1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606226 inlägg · 6214 ämnen
« · 754428 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hovetresan!
LingaN: Roger är ju Brynäsare .. men har erkännt sig vara lite smygtikare

ernie eagle: Jag har för mig att Fylking också är tikare och nu fick jag reda på att Roger Nordin är det också. Roligt att dessa i radion verkar vara det. =)

LingaN: "Om det är sant" skall det vara...

LingaN: Nej han skulle bara ställa sig där och heja på Timrå. Lite svårt att sända live när matchen är på en lördag och inte på morgonen.

Möjligen att man kör en bandupptagning av klackljudet men tvivlar på det.

Red Rocker: Skulle Roger Nordin sända live från TIK-klacken? Låter verkligen häftigt om du är sant... Vart läste/hörde du det?

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
För att behålla ett bra helhetsintryck (Umeå Ishall, nej tack) är det enda rätta att bygga om västra kortsidan så att den blir som östra, med skillnaden att nedre halvan består av en centrerad ståplatsläktare.
Bortastå kan flyttas till längst ner på östra kortsidan.
5 500 sitt och 1000 stå låter som en lagom fördelning.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
actionleif: Jag åker uppi november istället. Och sedan har du ju den berömda LUTH-klacken i spetsen. Som alltid är på plats när det är "hemmamatch" för Timrå IK i Coop.

Det blir en tuff och svår match i afton. Men jag har feeling för en seger och har slängt in en hundring på Expekt på Timrå till 2.90 kryddat med lite fotboll.

Detta kryddar man med poker, eftersom jag vann en rebuy i eftermiddags och kvalade in till en "$5000 guaranteed tournament" på Expekt.

Bara hoppas på lite kosing i afton och Timråvinst!

HEJA TIMRÅ!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

friskan: Ändå finns det de som påstår att det inte finns tikare med studieskulder...

friskan:
Ups, blir fler än få då, jag kommer att lunka över om ett tag med förhoppningar om 3 nya borta is-poäng....

actionleif:

Det finns också ett helt gäng Timråiter på Universitetet däruppe, som kommer att vandra iväg.

Hur är det egentligen med resan, finns det risk att man missar resan om ni inte får in pengar från de som bara bokat men sedan gett fan i att betala eller avboka. Jag har alltså bokat min resa efter de första 250 personerna??

actionleif: Enl. min kalender som jag importerat från Timrå IK så är matchen inte förren i morgon ?

Har det skett någon ändring ?

actionleif: Något som jag funderade på när jag var i er arena senast var att känslan från ståplats är att skulle det bli högre på andra sidan så kommer man inte se något för jumbotronen. Ja nästan så man frågade sig om så var fallet redan nu.

actionleif: Men det är ju ännu en anledning att bygga ut ståplats... eller ??

Hoppas på en bra genomförd match från vår sida. Men tur och skicklighet kan vi nog bärga 3 poäng ikväll. Men jag tror att det blir otroligt svårt. Luleå kör man inte över i en handvändning.

Personligen hoppas jag på att Pärssinen eller Kokko hittar nätet ikväll. Vore ju bra om fler än Regin och Hedström kom igång med målskyttet. Enligt vissa experter är det ju också viktigt att få igång Pärssinen så fort som möjligt. Jag hoppas att det blir ikväll.

Jag tror att Sundh och Pärssinen hänger dit varsin ikväll och eftersom Jontes form håller sig fortsättningsvis gör även han ett mål. Om det räcker till seger låter jag vara osvuret.

Heja Timrå!

-Gurra-: Det med att flytta upp är ju en gammal regel .. jag som är en bit ifrån stå ser ju att när Roger ber folk flytta uppåt så ställer de sig allt som oftast med armarna i kors och vägrar typ "jag var här först"

Det innebär att det blir lite luckor längre uppöver läktaren ..

-Gurra-: Däremot borde klubben bygga om och göra flera ståplatser. Börjar lessna på tjatet vid varje slutsåld match om att ta ett steg uppåt.

Är det fullt så är det fullt, åh då kan man inte flytta sig.

Marcus: Allt detta låter utmärkt. Men hängläktare med sittplatser ovanför våran ståplatsläktare ??. Är inte lutningen för stor för det ?

Marcus: Vi behöver inte mer än 800-1000 ståplatser heller. Får folk tag i stittplats så skiter de i stå. Det är bara när det vankas knökfullt som stå trots allt tar slut. Vidare så snackas det väl om en sportpub bakom västra iom ombyggnad samt kiosker på ett övre plan bakom östra.

Thomas Johansson nämde i nån intervju vilka förändringar som var på G i arenan.

* Hängläktare ovanför ståplats med 600 sittplatser.

* 175 sittplatser ovanför nuvarande loger. 

* 13 (?) nya loger på norra läktaren.

Frågan är vad som menas med en hängläktare. Nån som vet? Men jag antar att det blir som ett etage ovanför/bakomför ståplats. Förmodligen måste väl bakre väggen flyttas ut för att få plats med detta (!?). Här försvinner nog en hel del ståplatser i samma veva. Tycker att det verkar som att man siktar på en kapacitet på 6500 åskådare och det är väl en rimlig siffra tycker jag. Nuvarande arena känns lite för trång. Samtidigt så behövs det fler sittplatser.

Sv: GO TIMRÅ GO
Red Rocker: Jojomen.

Nu ligger arenan i Timrå. Punkt slut.
Varför diskutera detta vidare? Problemet nu är att arenan har en för liten publikkapacitet (för få sittplatser). Så då borde det vara mer intressant att diskutera den problemställningen.
Min lösning på problemet är att bygga en likadan sittplatsläktare där klacken står som mittemot. Men då måste man nog flytta bak kortsideväggen. Klacken får sedan plats i något av hörnen brevid där man står nu.

bucken: vaddå sänder de inte alla matcher i sin helhet på sr.se

Suck jobbar i kväll å tror inte på att sportradion sänder någe vidare.
Men hoppas och tror på 3 starka pinnar

Hassan: Vi kommer ha minst 3 tappra i lulä ikväll.

Jimmy, Knylan och Lulle åkte iväg i morse

Ambroo: Sliten fråga, ganska ofta brukar man ju få höra att.... Djurgång, Frölunda eller vilka det nu är varit i Sundsvall och spelat..... Såvitt jag vet brukar det bara vara Bofors och Almtuna m.fl. som spelar där....

SAIKs nyförvärv placeras i Timrå Ik på aftonbladets dreamteam .. som om vi inte "tagit" nog från dem redan

Red Rocker:
kanske El Maco?

Han har ju varit där förr :-)

Sv: Nya matchdräkterna
htikare: en sakta transformationsåtergång får vi hoppas, en talls livslängd kontra en örn... ;-) då är valet lätt. Beijer 2 är snygg. C. Beijer fick uppdrag av Timrå 2000..2001 ? att göra ett förslag men det dog av eftersom man vart tvungen att lägga allt krut på att klara sig kvar i Eliteserien den säsongen ( min hypotes, men den håller nog.. ) .

Hörde att Roger Nordin Rix FM skulle på hockey 7/10 DIF vs TIK, han skulle stå mitt i TIK klacken. Härligt med en sån reklam inför denna supp resa, Rix FM har väl ca 1 miljon lyssnare. Vem ligger bakom detta "PR-jippo"??

Herminator: Cirkus 70% av Timrås publik bor i Sundsvalls kommun. Jag tycker att det är ett ganska skönt argument.

Per HApps: Sundsvall spelar i Sundsvalls kommun, Timrå spelar i Timrå kommun, PUNKT.

Per HApps: Jag hade viljat haft en i centrala Sundsvall istället.

Såg att Marcus lagt upp mitt Birstaförslag på hockeyfilmer, smurfa in och låt det vattnas i munnen :)

Red-line: Jag borde tänka efter innan jag öppnar munnen.. Och nu byter vi samtalsämne, och fortsätter i bubblorna, så att normalbegåvade människor får diskutera hockey ifred. Klart slut!

Red-line: Jag fattar själv inte varför jag är inblandad...

Strindlund: Taskigt! Slog inte det där mest tillbaka på dig? ;-)

Red-line: Jag har dina gener i kroppen. Kan inte betyda annat än lågt IQ..

Strindlund: Hur blev jag inblandad i det här?

Strindlund: Tja, jag känner mig vänlig idag så passa på...

Ambroo: Mellan vagnarna får det bli!

Strindlund: Jag driver, men på tåget passar bra...helst mellan vagnarna.

Ambroo: När du vill, vart du vill. Skämt å sido, den 7/10 tänkte jag närmast. Finns ingen "Ändra inlägg"-funktion här, och ville inte spamma sönder totalt.

Strindlund: Den 25/9 (imorgon alltså...) eller 7/10 (på tåget...)?

Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Vem sa att Norrland var litet?

"Timrå har inlett serien på ett strålande sätt med vinster mot Modo (3-0) och Malmö (2-1 efter sudden), så självförtroendet är det definitivt inget fel på hos ångermanlänningarna."

Allt enligt SvenskaFans uppsnack...

Ambroo: Underbart. Då ses vi !

Strindlund: Du är förlåten... Hela dagen är rätt tolkat!

Ambroo: För mig som är blond inuti, betyder "t o m" att det är okej att betala hela dagen den 25:e? (Jag skyller allt på Red-line..)

Strindlund: Man har tid på sig att betala t o m den 25:e ska det väl vara?

Strindlund: Okej, ser att det står SENAST 25/9 på ett annat ställe. Ursäkta klottret.

« · 754428 · »