1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581073 inlägg · 6216 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25

755763 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Sune: Störande eller inte, jag tycker bara att det kan bli lite väl mycket hallelujah kring honom och oavsett vad man tycker, om man inte är manisk, så är hyllningarna och helgonförklaringen överdriven. Han är en breddspelare, på gränsen till bänkspelare och så länge han inte går in på tre backpar så är han ingen som ska/kan hissas till skyarna. Det är min åsikt och du har din. Det räcker så...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Ambroo:

Jaja...klagar man på andra så får man vara beredd på att få tillbaka. Hursomhelst...jag kommer fortsätta hylla Svedberg vare sig du vill eller inte, om du finner det så störande att jag hyller en av lagets spelare så får du helt enkelt ignorera mig...ok?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
JimmyH: Jag gillar honom inte.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Kapten Lindow: Eftersom du verkar veta en hel del om mig så kanske vi ska ta och hålla dessa "expertkvällar" hemma hos mig i fortsättningen? Jag bjuder på hembakt...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Sune: Stolt? "Moget moget min käre Ambroo" Känns orden igen? Det passar bättre att sätta in Sune i slutet av den frasen...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Sune: "Löjligare får man leta efter..." Det skall vara du då som orkar bry dig!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Ambroo:

Ja...var det du som uppfann ordet besserwisser? Du verkar så stolt över att du visste att Jonte skulle komma till Timrå varför du måste visa nått fjantigt inlägg från nån skellefteåfan på din sida. Löjligare får man leta efter...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
JimmyH: Halvardsson varning
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Ambroo: Hur som helst så kan du inte påstå att han inte gjort en riktigt bra match på två år då du ju bara går efter de matcher du själv ser.

Han var riktigt bra i det han gjorde igår. Spelade enkelt och tog sin roll på helt rätt sätt. Han kommer att bli en riktig tillgång i vinter på så sätt att han inte gnäller utan kliver in och avlastar laget i tuffa matcher med några fåtal byten, typ som igår med endast boxplayspel med ett enkelt backspel, välplacerad och sarg ut.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Kapten Lindow:
Nja det kanske jag inte håller med om till 100%, tyvärr....
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
JimmyH: Skitsnack om du frågar en lönnfet, dryg hockeyexpertwannabe på örnen....

Mina källor uppe i norrbotten hävdade också att #7 tillsammans med övriga tikare gjorde ett myket bra defensivt jobb igår kväll. Balkong världsmästare på örnen får säga vad de vill!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
JimmyH: Jag vill se det med egna ögon först och även i minst tio matcher innan jag ens funderar på att ändra uppfattning.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
ernie eagle: Bara att gratulera SAIK för en väl genomförd match.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Per HApps: 2-3 är det annars, Martin Plüss reducerade.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Ambroo: "Det är snart två säsonger sedan han gjorde en riktig bra match (höll på att skriva byte där)."

Igår var han felfri. Spelade i samtliga boxplay och gjorde ett hästjobb.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
SLUTA klaga på Svedberg nu! Glädjs över att vi leder serien istället...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Lemmy:
VF-SAIK 1-3, ur led är tiden :)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Ambroo: Just nu känns det skönt att inte Fransson spelar med Timrå..;)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
friskan: Vi får hoppas att inte Svedberg läser vad som skrivs här inne för då blir han väl världssämst, Eftersom resterande spelare blev superbra när dom läste en krönika
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Sune: Jag har svårt att se storheten i Svedberg och därför fjantade jag ur en aning med tanke på allt tjat och hyllande av denna stjärna... Emot och emot... Deras sandlådenivå är ett störande moment. Kaptenen stordriver (annars är han tecknad) och Udd bara sväljer.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Ambroo:

Jag drog bara en liknelse. Men visst...jag respekterar din åsikt...då borde du respektera min också utan att fjanta på med en massa skavsår i röven etc. Förresten...vad har du emot Uddan och Kapten Lindow?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
friskan: Ja hur många SM-guld har Timrå på juniorsidan t ex? Linkööping vann ett ifjol med en Timråkille i laget - det säger det mesta.

Vi kommer aldrig någonsin vinna någonting stort så länge vi inte inser problematiken och vad som krävs för att förändra det rutinmässiga.

Är man nöjd med att vara mellanbra eller finns det överhuvudtaget några som helst ambitioner om att bli bäst i landet även på juniorsidan?

Jag ställer mig ytterst tveksam när man ser vilka tränare föreningen rekryterar.

Vad spelar det för roll om vi har femtioelva pojklandslagsspelare och TV-pucksrepresentanter i lagen när de ändå aldrig får blomma ut i A-laget utan flyr distriktet när det blir första eller andraårsseniorer?

Det blir ju bara till en siffra i statistiken som ser snyggt ut på papperet. Sedan låtsas man vara stolt och nöjd över detta när man målbeskriver sina verksamheter i årsberättelserna.

Det är ju för fan ett statiskt tänkande så det sjunger om det!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Sune: Vi pratar Svebba nu så håll dig till rätt adress...

Svedberg har inte varit bra sedan han kom tillbaka efter skadan för snart TVÅ säsonger sedan. Som jag skrivit flera gånger tidigare så beror det i mångt och mycket på just skadan och de efterföljande "men" som den hade med sig. Det verkar som att han vaknade upp ur drömmen och yrvaket försökte hitta tillbaks till den och inte till den verklighet som stavas Elitserien. Numera så klarar han knappt av att lägga en tremeterspassning och spelet utan puck är i långa stunder under all kritik. Det ser ut som om han tänker för mycket och inte törs spela ut och misslyckas, än mindre vågar han gå in och spela fysiskt. På den här nivån måste man kriga för varje meter, det räcker inte att pilla med klubban i plockepinn syfte... Skridskåkningen, tempot och tajmingen i olika matchsituationer duger inte heller... Är det nåt som är bra då? Tja, det ska vara skottet då, men han håller inte för att gå in på sex backar och det måste man kunna se hur färgad man än är.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
ernie eagle:

Tycker det verkar som om du är i ditt "essse" just nu.
Gå och ta ett glas kallt vatten och läs en bok eller en serietidning.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
FM: Ta Linköping t ex de har vett att anställa folk utifrån. De har Niclas Hävelids brorsa Magnus som tränare som den där Johan Schillgard som tränade Skellefteå AIK för et6t antal år sedan i båset.

I Timrå bedriver ju tamefan en social inrättning för f.d. spelare. Man blir inte per automatik en bra tränare för att man varit en bra spelare.

Varför det så fult att bekosta juniorverksamheten som på sikt skulle kunna bli en riktig guldgruva och ge avkastning?

Juniorerna omnämns ju så himla i brioschyrerna om hur stolta vi är i Timrå över våra juniorer. Det är bara en dimridå. Tro mig.

I själva ser man ner på dem och de behandlas såsom någon ohyra kattfan släpat in i hallen.

Skall det verkligen vara på det viset?

Om TJ insåg vidden av att helrenovera även J20 skulle jag bli evigt tacksam.

Gör Lars-Eje arbetslös, han kan spola upp is på Vivsta Skola fortsättningsvis och laga trasiga bänkar, dörrar och stolar i korridorerna istället.

Där är han i sitt essse.

Amen.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
ernie eagle: Se till storstadsklubbarna ? Du menar typ Frölunda då som dammsuger hela södra sverige efter talanger,plockar in dom som B-juniorer och kallar dom för egna produkter ?

Eller vilka storklubbar är de du menar ?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Ambroo:

Ähh...du kan väl inte dra någon större växel av fjolåret. Om man ska gå efter det så ska man väl sparka hela laget då eftersom att det inte var någon spelare förutom Strålman, Manderville, Warg och någon till som gjorde någon bra match. Isåfall borde t.ex. Koskinen få lika mycket skit eftersom att han var värdelös hela fjolåret. Skador verkar tydligen inte spela någon roll enligt er ...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Sune: Det finns betydligt bättre backar om man säger så. Tänk om Timrå kunde anställa en juniortränare och upphöra med klubben Innebördes beundran IF där vilken skit som helst tar plats oavsett vad det än presterar.

Skulle ju inte skada om Timrå tillät juniorerna åtminstone få flåsa det rutinerade rävarna i nacken om man säger så.

Det finns en för stor tilltro de gamla invanda mönstret och de sk "stjärnspelarna" plockar en tröja i laget alla dar i veckan utan problem.

Känns finfint med Mats Hansson i Kalpa. Mattias Öhrling i Vallentuna, Fagge som lagt av m fl.

Potential finns det gott om, men den kvävs rätt fort av all den inkompetens som råder på ledarsidan inom juniorverksamheten.

Se och lär utav storstadsklubbarna Timrå - där finns inspiration att hämta!

Modifiera det hela lite grand och vips har fått någonting fräscht att sätta vårt hopp till.

Vi skjuter oss själva i foten om vi inte vaknar nu.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Sune: Tack, tack. Placera inte mig och Uddan i samma fack är du snäll. Ser däremot att du sätter dig själv bredvid kapten lindow vilket säger det mesta... Nåväl, åter till Svebba. Det är snart två säsonger sedan han gjorde en riktig bra match (höll på att skriva byte där). Rätt eller fel att såga honom? Tja, det är väl en fråga om tålamod och personligen så är mitt tålamod slut sedan länge. Man får såga de egna. Gahn, Sloan och Ström m.fl fick en rejäl släng av sleven utav de flesta som inte är totalt blicklösa under fjolåret och bara för att din "hjälte" får det i dagsläget så behöver väl inte du grina för honom?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Hmm...jag stryker ernie från den samlingen...han verkar tydligen ha vänt kappan efter vinden. För någon månad sedan ville också Ernie ge honom en chans...men men...han verkar tydligen ha glömt det...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
ernie eagle:

Nånting för Leksand då Magnus med andra ord om de är skadade =)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Ambroo:

Moget moget min käre Ambroo. Personligen tycker jag att det är bättre att stötta Svedberg och hans utomordentliga backarbete som han gör än att såga honom totalt. Vissa av er (du, Uddan mfl.) verkar totalt dissa honom och hans insatser, vad är det för sätt egentligen? Ge grabben en chans att komma upp i den standard han hade under rookiesäsongen istället för att såga honom totalt. Han har en otrolig kapacitet bara han får vara skadefri. Men tydligen är det bara jag, kapten lindow, ernie eagle och några till som inser det...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Sune: Men ta och sny dig för f-n. Du är ju sanslös människa. Svedberg har för länge sedan ramlat raklång i gruset och blöder ymnigt.

Han gör sig aldrig själv rättvisa någe mer. Disken i ryggen pluggade loss åh sen vare gonatt med den karriären.

Ajöken fröken!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
ernie eagle:
Tack du, även om det inte är nån hockey på sidan.
Jo en Erik bor nästgårds, och vi djävlas aldrig..... I am back, trodde det skulle rinna ner, men ack så fel dé blev.
Cuagn......
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Ambroo: jag ante det!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
htikare: Ett ord; Allvar.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Ambroo: Inte vill Du förklara för den oinvigde denna skämtsamma ordväxling mellan våra vänner.. H-snakare Sune o Ernie! ang. Svedbergs hockeykapacitet??
Har jag fattat rätt så gäller frågan är Svedberg (el. borde vara) knappt 7.e back eller 1:a...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Ambroo:
En reflektion över Hockeykväll på SVT i går. Vilken mediabegåvning Hr Hedström är. Snacka om ha ha distans till det han håller på med.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
actionleif: Eller så ligger han svårt och hårt med den mannen...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Ambroo: Kanske "Sune" är herr Svedberg själv som försöker hävda sig på något vis.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Ambroo:

Nej nej...Svedberg spelade mycket igår. Sedan betygssätter man inte en spelare som bara gör några byten. Svedberg kommer vara bosatt i första backparet inom kort!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
ernie eagle: Han spelade väl runt fem hela minuter...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Sune: Trevlig reflektion du gjort där ;) HOIFare och bördig från Kalix med för att spinna vidare på Norrlandstemat.

Specialstuderade du honom under gårdagskvällen Sune? Är du alldeles säker på att han inte glömde ta siv skridskoskydden då i omklädningsrummet? :)

Väldigt lovvärt initiativ utav dig att upplysa oss ej läskunniga supportrar som inte vet vad ett flippass utan skrynkel är för någonting som typ mig, Uddan och Ambroo t ex...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
ernie eagle:

Svedberg bäste back igår!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
ståpäls: Aha! Man tackar ;) Trevlig sida må jag säga och så är han ju kompis med Erik Wiklund ser jag. Då måste det vara en jäkla filur med andra.

För umgås man med Wiklunds pojken är det djävulskap som hägrar på dygnets alla timmar :)

Bara en sån sak som att åka upp till Norbotten i sandaler och tunna strumpor talar ju sitt eget tydliga språk, det är fanimej mig i paritet med Casselståhl alltså som drog ivägi spelarbussen utan jacka upp till Kiruna.

Avd. Vaddå jag visste inte att det var så HÄR kallt i Norrland!

Men sent skall syndaren vakna. Nästa gång blir det lovvikavantar, skoteroverall, långkallingar två par strumpor, raggsockar och fodrade fjällkängor på minsann :)

Welcome back to the reality Gunnar!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
ernie eagle: Det här är Gunnar (abron)

www.abron.se/
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
actionleif: Who the fuck is Gunnar Grönberg - can you tell me the story and more about him man?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
LingaN: Det är Gunnar Grönberg
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Vem har skrivit matchrapporten på tikare.se från Luleå HF - Timrå IK? Länk ifall ni missat det.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-09-25
Ambroo:
Okki, måste ta mig in å kolla då, är still in Luå å det kom inget DB i morse........
Kommentera

755763 · »