".
Jokinen följde lugnt sin kollegas kritik.
– Jag sa det som jag såg det efter den andra matchen. Roger ser det som han ser det, men jag håller inte med, svarade Jokinen.
Rönnberg gick till slut vinnande ur tränarbataljen och hans säsong fortsätter i semifinal.