Andersson: Även orädd att gå in på mål och gå in i obekväma situationer. Den varan behöver vi mer av. Inte så pjåkig skridskoåkare heller. Kommer förmodligen inte ösa in poäng, men är det bredd vi skall ha så känns han som en upgrade.
Söderöver: man får väl hoppas att formtoppen håller i sig. Att både Väckschjö och Lule åker ut vore en liten seger för den spelande hockeyn. En final mellan dom två lagen skulle nog enbart roa dom närmast sörjande. (Med det sagt: Timrå var, den här säsongen, ännu tråkigare än båda nämnda lag. Dock mycket sämre.)
I allsvenskan hoppas jag på final mellan Löven och modo, med Löven som segrare. Hollywood får gärna husera i gärdsgårdsserien ett par år till och filma till sig utvisningar mot Vimmerby och Nybro. (Lite gulligt att läsa deras HS-sida och se hur dom försöker vända kritiken mot deras patetiska fuskande till något positivt. Bara i övik, barn. Bara i övik.)
Löven är visserligen en rätt äcklig klubb, men just därför behövs dom i SHL. Vill ha fler möten som berör. Väckschjö, Örebro...totalt menlösa klubbar som det är omöjligt att uppbåda någon form av känsla emot. Ett möte med Löven skulle få synapserna att pyra lite. Alla käftsmällar under coronasäsongen när dom kändes helt omöjliga att hantera, coronafinalen året efter med Rahimis och den andre backens (Hellström? Vad fan hette han?) hjärnsläpp. Den extrema förnedringen från match 2 och framåt. Allt detta sitter kvar, i båda läger, och borgar för lite skön rivalitetshets. Sen får dom gärna sladda i tabellen och suga getpung, men slå ut LHC/Örebro i kvalet.
Bragd-Birger: Om det skitit sig mellan Andreas Johansson och Hallquisth så räckte det säkert för att han skulle få sitta på bänken. Olyckligt att det blev ett lån till just SSK.
Bragd-Birger: Grejen med Hallquisth är att man plockade honom väldigt tidigt. Det är tydligt att han värvades med fjolårets insatser i färskt minne. Nio poäng på 37 matcher i HV som sistaårsjunior och ett JVM på det. Det är ändå hyfsade papper. Att han sen är rightare och ses som rörlig, kvick och pucksäker är trevliga vitsord.
Vad som gått fel och varför han gick helt i stå den gångna säsongen skulle man gärna vilja veta. Utlåningshaveriet spelar säkert in. Att det sänkt honom mentalt är ingen vågad gissning. Men samtidigt så tycker man väl att han borde ha färgat in från start i ett lag på en lägre nivå som dessutom sitter på en trögfotad backsida. Noterbart är att han trots kontinuerligt SHL-spel och ett JVM under bältet "undvikit" att bli draftad. En sista negativa aspekt är väl varför inte HV tror på honom längre.
Här trodde Nubben och sportrådet på en diamant att förädla och nånstans därinne så finns det alldeles uppenbart potential och en talang som väntar på att blomma ut. Det finns absolut red flags så förväntningarna är låga från min sida. Vi får helt enkelt vänta och se vilken väg han tar och vart vi kan leda honom. Nån Stadin är det knappast tal om och sett till vad han ändå redan åstadkommit så finns det ingen i de egna leden som ens är i närheten av att matcha.
Röda Tallen: Freij åkte på en svår skada ungefär exakt samtidigt som det läckte ut att han var klar för Timrå. Han var borta från spel en längre tid och matchades därefter försiktigt in. Det var inte så att han petades på spelmässiga grunder.
Vad gäller Hq ska man nog vara försiktig med att dra stenhårda slutsatser av hans SSK-status. Som nämnts i bl a Domustrappan är han ett lån som kanske inte blev supernödvändigt, och eftersom det inte finns någon långsiktighet i honom har man prioriterat speltid på andra backar. Oavsett detta kan man så klart fundera på klokheten i att värva honom. Jag har ingen bild av honom och kan inte sia om huruvida hans talang är förädlingsbar på SHL-nivå. Vi ska dock inte slänga in honom i Stadin-facket. Lite mer spänning än så har han i sig.
Wedin och Kivenmäki ska inte spela i samma kedja. Kivenmäki är för vek för 1:a kedjan. Forsell är lovad topp 9. Heikkinen går före Hartmann och Walli. Genborg försvinner förhoppningsvis bara på camp. Wedin är förhoppningsvis hel en hel säsong. Lundmark tar inte en plats enbart för att Nubben förlängde, men går före Pääjärvi, Lilja och Westfält.
Hur Nubben ska få produktion på 4 kedjor är en bra fråga.
Pääjärvi, Lilja och Westfält ligger alla risigt till om harvandet fortsätter.
Här gäller det att alla utom Freij och Strömberg steppar upp oavsett skador eller formdippar. Barkemo går före Sundin, Svensson och Forsmark. Kapanens status är inte lätt att veta. Han verkar inte ha plats på 8 backar. Hur Hallquisth kommer in i truppen är väl ganska märkligt. Har tog inte plats ens på bänken efter jul i SSK.
Mustard Tiger: Återigen, Häman Aktell är ingen toppback i SHL. Jag såg honom i princip varenda match under tre säsonger och var allt annat än imponerad.
Låt Skellet ta hem honom, han kan eventuellt funka ihop med Pudas. Men jag tvivlar på det också. Hur som helst skulle det bli en väldigt dyr affär för oss och vi skulle få väldigt lite för dom pengarna.
Labban: Nyansera mera. Utfallet av lagbygget nu senast är ingen särskilt tillfredsställd med. Inte heller Nubben. Dahlén och Hållander är oersättliga. Kapanen kostade som Lilja och Pettersson kommer att ersättas.
Genborg och Rattie är ST-rubriker. Kivenmäki är för topp 6 och Forsell för topp 9. Vidare så är en center och vinge för topp 3 prio. Dörren för ytterligare en back är inte helt stängd och det kan även bli tal om truppförändringar med tiden.
Så värst vidare genial behöver man inte vara för att förstå detta.
Labban: Kivenmäki är ingen målskytt. Han är framspelare. Vilka ska ta emot passen å pytsa? Jag ser bara Genborg och Wedin just nu. Av 14 forwards är 2 något så när farliga framför mål.
När vi har pengar så "är marknaden tunn" och när vi inte har pengar är marknaden för dyr... Inte lätt att vara lilla Timrå.. Är det något vi borde kunna erbjuda är det väl i alla fall garanterat med speltid...
Marodören: Ja, jag hade inte sagt nej till den liraren precis. Men rätt dyr vad det verkar. Har ställt in mig på att vi lär gå på nån hylla under det där till och med.
Zäta75: Lös årskort och medlemskap, bästa sättet att stötta klubben och påverka vår ekonomi. Få gärna med dig fler på tåget. Påverka gör man som bäst som medlem.