Många som säger att Brynäs var mindre bra ikväll. Men Timrå lät ju inte Brynäs få så mycket att spela med när ”in-your-face” hockey fungerade. Var bara första halvan av 2:a som Brynäs läts spela sitt spel ostört. Då är Brynäs bra. Nä det var Timrå som gjorde Brynäs dåliga ikväll. Det är sen gammalt.
Hockey är en underbar sport! Skönt att få kunna säga det här: ”Vi pissade på dom.” Ja Dalle var kung ikväll. Han ska vara kvar. Men Hållander… Hallå?!… vilket monster och härförare. That’s my guy! Pittsburgh måste drägla sönder när dom ser honom. Man pratade förr om Crosby, Malkin… nästa säsong blir det Crosby, Hållander!
{469}: Jag väntar också på Svensson. En sån här grinig match, att han inte har proppat någon är som vanligt en besvikelse. Men man har vant sig vid att han inte gillar att gruffa, bara att tacklas.
vonDöbeln: Fasen sant. Jag erkänner att jag var smått hockeydeppig innan matchen. Visste inte om det gick att hoppas på den här säsongen längre. Så JÄVLA skönt att se ett LAG på planen med inte bara en levererande kedja. Mycket som är bra ikväll. Oavsett slutresultat är det här en skön nytändning. Tack för det!
Ännu en bra perre. Gillar verkligen hur man lyckades vrida sig ur greppet Brynäs kopplade första 6-7 minuterna. Jonte finurlig idag, mer aktiv. Riktigt gött att se.
Annars är ju Juel och Hållander sinnessjuka. Fortsätt så här nu i tredje! Dom trivs inte alls när vi krymper ytorna.
{469}: Haha. Larsson psyke på folket i Brynäsboken. Man kunde tro det är ett bottenlag när man ser stämningen därinne. Man leder serien överlägset men Timråpubliken sjöng "Brynäs är ett hockeybockeylag" 🥲 Den tog tydligen.
{469}: Brynäs har gjort en sjukt bra säsong så här långt, nykomlingar som de är. Tror dock inte de önskar Timrå som motståndare i en eventuell final. Vi är en riktigt bra underdog om vi når dit. Jävligt hög högstanivå och jag tror vi kommer vara som bäst när det drar ihop sig.
Så himla tråkigt att se hur lag kan spela ryggsäckshockey utan konsekvenser. Sedan blundar dessutom domarna för att Brynäs knuffas och bökas efter varenda avblåsning. Brynäs hänger inte med och då tar de till sådana metoder. Ok det hjälper ju när domarna blundar för sånt i SHL. Trist.
Olli Hahl: Kloka ord och gillar hur du tänker kring en sån som Everberg. Lundmark tror jag på sikt kan bli en väldigt bra hockeyspelare :)
Vad det gäller vår målvaktssituation så hoppas jag Juvelen står ikväll. Laget känns mkt tryggare med honom i kassen just nu. Ingen skugga ska falla över JJ dock, när han är i form så har han vart vår person i nöden, men han är inte där just nu.
Rip Kirby: Äh, så svettigt lär det ju inte bli för dem. De är ju nyheter som är över 10 år gammal och dessutom har de ju sen ett par år tillbaka en extern partner som genomför alkohol och drogtester oannonserat på spelarna.
JonteD: Vi var och hälsade på dottern för ett år sedan. När vi var på en turistig maorisk uppvisning så blev jag tillsammans med ett gäng andra gubbar uppkallade på scenen och fick köra en bit ur Haka-dansen.
Allt jag behöver säga om det var att min fru skrattade så tårarna sprutade.
Vi hade inte ens skrämt den mest räddhågsne modoiten.
1: Mathias Brome (alltid) 2: Att man annonserar kontrakts förlängningar under match i arenorna ( effektsökeri) 3: Allt är produkt, talanger, lagen. Ser ofta och" den produkt Timrå erbjuder " ( Förminskar ett lag, spelare) Hockey ska vara hockey!
Och 3 bra saker:
1: Nubben är tillbaka och hans lön betalas av en av de rika i SHL 2: man kan fortfarande se små lokala sponsorer på sargreklam i SHL. 3: att Boyce närmar sig 800 matcher
Kerstin_k: Kan inte annat än instämma. Är faktiskt beredd på att erkänna att även om vi tappade geisten helt förra säsongen. Så minns jag ändå att vi förde väldigt många matcher. Men "tog aldrig betalt".
Tycker att vi var oftare mer dominanta i själva spelet under Ante alltså. I år har vi däremot fått lite mer utdelning i matcher där vi inte alltid förtjänat det riktigt.
Den här säsongen är så svårbedömd och jag kan ärligt talat inte säga själv vad vårt egentliga spelidé går ut på. Jo den skall tydligen heta in your face. Med det är frågan vad Jokinen vill kasta i ansiktet på oss supportrar?..
Tar vi en topp 6 plats så är det som att vinna jackpot på lotto. Vi lär inte ha mycket att göra i ett slutspel, men sköna stålars med fullsatta läktare etc.
Karlsson74: ja, och intressant att det här problemet i princip är unikt för Timrå. Men visst, det är ju jättestor skillnad mot alla veckor då det varit bara två matcher i veckan. Då hade vi ju inte några problem att vända när vi låg under inför tredje...
Olli Nomadinen : kan vi fortsätta som de senaste 3 matcherna med vinn 2, torska 1 så blir vi garanterat 5a men jag känner mig inte lugn att vi klarar top 6
Villervalla: Skapligt sömnpiller till match. Helt annan intensitet i matchen mot Kanada. Ett lag som spelar för att våga vinna och därav mer underhållning.
{10774}: absolut så är Dahlén en stor orsak till att dom lyckats bra och jag kan ju säga lander också men Dahlén är fix stjärnan som man vet kan göra det där lilla som får igång laget så man räknar mycket med han och speciellt nu när det närmar sig slutspel.
Degenerate: Vi slog Rögle på bortaplan där deras supportrar skrek "visa hjärta"! Det händer inte bara Timrå. Hur jag tycker dom spelade? Inte tillräckligt bra. Är jag som flera andra som går bananas så fort det blir förlust och tror att vi ska kvala? Nej.
{10718}:om du nu spelat hockey på.någon nivå så skulle du för det första ha koll på vilken typ av spelare Dahlen är ..(eftersom du tog upp honom som exempel) Han är ofta rätt osynlig i matcherna. Och för det andra och för det andra förstår att det är tränarnas ansvar att använda spelarna rätt..kanske ge heta spelare mer speltid. Man ska inte vara garanterad massa speltid bara för att det står tex Dahlen på ryggen.. Fast sådan a enkla saker ser man kanske inte om man bara "spelat" hockey?
Jag har försvarat Eronen ända fram till nu. Nu är jag för att inte förlänga. Anton Lander har kontrakt till och 27/28. 3 säsonger till. Det måste brytas tidigare. Från toppcenter i landslaget till medioker som 3e center på ett par säsonger. Det skrattar man inte åt. Blir lite jobb för Kapanen att bygga om detta.
{469}: Tror du har fel. Tror två lag ville vinna. Är förvånad att folk inte fattat hur jämt det är i år. Kommer du inte upp i hundra procent torskar du.
Jåkkinen: Ja Jokinen är ett flashigt namn och det är väl bra om han kan bidra till att locka talanger till klubben men nu skulle vi ju ta kliv som klubb. Vi skulle få in ett jäkla rivjärn som skulle få bukt med vårt kroniska problem med mjuka stjärnspelare. Möjligtvis att man kan argumentera för att han fått igång Dahlén igen men vi har uppenbara problem med inställningen långa stunder och det får ju Jokinen ta på sig.
Han skäller högt Jokinen och han ser lite elak ut men han är fan ingen Pelle Bäckman. Faktum är att med ante så klagade man på bristande analyser och one liners som svar på alla journalisters frågor, det är ju exakt samma sak med Jokinen. Han är en citatmaskin utan uppenbar plan. Har han en plan så är han väldigt bra på att hålla det för sig själv. Den är i så fall så hemlig att man inte ens kan se den i hockeyn som spelas.
BlackBay: Hoppas inte. Alla har en dålig dag på jobbet då p då ä. Juel ska ha fortsatt förtroende tycker jag. Timrå borde kunna göra minst 3, 4 kassar på Langhamer i 3e. Vi vinner matchen. Jag är synsk!!?
{469}: Ännu svagare av Nässén. Han vet inte var pucken tar vägen, då släpper han sin spelare och står och drömmer. Han passade nog bättre i finska ligan än i SHL. Det är väl Satan att vi ska ha ett sånt svagt psyke i laget, det känns inte så inspirerande inför stundande slutspel.
Låt oss hoppas att laget inte går in med en lika slö inställning som en annan till den här matchen. Segern i torsdags gav mig de signaler jag ville få.
Vi gjorde det vi skulle, relativt tidigt ledningsmål sen handlade allt om att minimera riskerna defensivt. Det enda som störde den game plan jag förmodar att Jokinen stod och bockade av var att Rögles 1-2 kom för tidigt i tredje. Då höjdes min puls en smula för första gången i matchen, vi har tappat ledningar förr när motståndarna fått in en reducering i ”fel” läge. ”Rätt” läge är med några få minuter kvar och det är nära förestående att de plockar keepern. Nu får de in 1-2 med 15 minuter kvar och då kan vi inte riktigt riskera att fortsätta hänga för mycket i egen zon.
Sen räcker det med en liten push av vår förstalina och Dalle petar in 1-3. Den relativt branta uppförsbacke Rögle halkat runt i under 40 minuter blev där betydligt brantare och när sen Kapanen stänker in 1-4 är det över. Där klev Kapanen in i NHL-uniformen för mig. Han kan göra mål på alla möjliga vis men för mig var det där målet på nästa nivå. Hastigheten, avslutet och reaktionen efteråt. Tillhörde han topp 15-20 i ligan innan så vettefan om han inte trädde in i topp fem nu, enbart för just den där struten. Ren klass.
Med andra ord: jobbet måste trots allt göras idag också. Skellet tar emot det allt mer avhängda HV71 hemma och Växjö möter Luleå. Avståndet i vardera tabellriktning kommer påverkas oavsett utgång i vår match.
Jäkla tung jobb vecka nu så det blev repris ikväll igen.
Konstig match blev det.
Ett ställningskrig som Timrå orkade hålla undan!
Dessa matcher skulle jag tro kostar mer än matcher där vi fungerar bättre i att stoppa spelet tidigare.
Andra perioden är stentuff! Satan vad svårt det var att hitta någon Timrå spelare med fart. Precis som Olli säger är det smått hopplöst att visa upp något spel alls när man hela tiden står stilla på isen med pucken.
Sedan reser man sig ändå och spelar fan hockey i tredje ändå!
”Juoel” gör en skitbra match igen! Våra backar oc en frw jobbar heeeela tiden bra och hårt mot Röggläanfallarna och ger Juel så bra förutsättning man kan mot grötkrigarna!
Backarna är stadiga och främsta anledningen att tredje bytet ansikte! Dom börjar röra sig och delta mer i uppspelen och Svenssons passning till Hartmann påminner Rööglät att dom kan inte lasta upp för hårt för då ringer det. När den tvekan kommer i motståndaren då får backarna den där lilla extra stunden på sig så deras tempo brister inte avgör!
Frw gör det godkänt. Lundmark lite bättre än förväntat EP linan lite svagare än förväntat, Kapanen formationen rejält vassare än förväntat! Sjuuuuukt snygga baljor!!! Alla 4 är snyggisar!
Hållander är grym som fan alltså! Kapanens sista mål är ju så snyggt att jag skrek obsceniteter här hemma! Kapanens knack i nätet så gubben i lådan 54 lirkade in 3an!
Nä dessa mål kan jag vänja mig vid!
En önskan jag har är att Olli matchar OJ mer än inte alls om han inte är skadad eller sjuk!
Han bränner lägen ja… men han skapar dom med! En match som denna skulle jag gärna se att mannen på en armslängds avstånd MP, får sitta mer. Han ser så fruktansvärt trött och mjuk ut på isen! Han kan väl ta var tredje byte och kanske BP’n?
Hellre OJ som tar puckarna till mål. Blir roligare att se och Olli vet att hockey på den här nivån även är en produkt för underhållning.
Hela taget: bra match! Good job boys!
Till och med domarna ger jag klart godkänt idag! (Wow)
Hållander är JESUS!