k1m: inget av lagen la ju några bra straffar, riktigt usla till och med. Stenbergs första perre var ju otroligt bra från hans sida men det är lite mer på detaljnivå, inte impact tyvärr. Får se om han klämmer ur sig nåt i finalen
Mackenna vs Stenberg. Många gnider händerna i Amerika nu.
russkiy medved blyat: Stenberg var ett skämt tyvärr. Största talangen sedan urminnes tider går och tappar puck i straffläggningen. Det är den här veka mentaliteten som fått oss att förlora massa finaler. Talangen och skickligheten finns, men inte psyket.
Jag sa tidigt att jag tror vi kan gå långt och det är för att Hävelid har tagit med ett par karaktärer med lite hårdhet och psyke. Frondell, Genborg, Berglund och Gästrin tänkte jag främst på då. Och som av en slump gör två av dessa, Berglund och Frondell, de bästa straffarna och vinner matchen åt oss.
Dessa finlirare som finns är ofta bra i gruppspel och tidigt i matcher, men när det drar ihop sig viker de ner sig först av alla.
Zäta75: Ivar ”guden, nhlproffset” får massa priser? Ett hån mot love härenstam förfan. Utan han hade vi inte varit vidare för fem öre. Orkar inte med Stenberg hysterin
Villervalla: Ja, det är ju tyvärr känslan Finland är bra, tappar aldrig lugnet och har hämtat igen många underlägen. Stora starka och spelskickliga. Nä, jag är imponerad av finnarna.
Freij till Sportbladet; "Det är Timrå som gäller i år, sedan vet vi inte hur det blir nästa år. Det blir väl möten efter JVM och efter säsongen. Jag trivs jättebra i Timrå och mitt hjärta är i Timrå. Det hade varit kul att stanna där i ett år till."
Stenbergs första perre var ju otroligt bra från hans sida men det är lite mer på detaljnivå, inte impact tyvärr. Får se om han klämmer ur sig nåt i finalen
Mackenna vs Stenberg. Många gnider händerna i Amerika nu.