1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607191 inlägg · 6213 ämnen
« · 1911316 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
{8399}: men ni håller er till det, eller har ni flera?

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Jag pratar inte om hur andra ser eller ska se på saken. Jag pratar enbart utifrån mig själv.
Tyvärr är det nog som du säger, man är väl en dumfan om man skiter i att maximera sin vinst/inkomst. Men jag är rätt säker på att jag inte är helt ensam i just det här fallet utan att detta mest är en idéell insats man gör.
Vill man göra pengar så förstår den normalbegåvade att det inte är idrottsaktier man ska investera i. Svårare än så är det inte.

Alltid rött, alltid rätt

{8399}: Timrå kommer också att köra med ett riktigt giftigt spelsystem :)

Matsg: Lär bli torsk för Timrå, Brynäs kommer tydligen att köra med ett nytt spelsystem som är riktigt giftigt.

Nisse på Mon: Brynäs hockeysnack forum är stekhett! Om vi slår dom ikväll lär det väl explodera :)

RunarUp: tanken är fin..tyvärr så fungerar inte världen idag med hjärtetänk. Allt handlar om pengar. Och det borde du oxå fatta iom att Timrå går ut med att vilja sälja aktier. Alla här har väl ett hjärta i Timrå. För den skullen behöver man väl inte va en dumfan. Ponera dom som tänker lägga 100 lax på aktier.. tror du dom tänker med hjärtat till 100 procent? Klart Som fan att dom vill ja avkastning. Ditt tänk är vackert..men det är inte 60 -70 idag. Money talks.

Tikkare: Jag är en passionerad Timrå IK supporter, precis som du själv, som hoppas att aktieförsäljingen blir en succé så att vi får lite finansiella muskler. Och det behövs. Titta på AIK som i våras tog in 9 miljoner (ej 11 som har uppgetts) och som nu satsar på att ta sig upp i SHL! (se länken) Jag tänker själv köpa ett par aktier därför att Timrå IK är laget i mitt hjärta och det är självklart att jag vill hjälpa till för att vi ska kunna etablera oss i SHL och även starta upp ett damlag/satsa på juniorerna. Eventuell avkastning i form av utdelning och medlemsförmåner är bara en bonus. Jag tycker, precis som du att det är jätteviktigt att informera alla intresserade om dom praktiska frågorna.gällande aktieköpet och hoppas att Timrå IK släpper den informationen snart. Jag är säker på att styrelsen tittar på vilket sätt Tingsryd och AIK som båda genomförde en aktieförsäljning i våras informerade och kommunicerade med privatpersoner och företag!

Tikkare: Denna aktie köper jag enbart med hjärtat. Att det skulle bli någon ekonomisk avkastning på denna tror jag inte en sekund på, och det skiter jag högaktningsfullt i.
Blir resultatet att det hjälper till att etablera Timrå i SHL så är den vinsten så oerhört mycket större för mig än några tjugor in per år.
Allt är fan inte ekonomi - med mer hjärta så skulle världen se så mycket bättre ut.

Alltid rött, alltid rätt!

Matsg: jag förstår att du är en förespråkare för Timrå IK. Och vill sälja. För det är ju det handlar om. Vi supporters och även andra köper ju en sak man tror ska ge avkastning. Jag handlar lite med aktier på hobbybasis så jag vet vad det handlar om. Jag tycker att Timrå IK vart dåliga på att informera vad det innebär att köpa en aktie. Visst..ni har gått ut med att som aktieägare får man vissa förmåner. Men i en region som Sundsvall som präglas av arbetar mentalitet så kan det vara lite läskigt att köpa aktier. Och 99 procent av Timrås supporters är nog just arbetarfolk. Informera allmänheten vad det innebär att köpa en aktie.! Inte bara fördelarna för Timrå IK. Där tror jag aktieköpen skulle öka. Var tydliga vad ett aktieköp innebär.!! Själv ska jag köpa 4 st. Mitt mål är att bidra till klubben och är beredd på förlust oxå. För det är ju det de handlar om.. vinst eller förlust! Jag hoppas och tror givetvis att det ska bli bra. Men allt styrs av världs ekonomin. Det ska man komma ihåg.!
Ikväll så vinner vi ödmjukt mot våra grannar i syd. Brynas if.

josha840: pojken med guldbyxorna.

Tikkare: 1+1 och matchens lirare i debuten. Helt ok start!

JobbaPuck: Var och en väljer naturligtvis själv hur många aktier man vill teckna sig för men det är viktigt att Timrå IK får in både många små men även medelstora och större aktieägare; Titta på Tingsryd som gjorde en aktieförsäljning i våras där priset för 1 aktie låg på 1923kr (året då föreningen bildades) Vårt aktiepris ligger på 1928kr. De hade som målsättning att få in 5 miljoner. De fick in 7 miljoner!.Vi har som målsättning att få in minst 6 miljoner .... En vecka innan teckningsperiodens slut meddelade TAIF att 544 företag och privatpersoner valt att teckna sig som aktieägare. 3017 aktier hade sålts till ett värde av 5.801;691 kr. Pga stort intresse förlänges teckningsperioden med en vecka och efter en stark slutspurt hamnade man på 7 miljoner! Succé för Tingsryd. Nu är det upp till oss!

Gewe: hatten av för denna kille.

Gewe: Ruggigt fint mål också!

Grattis Elias!

Gewe: NHL don't know what strike them.

Längtar till jag får se honom live när han kommer till New York 12-13 November.

Gewe: Grym han är pojken.

Där gjorde Elias sitt första mål i NHL!!

Puckat: Slutar 5 inatt så lär följa den ja!

EArk: Kaijser med 1+1 och Jansson med 0+2 för Borlänge!

Inatt begår Elias NHL-debut. Cirka 04.15 släpps pucken. Perfekt för de som har ett vanligt 8-16 jobb att kliva upp lite tidigare och se matchen!

Lukas Enqvist målskytt för Forshaga i div.1 dit han är utlånad för kvällens match

Imorgon kan vi ligga 5 poäng före Brynäs med två matcher mindre spelade. Det siktar vi på.

NDR: Tommy Sjödin ser ut som Randy Couture ligth version.

NDR: Smart man ändå den där Sjödin. Svårt för Freddan och CO att behöva scouta brynäs 4 olika spelsystem. 😋

NDR: Tror faan det är första gången jag sett Hallam skratta

sargad: Nåt för T.Sjödin som femte spelsystem?

NDR: Alltså det där klippet...😂😂😂

sargad: En klassiker :-) "Är man för kort och petig i sina rull så kopplar dom på bara". Leffe e skön!

NDR: Måste få kontra med den här klassiska intervjun om spelsätt. Han har skönt tugg Leffe, men fan vet om alla spelare förstår hur dom ska spela.

Nisse på Mon: Beror kanske lite på vilket av spelsystemen Brynäs väljer att använda på Torsdag, Hallams reaktion 03:00 in i klippet är obetaltbart.

KulltorpsOlli: Perspektiv. I kölvattnet på souvenirdebatten kan man kan konstatera att det går bra på isen nu.
Förjäkla skönt ämne jämfört med det som var på tapeten under 5-6 år fram till typ 2017😁

palleparling: Växtvärk incarnated...

Nu blir man fan riktigt matt alltså, här har man väntat i veckor på att shopen ska öppna så att man kan bidra med några slantar till klubben. Sen när den väl öppnar, vad är det för utbud??? Nu återkommer jag till den tidigare nämnda muggen, en så enkel sak som en Timråmugg kan man inte ens köpa! Min på jobbet gick sönder och här har man gått o väntat på att få beställa en ny men nej, hopplöst!

Det står dock att det finns muggar i butiken i NHK, men inte ska man behöva åka 40 mil enkel resa för att bidra med en mugg.

Det enda som jag fastna för var en reg(skylt) med Timrå, men den verkar ha tagit slut under dagen???
Det är verkligen hopplöst att handla av klubben. Vill dom sälja nå souvenirer eller inte?

Snart gör man egen mugg på onlinetrycksidor, men då får klubben inte en krona, men verkar ju vara så dom vill ha det.

Kapten Lindow: Bra där, intressant idé!

Varför gå över ån efter vatten, engagera håkki från ljungaverk att ta fram lite supporterprylar tror det skulle kunna bli intressant!

Knylan: huvudsaken är väl väl att shoppen är öppen och att det är årets souvenirer som säljs. Om det saknas en vimpeljävel eller en delkal till bilen, det må vara. Nu finns det prylar att köpa, nu kan folk köpa. Den där kepsen kommer man ändå inte att ha på sig på brorsans bröllop, poängen är att man kan stödja föreningen.

Personligen ska jag köpa x antal uppsättningar bodys till min blivande son så att han kan skita ner sig i Timrås färger hur ofta han vill, det har jag (bildligt talat) gjort hundratals gånger, det ska gudarna veta.

Knylan: det är väl jävligt illa, 2 t tröjor, 2 hood tröjor. Nån kapsylöppnare, en liten vimpel. 2 kepsar och nån mössa och så match tröjor. Skrattretande värdelöst.! Och kepsarna är rent sagt fula.! Jag köper att klubben haft det tungt och att andra saker prioriteras. Men som du säger inte så illa det är ett hån rent sagt till supporters som vill köpa lite nya prylar.
Västerås hockey som spelade i div 1 ifjol och gått igenom kanske ett värre stålbad än Timrå har 20 ggr mer saker att välja på.

Knylan: Nej jag sa inte att det var illa heller. Men mycket mera skulle kunna göras. Sedan handlar det om rättigheter. Jag har tryck upp tröjor själv i andra sammanhang till mig själv, till enstaka polare, gjort nån band-tröja etc. Finns flera bra onlinetryckerier. Men i våras t ex tänkte jag att en Dahlentröja med citat hade varit klockrent men då ska jag alltså sno någon fotografs bild jag hittat online? Det vill jag inte...Även om bifogad bild hade passat perfekt
Uppladdat:

500x0-dahlen-1.jpg

Lillberra: Tack (Sonnenberg)

WifstaÖstrand: Souvenirsidan har säkerligen enormt mycket att jobba med, men vi ska komma ihåg här att det faktiskt är i stort sett fritt fram att ta fram lite egna grejer också. Mandervilletröjan du nämner (även om just det citatet är Sonnebergs) är ju något som Smokey tog fram på helt eget initiativ, sen gick väl försäljningen mycket via supporterklubben om jag minns det hela rätt. Bara ett litet inspel i debatten, verkligheten kommer alltid se ut som så att om man saknar något specifikt så är det alltid enklare att ta tag i det själv. Framförallt nu när klubben fortfarande lider av växtvärk.

Nu är jag personligen en av klubbens sämsta souvenirköpare genom alla tider men efter en snabb koll i webbshopen så är det väl ändå inte så jävla illa? Min koll på andra klubbars utbud är begränsat men detta känns väl väldigt standard? Betvivlar att någon klubb sätter sig och kuskar runt i hela Asien för att hitta helt unika leverantörer av haklappar.

WifstaÖstrand: Håller med fullständigt.

WifstaÖstrand: Sonnenberg

tjobba: Tycke och smak...men det där var väl ändå totalt meningslöst blipp-blopp...

Det är ju fan i mångt och mycket samma produkter (och exakta bilder) man sett sedan början på 00-talet. Vad sitter det i? Full fantasilöst råder.

Varför kan man inte förmå sig ta nya snygga produktbilder? Låt spelarna stå modell eller ta högupplösta bilder framför en välbelyst vitpapp? Logotypen är suddig, utbudet skralt och fantasilöst. Vad är I effekt nytt? Att de schabbligt photoshoppat bort bakgrunderna på de gamla bilderna? Varför är örnprodukter kvar?

Bryr mig egentligen inte då jag inte köper värst mycket souvenirer själv så vill ju bara se att de som vill det kan göra det, men nu när det tog sådan tid så trodde jag det skulle dyka upp något proffsigt och inte bara det mest basala.

Väntar förgäves på dagen man får uppleva något i framkant online som Timråit

Fördel eller nackdel att Brynäs går på knäna?

... Så skulle jag vilja ha den här låten i högtalarna när Timrå gör mål.
Framför allt från 11 sekunder in - riktigt skön mållåt!

www.youtube.com/watch?v=l8syGlAMTKA

« · 1911316 · »