1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582038 inlägg · 6215 ämnen

J20

« · 1805783 · » Till forumet


Sv: J20
Går bra för Calle Själin.
Kommentera

Sv: J20
Med Westlund borta vore det ju trevligt om Nubben kan hitta nån ersättare för resten av säsongen. Jag föredrar att se Molinder i en center roll så snälla Nubben, do your magic och ge oss en bra back innan transferfönstret stänger!
Kommentera

Sv: J20
tjobba: vore ju coolt om Brattström kliver upp och levererar.
Kommentera

Sv: J20
Corvo: Johan Backlund? Joakim Lundström?
Kommentera

Sv: J20
Sputnik: Jo, det stämmer. Jag hoppas och tror att Brattström blir en av två målvakter i Timrås a-lag nästa säsong. Jag tror absolut inte att Brattström är sämre nu än vad den två år äldre Ohre var för två säsonger sen te.x. Snarare tvärtom.

Jag har svårt att tänka mig att man satsar på Ohre som förstekeeper nästa säsong och en fjärde säsong som andremålvakt för honom känns väl inte så aktuellt. Jag tror att Ohre kan må bra av att ta en förstaspade i något Division 1 lag.

Vidare tror jag att Johan Mattsson spelar i SHL nästa säsong. Så om det blir som jag tänkt mig kommer Brattström ta plats som andremålvakt nästa säsong och sedan blir det till att värva en ny förstemålvakt på det.
Kommentera

Sv: J20
Corvo: Hur är det med Brattström nu igen, han är gör väl sitt sista år som junior va? Undrar hur man tänker kring honom, skall man slänga in han direkt i hetluften nästa år utan att få känna på spel i allsvenskan innan. Man kan ju dessutom fundera på hur han själv tänker, är det helt självklart att han kommer spela hos oss nästa säsong utan att han inte fått chansen att visa upp sig i A-laget. Hoppas bara att man inte slarvar bort Brattis då han helt klart ser intressant ut.
Kommentera

Sv: J20
Filip Fällman utlånad till Arboga. Spelade med dem igår. Vet inte om det bara var igår som han spelade med dem eller om han blir kvar. Förståerligt att spelare som är sistaårs juniorer vill ta chansen att prova på seniorhockey.

Är faktiskt lite förvånad att just Fällman inte prioriteras högre bland dem juniorer som har fått chansen med A-laget under säsongen. Kanske det är hans storlek som gör att han inte fått fler chanser.
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Måste vara extra mysigt för honom just mot Frölunda.
Kommentera

Sv: J20
El Maco: För tjyven det börjar bli dags för Brattis att få testa på A-laget nu. Hade vi gått som tåget som i början av säsongen och om vi skulle varit klara för top 2 så hade man nog testat Brattis vid det här laget.
Kommentera

Sv: J20
Brattström motade 44 skott mot Frölunda och höll nollan.
Kommentera

Sv: J20
RunarUp: Förlust 1-3.
Sista i tom bur med mindre än minuten kvar. Bara sekunder innan var Timrå centrimetrar från en kvittering.
Måste nog ändå räknas som en godkänd insats. Förra helgen mosade Lakers Malmö med 7-2, samma Malmö gjorde idag 7-1 på Brynäs.
Som många innan noterat. Den där Brattström är något att satsa vidare på. Superintressant målvaktstyp, stor, lugn och snabba reaktioner.
Kommentera

Sv: J20
RunarUp: 1-1 efter andra.
En spelmässigt jämnare period.
Vore kul om dom kan lugga Lakers på en pinne eller tre.
Kommentera

Sv: J20
0-0 efter första i Växjö Ishall.
Tycker dom gör det ganska bra. Speciellt med tanke på att man saknar ett antal spelare. Bl a saknas Kalte och Olofsson.
Lakers har skapat mest men Brattström är lugn och metodisk i sitt spel.
Kommentera

Sv: J20
Otto1: Jo tanken var nog det. Värvar man in en sistaårsjunior utifrån är det väl en förutsättning att han kan vara med och aspirera om en A-lagsplats.

Vet inte riktigt hur nära Simon Sandström kan tänkas vara en plats i A-laget? Han har väl åtminstone fått träna en del med A-laget samt suttit på bänken i 2 matcher. Det verkar som att Algot Landin går före Sandström dock. Inte mig emot. Landin är 2 år yngre och har nog större potential. Egen produkt dessutom.
Kommentera

Sv: J20
Corvo: Brattström är nog redan värvad till klubben för att vara andrekeeper i a-laget nästa säsong.

Vilka fler från J20 bör ha chans att slå in sig i a-laget nästa säsong? Olofsson, Kalte, Hållander, Wiberg, Erenrot och Hardegård känns på förhand som dom mest intressanta enligt mig.
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Hm, nu när du säger det. Kan nog vara så att det har varit problem med just den biten.

Men Hirsch om någon borde kunna ge referenser eftersom de har jobbat tillsammans tidigare. Oavsett om nu hans bild av Lindskoug är bra eller åt helvete.

Jag vet att det är alldeles för tidigt att redan nu spekulera i sådant här men jag gillar silly season. Att sitta och spekulera om förstärkningar, vilka som bör stanna respektive söka sig om efter ny klubb etc.
Kommentera

Sv: J20
Corvo: har det inte varit stökigt med disciplinen för Lindskoug? Eller har jag missförstått något?
Kommentera

Sv: J20
Räknar med att Brattström kommer vara andrekeeper i A-laget nästa säsong. Det ultimata vore förstås att han är bra nog för att vara en förstamålvakt av hög klass redan till hösten, men det är lite väl optimistiskt kanske.

Jag tycker definitivt inte att Ohre bör bli kvar och gå in på sin fjärde säsong som andremålvakt. Han skulle må bra av att ta en förstaspade i något Division 1 lag. Och Brattström är inte sämre nu än Ohre var i samma ålder, snarare tvärtom.

Tror att Mattsson spelar i SHL nästa säsong och jag tycker faktiskt han förtjänar den chansen.

Vad tror ni om Kevin Lindskoug och Victor Brattström som målvaktspar nästa säsong? Lindskoug spelar i Vitryssland just nu. Det funkade väldigt bra när Lindskoug och Peter Hirsh jobbade tillsammans i Björklöven för två säsongen. Det gick väl sedan sämre för Lindskoug ifjol, men det var väl ganska turbulent i Löven till och från ifjol. Inget ovanligt iofs.
Kommentera

Sv: J20
EArk: Bratten ska vara 2a målvakt (MINST) skicka ohre till J20 kovland sett bratten tre gånger impad alla gånger
Kommentera

Sv: J20
seger idag för j20 hemma mot Luleå, 2-1 efter sen kvittering och avgörande på straffar. Brattström verkar ha gjort det hyfsat ;). då han räddade 47 skott. Hoppas verkligen man kan knyta upp honom nu någon säsong till, han lär snart vara redo för att slåss om en a-lags plats
Kommentera

Sv: J20
Corvo: Synd han är så liten, men verkar ha bra spelsinne
Kommentera

Sv: J20
Joel Granberg borde väl gå att locka tillbaka till Timrå tills nästa säsong. Björklöven har ju inget lag i Superelit längre så det är väl ganska troligt att han kommer vilja röra på sig när han börjar gymnasiet i höst.
Kommentera

Sv: J20
kulltorp: Finns det möjlighet för J18 att förstärka med ngr spelare från bobbarnas J18? De har ju trots den försmädliga missen att ta sig till J18 allsvenskan, ngr riktigt vassa killar i laget. De måste ha sin bästa årskull på 100år. ..
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Härligt. J18 ser också starka ut i åt. Blir kul att fortsätta följa båda lagen. Sedan får vi se vad j16 kan hitta på också..
Kommentera

Sv: J20
kulltorp: rapport från matchen i länken.

Så jäkla kul att juniorverksamheten är på spåret igen. Också ett tecken på att klubben börjar tillfriskna. Jämför gärna med några av seriekollegorna som knappast har något att plocka upp från egna led. Se Lövens J20 till exempel. Just nu sämre än Sundsvall... och fjärde bäst i Västerbotten efter Skellefteå, Lejon och Vännäs. Måste de vara nöjda med.
Kommentera

Sv: J20
Herminator: Grattis J20!! Bra jobbat!
Kommentera

Sv: J20
Gorkyman: Sweeeeeeeet! :-D
Kommentera


Sv: J20
kulltorp: ..och det verkar de ha gjort.
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Sjukt starkt av Tikarna.
Hoppas man fixar Mora imorgon.
Kommentera

Sv: J20
Sjukt starkt av junisarna! 5-2 borta mot Leksand. Två raka segrar på bortaplan mot serieledarna när det gällde som mest. VIK vann med så fortfarande två poäng och 13 mål ned till dem inför avslutningen imorgon. En poäng mot Mora lär räcka men Mora krossade Modo idag och är inte ofarliga.

Håll tummarna! Timrå i topp tio är värdefullt
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Det kan gå....
Kommentera

Sv: J20
Kvällens glada nyhet: vi vann över Leksand i J20 med 3-2 trots dominant skottstatistik för serieledarna Leksand. Två omgångar kvar och vi har två poäng och fjorton mål ner till VIK som vann oroande lätt mot Skellefteå med 5-1. Imorgon repris med LIF-TIK och VIK-Skaik igen. På söndag avslutas serien med MIK-TIK och VIK-LHF. Kalte och Hardegård körde med J20. Tycker fortfarande att det skulle vara iskallt att avsluta J20-serien med att skicka in Dahlén och EP sista två matcherna för att säkra plats i topp 10 efter jul.
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Brynäs vann. Men än är vi före VIK.
Kommentera

Sv: J20
Pucken: Timrå har tappat, Brynäs har vänt till 3-2. Hoppas vi kan stjäla en poäng ändå. Så viktigt för avslutningen
Kommentera

Sv: J20
J 20 leder mot Brynäs med 1-2 viktigt att vinna.
Kommentera

Sv: J20
kulltorp: Tre nästa till och med. Vi möter Brynäs en gång och Leksand två gånger och avslutar mot Mora. Västerås har kvar Skellefteå gånger två och Luleå.

Säg så här. Mora slår vi förhoppningsvis om det är det det hänger på i sista omgången. MIK ligger sist just nu. Och jag tror att vi mäktar med att ta åtminstone tre av nio poäng i matcherna mot BIF-LIF-LIF. Det ger sex poäng och avslutar vi med sex av tolv poäng måste gurkorna avsluta med nio av nio på sina tre matcher med tanke på vårt försprång. Tar de åtta poäng (och vi sex) räcker sannolikt vår målskillnad. Så torskar de en match och "bara" tar sex poäng är vi sannolikt före om vi klarar fyra poäng på sista fyra omgångarna.

Så ja: långt kvar. Men nog har vi en fin chans. Hoppas att våra bästa spelare kan vara med i någon omfattning sista omgångarna även om en sån som Kalte och säkert Hardegård ska prioritera A-laget. Två av fyra matcher kan vi teoretiskt sett köra med bästa laget.

30/11 - J20 Brynäs borta krockar med A-laget som spelar borta mot Hästen samma dag
9/12 - J20 Leksand borta krockar med A-laget som spelar borta mot BIK samtidigt
10/12 - J20 Leksand borta igen. A-laget spelfria så där kan ju våra J20-spelare i A-laget släppas av i Dalarna på vägen uppåt. Tyvärr är väl två till tre av våra forwards redan iväg på juniorernas landslagssamling, annars hade varit coolt att låta JD och EP svida om och köra J20 i en kanske avgörande match.
11/12 - J20 Mora borta (de kör alltså tre dagar i rad. Vilket jäkla schema). Samma som ovan. A-laget spelar först den 14/12 nästa gång.
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Mm..Brynäs och Leksand i de 2 nästa på bortaplan. 1:an och 2:an i serien. Kommer bli tufft....
Kommentera

Sv: J20
El Maco: torsk mot AIK igår men storseger mod DIF idag! Därmed är Djurgården avhängda och kan inte gå förbi. Det står nu mellan oss och Västerås om sista platsen i J20 Top 10 efter jul. Vi har bättre målskillnad, två poäng mer och fyra matcher kvar. VIK har tre matcher kvar.
Kommentera

Sv: J20
Kan vi förenas i mentalt stöd för J20 inför tredje perioden hemma mot AIK? Viktigt att vinna och de ligger under med 1-2. Vi klättrar över strecket med en poäng och skaffar fint utgångsläge inför spurten med fler än så.
Kommentera

Sv: J20
Hälge: bra! Fyra poäng ner till gurkorna under strecket med lika många matcher spelade. LHF också passerade men de har ju tre matcher mindre spelade än oss.
Kommentera

Sv: J20
Timrå gick segrande ur striden. 2-1 slutresultatet mot MoDo.
Kommentera

Sv: J20
El Maco och jå1: Hoppar hit angående Timrå - MoDo. 2-1 nu inför tredje.
Kommentera

Sv: J20
Puckat: Ännu roligare om de kan göra sitt för Timrå...
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Kan bli roligt på vårkanten om Dahlén, Lööke och Pettersson kan lira några matcher. Guld?
Kommentera

Sv: J20
J20 tog två poäng idag och är tillbaka över topp-tio-strecket. Långt kvar men ganska formstarka på slutetresultatmässigt. Också ett sundhetstecken för föreningen att juniorerna går bättre än ifjol.
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Sonens bästa polare spelar i Timrå J20, Gustav Andersson.
Hur går det för honom, får han spela nått?
Kommentera

Sv: J20
Sjukt haltande tabell. Först: yay, vi är tvåa! Sen: men med tre fler spelade matcher...

Fast fem segrar och tre förluster lovar bra mycket mer jämfört med förra säsongen.
Kommentera

Sv: J20
Speaking of Modo, de fick derbystryk ikväll. Vårt J20 vann med 3-2, segerpucken inprickad med sju sekunder kvar.
Kommentera

Sv: J20
Johan J:

Vi dominerade även i Nyköping och Västerås, förvisso utanför 08-land.
Kommentera

« · 1805783 · »