1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607046 inlägg · 6214 ämnen
« · 1947285 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Det är lätt att tänka så, men det stämmer inte in på hur Nubben beskrev spelaren. Lät som det var en spelare i KHL, och vi har ju ingen back i KHL med anknytning hit förutom Mat Robinson och honom tror jag inte det handlar om.

tjobba: Tänker spontant att den spelaren borde vara någon med anknytning till Timrå Ik, eller Sundsvall, sedan tidigare. Annars skulle jag bli förvånad. Och OM det nu var så i det här fallet så är det ju den kategori spelare som faktiskt hade hjälpt oss. Jävligt synd att det sprack.

Men där gjorde Nubben (nog) allt han förmådde och det lät ju som om den dealen sprack utan att Nubben rådde för det (egen tolkning). Vilket leder oss till att gnäll på Nubben i nuläget är ganska överflödigt.

Jaja, den som lever får se. Håller vi oss kvar kanske den där 3-års-liraren kommer fram i ljuset.

Dr.Krykov: Vill utveckla punkten SHL-tempo. Normalt brukar det vara svårt för SHL-jumbon att dra fördel av det mot laget underifrån då de oftast ägnat en hel säsong till att försöka försvara sig kvar i SHL. I vårt fall är det ju inte riktigt så och jag hoppas och tror att vår offensivlusta kommer skörda frukter i ett kval där även vår defensiv ställs på klart modestare prov än under grundserien.

Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Freddan snackar.

Ja fatt mä int på folk å fä...
Vi klar oss kvar SHL!!!!
Nu stänk vi på ordentligt!!!!
KROZZA BYNÄÄÄS!!!!

Andersson: Lägg därtill skadorna på sina 2 orinarie målvakter. Har man inte fått tillbaks nån av Jönsson eller Källgren till playoff mot Oskarshamn så talar mycket för att vi får möta just Oskarshamn istället.(det är drömmen, både tack vare att jag tror vi har större chans mot dom, plus att jag får hyffsat nära att se Timrå live)

Kerstin_k: Å andra sidan. Spelaren i fråga som Nubben hade hittat ville spela här ytterligare tre säsonger. Så han hade nog gjort allt för att hjälpa Timrå kvar i SHL.
Man blir bra nyfiken på vilken lirare det var. Det är inte ofta Nubben vill signa långtidskontrakt så det är klart som korvspad att det handlade om en ytterst betydelsefull spelare.
Förhoppningsvis finns fortsatt chansen att skriva 3 år med spelaren efter säsongen, om vi håller oss kvar.

Timråit H-sand: Alla här verkar ta för givet att det blir AIK i kvalet . Dom kan ju också ha en dålig dag och hoppsan då blir det Oskarshamn istället .

Kerstin_k: Håller med där. Förutsättningarna för en värvning var ju inte de bästa för oss. Och skulle vi värvat ska det mycket till om det ska innebära en rejäl skillnad. Visst kan det falla väl ut men kostar ju skjortan samtidigt så är en balansgång detta.
Nu är det bara att köra på resten o får verkligen hoppas att man slipper se samma uppträdande som mot Frölunda sist då man verkligen såg oinspirerande o uppgivna ut!
Lite vinster fram mot kvalet och ett målvaktsspel som börjar bli stabilare borde ge ett ökat självförtroende inför det som stunda skall, dvs möten mot Råttjävlarna!
Och naturligtvis måste Wedin komma tillbaka...

Sputnik: Fan, du låter som en fastighetsmäklare, läget, läget och läget. =)
Örebroäggen slår till med 5-2 mot DIF samma kväll som man värvar Enroth som målis.
Vojne, vojne och vojne..
Kom igen nu, låt oss slåss ändå in i kaklet!
Med en frisk Wedda kan det gå. Det är för många tappade sugar på vårt kära HS.

{8181}: Inte helt oväntat att Timrå kammar noll. Du slår huvudet på spiken i ditt inlägg; oattraktiva förutsättningar och halvrisig ekonomi.

Men; jag tänker att det var ytterst få spelare där ute som FAKTISKT hade hjälpt oss i det läget vi befinner oss i. Möjligtvis Jonte D, E. P, Lander, en skadefri Zäta, eller en combackande formtoppad Krykov. Klart orealistiska värvningar. I vårt läge hade det behövts hjärta också, inte bara skills. För ärligt; en valfri stjärnvärvning i nuläget hade kostat föreningens hela ekonomi och dessutom hade spelaren ifråga inte lagt två fingrar emellan när the shit gets going. Vad spelar Timrå Ik's framtid för roll för en sån spelare?!

Klart väntat läge efter fönstrets stängning. Nu har man inget annat val än att bygga vidare på befintlig grupp. Varje match från och med nu ska innebära framgångar. Inte nödvändigtvis poängmässigt men dtaljmässigt. Och sedan står vi där i kvalet; med allt vad det innebär.

Dr.Krykov: Jag har 3 punktersom talar för Timrå(förutsatt att han kommer vara hel)

*Wedda
*Wedda
*Wedda

Dr.Krykov: Vill man vända på steken och enkom fokusera på att vara positiv kan man väl åberopa en viss poäng i att samma gäng som satt sig i skiten även får förtroendet och ansvaret att reda ut situationen. I den bästa av världar svetsas grupper samman såna gånger och individer växer som spelare.

roger_sundsvall: Nu har jag spytt galla nog över gårdagens fjasko.

Vad talar för Timrå i ett stundande kval? Detta är mina punkter.

• Timrås SHL tempo
• Timrås PP (Kommer få mkt utvisningar med sig iochmed att Timrå kommer spela med ett högre tempo)
• Timrå har bättre spetsspelare än AIK/Oskarshamn
• Timrå har sen en längre tid tillbaka kunnat fokusera på vad som komma skall.
• Man slipper en massa förkvalsmatcher

Någon som kan fylla på?

TimraStockholm: OM det nu blir AIK så har de helt klart i stort sett lika stor press på sig som oss. Minst.

Matsg: AIK har inte bara allting att vinna som vi hade ifjol. Ett misslyckat SHL-kval är nog en tanke som spökar hos AIK.

{8181}: Aik s situation är inte speciellt roligt ekonomiskt sett. Man spelar i år på dispens i hockeyallsvenskan och behöver ha ett eget kapital på 2 miljoner kr senast den 30/4 så att de åtmistone kan spela hockeyallsvenskan enligt deras egen vd (se länk) De behöver också ett likviditetstillskott för att kunna slutföra säsongen! Timrås aktieförsäljning som gav 2.5 miljoner kr kan visa sig vara viktig för oss iallafall för att klara en elitlicens i SHL eller HA nästa säsong.

KulltorpsOlli: Jag blev visst lite sur inatt ser jag. Jaja, gör väl som alltid. Bryter ihop och kommer igen ✊

toppa form till kval
wedin tbax
då e ja ej orolig

Då är alltså transferfönstret stängt.........

Besvikelsen stor hos många, men återigen så blev det en väntad utgång. Ohjälpligt sist i serien lockar inga spelare, bara riktigt stora pengar hade kunna locka 1-2 nya spelare. Pengarna finns såklart inte och det står många låg före oss i kön o vill värva.

Att vi höll jämna steg i botten i 30-35 omgångar är en helt ok prestation, skadan på Wedin olycklig. Men ett på papperet sämre lag får alltid problem ju längre en serie är och motivation/självförtroende sjunker snabbt.

Bara ställa sig in på kval och försöka hitta spelet, framförallt i egen zon. För 99% av övriga hockeysverige var det glasklart att vi skulle vara 1 av 2 lag som skulle hamna där. Sen överleva kvalet och bygga vidare och lyfta ur spelare som inte håller på högsta nivån.

Jag älskar mitt Timrå Ik och det kommer jag att göra så länge jag lever. Jag stod där som en liten kille vid sargen, kallt och snöstorm ibland men inget kunde hindra mig för jag ville se Bert-Ola Nordlander, Inge Hammarström m.m som var mina första idoler. Och sen kom ” Lill Strimma ”,oj,oj,oj tala om att blixten stod stilla när han satt fart, vilken skridskoåkning, vilka uppåkningar och inte minst hans skott som alltid var välplacerade och hårda.
Har man fått den hockey uppväxten så älskar man sitt lag även om det skulle bli div.3.
Visst är man besviken och ledsen ibland över att vi förlorar men tänk vad glad och lycklig man blir när det går bra.
Vi kommer att klara det här,vi kommer att få uppleva en spännande hockey vår där vi kommer att slitas mellan hopp och förtvivlan, vi får ångest och blodtrycks toppar men till slut står vi där tillsammans och sjunger....vi är Timrå och vi ger aldrig upp.
Så ge inte upp Timrå supportrar om ni älskar ert Timrå Ik för det är tillsammans vi fixar det här......Nubben, Freddan , spelarna och inte minst vi den Röda väggen som så många spelare sätter stort värde på.
Jag älskar Timrå och jag ger aldrig upp !!

Olli Nomadinen : Kom igen nu kamrat!
Vet hur du känner, men välj den andra sidan nu.
Vi slåss tillsammans med den rödvita väggen!

Olli Nomadinen : jag såg matchen mellan Aik mot Leksand igår. Det blir då inte nådigt att spela på hovet. Aik spelade stundtals ut Lif med bländande hockey. Kommer bli jäääääligt tufft kval.

Värdelös journalistik när man inte ens kan fråga vilken spelare i fråga det handlar om som Nubben hade runt lillfingret! Varför är det hela så kryptiskt? Märkligt tycker jag.
Kan ju vara svårt att gå ut med att "vi kommer inte värva" i ett sånt här kritsikt läge.

Tror dock att detta lag ändå kan komma samman och fixa en kvalserie!

Jag tror på Ljunggren-effekten i morgon.

Sputnik: Ok allesammans(inklusive mig) nu är det som det är, visst det finns mycket som skulle kunnat gjorts annorlunda denna säsong. Nu tycker jag dock vi knyter näven i fickan och stödjer laget som aldrig förr. Vi skall greja det här TILLSAMMANS! Som flera nämnt innan,man hade inte kunnat drömt om att ens vara i SHL för nån säsong sen. Så nu sluter upp ännu mer för grabbarna så ser vi till att vi är i SHL även nästa säsong. Då kan jag garantera att det kommer se annorlunda ut med truppen och vi kommer ha ett starkare lag på isen. Jag älskar TIMRÅ i ur och skur!!!

Olli Nomadinen : Varför är ni ens sura? För att ni inte har värvat någon? Eller är det för att ni ligger sist? Ni är nykomlingar. Vad hade ni förväntar er? Timrå är en liten klubb som inte kan splasha pengar som vissa andra SHL klubbar kan. Som sagt så är ni nykomlingar och det tar ett tag att etablera sig, ni kan inte kräva mer av det här laget och klubben, för tillfället.

Per Ledin till rödhökarna!!!
Linkan Bremberg skulle vi ha på backen...
Vilken sköning...

Som sagt ...
Det blir inga förvärv!!!
Vi får in en målvakt som släpper in 2,78 mål per match i HA ifrån Tingsryd!!!
Vi kör på det material vi har!!!

Vi grejar det här och vinner ALLA matcher vi har kvar och slipper kval!!!

Halleluja...det blir ett par sängfösare att fira med inatt !!!

Att det inte blir mer än en tredje målis som inte kommer få stå någonting är fruktansvärt svagt!! hade hoppats på minst ett till namn och framförallt en stabil back som kunde logga 30 min per match.. nu har vi 2 stycken backar som håller SHL klass och det är Kinnvall och Larsson, Jaalasvaara är ett osäkert kort nu när han har haft problem med hjärtat, Drugge och Söderberg får inte spela något och hur ska dom då kunna leverera ett bra spel i kvalet? falk är en stor besvikelse såhär långt och Molinder har gjort sitt på banan, får gärna stanna i föreningen och göra något annat för han brinner mer eller mindre för klubben. Tänk om Kinnvall eller Larsson åker på en skada nu i slutspurten då motståndarlagen börjar gå in i Slutspelstempo? vi får räkna med att det kommer smälla mer och vara mer kamp i varje situation än vad det har varit.. vi har inte råd med en enda skada till.. jag är orolig påriktigt!!!

Jaha. Visade sig att faxen inte ens behövdes. Skitföreningen Timrå IK skämmer ut sig mer än bara på isen. Har sett min sista match i arenan, inte en krona till från mig.

KulltorpsOlli: Exakt. Där har vi lite inavelsstuk på hur föreningen sköts. Verkar finnas de som har livstidskontrakt i den här föreningen och som bevisligen inte lyckas utveckla juniorhockeyn. Här måste det till en förändring snarast!

The great one: Jajamän men vad jag hört så är det Thelin som styr mycket hur försvarsspelet i egen zon ska gå till....

Icetea: Får också en känsla att Timrå behöver nytt ledarskap till J- lagen.
Prestationerna och ngr avhopp bla tyder på det.

Backhandflipp: Tror alla lag i allsvenskan toppen slickar sig om munnen när man ser Timrås nuvarande form. Att tex AIK går All In är självklart. Men vi ska faan slåss om det, och loosar AIK så är det nog konken

Nisse på Mon: Helt rätt! J20 laget ligger sist i fortsättningsserien så om vi inte kan mäta oss där så har jag svårt att se nån platsa i A-laget mer än som utfyllnad på träning

Sputnik: Väldigt mycket så. Örebro har inte många år kvar i SHL, om de nu inte lyckas hitta något jävla sätt att låta tv-avtalet rädda deras ekonomi. För de drar då inte in många peningar den klubben. De spelar ett högt spel nu också med att ta in Enroth, även om deras gm säger det var "en bra deal". Och som sagt. AIK i HA ska vi inte tala om. De konkar direkt om de inte går upp. "Vi lånar för att klara balansräkning" sa vdn idag. Timmar senare: Köper loss Karlskronas poängkung.

Icetea: Ja, det var ett misstag att byta bort Printz. Hans storlek hade vi haft nytta av i kvalet...

Icetea:

Kanske därför dom vet hur dom ska spela i egenzon. Freddan är nog inte rätt man för att styra upp defensiven. Haft hela säsongen på sig att ”sätta” försvarspelet.

Sv: Avsätta styrelse och Nubben
Tonymontana: Ja, det har känts väldigt handlingsförlamat i år måste jag säga. Det känns som att man skyller på att man gick upp för tidigt, åsså får det gå som det går.
Man hade kunnat smida bättre med olika pengaaktiviteter under säsongen som många är inne på. Och Aktien är ju århundrades flopp, tyvärr.
Vi hade behövt få in ngn entreprenör i ledningen. Ngn som ser framåt och törs hitta nya vägar, utan att offra ekonomin såklart.
Tyckte i fjol att föreningens kändes fräsch och hade ngt på gång. Men i år har det varit en trött förlorare hela året.
Jag ser tyvärr mörksre tider komma...

Icetea: ioförsig ganska lätt när man har bra backar runt sig.

Nån som märkte hur mycket istid och hur stabilt Printz spelade i går. Fick mycket skit här inne men han var klasser bättre än vissa backar vi ska förlita oss på nu.

roger_sundsvall: ja Örebro landar Enroth och vi INGENTING, SILCH, ZIP, NADA

Eugen Sandberg: ingen ny junior har platsat hittills under säsongen...varför i kvalet?

Eugen Sandberg: tar dom gärna! Är fattig som få och syrran som är hockeytokig kommer upp imorgon :)

Modano: ja våran backsida kan ju vilket allsvenskt lag snurra upp hur lätt som helst. Toppa det med Falk som inte skulle lyfta ett finger för att Timrå skulle klara sig kvar i shl.

amatör mässigt...rätt igenom

Sputnik: Om han inte är hel då,finns det nån backup ,ja molle kan ju spela center

Modano:
🙏

Ser jävligt stabilt ut med Molinder Söderberg Drugge Hardegård Finnen Hjärtproblem Div 1 nivå på hela skiten. Styrelsen Nubben vilka jävla amatörer haft 6 månader på sig att fixa backsidan bara att avgå när man åker ur. Föreningen håller korpnivå förnedra sponsorer supportrar mfl sen ska det grinas ut när man åker ur IDIOTER

« · 1947285 · »