1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607188 inlägg · 6213 ämnen
« · 1910708 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Jag kan inte fatta varför man inte trycker upp limiterade tröjor med actionbild på isen av olika spelare. T ex en tischa med Dahlen med hans citat "Bara en idiot utan hjärta hade lämnat Timrå" eller en tischa med Hauke "Årets Målvakt 2017/2018 eller varför inte en old classic med Manderville "Let's empty the tanks" (eller var det Sonneberg, minns fan inte)

Jag skulle köpa flera såna tröjor....Lätt....

nya halsduk beställd😎
randiga..med tallar

Gewe: Har sett hemmamatcher med Rangers och New Jersey och det var skapligt med folk men inte fullsatt direkt.
Då(2010) gick biljetterna på 55-60 dollar för rätt skapliga platser.

OlliJanne: Mohahahah..

Gewe: Höga spelarlöner=Dyra biljettpriser.
Då lockar man inte marginal åskådarna i ett land där hockey är 4-5 största sporten..
Kanada däremot är en annan femma, där är det BARA hockey så där finns också ett stort intresse även i dom minsta byhålorna.

Det är ju gott med öl😊

BlackBay: 17-20000 åskådare, då har du inte sett en Panthers lr Hurricanes match..
Är väll endast dom kanadensiska lagen som ligger uppåt som siffrorna och ett par amerikanska där hockey är stort
Fråga majoriteten av amerikaner så har dom aldrig hört talas om Sidney Crosby

Sv: Timråholken
Perreman: Hank Lennarts and the sentimental cowboys låt ”Timrå tisdag” finns att köpa på I-tune Store. Man får köpa själva introt separat för 12 bagare. Sedan kommer själva låten till för 12 spänn. Den har vi lirat på hög volym som uppladdning under många resor till timråmatcher. Introt ihop med låten är en grym klassiker!

”Det luktar jobb, det luktar pengar och det luktar hockey”.

Olli Nomadinen : Beställt lite pins o kapsylöppnare. Kommer alltid till bruks.
(För säkerhets skull meddelar jag att detta är ett ironifritt inlägg)

BlackBay: Exakt då finns det ju bevis. Iofs kunde man köpa med sig öl ur på läktaren borta mot Vita Hästen också men dom spelar ju i andraligan.

NDR: Ironi i sin renaste form 😂

NDR: du måste skämta?

2 t shirt och 2 svarta hood tröjor. Häftigt utbud av kläder. Alla går omkring med likadana kläder. Kul.
Kolla in Västerås hockeys utbud av souvenirer.

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Härligt! Som aktieägare kommer du att få delägarförmåner som snart kommer att publiceras på Timrås hemsida då teckningsperioden startar den 6 oktober. Styrelsen håller på att ta fram förslag på förmåner om man köper 1 aktie alternativt 5, 10, 30, 50 elller 100 stycken. Det vi vet idag är att 1 aktie ger dig rätt till ett Diplom och en UNIK HALSDUK som visar att du är aktieägare. Ovanstênde + biljetter till ett antal hemmamatcher + en signerad matchtröja + inbjudan till träff med laget/ledningen + säsongskort kan vara övriga alterntiv. Snart vet vi. Det är också viktigt att förstå att ett aktieköp i Timrå IK inte är ett bidrag utan en investering med goda möjligheter till utdelning i framtiden Nu när vi har chansen att stötta TIK då tar vi den!

{3405}: Ja som det är nu tycker jag det känns lite otryggt att behöva lämna dunken ute i snödrivan

{3405}: Du har helt rätt. I NHL får man köpa öl och ta med ut på sin sittplats, och där har dom ju ca 17-20.000 åskådare så dina beräkningarna SHL är säkert helt korrekta. 🍺😉

Jåkkinen: Printz har trotts allt varit toppback i laget sen han kom in, så långtidskontrakt på honom och sedan skicka Söderberg på lån känns som en god idé. Sen Enqvist kan han skicka ända till australien om han vill.. vad skulle han med upp o göra när han inte ens platsar i en allsvensk första eller andra line?

Perreman: den här kan man göra om lite i texten så den passar Timrå innan matchstart. Och på svensk så klart 😁 youtu.be/9aG8r7i_0ds

Med tanke på kommande Byrnäsmatch; skulle man inte kunna köra Hank Lennarts Timråtisdag under uppvärmningen? Nu vet jag inte om det finns en riktig inspelning av den, men det kanske är något som skulle kunna ordnas i så fall bara man hör med Lennart Jähkel?

Någon som har koll på varför inte Timrå säljer folköl som man kan ta med ut på läktarplats? Enligt mina ölberäkningar hade det lockat i snitt 10.000 åskådare per match.

Jåkkinen: Äntligen, vilket lyft! Sidan är lite seeeg bara, men om man jämför utseende/design och inte minst utbud, dels mot den gamla sidan och andra lag i SHL, så känns det otroligt bra..

{8399}: Bra idé, perfekt segerlåt - inte minst med tanke på titeln! "Gonna fly now" skulle också funka vid vinst. Sedan finns det ju två andra klassiker som klingar underdog i "Burning heart" och "No easy way out" som säkert skulle passa bra under uppvärmning eller under vissa typer av matcher.

Propagandus: Denne direkt efter matchslutet vid vinst, perfekt i högtalarna när hallen töms.

youtu.be/OUFajNhSFtM

PontusPilatus: kanske inte intro, men absolut någonstans. Finns väl ingen karaktär så förknippad underdog som Rocky?

Lillberra: Med förståelse för att jag ses som väldigt gammelmodig, men någonstans hade det varit riktigt härligt med Rockymusik i samband med match! Får nämligen rejäl Rockyfeeling när jag ser, det på förhand nederlagstippade laget, kriga på isen.
Uppladdat:

500x0-37773479-19d4-4042-8ce0-523d267ee330.jpeg

John Cena: Rögel i stället för Rögle skulle man eventuellt se som en rolig omskrivning, typ som Giffel för Giffers;-)

Tikkare: Det ska han kunna efter vad jag har förstått.

Nu är det fritt fram att handla!

Sputnik: någon som vet status på Jacke? Kan han e.v spela nästa match?

Matsg: AIK samarbetade också med Pepins i sin nyemission och presenterade det hela via en aktieskola (se länk). Observera också delägarförmånerna som aktieägarna erbjöds. Ska bli intressant att se vad vi kommer upp med!

Nisse på Mon: Ja jag håller med dig men kanske dom bara vill testa intresset. I vilket fall som helst så kommer alla som gjort en intresseanmälan att kontaktas av Pepins. Teckningsperioden som börjar den 6 oktober är själva startskottet för registreringen av delägarskap i TIK

Scooter - Oi

Matsg: Får man återkoppling från Pepins eller Timrå IK den 6 oktober alltså? Lite konstigt kan tyckas att man inte skulle ange antal vid intresseanmälan. Nu svävar ju TIK i total ovisshet om intresset...

erathoo: Ja snälla nån alla vet ju att rätta stavelsen är "Mögel" !!!! 😋

{8399}: Man ska kunna handla med aktierna på Pepins.com. Aktierna du köper i TIK innebär att du blir delägare i aktiebolaget och har rätt att få utdelning om styrelsen beslutar om det. Det är alltså en investering och inte ett bidrag. Du får också delägarförmåner som snart kommer att publiceras på Timrå IKs hemsida!

John Cena: Precis, som denna mening:

"Janne är en stabil defensivt back som kom till rögel ifjol" Hallå?

Nisse på Mon: Ok då är det när du tecknar dig för aktier dvs under teckningsperioden, som börjar den 6 oktober och pågår 5 veckor, som du väljer antal aktier du önskar teckna. Normalt sett får du tilldelningsbesked efter avslutad teckningsperiod och då betalar du

{3405}: Tung värvning. Läste vad någon lagkompis skrev om Janne Jalasaavara:

- ”En av de tyngsta backar jag mött i ett sarghörn”.

Hade Nubben velat ha något brutalare, då hade han fått gå till armén och försökt få loss en centurionstridsvagn...
Uppladdat:

500x0-219e44ed-e924-45bd-9bbb-41147276d804.jpeg

Matsg: Kommer dessa aktier sedan att handlas på börsen eller vad har man dom till?

Nisse1: Jag håller med dig om att det är viktigt att göra det så enkelt som möjligt för alla att kunna registrera sig för aktien och alla är som du säger inte bekväma med en registrering via nätet. Ett alternativ är en anmälningsblankett för teckning av aktier som delas ut på strategiska ställen eller som skickas hem till den intresserade tillsammans med prospekt och svarskuvert. Det måste också finnas tel nr och e-postadress till ett par personer som kan besvara alla frågor!

Matsg: jag har gjort intresseanmälan men inte sett nåt om antal...

Nisse på Mon: Nej. Frågan om antal aktier görs i intresseanmälan och betalning görs efter teckningsperiodens slut

Nisse1: klandrar han inte för det.! 9 av 10 så spelar pengarna in så klart.!

{3405}: Grymt!

Nisse på Mon: Du kan lämna in en intresseanmälan redan nu hos Pepins som vi samarbetar med och som håller i själva nyemissionen (se länken). Teckningstiden planeras starta den 6 oktober och pågår i 5 veckor tom 10 november såvida inte den förlängs. Men vänta inte för länge, ett tidigt momentum kommer locka fler investerare!

{3405}: Kul! Men samtidigt konstigt att ett så kort meddelande har felstavningar... "rögel" och "backoch". Tycker det varit många enkla stavfel i våra pressmeddelanden ganska länge nu. Ser väldigt oprofessionellt ut. Och så enkelt att fixa.

{3405}: Jalle på besök

Cade Fairchild släpps av Dinamo Riga. Poängstark back. Kanske lite liten dock.

« · 1910708 · »