Röda Tallen: klackledarna är de minsta problemet. går säker att ha åsikter om dom men tycker de är hängivna o är några av få i hallen som försöker skapa tryck.
jätte problem att västra är i förfall. de är fan glesare än mellan en modoits framtänder o de ser ålderstiget ut samt att 50% av de som står där knappt orkar resa händerna i de samordnade klapp visorna. ingen glöd.
sedan debaclet med rätta virket har det endast varit knök ett fåtal matcher. klubben skötte denna interna strid värdelöst o sen ’vi hatar MoDo’ gate på de. nä västra är i fritt fall känns de som o vi behöver ett ungt hungrigt västra igen. de som är kvar i styrelsen gör de bra o sebastian är toppen men ståplats är inte lika levande. klubben måste pudla rigoröst o sen fläka på arslet o lägga sig platt för vad ståplats än efterfrågar.
Pucken: Ja men vi har SHLs största ståplats. Svårt att fylla. Borde faktiskt vara mindre och kompaktare. Fler sittplatser behövs, dom är slutsålda var och varannan match.
Tallnäs: Det viktigaste är att ta tillvara på hela hallens eufori efter att vi gjort mål. Börjar man då med tystnad i 30 sekunder för att sedan köra i gång t ex…vi ska göra allt vi kan, eller någon annan sång, då dör allt på en gång.
Röda Tallen: Väl rutet! Konkret feedback. Jag har tänkt samma sak som du är inne på om klacken ibland, men jag skulle nog tro att sångerna fungerar om nu klacken SJUNGER istället för att skrika. Man kan undra om någon i klacken ens har hört "Genesarets sjö"? Om den låten sjungs istället för att skriks så kan det ge stämning - samt att jag och andra på sittplats kan tänka mig att SJUNGA med. Som det är nu så tappar alla luften och trycket direkt efter "rötterna blir starka när det blåser" eftersom all luft har skrikits ut från lungorna. Andas in - Rötterna blir starka när det blååååser - Andas in - Timrååå de anfaller och gööör ett måål - andas in - Det ekar ifrååån västra ståååååå. osv. Håll också takten och öka inte tempot i låten(ja, det är en låt och ni ska sjunga)
Kjell Lönnå är saknad i bygden...
Kan bli enformigt med bara skrik och ramsor också, men jag håller med. Kan inte klacken sjunga - sjung inte.
Är det bara jag som stör mig oerhört på vår klack/klackledare nuförtiden?
Jag tycker val av ramsor/sånger är så oerhört dåligt. I en match som igår har vi en sån jävulskt bra chans att skapa sånt gigantiskt tryck i hallen som vi ofta hade förr. Vi har världens förutsättningar att skapa ett magiskt tryck i vår hall. Men det som krävs för att göra det är att få med sig sittplats. När man håller på med alla dessa sånger som man gör idag skapas inget tryck alls. Sittplats hänger inte på. Klackar som Djurgården kan hålla på med sånger. Där kan det bli mäktigt, men inte hos oss. Blir bara mjäkigt.
Har precis sett gårdagens match i repris. Detta är en match där stämningen borde vara oslagbar men det hörs ingenting när bara 20-30 pers sjunger och ingen klappar med. Vill man inte skapa tryck i hallen eller vad är det frågan om?
Mitt förslag… Kör det som alltid fungerar för att skapa tryck så mycket som möjligt. Speciellt efter vi gjort mål. T ex Timrå IK dom bästa. Timrå åååå. Kom igen Timrå, Rött och vitt, Tjalalala osv… Lägg ned 90% av sångerna och kör lätta klappvänliga ramsor som är lätt att klappa med i.
Då kanske vi så småningom börjar hamna på topplistorna vad avser hallar med bästa stämning/ bästa klack igen….som det var på 00-talet. Där nämns vi aldrig nu för tiden.
Karlsson74: Bordaspöget måst vi få bort annars gå dä åt helvete... Malmoe å Percy ha vi svår för... Skellefte å Röggle likså menn dä kan gå omm vi ä påpäls ordäntlit.. Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Andersson: Vilken trevlig helg det blev, nu ses vi i arenan på tisdag. Har en Hanzl tröja men den får vara hemma. Nu spelar Mora modos mållåt när matchen är slut, lite roligt ändå. Eller förresten, mycket roligt va?
Nisse på Mon or: Det är väl det som är grejen? Modo verkar kunna prestera bra i dom större matcherna, senaste mot löven tex. Mot tråkigare motstånd ser det ut som ingen orkar bry sig.
Nisse på Mon or: Synd om Gästrin att behöva sinka sin karriär i ett sånt dynglag. Vi borde vara intresserade där. Komiskt när Modoiterna dömde ut Lucas Pettersson val att byta till Brynäs, att det på nåt vis skulle hämma hans karriär jmfrt med att stanna kvar i Modo. De har lite otur när de tänker, cykloperna 😂
Vargher85: Inte för att peka ut nåt lag, men det där laget från Ö-vikstrakten borde ägna en stor del kraft på sitt spel i egen zon. Det får en spontant att komma ihåg när en viss herr Andersson surrade en hel säsong om att "sätta försvarsspelet." Det går fortfarande inget vidare kan vi nog alla se?
josha840: Visst, jag tror mer bara att man ska ta höjd för att Svensson främst är expert på hockeysilly och inte på sporten i sig. Jag gissar att han inte sitter och skärskådar varenda minut av våra matcher och har snappat upp att vi försöker fasa in Freij i PP1 nu t.ex. Vilka interna förväntningar klubben lär ha på Freij tills nästa säsong blir han nog varse tids nog och hans laborerande bland 28 lags uppställningar (han har såna enligt vad han nämnt i podden) får man anta bygger främst på vad han vet i dagsläget och för att ha blykoll på numerärer. Dyker det upp en SHL/HA-aktuell spelare på marknaden så vill han snabbt kunna hitta var det, utifrån hans egen bedömning hemma på kammaren, finns luckor.
Sen vet vi så klart inte med säkerhet att Freij ens kommer spela här, men Johan Svensson är väl inte direkt känd för att banga på att få spekulera lite fritt. Minst sagt.
JanneH: Söndagsunderhållningen är ett formsvagt Mora mot ett formsvagt Modo, i en sömnig tillställning i en halvtom Smidjegravs arena. Inget av lagen övertygar hittills.
Charliejfz: Det svänger i ishockey. FBK slog ju nyligen Brynäs med 7-0 och då TIK slog FBK med 8-2 så kanske man kan hoppas på ett 15 tal mål för TIK mot Brynäs när dem matchen kommer🫣
cloon: Tror man refererar till nån artikel där Madhawk spekulerat i nästa års timråtrupp och där han satte in kedjor.
Då uteslöt han Freij i lagbygget då det är oklart om han går att räkna in eller ej.
Så då valde väl Madhawk bara att utesluta honom från att sätta in honom i nått backpar. Eller om det skulle bli så att han drar till Winnipeg och att vi får leta ersättare.
Men det var ju bara om och men, inga uppgifter han satt på om att Freij faktiskt skall dra eller inte.
jätte problem att västra är i förfall. de är fan glesare än mellan en modoits framtänder o de ser ålderstiget ut samt att 50% av de som står där knappt orkar resa händerna i de samordnade klapp visorna. ingen glöd.
sedan debaclet med rätta virket har det endast varit knök ett fåtal matcher. klubben skötte denna interna strid värdelöst o sen ’vi hatar MoDo’ gate på de. nä västra är i fritt fall känns de som o vi behöver ett ungt hungrigt västra igen. de som är kvar i styrelsen gör de bra o sebastian är toppen men ståplats är inte lika levande. klubben måste pudla rigoröst o sen fläka på arslet o lägga sig platt för vad ståplats än efterfrågar.
vi har sveriges bästa tryck när det är som bäst