1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607337 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Apropå nånting...
DrCox: "den onämnbare" - Självgodheten personifierad.

Sv: Silly Season 2025-26
Rip Kirby: AIK tystar Hovet, 3-1.

Rip Kirby: Direkt när någon skrev "Nubben ge oss nyförvärv nu!" så la man ut 2 st nyförvärv :) Nubben läser här det är belagt nu :)

In Nubben we trust!

bar mofftak: varför skulle det bli kalla fötter för en spelare att en annan sportchef kliver in? Det påverkar inte det dagliga arbete för en spelare, eller?

Villervalla: Ja det är en helt fantastisk resa. Ska bli intressant att följa hans vidare karriär och oavsett om det går bra eller inte där borta så finns ju alltid Timrå IK kvar.

KulltorpsOlli: ja, man ser verkligen risken med unga, outvecklade spelare som är vana vid att kunna spela med små marginaler och komma undan med det manifesterat i Viggo. Hans uppsidor gör att han spelas i princip nonstop i 6-5, men hans svagheter kan samtidigt göra att han lämnar en sån här match med -3 i antalet mål framåt.

Något liknande lär vi få se ett antal gånger i vinter, iom att vi värvat i princip 3 Viggos på "moderna rörliga backar"-kontot.
Förhoppningsvis sjunker misstagsfrekvensen ju längre in i säsongen vi kommer.

Lejkers fans riktiga säsong tog precis slut då Växjö IBK blir utslagna ur SM-slutspelet i innebandy (1-4 i matcher) mot IBF Falun.

Rip Kirby: Nja, det är ine riktigt sant.
Bortapubliken (bortastå i allafall) har en avspärrad yta att vara på med egen bar. Du får under inga omständigheter lämna den innan eller under periodpauserna.

Åtminstone var det så under kvartsfinalen. Min son äter inte korv, som var den enda maten som serverades i vår holk, men han fick inte gå in och köpa en hamburgare som såldes tre meter utanför vår avspärrning trots att det vimlade av vakter i närheten.

För övrigt är Scandinavium med hästlängder den sämsta SHL-arenan i landet. Du behöver ha en teaterkikare för att se vad som händer på isen.Förmodligen därför Frölunda-publiken skriker så in i helvete varje gång en hemmaspelare ramlar, oavsett om det finns en motståndare i närheten.

The great one: Detsamma skulle man väl kunna säga

0tto: Ingen lämnar väl Timrå frivilligt? Hur faan tänkte du nu? ;-)

OlliJanne: jävla tur ändå att det finns kompetens hos Olli Jokkinen med flera som har sett annat!

Herminator: Vågen gick väl åt "fel" håll också.

The great one: En smått otrolig kväll som slutade på bästa sätt.
Minns det som igår, vilket ös när vågen gick i hallen. =)

OlliJanne: Elias Pettersson kan ju bli en hemvändare 😉

Huge: Vad en Brynässupporter tycker om situationen skiter dom flesta av oss härinne fullständigt i

DenRöda: Kapanen spelade för Montreal inatt mot Toronto.

BlygeKenta: Är det verkligen en bomb att Jesper Dahlroth skrivit ett 3 års kontrakt med Timrå?

The great one: Det är viktigt för vissa att allt fokus fortsätter ligga på dessa videogransknings-situationer och inte på trippingar, hakningar och fasthållningar på icke-puckförande spelare.

Nu har SAIK PP men Brynäs trippar helt enkelt alla som försöker ta sig in i slottet och göra sig spelbara. Tråkig hockey.

Rip Kirby: tack, hoppas huddik går upp!

Woody Jokinen: Finns ingen bomb. Det är ett rykte skapat ur ingenting som fått eget liv här. Bl.a. genom återkommande frågor kring den och dess uppkomst hos olika användare

erathoo: Linus Omarkerad

Timrå4ever: Men har en jäkla slägga, Harde! Det har vi verkligen saknat!

JonteD: AIK till HockeyAllsvensk final. Imorgon kan Djurgården bli klara som motståndare. Med andra ord kan vi ha bytt Modo mot AIK eller Djurgården. Fy fan vilket nerköp.

Villervalla: Man måste ändå hålla på Luleå! Det får vara slut nu på Frölundas flyt.

Rip Kirby: Måste också berömma Brattström, vilken säsong och slutspel han gör! Om AIK inte går upp i år måste han nästan få en ny chans i SHL.

Nu har jag bänkat mig inför Gnaget - Bofors!

Levinsson!
Som vanligt här inne, ingen har en j-la aning om eventuella nyförvärv, underhållande.
Värvningar utifrån plånka, viktigast det.
Å nu, vin och matlagning. Trevlig helg alla! 👍🙂

Andersson: Joel har ju världens bånge när han besöker Frölundas omklädningsrum efter matcherna. Helt sjukt!

Hank: Nej, han har inte varit på Midlanda, Nubben har hållit honom fången i SCA-arena, sonen har hört honom varje onsdag när de har träning där. Sam hade ett helvete när Nubben var i HV, han höll på och svalt ihjäl. Då kom Nubben på den geniala planen att stöka till det ekonomiskt i HV så han skulle få sparken och rädda Sam.

Men han kunde ju inte släpa fram Sam då Kimmo var kvar så då blev det en ny genialisk plan och det vet vi ju alla hur det gick.

Andersson: Med lite eftertanke så känns Westfält okej att få in. Han kan vara det vi behöver vad gäller en defensiv center som tar ansvar även hemmåt och ger uttrymma för offensiva spelare som Dahlen mfl. Hade gärna fått in en poängstark center men det lär nog inte bli något av det nu.

Det jag som många andra fortfarande har förhoppningar om är en poängstark ledarback in. Det behövs då bara Hardegård in inte är tillräckligt anser jag. Om vi inte tar in någon mer back så är risken att vi sitter där som de senaste säsongerna med skador och måste göra panikvärvningar ala Koivisto och Näkävy mfl. Det blir sällan bra. Nej backsidan måste förstärkas! Hoppas att det blir så och att Timrå har lärt sig något av de senaste säsongerna annars blir jag mörkrädd!
Får gärna ta in en till spelare typ Heikinnen också vi behöver snipers! Det såg vi i år vi var för dåliga på att göra mål överlag utnyttjade inte våra chanser. Hade vi haft en sån som Rattie är jag övertygad om att vi hade gått längre i slutspelet.

Lulessss: Såja. Gulligt av dig att oroa dig för oss men det blir nog bra ska du se. Div 1-nivå? Den nivån Bromé håller mestadels förutom när det kommer till skådespelarinsatser menar du?

Nisse på Mon or: Jag skulle säga att 50% är godkänt som center. Med 51.4% hade spelaren tagit sig in på topp 25 i SHL i år. Bara 1 spelare som spelat fler än 20 matcher som hade över 59% (Händemark på 62.38% på 901 tekningar är ruskigt bra). Allt detta är från grundserien där det är fler matcher och därmed fler tekningar.

Kapanen på 53.25% var bäst i Timrå. Lander på 52.59% var näst bäst. Emil Pettersson på 51.31% var precis utanför topp 25.
Linus Eriksson landade på 43.96% (få tekningar) och Eisenmenger på 48.44%.

Tekningarna var inte (baserat på dessa siffror) ett jättestort problem i Timrå skulle jag säga.

Och eftersom det spekulerats om både Westfält och Kellman.
Westfält hade 46.73% i grundserien. Kellman hade 47.85%.

solbacken:
Varför tar inte någon av er på sig sportchefsrollen, då skulle det väl bli bra.

Olli Hahl: Ser ändå att Westfält legat högt upp i +/- statistiken i FBK samtliga tre säsonger.

BlackBay:
Vet vi idag vilka som kommerin. Jag tror detta kommer att bli bra.
Vi får vänta på de nya som vi inte vet idag.

Shoon: du är uppenbarligen "sopslut"!

Nu får ni ge er. Ge Olli en chans, ni har ingen aning hur detta blir. Han får en annan roll i Timrå så det kan bli hur bra som helst.
Kanske bra.med ett jämnare lag och inte några toppar. Nu får vi se vilka övriga vi får in.

BARA TIKARE.

Signaturvärvning för Nubben. En defensiv center som han hoppas ska blomma ut i en större, mer offensiv roll.
Vi har sett många såna (Erik Andersson är väl den senaste) genom åren, HV fick väl t ex en Tikka enligt liknande mönster.

Det är ju tydligen Nubben som skött det mesta av rekryteringen i år, medan Kapanen fokuserat på budgeten.
Svårt att bli förvånad då av den här typen av värvningar.

SOLLAN dä ä en legend dä rabbuslingar 💪💪💪
Dä ta vi en jäkel på 🥳🥳🥳
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🤟🤟🤟
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1744189933833.jpg

falconuggla: Den var faktiskt ändå fyndigare och en av årets höjdpunkter banderollmässigt anser jag;
"Vad är kärlek utan hat? Vi hatar också Modo" (se länk till bild på Insta).

SSK😁😁

JonteD: Trist att se hur de solkar ner sitt klubbmärke på detta bedrövliga vis. Vuxna karlar liksom

Nu håller jag tummarna för att SSK går upp, de är ett lag jag kan respektera. Bofors vete fan, grislag av hävd och gammal vana. Gnaget? Nja, de kommer inte "tillåtas" vara det enda Stockholmslaget i SHL ;-)

AVGÅ ALLA!!

Jugge: Nubben är lite som en shopoholic. Han måste ha strama tyglar på pengen, annars går han bananas.

Villervalla: kvitterat på Hovet. Faktiskt imponerad över hur bra gnaget står upp mot bättre motstånd

Villervalla: Nu vet vi ju inte alls hur det hade blivit, men troligtvis hade utmaningen blivit större för en helt ny SC att sätta sig in i allting gällande rollen.

sargad: största mardrömmen är nästan per kentää. Värvar dom han drabbas jag av depression.

FrOllik: människor, inklusive mig, blir rädda och oroliga när det blir plötsliga förändringar. Nu när allting har satt sig så tycker jag att det är andra tongångar! Det här var bästa lösningen på ett akut problem.