1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581364 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16

1948345 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
JohnnyKnoxville: synd dom missade alcen's filmning
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Matsg: Samsyn. Att mentalt och fysiskt kunna börja ladda för kvalholmgångar i ett så tidigt skede är ju klar fördel. Har alltid tyckt att det är skevt att man ska kunna dra fördelar av att komma tydligt sist, men nu är upplägget sådant och de måste vi ta vara på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Charliejfz: Ju snabbare Timrås ledning accepterar att det blir kval i år ju bättre;på så sätt får vi mer tid på att förbereda oss. Givetvis ska vi göra allt för att ta en 13e plats men vi ligger för långt efter Örebro (14 p och mycket sämre målskillnad) för att slippa kval. Jag tycker att Mora har ett svårare läge än oss då de kommer att kämpa ända in till förmodligen sista matchen av serien. Tänk vilken jättebesvikelse att tvingas konstatera att man måste kvala i det läget! Jag hoppas framöver slippa se att timråspelare sänks av sina egna lagkamrater vilket hände två gånger i gårdagens match! Vi behöver inga fler skador nu. Däremot måste Freddan ge Brattström chansen att få stå några matcher för tänk om Sveddan blir skadad. Vi måste studera både AIK och Oskar för att se vilka svagheter de har som vi kan utnyttja och förbereda oss väl. Spelarna måste kunna hantera pressen av att spela mot AIK på ett fullsatt Hovet. Och räkna INTE med att domarna kommer att vara på Timrås sida i de matcherna! Men vi kan slå ut AIK i kvalet precis som Karlskrona gjorde i sin första SHL säsong!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
JohnnyKnoxville: Jakob Blomqvist fick 3 matcher för sin crosschecking
Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Johannes Hedberg: Tack! Även fast det inte var mig du svarade, går mkt skitsnack. Många är nog besvikna efter alla förluster och det går ut över de andra lagen tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Johannes Hedberg: Den typen av påstående har jag inga som helst problem att ta med ett stort flin. Vi vet ju båda två att man får stå där med brallorna nere till sist. Jag lovar att återkomma i er bok nästa år när ni dödar varandra i desperation över att ligga hjälplöst sist. Jag myser redan nu faktiskt. 😎
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Jockz: Hoppas ni vänder på trenden och slipper kval. Ni hör hemma i SHL. vi hade gärna sett ett annat lag ställas inför utmaningen i ett kval vilket hänger samman med vår historia och erfarenheter med dem 😁
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Lunkan:

Läs Herminators kommentar som jag svarade på. Tänkte egentligen önska Timrå lycka till i slutet av säsongen, men blev provocerad av hans kommentar. Jag skriver aldrig så som han gjorde om andra lag. Det skrevs så mycket skit här om Brynäs under matchen att lite salt i såren var befogat när de föelorade.

Timrå är mitt andralag i SHL. Men fansen här inne spydde så mycket galla över Brynäs igår att jag blev provocerad. Det är inte alls samma tongångar om Timrå i Brynäsboken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Varför fick inte ”Framtiden är vår”-tifot hänga kvar i taket?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Ber om ursäkt för mitt korkade beteende igår, får skylla på frustration och öl men återigen ursäkta mig! Lycka till i fortsättningen och hoppas ni fixar detta👍
Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Lunkan: Sånna kommentarer värmer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
varulf: skäms över Brynäsare som häcklar på andras forum, vi spelar ju själva som en påse nötter, lycka till om det blir kval, ser gärna TIK kvar i SHL
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Kovalchuk: Bra jinx där!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Johannes Hedberg: Era töntar.. Vi ska ev kvala men vi åker inte ut. Ska bli gött å möta er nästa lag med ett SHL lag än HA som nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Tack för en härlig batalj, mycket underhållande och lite känslor för en gångs skull. Nu fick ni betala för stölden senast, skål!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
kulltorp: av hela mitt hjärta hoppas jag timrå klarar kvalet oavsett motstånd. Som boende i Timrå vet jag vad hockeyn gör för byn och det är ett självklart val som brynäsare och hockey älskare att gå till nhk och stötta i kvalet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
varulf: Du har helt rätt om backsidan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Johannes Hedberg: idiot. Kommer hata Brynäs för evigt pga dig och Pigalle.
Grattis Gunnar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
FH - avdammad: finns inte ett uns hybris hos mig. Sluta stirra ner i botten på öl flaskan och lyft blicken pajas. Jag tar svedberg alla dar sa jag ju, med ett par ok backar framför sig är han bra. Jag lämnade utom och kommenterade ej samt tyckte att brynäs för stunden har bättre backbesättning. Doch indikerade jag på att Timrås besättning på baksidan är undermålig överlag och det vet du också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
FH - avdammad: Vi är helt medvetna om hur fruktansvärt illa vi spelar men det räckte för att slå er! Lycka till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
varulf: Plötsligt kommer jag ihåg varför jag avskydde Brynäs som grabb. Man lider av hybris som inte går över hur uselt man än spelar som lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
supp: ta dem löjliga synpunkterna och spara de till honom som rättar dina svenskaprov i skolan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
She: jag tar svedberg alla dagar i veckan. Med ett par ishockey backar framför sig istället för en påse nötter så är han en stabil målvakt som till och med kan sprattla till i och vara matchavgörande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
TD: 2 ramträffar och ett mål i 6-5, vilket också borde ses som PP, + en hel del chanser, tycker inte jag är bortblåst bedrövligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Matsg: försök att använda ordet dem rätt det blir så jobbigt
det heter de och det heter honom och inte han gäller inte bara dig
utan många andra skribenter här
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Positiv match men powerplay var som bortblåst bedrövligt och en förstline måste till hur kan Olofsson få förstafiolen där har Freddan kört näsan i kaklet obegripligt åker i egen. Värld och t o m krockar med medspelare. Detta set mycket mörkt ut ex vis AIK skulle kunna d
Skicka 3 spelarr direkt in i tre kronor Timrå har högst 1 så vi har lite att jobba på eller redan planera för HA..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
She: bra match av timrå lovar gått klart bättre än brynäs
tyvärr faller vi igen på seriens sämsta målvakt 4-skott på
mål alla gick in!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Hockeyoraklet: Freddan tror att det är mental uppförsbacke de senaste matcherna för spelarna, som blir passiva,ängsliga och gör misstag.som straffar sig. Raden av uddamålsförluster och tabellläget har också påverkat spelet negativt. Frågan är då hur man vänder en sådan trend i dem återstående 11 matcherna? Kvalet kommer garanterat bli en mental rysare både för spelare och supportrar. Kan det vara läge att ta hjälp av en mental coach?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Knylan: jag syftar inte på dom sista 24 timmarna utan dom 3737494948363 timmarna före det. Men visst, plånboken är väl tom. Kanske har nubben, genom att snåla sig ur SHL, sett till att vi inte konkar i Allsvenskan. Är det så man ska tolka den här absurda säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Hockeyoraklet: Nu har ju Nubben redan redogjort för att kring det där. Allt låg färdigt, men så åkte laget på skador och då kunde man inte släppa spelaren helt plötsligt. Hade inget med kontraktslängd att göra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
kulltorp: ge upp vi får vänta på Sundsvall då tar vi med oss Svedberg väggen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Hockeyoraklet: Vi ska inte åka ur!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Johannes Hedberg: köp Svedberg så har ni en målvakt ni också
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Hockeyoraklet:

Nubben det... Jobbar hårt varje år han sista 24 h innan deadline.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Johannes Hedberg: Timrå- AIK med chips och poppisar snart då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Tikkare: han hånflinade som en konsekvens av det Svedberg sa innan jul.

Det är karma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Forsberg 1978: Och ni filmningar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
är inte du i FEL forum?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
The great one: skitsamma vilken spelare det gällde. Vem fan försöker få någon att skriva ett treårskontrakt på deadline med ett bottenlag som kan åka ur om ett par månader?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Tjurn : är nästan beredd att hålla med. Han förstör och tar onödiga utv, är lite väl uppstudsig gulashkillen. Håller definitivt inte för SHL. Men vem fan gör det i laget? 3-4 stycken? Sen tycker jag Brynäs spelar jävligt fult ikväll. Den där Alcen är oxå en jävla tönt. Hånflinande gris. Man hånflinar inte som han gjorde efter sin filmning. Respektlöst och han kommer få betala en dag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Herminator:

Kul att ni var upp och hälsade på i år.

Som någon sa tidigare, vi ses väl om 10-15 år igen. Ha det så kul med Tingsryd, Vita hästen, Västervik och Pantern så länge.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Hockeyoraklet: Om det är den där spelaren som du syftar på som det sket sig med på 3års kontrakt så var det en back.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
The great one: jo men så brukar det ju se ut. En ok arbetsinsats men domaren är kass och vi torskar. Håller med om att dagens zebra var något utöver det vanliga men en konstant regel i hockeyuniversumet: DÅLIGA lag får sällan något med sig från domaren. Hade vi spelat bättre hade vi inte försatt oss i många av situationerna som renderar i utvisningsminuter. Vi är i särklass det sämsta laget i SHL, vi kommer spela mycket i försvarszon. I kvalet kanske detta kommer att jämna ut sig lite då vi förhoppningsvis kan ha lite mer puck än motståndaren. Mem herregud, 7 raka hemmatorsk? Vad är det för psyke vi går in i ett kval med? Det här laget måste avsluta serien med några stabila vinster, annars åker vi fan ur. Det är samma hänghuvven, samma losermentalitet som på perras/monténs tid, det här kan gå riktigt åt helvete.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Ni tar enögdheten till en helt ny nivå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Hockeyoraklet:

Var inte Karlsson som 3-års kontraktet handlade om...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Jockz: ja jag vill att ni ska va kvar i shl! Ut med mora
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
The great one: Har alltid hatat Brynäs. Eller i alla fall sedan 60-talet. De vann matcher på samma sätt då. Filmningar och skitsnack.
Pinsamt att se på plats. Fy fan för Brun-ass!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
Hockeyoraklet:Håller med dig. Timrå är inte ett vinnargäng just nu och varför skulle det svänga plötsligt inför ett kval? Nubben borde försöka få tag i en mental coach för det är det är den mentala biten som kommer att bli oerhört viktig i kvalet. Och just nu är både Oskar och Aik i klart bättre form än vad vi är.
Kommentera

1948345 · »