{297}: "Prestigevärvning" är väl kanske att ta i men sanning är att SAIK tappade två talanger de gärna haft kvar, Södergren till Frölunda och Ohlsson till oss. Inledningsvis ryktades ju även Wingerli (el vad han nu heter) till oss men han blev dessvärre kvar.
OlliJanne: Hoppas vi kan överbevisa Sanny (och att det inte blir LHC som ist gör det. Iaf inte just ikväll) som tycker att vi sett till statistik har överpresterat med vår "frejdiga" (hatar det uttrycket. Låter lätt nedlåtande) hockey. Att det aldrig kommer hålla över tid och att vi kan tacka det luftiga spelschemat att vi presterat så bra.
OlliJanne: Seeeegt (Lite som kolasås;) med alla dessa märkliga uppehåll. Är det sista gången vi möter Linköping borta innan slutspelet? Ett svårspelat lag. Tar vi poäng i någon av våra kommande två bortamatcher är det hur stort som helst. Blir på läktarna i minst en av matcherna. Skönt att vara underdog.
Smokey: Så nu har jag klickat på "Gilla" på ditt fina Leksand/Kolan inlägg men nu skiter vi i dem tycker jag och istället lägger vi allt fokus på kvällens match. Mest spännande blir Sebbe Ohlssons debut för TIK i SHL. Vilka ska han spela med? Hur kommer han klara sig? Detta var ju ändå en av de få prestigevärvningarna inför säsongen så jag är i a f jävligt nyfiken på SebbO. Sedan blir det intressant att se vilken av matcherna Brattström får stå, LHC eller DIF?
Tikkare: Misströsta inte leksingar. Har man spelare som Mattias ”Kolan” Karlsson i laget, då kan ”hockeygodis” betyda så mycket mer än en hockeylektion av IK Oskarshamn;)
Olli Nomadinen : bara det att värva Kolan visar Leksands framåttänk, lika med noll alltså. En trött f.d seg kola som bara har skottet kvar. Nää, det jävla skrytbygget Leksand som familjen Ejendahl pumpar in miljoner i som dom i sin tur tjänar storkovan på genom att låta fattiga människor i Asien (barnarbete) underbetalda sy deras arbetshandskar m m ..Leksand är Sveriges tydligaste svar på ett totalt misslyckande i företag och föreningsliv.
SHL gör allt för att få upp Bönderna från nedre Siljan i finrummet, och jag mår gott varje gång Leksand misslyckas. :-) Ikväll blir det kamp i Cloetta center. Hoppas på 1 pinne alla fall.
KulltorpsOlli: Fel folk (gamla stötar) på fel plats i den föreningen. Traditionens makt är stark i Dalarna, ungefär som gamla Bondepartiet. Förfallet kommer fortsätta. Och det tycker jag är braaa.:)
Veteranolle: Fins det ngn ishockeyklubb i Sverige, med så mycket förutsättningar, som blivit så misshandlad av ledningar genom tiderna? Tragiskt(om jag vore LIF-supporter)
Bragd-Birger: jo sant! Samtidigt som jag håller med Jimmy Hamrin som han nämnde i podden att om att Hållander, Olofsson och Törnqvist har klaffat bra och att det vore lite synd att splittra den. Kanske sätta han med Rensfeldt och få igång han? Collberg och Gallo kanske kan hitta nån annan lekkamrat? Känns som Freddan har lite "lyxproblem" så att säga...
Sputnik: gör dom säkert, men det vore synd att spräcka BBW-lajnen. Tycker faktiskt att den, lätt chockerande nog, varit Timrås totalt sett bästa kedja så här långt. Skulle nog hellre sätta honom med Hållander/Olofsson, alternativt peta Palmberg.
Tikkare: Sebastian Olsson gör debut i serien imorgon. Wedin och Olsson känns på förhand som en intressant speedig duo som skulle kunna passa varandra bra. Vad säger ni andra?
Sputnik: AJF hade tydligen en sådan klausul i kontraktet. Dahlén har nog inte det. Jag kan inte reglerna, men jag gissar att Vancouver ändå kan, om de vill, låna ut honom till SHL. Jag tror möjligheten finns att han kommer hem men han gör klokt i att inte prata i de termerna och enbart "fokusera på nuet i Vancouver". Han kanske är jättenära en plats i Vancouver också, men skulle han inte vara det tror jag inte de sätter honom i AHL en hel säsong. Däremot antar jag att de vill se honom en längre tid på plats nu.
tjobba: Surt att Djurgården får hem Fjällby men inte vi Dahlen om nu han vill hem också... Tycker SHL klubbar som blir av med sina talanger borde ha förtur om dom skall skickas ner till AHL. NHL tror dom äger hela världen och kan köra med klubbarna i Europa hur dom vill typ...
... så stänger #54:an dörren till Timrå helt. Just nu. Mellan raderna märks det att han hellre vill spela här än i AHL. Men Vancouver sätter stopp. Just nu. Tror mycket kan hända där under vintern om de inte bedömer att han kommer kunna ta en NHL-plats den här säsongen.
BREAKING NEWS Sheffield, EIHL (aka Brittiska ligan)
Det har gått knackigt under säsongsinledning för Sheffield Steelers. Laget parkerar på sista plats i ligan med 6 inspelade poäng på nio matcher. I förra veckan gorde sig klubben av med Paul Thompson. Ny huvudtränare blir den tidigare målvakten Tom Barrasso, tvåfaldig Stanley Cup-mästare med Penguins 1991 och 1992.
Noterbart att Steelers har gjort klart med Jonas Westerling.
Biljetter från £5. Billigare att gå på seriematch än försäsongsmatch.
Timråpodden J: Jättebra jobbat, och kul att det finns en podd om laget! Jag ser fram emot varje avsnitt. Jag skulle dock önska att det uppstod diskussioner lite oftare. Att ni samtalar mer. Det blir ofta medhåll nu: ”Precis” och ”Som du säger”, och sen dör diskussionen precis när man förväntar sig en fördjupning. Man märker att ni går mycket på känsla och kärlek nu, vilket är fantastiskt, men jag tror att podden skulle kunna lyfta ännu mer om ni har tänkt igenom och researchat de ämnen ni ska prata om ordentligt innan inspelning. Då kommer följdfrågor och egna funderingar på köpet och naturligt.
Apropå någonting så har Kaijser och Jansson gjort 6 respektive 9 poäng på 6 matcher vardera för Borlänge som man är utlånade till. Jansson har dessutom +11 på dessa 6 matcher. Kul att det verkar gå bra för dom!
Knylan: Klarar man av att åstadkomma en rak linjering i överkant så fixar man det även på sidorna. Det är ju inte en rundning vi pratar om, utan en rak linje som ser pixlig ut. Detta är ju så klart en maskinvirkad halsduk, och om det är så att TIK har skickat in en risigt frilagd bild så kommer maskinen att virka den på samma sätt. Och det är ju så linjerna på den här halsduken ser ut: som en utskriven bild från 1999.
hubbenorlen: Ser annars ut som att det är ganska svårt att göra det på annat sätt i och med att halsduken är virkad? Kanske att man skulle vaskat randen helt och hållet, men en kant hade det ju blivit hur som helst om man inte modifierat logotypen så pass att kanterna varit helt raka.
Fick min halsduk idag och blev lite fundersam över själva hantverket. Linjen som omringar klubbemblemet ser rent utsagt förjävlig ut. Inte för att det spelar mig någon större roll, men nog är det märkligt? Skulle jag jobba med merch i klubben så skulle jag definitivt be leverantören att göra om och göra rätt.
Timråpodden J: Grymt bra podd! Anställ Jimmy Hamrin, kan garantera att han både skulle kunna bygga profiler och skapa ännu större intresse, just nu känns det rätt menlöst i mångt och mycket. Trötta intervjuer och "reportage" överlag, avsaknad av nytänk, mest samma lika.. Som det sas i podden, idag är det Mittmedia som står för marknadsföringen.
Matchkommentarerna på hemsidan efter match, är de värdiga ett SHL lag? Får vem som helst skriva dem, vart anmäler man sig?
KulltorpsOlli: Tycker det finns fler låtar av Pet Shop Boys som har lite hymnkänsla, Go West lär definitivt kunna användas, t.ex. "Timråååå, vi ger aldrig upp. Timrååå, vi ger aldrig upp..." Eller liknande text. Vore kanon att sätta upp några sådana.