1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607319 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Silly Season 2025-26
Söderöver:

Rätt tydligt var dina sympatier ligger i den här finalserien. Kul att se att du har en anledning att bry dig om hockey efter kvartsfinalen dock…

Söderöver: Bromé kan gärna fortsätta gå mållös... Men Luleå får gärna vinna så vi lättare får hem Stridh!

JonteD: ska han lämna för att Jokinen inte blir kvar?
Vad är det för karaktär!

Tom Topp: Ja det var tre fina år .....

Kattgubben: Kan bli diskning pga planstormning ..... ;-)

Starostenko: Jo av tongångarna att döma så låter det osäkert kring Stridh. Men nånting känns ändå i görningen. Med tanke på att Nubben verkar gå hårt på Stridh som som huvudspår.

Känns ju inte som att Nubben gjort det utan att ha fått nån som helst indikation på att Stridh själv ens har Timrå som alternativ.

Hjärndött till och med att sitta och lägga tid och energi i detta läge på en tränare, utan att ens haft en diskution med tränaren i fråga.

iexil: låter som Kapanen är lite less på sin landsman

OlliOlla: Tror nog Torines ansluter när Nubben kommer med lockrop om att hoppa på i ledningen.

#innubbenwetrust

Villervalla: Tappara har skrivit på ettårigt tränarkontrakt med allsvenskan Anders "Ante" Karlsson. Karlsson ansluter till Tapparas tränartrupp för säsongen 2025-2026.
Info från Tappara

{10774}: ingenting är självklart i dagens hockey.. det borde du veta efter senaste veckornas turbulens i laget.
Inga kontrakt är heliga och hur fansen skulle rösta kan ingen veta ..det vi däremot vet är att Jokinen var sjukt populär och en stor positiv snackis när han kom.

Labban: som tränare hade han mycket att bevisa .Han om man ska vara ärlig rätt medioker som tränare. .det som drog var hans stjärnstatus och ev förmåga att få upp spelares,supportrars och sponsorers intresse av klubben Timrå ik.. det är det enda man kommer att sakna med han
Just den biten och dragningskraften tappar vi nu tyvärr..nu när vi ska hålla på att eta i andrasorteringen bland tränare..

BaraTikare: vad jag vet så är det bara wallson, Tuurala och Stråhle som är utan kontrakt. Två är rena mardrömmen medan Tuurala känns spännande men oerfaren på den här nivån.

steveroper: HIFK var tydligen lite på tapeten innan han anslöt till oss. Men då valde de att gå annan väg. Nu kickade de sina tränare och tog in Jokinen.. Snabba ryck..

Mattenator: Allt är förhandlingsbordet, får man bara rätt bud så..
Men självklart att Stridh säger att Lule har hans fulla fokus, just nu..

Joslan00: i den situationen som Jokinen har satt Timrå så känns Stridh som den optimala lösningen. Åtta år tillsammans med Bulan, ett långt förflutet i Timrå och ingen hemlängtan! Nu håller vi på Luleå i finalen! 💪💪💪

Montén Python: Stridh är ju för faen uppvuxen i Timrå!

Pappa Yngve Stridh satt som kommunalråd i Timrå kommun.

Rip Kirby: Ja Stridh är väl högst upp på önskelistan här inne och vi borde ju ha möjlighet att köpa loss honom med hjälp av Olli "buy out" stålarna

Kommer ni ihåg när vi var "minuter" från att kånka?
Vi tar oss igenom det här också..
Säger som Warren: Skicka jurister, vapen o stålars!

Tom Topp: Absolut! Dom ungas energi o önskan att lyckas är en nyckel med några stabila ledare på isen som LANDER blir vi starka.
Funderar nu på att jag gillar läget och tänker att vi kanske borde ge coachjobbet till MADSEN. Vore inte det ett bra sätt att ta detta vidare? Han kan historiken och vet nog vilken väg vi ska ta för att vara ett stabilt topplag. Att leta ngn som smäller högre medialt än Jokinen blir ju bara patetiskt. Jag tror vi har det vi behöver. Kör med MADSEN!

Djingiskahn: det blir väl ord mot ord här då.
Jokinen hade ju haft en plats på skolan kommande säsong. Men hans familj vill ju inte hit. Sen kan du kalla folk mentalt svaga hur du vill.

"Under det gångna året har Jokinen bott ensam på hotellet Baltic i Sundsvall utan större pendlingsmöjligheter. Timrå ska bland annat ha löst boende, jobb och skolplats åt Jokinens familj, som de valt att tacka nej till."

Montén Python: ja och Kollar hade nog aldrig gjort det sveket mot malmö genom att bryta i april/maj. Klart mer moral än vad Jokinen har. Kollar är en riktig kung med integritet.

Sportbladet listar bästa nyförvärv hittills. Tre av 5 experter nämner Heikkinen, två av dessa pekar mot Jokinens roll. Jag blir än mer övertygad om nödvändigheten av en ny coach med tydlig "nordamerikansk" profil. Som Tuurula.

OlliOlla: Sköna förutsättningar för kommande tränare.

"Den gruppen blir kränkt av krav. Så där måste du kravanpassa"
"Ahh, okej..."
"Den gruppen känner sig utsatt och mobbad om spelsystemet går ut på att försvara först".
"Yes, inget mer?"
"Jo, dom flesta nyförvärv trodde dom skulle lira under Jokinen. Så säg gärna Fuck i varannan mening. Och om det inte är för mycket begärt; bryt på finska och prata mycket om kepsar och nöjdhet."

OlliOlla: Nope, annan trovärdig källa här.

Kan säga att Jokinen fått allt serverat för sig och had ealla förutsättningar att få hit familjen. Så hans historia går inte ihop.

Cobbel: Ja det har varit mycket snack om guld och gröna skogar, att han skulle göra Timrå GREAT again som Trump skulle sagt. Jag vet inte ja, jag är turdelad. Jokinen hade en stark dragningskraft runt sig, men har även hört olika saker där han kan vara direkt otrevlig också. Dock har jag inte lagt så mycket energi på det om det stämmer eller inte. Hur som haver måste Timrå pricka rätt nu.

Karlsson74: Mest troligt kommer vi inte ha någon finne i laget kommande säsong. Tror inte en sekund på att Mika stannar när Olli drar. Han brukar alltid följa med honom till det nya tränaruppdraget.

Satsa som Brynäs, Luleå mfl på nordamerikaner blir mitt tips. Vi behöver få in lite mer tuffhet och gå rakt på mål i Timrå IK.

Montén Python: Det stämmer. Jokinen sätter Timrå i en riktig dålig situation. Jag tänker lite så här, hela familjen skulle flytta hit förra året, men pga skolplats gick det inte lösa. Men nu när det går att lösa så vill helt plötsligt inte frugan flytta hit? Hmm luktar bullshit. Jag tror mer att jokinen insåg väll lite också att med laget han befogar över nästa säsong kommer inte ha någon större chans på medaljerna. Vilket sänker hans egna chanser ganska stort med tanke på att han drömmer om NHL. Jokinen är säkerligen duktig på utveckla unga spelare, men han har ett stort ego också.

Sen är jag kanske lite hård gentemot föreningen många gånger. I vissa fall tar känslorna över lite, och det ber jag om ursäkt för. Men saken förändras inte att klubben behöver bli proffsigare på alla plan. Som jag har skrivit tidigare är jag ganska less på Timrås kommunikation, den måste fan bli bättre.

Som sagt jag har haft och göra med Timrås kansli och vaktmästeri, även säkerhetsansvarig osv under olika omgångar dom senaste åren pga mitt jobb. Som jag är inne på så behöver alla delar bli mer proffesionella, det finns för mycket nöjdhet i Timrå, typ ”vi har alltid gjort så här, så vi fortsätter att göra så” men sen har det börjat några nya människor på kansliet under åren, vissa av dom är riktig duktig. Men jag anser att vi måste få bort många nyckelpersoner också om man vill ta steg som klubb. Det är för mycket snack i media om att vi ska ta steg osv, men inte mycket händer. Gubbarna sitter kvar, och allting fortsätter som vanligt. Som sagt vi måste få in mer människor som har ett nytänk, ett driv att förändra saker. Men antar att det är svårt och locka sånna människor också just till Timrå, det blir lätt att man kör någon intern lösning av olika slag. Men Timrå Ik har som sagt enorma steg att göra, och jag hoppas verkligen man hittar nån fräsch tränare som tänder glöden precis som olli gjorde. Även om jag inte har mycket övers för han just nu,så fanns det ändå dragningskraft i honom. Jag hoppas verkligen vi prickar rätt, för annars kan vi hälsa till allsvenskan snart.

Montén Python: obekräftade uppgifter men är det någon annan än jag som hört att spelartruppen inte ’sörjer’ att Olli lämnar? Hört det som ett rykte så inte en aning om det är sant då man fått uppfattningen han varit uppskattad.

In nubbs we trust! Dags att han visar gamla takter nu.

Karlsson74: Som sagt. Som jag förstått det så fanns det Plats på skolan för kommande säsong.

Spel för gallerian från Jokinens håll. Noll intresse till slut från familjen att flytta på sig.

Vad Jokinen skall till NHL och göra är ett mysterium. Om det ens nånsin kommer bli aktuellt.

neutral: Jag tolkade det där och då, och gör så fortfarande, som att det inte handlade om nåt annat än det specifika beslutet att låta spelarna bestämma i slutet av match 3 att de inte skulle ta nån timeout. Ett beslut som med facit i hand mycket väl kan ha spelat en otroligt stor roll i utgången av hela matchserien

Tom Topp: Jepp. Det ryktas i Kalmar (där jag bor) att han vill avvakta möjlighet på annat håll, men annars är glad att få fortsätta i KHC.

Nästa gång man tar in någon som inte har tidigare anknytning till Timrå får man se till att familjesituationen är löst innan flerårskontrakt skrivs på. Laget står inte och faller med Olli som tur är men för att nå riktig framgång så skadar nog inte lite kontinuitet på ledarsidan.

Villervalla: Nu fick vi våran efterlängtade BOMB.
lite negativt kanske

{10774}: Mjo det var en av alla grejer på slutet som fick mig att tvivla på att han har vad som krävs.

Att vi tappar Jokinen är inte mitt bekymmer. Det är att han lämnar i sämsta möjliga tillfälle på året, på väldigt kort varsel.

Nubben sitter i en riktig skitsits. Dels för att det inte finns många vettiga lediga, plus att det skall vara en som passar in med lagbygget och som spelarna själva vill spela under.

Fattas bara att våra nya spelare vill lämna för att de känner sig förda bakom ljuset.

X-Län: Han har gått igenom det där. Han lät bland annat spelarna själva få välja att inte ta timeout i match nr 3 mot Frölunda.

Plus att han lyssnat på folk inom föreningen, som sagt att vi aldrig varit så bra tränade etc. Då han därav sa att han släppt på garden lite och kanske gått ner nån procent på intensiteten på träningarna etc. Varav en av hans bekanta inom hockeyvärlden, varit på besök och ärligt sagt att en av våra träningar håll låg kvalitet och inget som Jokinen vanligtvis hade varit nöjd med. Men att han varit lite förblindad av andra vad andra inom föreningen sagt etc.

Octagon: fy fan vilken tränare blir det nu ,Perra hockydum eller Fredde fågelholk eller trötter Ante .Blir hocky allsvenska med Modo om två år!!

Mellan avtal och pressrelease är det cirka en timme. Känns ganska orimligt att kräva att klubben ska agera med offentlig information innan frågan är löst. Är det så ni tror att det fungerar? Ibland blir kraven på skyndsam kommunikation väl obegripliga.

Bra att något kom ut, även om det är innehållslöst skit.

{10718}: ironiskt att som nämnde jokinen som Kapanens bästa värvning i domustrappan. Det känns som vi är på vandring till galgbacken.

SITT LUGNT I BÅTEN!

Enligt nya rykten kan det vara en av kommunikatörerna som av misstag tryckt ut ett 1:a aprilskämt som tidigare refucerats internt.

Jag var aldrig orolig;)

Efter ledningens agerande i "hata Modo-affären" vet man att det är slipade krafter som sköter kommunikation mm. i Timrå IK.

Vad gjorde Olli som var så fantastiskt? Vi klarade 6 platsen med hjälp av Malmö. Våra spelare blev sämre och sämre.

Andersson: Ja eller så är det ju helt enkelt så som det stått i tidningarna?

Kimmo lämnade pga frugan inte fick fortsätta vara tjänstledig och ville få behålla sitt jobb.

Jokinen har återkommande under hela året tryckt på hur jobbigt det är att vara utan familjen. Ibland så finns det helt enkelt inte nån grande konspiration bakom det hela.

Andersson: så jävla less att ledningen väljer att plocka in nubben även om det är bara 1 år för att hitta nån annan men sen att låta Olli sticka för man inte kan möta hans vision och få över familjen är bara äckligt

ANTE NUBBEN OCH BACKLUND . VILKEN TOPPKEDJA

Genborg assist 2-0 sverige mot schweiz

Såg att Lindgren kritat på för Nybro, Tror på bra utveckling för den grabben faktiskt.
Förstår också att han drar, speltiden lär vara skral när vi besitter så pass många och unga talanger på backsidan! Jag har så sjukt stora förhoppningar på Ilari Kapanen.
Hoppas att han blir kvar & klarar sig utan mor, bror & far.

Olli Nomadinen : Jag har också hört de ryktena. Lär stämma. Med Forsmark borta ur truppen måste vi definitivt värva en back inom kort som är av klass. Spännande!

Olli Nomadinen : OM det skulle stämma så öppnar det definitivt upp för en back-värvning i minst Hardegård- klass, eller hur? Forsmaks lön är väl inte någon toppbackslön, men NHL pengarna skulle isåfall hjälpa till.

Hardegård målar!!!