1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581084 inlägg · 6216 ämnen

IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14

« · 1810070 · » Till forumet


Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
DJ Hemp: Hur ser det ut???
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Vad sägs som att slå ihop Modo och Timrå nästa säsong? Vi kommer fortfarande ha Modos färger och logga, men vi kan heta Modo IK... Det vore en vinst för oss alla!
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
RunarUp:

Ja, exakt! Det där kändes jävligt surt faktiskt. Och så tappade vi matchen lite där i slutet av första. Tyckte annars att vi hade rätt bra koll före kvitteringen. Skönt då att det spelar mindre roll.

Hittills har jag klart svårt att uppröras över hemmafansen. De håller stenhårt på sitt eget lag och hånar inga motståndare. Precis som vanligt. Det där järnröret lär förbli ihopfällt... om nu INTE!

Det återstår trots allt två perrar och nu skriver jag från skithuset...
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
DJ Hemp: Inte för att det gör så mycket nu.
Men lite talande är det. Domaren släpper en slashing på Wedin i friläge, i påföljande anfall fibblar Molinder upp klubban i fejjan på motståndare.
En tänkbar straff blir fyra utvisningsminuter i röven istället.
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Utvisning för high sticking. 🙁
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Jävla skitkvittering i ett läge där vi såg stabila ut! 🙁
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Westlund, med andra ord. Bra start!
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
0-1, nr 51! 🙂
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Nu går vi för bronset!!
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
SMÅLAND:

Nu har jag vidare information. Valde att inte gå in på bortaläktaren efter att ha fixat EN visitering och klarat mig undan med blotta förskräckelsen. Jag ville inte ta risken att utsätta mig för en andra via bortaläktaren, så jag sitter i sektion B till höger från ingången till denna sett. Två personer sitter på bortaläktaren, en av dem iförd Timrå IK-matchtröja. Troligen är de ett par. Nu har "Thunder" klingat ut och matchen är igång. Jag har mycket bättre sikt härifrån långsidan = bra som fan!
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
SMÅLAND:

Jag vet inte riktigt ännu. Råkade ta buss nr 35 mot Kvarnby i stället för nr 34. Läsglasögonen är hemmavid. Men nu är det problemet avhjälpt. Har vänt om och väntar på 34:an vid Södervärn nu. Jag återkommer i ärendet...
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
DJ Hemp: Ja vet inte om jag hinner ifrån Köpenhamn??
Jag är ju på möte.
Jag ska försöka komma ifrån..
Är du på bortastå?
Eller?
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Fan, här nickade man till i köpcentret för en stund. Powernap i samband med läsning av god bok. Förhoppningsvis gjorde den gott, även om det känns lite obehagligt att vakna upp bland helt okända människor i en trappformad sittplatsanordning. En Donken deal senare är man dock på banan igen. Några stänkare till och det är läge att ta sig till Isstadion. Tungt belastad SR-väska verkligen. Måste dricka bort några kilon tror jag bestämt. Visst är det i kväll som vi har en avgörande match mot Pantern om vilket lag som blir sist i MHR? Yiiippiiieee!
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Puckat: Haha, sant! Kaijser stod för ett Gordie Howe-hattrick för någon match sen. Mål, ass och 5+20 för slaggis.
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
SMÅLAND:

Nej, jag ska till Malmö Isstadion. De här på forumet tvingade mig dit, men har också sagt att jag ska få ersättning för kost och logi. 🙂

Kommer Du eller struntar Du i att???
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
DJ Hemp: Ska du Kissebergsladan ikväll???
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Kul att Kaijser får göra debut. Där har vi någon Modano kommer tycka om
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Bragd-Birger:

Det där tocken däringa är ändå nåt som jag har glömt bort min kod till, så jag föredrar faktiskt en hederlig gammal check som jag tar med Svenska Handelsbanken.sen. Ok!

Tack, det ska jag göra. Tyvärr blev det nog ett litet missförstånd angående "Rolfie", för vad jag senast minns är att han kör sin verksamhet i Halmstad - dock i samma bransch som en annan.

Kvart i fyra. Inget kvar att göra. Jag ska nog vara lite busig i dag och dra härifrån lite tidigare. Ridå!
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
DJ Hemp: Vad är tocken däringa swisch för nåt? Jag kan skriva ut en check så får du gå till ditt lokala bankkontor och kvittera ut päningan. Ok?

Kör så det ryker! Och ge Rolfie en bamsekram från mig!
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
El Maco:

Mitt agerande godkännes, med andra ord. Än sitter den gamla skolengelskan i, tror jag.
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
DJ Hemp: El Maco approves
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Bragd-Birger:

(Först av allt: Jag placerade ett kommatecken fel i mitt förra inlägg. Enbart "som nu" ska ju för fan vara däremellan. Jag gör en pudel jag med.)

Över till mitt svar på tal: Swishar du över 160 kr + vad kôrven kan tänkas kosta, så är det inget snack om saken. Drycken är redan medhavd, liksom en del annat. : )

Precis innan jag läste ditt inlägg började jag dock att lägga upp tänkbara strategier inför kvällen. Det lutar helt enkelt åt att jag hänger i stan ett tag efter jobbet (jag jobbar i ett skolbibliotek, lite som en f d skribent på detta forum - min gode vän Rock´n´Rolf2 -också gör), tar mig några stänkare på noga utvalda platser och sedan - som du säger - pallrar mig över till Isstadion. Trots allt gav ju Timrå IK mig den här fantastiskt unika extra chansen att se dem ännu en gång.

Blir du/ni nöjda då eller???
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
DJ Hemp: Nu får du faen pallra dig dit. Laget vek ju ner sig i slutet för att ge dig den här chansen!
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Kongo:

Som att jag inte hade sett Pantern vs Timrå¨ett antal gånger redan? : )

Intäkterna tillfaller ju inte ens TIK heller...
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
DJ Hemp: Självklart ska du gå! Ett unikt tillfälle.
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Finns det absolut ingen/inga andra härinne än jag som är i valet och kvalet inför att beträda Malmö Isstadion i kväll? Det var väl Småland som låg närmast till hands, fast nu har han ju bestämt sig för att skita i att. Nej, fan, den här säsongen rann liksom bara ut i sanden efter debaclet i Västervik... : (
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Otto1:

Jaji, det kan jag visserligen hålla med om, men detta bidrar knappast till att lusten ökar för min del. Känns som att vi går mot en trygg förlust... : (
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
DJ Hemp: Blir nog en seg match ikväll.. Rätt att lämna dom som ska spela J20 hemma tycker jag!
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
160 kr för att se en tämligen betydelselös match... Vad var priset i Timrå nu igen, 100 kr? Fan, jag är skeptisk. Trots allt det där medhavda i SR-väskan. Särskilt tät är man ju... inte. Nu har man ett ca nio timmar långt dilemma framför sig. Mina båda hjärnceller bråkar och slåss som om det inte fanns någon morgondag...
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Den fjärde semin mellan MoDo och DIF 1998 är tillika en klassiker, då Alavaara går bananer och kör över domaren samtidigt som Bäckman tar en klubba och använder som vedyxa i båset.

Per Ledins "Din tjocka jävla tattare!" när FBK-målet inte blir godkänt (hela pucken var inte inne) är en annan goding från förr.

Det mesta av den svenska idrottshistorien - i alla fall hockeymässigt - skrivs nog ändå i norr...
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Smokey:

Bullseye! På Din nr 1 alltså. Jag behöver inte ens tänka själv. Tack! Denne man skrev i går svensk idrottshistoria ännu en gång. På det där verbalt lite återhållsamma sättet. Man blir riktigt stolt över att ha vuxit upp norr om Dalälven såna gånger.

Ett annat skönt exempel, nu 23 år gammalt, återfinns i länken.
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
DJ Hemp: Banderoll? I sådana fall hur resonerar du runt lämplig text?

"Ni är snällare än Petter Lasu Nilsson"

"Avgå litegranna kanske någon"

"Bort med moms på issotejp"

Eller finns där andra förslag?
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Här fick man minsann scrolla ända ner i källaren för att ta upp matchtråden... Har nu laddat med två rör: 1 st ihopfällbart järnrör + 1 st magnumbutelj helrör = Hockeyfest - ingen protest! Fan, de är ju vana i Malmö. Har pulat ner det ihopfällbara och storflaska i en SR-väska. Tänker säga att jag kommer från P4 Västernorrland, så man slipper bli visiterad???1
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Smokey:

Han är sålunda Danne Söderströms son, tänker jag. Det finns ju vissa likheter...
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Kongo: Blir intressant att se vilken vår nya tränare blir, om det nu inte blir en förlängning Roger vill säga?
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Smokey: Intressant omdöme. Jag har bilden av att han är kommunikativ och modern på det sättet men att laget stagnerat i utveckling.
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
jå1: aha...så bra..perfekt
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Smokey: Jag tror dock att någon SHL-klubb lägger vantarna på honom redan till nästa säsong. Den snubben kommer att bli en av våra större tränarprofiler i framtiden. Jag har koll. Och Ni läste det först i världens vackraste hockeyforum;)
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Smokey: Och han har hockey i generna! Farsa med typ legendstatus.
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Kongo: Aktiv. Humoristisk. Analytisk. Söderström har förmågan att i det lilla få fram en fungerande och skapligt levererande grupp. Hitta, lyfta och stärka individer. Oskarshamn är en typ "håla" med ca 20.000 innevånare. Hockeylaget har överträffat förväntningarna år efter år. Dessutom är han utan tvekan den tränare som är bäst och mest transparent rörande sociala medier och övrig media och marknadskontakt. Han kommunicerar i typ säljande rubriker. Han säljer både humor, hockey, respekt och eftertanke. Lite som Challe men med dalmasens alla djup...
En bra jävel:)
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Smokey: Hur skulle du beskriva Söderström som tränare?
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Sputnik:

Som jag trodde. För min del får han gärna stanna kvar. Inte för att jag kan förklara varför, men...
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
DJ Hemp: Han var väl lite nödlösning som jag förstått det, skrev väl ett tillsvidarekontrakt på 10 matcher typ?
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Sputnik:

Kommer inte P Bäckman att stanna kvar?
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Smokey: Fredrik Söderströms tweet. "Av hela mitt hjärta, stort tack Oskarshamn för sex häftiga säsonger och en fin tid av mitt liv! Jag lämnar tacksam, stolt och nyfiken. Tack!"
Kan nästa destination bli Timrå tro, eller så hamnar han väl i Modo som väl söker ny tränare? Eller så kanske går han till SHL som ni diskuterat. Pelle Hånberg kanske skulle kunna vara nått annars.
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Johan Halfvars:

Ja, honom har man hört talas om en del. Bra tips! Kanske att han kan få ut mer av det spelarmaterial som blir kvar? Snart dags för Silly förresten...
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Johan Halfvars: Hur känns det inför era möten med Mora IK då?
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Johan Halfvars: Faktiskt helt sant. Jag har jobbat en hel del i Oskarshamn. Och den snubben borde testas i en ny klubb snart. Risken är att han plockas till SHL om ni frågar mig.
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
DJ Hemp: Värva Fredrik Söderström han är super

Supp
Låst ämne

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
jå1:

Aha, då kanske vi får in en ny röst i båset eller? Många härinne verkar vilja se en förändring. Själv känner jag mig lite ambivalent.
Låst ämne

« · 1810070 · »