1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581779 inlägg · 6215 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2010-10-02

« · 1284853 · » Till forumet



Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Per HApps: Va fan gnäller du på Corso för, tycker du att han ska spela trots att han är skadad??

Jag vill bara säga att ni som skriver en massa skit och gnäller på han och har massa teorier om saker och ting, ta o lägg ner. Han är skadad och låt han läka, han mår nog sämst av alla....
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Raggaren Putte:
Bra talat
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Bragd-Birger:
Har även jag fått en god wirre.
Om du nu funderar så kan du väl hålla dig ifrån både tv och arenaså kommer det här att gå bra. Hehehe.

Challe-hockeyn står i full nolaskogs blom.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
rödöga: Tycker att det är grymt bra att ha den typen av spelare och jag har verkligen gillat Halonen så här långt, men just den här typen av aktioner har jag svårt i att se vad som var det positiva med.

Det hade funnits två undantagsfall när det hade varit bra och det är om det varit Thörnberg eller Laine som fått armbågen som betalt för gammal ost. Men att proppa nån osnuten junior med en helt omotiverad armbåge känns faktiskt inte så jävla macho.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Bragd-Birger: Nej, du är BEORDRAD hockeyvakuum resten av säsongen! ;-)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
liston: Missade SSK, Modo och den här matchen. Tydligen tänkt att jag ska vara i hockeyvakuum den här säsongen. Vågar man kolla nästa?

Hursom, jävligt imponerande säsongsöppning. Bortaspöket är detroniserat!
Perra & Pärssinen regerar! Whiskyn biter!

Och Modo fortsätter att ånga på. Vågar vi gissa att Challes attack-acne snart står i full blom?

Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
rödöga:
Men lungen dig Beda och läs vad skrev.
Hetsar du upp för ta dusch och så blir det bra.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
rödöga: Jag håller med. Halonens propp var ju löken på laxen, grädden på moset, pricken över i:et. Ståfräs på den sekvensen. Smålandshjonen skall krossas med alla medel. Nästa gång är det framstjärten T som får spotta tandflisor. Bästa bortainsatsen sen istiden!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Jag tänkte precis skriva detsamma. Pikkarainen och Halonen. Vilka hjältar. Det ska göra ont att möta Timrå IK denna säsong. Lika bra att visa det redan i ett tidigt skede. Vi synes ha en perfekt mix av det hårda och det snitsiga i den aktuella truppen. I kväll finns inget utrymme för klagomål. Inte här i alla fall.

Noll poäng för Challe i dag...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
rödöga: Håller med dej.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
rödöga: Om man nu ska skicka fram en armbåge någon gång...och det får man inte...inte egentligen inte...så var det här ett omotiverat tillfälle.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
liston: men va fan här har vi fått ett par tuffa/fula finnar å så ska vi klaga på dom, till å med när vi vinner, fy fan säger jag
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Tycho:

Inte mer än rätt, men Skröder då, var ju fa,,, med horribelt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Tycho:
Skröder då?

Jag måste bara få säga att jag bara älskar att se Anton Axelsson på isen.
Ingen skön lirare, ingen stor målskytt men en jävel på att åka skridskor och jaga skiten ur motståndarna.
Han behövde lite uppmuntran.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Tycho: Lite synd att dom inte släppte in Falk i omklädningsrummet efteråt, han hade ju inte kommit ut igen. Tror han insåg det själv också, han var inte så het när han inte var i kameravinkel från arenan.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
liston: Det blir minst 1 match för Halonen då han fick Match penalty...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
mikenomad:
Ang. skroder håller jag med, alltså ingen avstängning på Halonen, MEN det var onödigt att utsätta sig för en avstängning i det läget, fanns ingen anledning.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
liston: Äh...det där var väl inget. Han blev ju inte skadad, alltså ingen avstängning. För det är ju tydligen det som avgör, hur illa skadad spelaren ifråga blir. Annars kan man ju satsa a´la Skröder och komma undan med det. Blir Halonen avstängs för det här när Skröder uppenbarligen klarar sig är det inget annat är en j-a SKANDAL!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
liston: SÅ jävla illa var det väl ändå inte? Helt klart klantigt men han går ju inte in och medvetet försöker döda pojken.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Jag sa för mig själv "var det Thörberg? :D" ..... fan
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Blizzard:
Synd bara att Halonen förstör lite av glädjen ikväll, ingen snygg grej att göra.

KANSKE jag haft en annan åsikt om det var Thörnberg som fått den.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Ett bra resultat så här långt i grundserien. Det borde väl locka mycket publik till nästa hemmamatch.
Kommentera


Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
The great one:
EEEEEHHHHH jasså, han som inte tyckte derbyt var nåt speciellt, kan förstå det.

hahahahahahahaha
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
The great one: Det har den verkligen, fantastiskt =) Och vi verkar få uppleva ett litet spår av storhets tid igen.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
The great one:
Han är bra just nu, men Lidström klass får nog vänta lite till..
Men jag föringar inte hans i´nsayser så här långt, klart landslags mässig
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Blizzard:


Jag spär på med ytterligare ett citat:


"Mycket av spelet känns inte igenomtänkt, man dumpar puckar till spelare som inte har en chans att hinna upp puckar, man har sällan någon framför mål och backarna släpper offensiv blå så alla puckar i rundeln glider ut i mittzonen"


Challe hockeyn har anlänt Övik...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
The great one: Vi kan fortsätta :)

"Tittade på timrås match, uj uj så mycke griller dom åker, speciellt dom som inte har puck, dom åker som tusan och skaffar sig lägen och hade oftast högre fart än motståndarna i situationerna som dom ofta vann, modi dumpar puck å byter... jävla spel"
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
The great one:


Citerar en modofan från deras hs:


"qwertas: Man saknar struktur över hela banan. Försvarsspelet är virrigt, anfallen saknar tanke, man dumpar puck och jagar knappt.


Känns det igen från fjolåret? :-)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
liston:

Sebb är Lidström klass just nu.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
superfalle:


Håller med. Fantastisk match! Ingen föll ur ramen ikväll! vi spelar så bra och stabilt bakåt. Spelar ur oss ur varje sitution i egen zon med ett lugn som jag inte trodde fanns! Det kan vara den bästa bortamatchen någonsin.

Till och med Hynning var bra idag. Vann vi 3 bortamatcher ifjol? Nu har vi 3 på raken...


Tack perra för att du är en grym tränare.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Abron: japp runda slängar 300% bättre, inte sådär skit dåligt de eller ;) och jag är väll ungefär 270% fullare nu än vad jag var då i match 6, UNDERBAR LÖRDAG!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
fredriko74:
Sebben var kung idag
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Blizzard:

OTROLIGT?

Blir ca 300 % bättre, eller? :-/

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
The Palm: jag är fan i chock tillstånd . bland dom bästa borta matcher jag sett
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
09/10 hade vi 4P efter 6 matcher. 4 borta matcher och 2 hemma matcher.

10/11 har vi 13P efter 6 matcher. 4 borta matcher och 2 hemma matcher.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Off Topic

: Boork är riktigt grinig, obstinat och bra i studion idag. =)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Per HApps: Man kan inte vara annat än nöjd eftersom vi har fjolårets två bästa poängplockare på ingående. CORSO och (eventuellt) Sonnenberg..
Skitsnack om Corso undanbedes.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
TIMRÅ IK, körde sönder dessa äkliga kristna hjärndöda jävla idioter, fy fan vad awesome!!! vilket äkligt disiplinerat spel, älska, fet match, t.o.m semlan var bra!!!

FRAMMÅT RÖD VITA VÄNNER!!!!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Per HApps: mm . jasså ..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Tj satt på årsmötet och underströk vikten av en bra start, kan man vara annat än nöjd? :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Per HApps: Har du druckit lite för mycket efter segern eller vad är det frågan om? ;)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Per HApps: Ja vad fan var det för en kommentar??
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Per HApps: ? Que?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Just nu är HV71 på kvalserie plats UNDERBART.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Raggaren Putte:
Corso?? Han kan åka hem till kanada och leka king vid gränspolisen, pajasen där!!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Raggaren Putte: Ja både M.Karlsson och F.Hynning var klart godkända!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Mest förvånad är jag faktiskt att vi orkade spela som vi gjorde hela matchen, bara två dagar efter Modo-matchen. De senaste säsongerna har vi sällan lyckats knyta ihop flera bra matcher i följd. Måste även ge Kolan lite beröm då han studsade tillbaka bra och t o m Hynning visade ju lite sisu idag.

Sedan lite Corso som dessert på detta så kan det ju bli riktigt roligt framöver.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
John K: Gabbe kan täcka bakåt, det är ingen katastrof. Men lite klantigt var det.
Kommentera

« · 1284853 · »