Någon som vet om Jäsper Jagr lagt av? Han står inte med Bröklövens trupp i år i alla fall. Eftersom frugan spelar kvar i UIK antar jag att han inte lirar i någon skum alpliga?
Ja deklart..han gjorde en jättebra match uppe i Luleå så han kommer att få spela mer och mer nu...nått annat vore märkligt. Skulle förvåna mig mycket om han inte snart är uppe och nosar på första backparet...
Taurus: Han har haft en hel del puck så här långt. Det enda som inte kommit till sin rätt vad gäller Timo så här långt är att få pucken innanför stolparna.
Timo har skjutit 13 skott på mål under tre matcher, lägg därtill 10 skott av Jonte, 5 av Hahl och 9 av Strålman som är back bakom dessa så nog skapar de chanser alltid.
Taurus: Det är två helt olika speltyper så nåt ätande på varandra handlar det inte om i mitt tycke. Pärssinen skapar och skapar och kommer närmare och närmare så jag tycker inte att vi behöver vara oroliga...än. Skulle det däremot dröja till den tionde omgången så är ett kedjebyte såklart närmast ett måste.
Är det nån fler än jag som tror att man måste splittra första linen för att Pärsinen ska komma till sin rätt. Tror inte Jonte och Pärsinen ska spela i samma kedja. Dom äter upp varandra så att säga. Hoppas det inte är så, men är radd att Pärsinen kommer att bli osynlig.
På timraik.nu så står Moe med i laguppställningen och mig veterligen så är det första gången. Bara att hoppas att det blir riktig debut för honom i morgon då.
TIKbiff: Ännu en hockeypensionär till Örebro HC eller vad fan nu laget heter? Man byter ju konstellationer lika ofta som jag byter kalsonger tamefan.
Det är skrämmande dåligt vilka puckade stjärnskott det är som styr landets ishockeyklubbar egentligen...
Är det inte bedrägerier eller skattefiffel så är det tvivelaktiga transaktioner eller bestickning eller någonting annat.
Skumrasket breder ut sig.
Städa bort dessa förbannade avarter illa kvickt innan allting rämnar och det är försent.
Back to top: Fredrik Wallberg gjorde det, Robert Wallmark gjorde det, Robert Ljunggren gjordet det, Markus Karlssons knän höll aldrig för en återkomst i ÖHC men hem det kom han.
Finns det fler förlorade söner i vårt avlånga land som går i väntans tider och funderar på om de skall comebacka i ÖHC eller ej?
För övrigt så finns ju mer inslag från Timrå i Örebro. Adrian Ahrling och Jonas Lindström om jag inte missminner mig helt åt h-e?
Sune: Störande eller inte, jag tycker bara att det kan bli lite väl mycket hallelujah kring honom och oavsett vad man tycker, om man inte är manisk, så är hyllningarna och helgonförklaringen överdriven. Han är en breddspelare, på gränsen till bänkspelare och så länge han inte går in på tre backpar så är han ingen som ska/kan hissas till skyarna. Det är min åsikt och du har din. Det räcker så...
actionleif: Det var väl ingen bra jämförelse.Isåfall kan man ju säga att en tennisspelare som förlorat var bättre för att han sprang fortare? Jag är ingen expert men det kan väl vara så att det handlar om taktik att låta det andra laget föra matchen och sen kontra in målen.Imina ögon så är man det bättre laget då.
kungsbacka: Visst har vi varit med om flera matcher då Timrå varit det bättre laget men inte riktigt fått till det och förlorat, så nog kan jag köpa hans snack.
Låt oss säga att Modo låg å spelade i egen zon hela matchen för att kontra in något stackars mål och DIF spelade kanske studtals ut dem men fick som sagt inte till det sista..
Man kanske kan jämföra med bilar som ett exempel..
Man kan åka en Fiat Uno mellan Sundsvall och Stockholm och man tar sig fram .. Men nog gör man det mycket bättre i en Audi Q7 eller liknande?
kungsbacka: Bara för att man lyckas skjuta fler mål så behöver man inte nödvändigtvis spela bättre än motståndarna. I två av tre perioder blev vi långa stunder frånåkta och utspelade av Djurgården.
kulltorp: Kan nån förklara för mig.Jag citerar wennerholm aftonbl.Modo vann men djurgården var det bättre laget? mig veteligen så går hockey ut på att göra mål det lag som gör mest mål vinner och då är man väl bättre än det förlorande laget rätta mig om jag har fel.Ganska enkel matematik eller? ok om han e färgad men jag köper inte hans skriveri.
Jaja...klagar man på andra så får man vara beredd på att få tillbaka. Hursomhelst...jag kommer fortsätta hylla Svedberg vare sig du vill eller inte, om du finner det så störande att jag hyller en av lagets spelare så får du helt enkelt ignorera mig...ok?
Kapten Lindow: Eftersom du verkar veta en hel del om mig så kanske vi ska ta och hålla dessa "expertkvällar" hemma hos mig i fortsättningen? Jag bjuder på hembakt...
ståpäls: Vaddå hur djävla dåligt kan det bli så att sportchefen(eller vad han nu är Chrunak) går ut med ett brev och ursäktar sig och pratar om det som om det vore värsta skandalen/katastrofen det är fortfarande "bara" ett intro?? Någon som vet något vad som har varit SÅ dåligt?
Kerstin_k: Ja dom här två hemma matcherna blir tuffa det gäller att inte hålla näsan för högt i vädret utan att vara ödmjuk inför uppgiften.Men jag tror att lillkenta håller ner ev.höga näsor.Och sen är det ju så här det finns inga lätta matcher i elitserien.Visst är det underbart att det går bra för timrå men det är tidigt på säsongen som dom flesta säger.men då brukar jag svara att alla poäng räknas i slutet oavsett om man tar dom i början eller i slutet.
ernie eagle:Ja när det gäller lundh så håller jag med dig.Det sa jag till mina kompisar härnere som håller på fröl.redan när jag hörde att han skulle bli tränare i fröl.Han kom till ett dukat bord.Sen har jag hört lite rykten på stan här i kba av en som har känningar inom hockeyn härnere en gammal spelare och tränare att det är lite missnöje i fröl. med lundh.Hur mycket sanning det ligger i det vet jag ej.Men som jag alltid säger ingen rök utan eld.Ty ingen kan ju påstå att det gått bra för fröl.denna säsong så här långt iallafall men dom kommer säkert igen.
Bissett19: Jag skrev ju det undermedvetet. Har tidigare avhandlat Kenta i den här GB och alla kännare av hockey i Timrå inkluderat Timråfansen reggade på detta plank vet min ståndpunkt men det har kanske undgått dig tyvärr.
Vid sidan om är Kenta en festlig. En av de mest sympatiska jag någonsin stött på faktiskt men det behöver ju inte betyda att man älskar allt med karln.
Någon huligan blir jag aldrig som tar till fysiskt våld eller på annat icke moraliskt, oetiskt och helt förkastligt sätt ter sig uttryck såsom hotfulla sms, telefonsamtal eller förföljelse tac och lov.
Det får de mindre bemedlade och IQ-befriade idioterna som inte kan eller vet bättre syssla med.
Däremot kan jag vara ganska öppet kritisk mot hur saker och ting förhåller sig.
Det i sig ser jag inget fel med. Visst en del kan ta illa vid sig av frän kritik och obekväma kommentarer. Men det är inget man dör av.
Och som tränare för ett elitlag i hockey hör det till att få utstå lite spott och spe mellan varven inom rimliga gränser.
De har de betalt för.
Nog snicksnackat om det.
Nu vet du iaf vad jag tycker.
P.S. Lundh är säkert en svärmorsdröm och en ansvarstagande gentleman i övrig men som hockeytränare ger jag inte mycket för honom D.S.
Ja...var det du som uppfann ordet besserwisser? Du verkar så stolt över att du visste att Jonte skulle komma till Timrå varför du måste visa nått fjantigt inlägg från nån skellefteåfan på din sida. Löjligare får man leta efter...
Ambroo: Hur som helst så kan du inte påstå att han inte gjort en riktigt bra match på två år då du ju bara går efter de matcher du själv ser.
Han var riktigt bra i det han gjorde igår. Spelade enkelt och tog sin roll på helt rätt sätt. Han kommer att bli en riktig tillgång i vinter på så sätt att han inte gnäller utan kliver in och avlastar laget i tuffa matcher med några fåtal byten, typ som igår med endast boxplayspel med ett enkelt backspel, välplacerad och sarg ut.
JimmyH: Skitsnack om du frågar en lönnfet, dryg hockeyexpertwannabe på örnen....
Mina källor uppe i norrbotten hävdade också att #7 tillsammans med övriga tikare gjorde ett myket bra defensivt jobb igår kväll. Balkong världsmästare på örnen får säga vad de vill!