1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606668 inlägg · 6214 ämnen
« · 738234 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
ernie eagle: Hur intresserad är en spelare att skriva på ett 4 månaders kontrakt egentligen? Att som breddspelare ev bli arbetslös i december är förmodligen inte det bästa då de flesta lag oftast söker spets den tiden på året.

ernie eagle: Hoppas att det blir Peter som ersätter Wennerberg!
Hårt arbetande forward som dessutom kan göra några poäng
låter i mina öron som en bra ersättare!

ernie eagle: Låter juh bra..Har inte så mkt kolla på honom! Men låter ju bra för bådas del de där!

Uddan: Jag skulle bli oerhört förvånad om han inte gjorde det. Möjligheten att få spela med ett riktigt bra och klassiskt lag med speed under rören och få suga i in lite berömd "Timråanda" i lungorna är svårt att motstå.

Han får ju dessutom ett hyggligt kontrakt. 45.000kr/mån netto är väldigt bra med tanke på att Nylander behöver en bra omgivning för att överhuvudtaget producera.

En lättsam kille som sprider ett lugn omkring sig och är väldigt lojal. Har aldrig nått någon stjärnstatus likt brorsan men gnuggar på ändå och gör det förbannat bra.

En nyttig spelare som kan vara god för en 10-15p. Större förhoppningar skall vi nog inte ha.

Blir det mer är det en bonus. Likväl en duglig ersättare till Wennerberg.

ernie eagle: Detta låter juh spännade tror du han skriver på?

pettsson: Fan vad skönt! Soling är avskriven likaledes Kristoffersson. Du kan andas ut "Chippen". Du slipper se ytterligare en "sopa" i ES.

Nu riktas blickarna föga oväntat mot "Nyllets" brorsa Peter Nylander. "Lill-Nyllet" har blivit erbjuden ett 4-månaderskontrakt värd 180.000kr.

Se länken.

Sv: Oskars surströmming
Leroy: Javaf-n! Är man TIKARE och gillar strömming så är det bara att köpa
Oscars! Allt annat är helgerån,även om den inte ens är sur......
Förövrigt åt jag surströmming första gången som 24-åring i Gävle på lärarhögskolan där SPYDDE som en katt kan tilläggas!
Tack Nubben till Hedströmkontraktet! Mot slutspel!!!!

Sv: Äntligen...Jonte är klar!
ernie eagle: Håller me dig ja..Synd att han va så dyr bara!

Röda Tallen: Var inte Rosa värd pengarna? Vad snackar du för du smörja. Jantunen och Rosa lyfte ju Timrå tillsammans med Kent Manderville bort från Kvalseriespöket.

Har fan inte sett så känsliga handleder på hockeylirare sedan Micke Linds glansdagar. Killen blundade ju å passade. Sen hade inte poängen sprutades in hade nog mer med omgivningen att göra än någonting annat.

Rosa Pantern hoppas jag återvänder en dag till rödvitt. För han var riktigt bra.

Sv: Artistskatt och Mandy
arf: hehe jo men visst.. Men som sagt han är alltid välkommen tillbaka till oss!!

Uddan: Även den störste hockespelare har sitt bäst före-datum. Kanske det är så Nubben resonerar?

Jag är på sätt och vis glad att han fick lämna laget som den hjälte han är, och inte göra en Tony Rickardsson-avskedsföreställning som slutar i en halvmesyr.

Sv: Jocke Nilsson
Kapten Lindow: Ang. Norrgård så spelade vi tillsammans i Sundsvall tillsammans med bl.a. Magnus Wallin, Magnus Nymark och Peter Jakobsson. De två sistnämnda tror jag avslutade sina karriärer i R/A 73.

Hela denna årgång (förutom Peter) ansåg nog att stretching var när man böjde sig ner för att knyta upp "rillorna".

Åtminstone jag!

lincoln: Jo ja älskar Mandy åxå.Men ja säger bara va nubben sagt!

sorry about the stavning

Uddan:
Allvarligt talat...
Inga pengar???????????

Jag kan fan i mig vänta på Sheriffen till februari om det krävs. Vore det inte för honom hade vi spelat kvalserien ifjol, och det tror jag Nubben vet.

Ta hit honom. Om det beror på pengarna köper jag det - Om det beror på att de inte vill vänta 10 omgångar köper jag inte ett dugg av det

Manderville är ett av TIK:s bästa nyförvrv någonsin!!!

Jag avslutar med att svära i den nybyggda katedralen....

O jag hade måstat välja mellan Sheriffen och Jonte... Missförstå mig rått. Detta ör årets värvning, men jag kan bara inte förstå vad vi pysslar med nör det gälle rManderville. Samma sak ifjol.

KARLN BAR JU FÖR FAN LAGET PÅ SINA AXLAR!!!!!!!!!!

El Maco: Jo visst, Frölandsvägen i Timrådalen. Se hur snabbt han glömmer sina rötter...

El Maco: Härligt att se! Gatan är Gatan.

El Maco: En Gatehagare till i Jocketråden. Han misstycker säkert inte.

El Maco: Ser man på - han har fortfarande breda axlar! Gatan jobbade hos min morbror som golvläggare för Andersson & Zetterbergs golv på kyrkogatan när han var i stan. Tydligen har han stannat i branschen.

Kapten Lindow: Jag har föresten för mig att självaste hockeysnacks skapare Marcus gjorde en hemsidesintervju med Gatehag för en massa år sedan. Finns säkert att finna någonstans på nätet.

Herminator: Clownen Ruben är väl å andra sidan uppfostrad på den här sidan Tynderö?

El Maco: Har man blivit uppväxt med Oskars så vill man inte ha någon annan. Ruben Madsen förresten, han bor ju på Ulvön så det är klart att det lokala salteriet där hamnar i topp. Luktar sur-korruption tycker jag.

actionleif: Du missade play off matcherna! ytterligare 6minuter där : ) Tack för länken nu har jag äntligen lagt till den i favoriter

Kapten Lindow: Jepp. -89 enligt länken.

actionleif: Inte bara de tio sista, det där är alla elva säsonger med A-lagshockey. Han kom från AIK:s juniorer med tränaren Stephen Brown och ett gäng andra lovande smågnagare och stannade hos Timrå hela sin A-lagskarriär. Notera att han började stretcha där 1996.

El Maco: När stack Norrgård till vita hästen var det 88/89 eller tidigare?

actionleif: 55 poäng på 36 matcher 91/92 känns ju skapligt :) .. men kanske inte så imponerande med tanke på vilka som bjöd på "motstånd" då

Kapten Lindow: han skrapade ihop så mycket som 58 utvisningsminuter på sina sista 10 a-lagssäsonger ..
se länken för ytterligare siffror

Kapten Lindow: Desto mer tid hade han för att göra poäng framåt. Hade inte Ove Öström ballat ur och varvat ner med Njurunda följt av Bobbarna hade han kunnat ha åtminstone lite konkurrens som bäste spelaren då Timrå var som sämst.

Jocke Nilsson
Hur många utvisningsminuter skrapade Jocke ihop under sin a-lags karriär? Räcker ena handens fingrar? Han måste väl nästan vara den minst utvisade spelaren i klubbens historia i förhållande med antal matcher?

Leroy: Jamenvafan! Jag litar mer på Linda Rosing än Maud Olofsson efter det där påhoppet.

El Maco: Känner du Weine Sjöberg? Han har väl ungefär samma åsikter angående stretching som dig : )

Kapten Lindow: Stretchingen, bara han håller sig från stretchingen! Jocke, med en muskelmassa som Ernie Eagle, spelade i typ hundra år med Timrå utan att vara skadad. Så började de stretcha efter fyspassen och vips fick han en massa skador.

Oskars surströmming
Ja kolla länken.

El Maco: Jag sa ju nästan... Angående gamla hjältar så för ett par veckor sedan när jag lunkat runt i spåret vid ladan och stod och stretchade lite smått då kom en springande Jocke Nilsson förbi. Han håller igång lite smått ännu. Kanske inte riktigt samma spelartyp som Wennerberg men samtidigt ingen junior hjärta för klubben får man liksom på köpet! Agera Nubben!!!

Kapten Lindow: Ingen toppar Gatehag förutom Jocke Nilsson. Jerry Friman och Urban Eriksson är nånstans i närheten men räcker inte fram.

Uddan: Tragiskt om han hamnar i ett annat ES lag. En av mina absoluta favoriter i TIK genom tiderna, nästan i klass med Tomas Gatehag : )

Sv: T-shirt
Har sammanställt beställningarna som bombades i min brevlåda, ni som beställt, gå igenom bilden och skrik till om något blivit fel!

Ni som står i kollumnen vet ej på färg kan höra av sig och säga vilken färg ni vill ha!

www.tikare.se/filer/trjor.jpg

Kapten Lindow: Finns inga pengar för att ta hit sa nubben! Plus att dom ville inte vänta tills den 15 november eller va de va innan han kunde ansluta!

Är det någon som har länkar angående Mandervilles fortsatta äventyr? Jag tycker att det känns en aning märkligt att han väljer att åka över och sela ännu en säsong i europa, nu utan familjen! Eftersom man fick känslan av att nu var det familjen och i synnerhet Ethans skolgång som var viktigast. Likviditets problem borde han väl inte lida av?

Det skulle verkligen vara en höjdare om TIK hade möjligheten att ta hit honom, är det helt uteslutet ngn med "känningar"? Håller defenitivt med Sune om att det är tjänstefel om det inte satsas allt för att få hit honom.

kulltorp:

Som jag sa så brukar personen vara ytterst välunderrättad och jag litar på denne. Sen är han inte nog diehard för att hittat på något sådant utan en väldigt sansad medelålders man.

=o)

Timrårocker: hett tips: läs tråden .. du mailar mig vilken färg och storlek du vill ha

HEj har inte följt tråden hela vägen men hur ska jag göra för att få ett ex av denna legendtröja??

Ambroo: Man kan inte få allt här i världen...:-) Kul att vara överens med "fienden", iaf till nästan 100 % :-)

actionleif: de kan du ju åxå göra..

Uddan: då ordnar vi det då! annars kan jag ju skicka med din snälle granne

actionleif: Vette tusan om ja kan komma in på SCA cupen men jobbar juh som sittplatsvärd på hemma matcherna!

Uddan: Kommer att finnas på SCA cupen .. sedan vid hemma match

actionleif: Ja vill ha som du ser i gbn din.Var kan man hämta den?

« · 738234 · »