1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606483 inlägg · 6214 ämnen
« · 743221 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Knylan: Hur många år har du kvar?

Sv: SCA-cupen 2006

ståpäls: Det går också att ta med alla länkar i ett enda inlägg om du länkar dom direkt i fältet där du skriver.

Förresten någon som man kan lifta med till Gärdehallen från stan dit och hem? 

ernie eagle: Hur många år har du kvar på journalisthögskolan?

Sv: Skadorna oroar
htikare: Det känns hyfsat lugnt med tanke på vad som skrivits i dagens blad... Tror knappast de mörkar om det skulle vara nåt allvarligt...eller?

Sv: Det är detaljerna som gör det
friskan: Jag vill ju stå bredvid dig:-(

Ambroo:
Det finns säkert redan ståplatser och korvmoj "ute på BSK". Du kan ju tillbringa dina vinterkvällar där i lugn och ro.

Själv tar jag rullatorn till eon arenan och kollar på Timrå IK.

Ambroo: Ja jag måste lovorda din sanningshalt.. dina utsagor stämmer oftast och i det här fallet (om? nu) det inte gör det när det gäller Sanny så är det ju positivt!
vi kanske får svar i morgon så helt säker på att det var fel är vi inte än..

friskan: Ja men varför då inte spela ute på BSK? Det är ju bara till att snickra upp ett par läktare och ställa dit nån korvmoj... Då skulle man allt spara slant!

htikare: Nu verkar det ju tack och lov som att jag sitter inne med fel uppgifter (för en gångs skull...). Det känns skönt att även jag kan fela.

Kerstin_k:Nu tycker jag att vi skiter i vad som står i tidningarna.Jag är jävligt glad att jonte ritade på för timrå.Vi lever i ett fritt land och det gäller ochså jonte.Han gjorde vad som känndes bäst för han och familjen låt det stanna där.

Kerstin_k: Att man ens jämför Peter Forsberg kontra Jonathan Hedström vad beträffar "klubbkänsla" så är ju det hela smått patetiskt.

För det första har Peter MoDo som moderklubb, Jonte har Boliden som moderklubb precis som sin kusin Fredrik Warg. För det andra har inte Peter representerat någon annan klubb i Sverige än just MoDo Hockey.

Peter Forsberg har burit fram MoDo på sina axlar. Det var Peter Forsberg v.s. Malmö IF (nuvarande Mif Redhawks) i SM-finalerna 1994.

Jonte var bara en busig pojkspoling då han drog på sig SAIK-tröjan i två säsonger mellan 17-19års ålder.

Jonte har inte ens spelat i ES med SAIK. Det har han gjort med Timrå. Vilken ur dagens SAIK-trupp har Jonte spelat tillsammans med? Inte en enda mig veterligen. Betydligt fler han har spelat i lag med i Timrå med andra ord.

Förstår inte varför Ståkkhålmsjävlarna har hakat upp sig på en osann artikel ihopkokad av en sommarvikarie på landsortstidning i Norrbotten som inte ens vågar sätta ut sitt egna, som ännu mindre vågar ringa Mr Hedström personligen för att få uppgifterna om hans klubbhjärta bekräftat eller dementerat.

Hallå vart i h-e tog det kritiska granskandet vägen någonstans? Sväljer kvällstidningarna allt som sägs och skrivs med hull och hår nuförtiden?

Får vilken smörja som helst publiceras utan att man ställs till svars inför det?

Inte undra på att Expressens chefredaktör Otto Sjöberg är i blåsväder titt som tätt med en sådan kufisk inställning och hållning till läsarna.

Karln verkar ju vara i total avsaknad av vad allt medmänsklig empati står för.

Vore det inte för Mattias Eriksson skulle jag önska liver ur den där jävla tidningen. Det är makalöst och ofattbart att vilka blåbär som helst tycks få anställning på den där blaskan och får raljera med omvärlden.

Kan inte svenska folket öppna ögonen och inse hur jäkla blåst och bedragna vi egentligen blir när vi köper den där skittidningen?

Det är skam på torra land att gycklarna tillåts härja fritt inom mediaindustrin och tvätta bort allt logiskt tänkande och trovärdighet på redaktionen.

Jag blir så fruktansvärt less på att mediabranschen är på väg mot dekadens och förfall p.g.a. alla smurfer som obehindrat får fara fram.

En sak törs jag lova, den dagen jag är färdigutbildad journalist så behöver inte vara oroliga för att behöva se mig smyga omkring i en vindjacka med en geting på. Så lågt tänker jag aldrig sjunka.

Trovärdighet är A och O.

Kerstin_k: Ja men han har aldrig sagt att han ska spela me dom samma år dom gick upp till ES. Sen förstår ja han att han inte skrev på där.Vem vill bo i skogen :)

Välkommen hem Jonte!

"Kan fortfarande inte förstå mig på Jonathan Hedström. I flera år har han pratat om att Skellefteå är laget i hans hjärta - så skriver han på för Timrå.
Det är som om Peter Forsberg skulle säga:
- Jag har blivit så bra polare med Daniel Westling och jag trivs så bra i Stockholm. Så när jag flyttar hem till Sverige, då spelar jag i Djurgården."

Hihi, det uppretar fortfarande den samlade mediakåren ;)
På länken finns en sammanställning av samtliga lag gjorda av expressens experter. Föga förvånande är det Timrås skadeläge som dryftas.

actionleif: Aha! Då är jag med på noterna =).

Bo Bly: Det där är gamla nyheter. Han har redan blivit benådad av HIFK och kommer att spela där i vinter. Skulle i alla fall inte vilja se honom i Timrås tröja. Han skulle troligtvis ge mer problem än nytta.

ernie eagle: Skulle Timrå få en back av Karalahtis kaliber
ser backbesättningen mycket starkare ut.

ernie eagle: Tror mer de jämför med Karalahti som ståpäls länkade till .. men det är väl bara min gissning

Bo Bly: Säga vad man vill om Kiiprusoff och Berg. Men nog fan höll de väl högre klass än Grunka? Du kan väl inte jämföra en parbänksalkoholist med profesionella hockeyspelare. Även om det var lite si och så med inställningen hos Kiiprusoff.

Shadar Logoth: Kiiprussof och Berg var väl inte så nyktra
jämt dom heller.

SCA-cupen 2006
Kan det räcka med en tråd för att täcka denna ishockeytävling?

SIMON: Låter troligare...

Tycho: Hansson är skadad det är nog därför han är hemma

kaofl: Han spelade sista matchen för KalPa mot Brynäs och gjorde mål iaf... Sedan finns ingen info på KalPa:s hemsida om att han skulle ha lämnat laget.

Dessutom skrev han på för hela säsongen, vilket gör att han har kontrakt...

Känns lite overkill att få skadepanik nu, med nästan tre veckor kvar till premiären. Visst, Sannys tillstånd oroar en smula - inte minst eftersom han är lagkapten och tillsammans med Styf backlinjens tilltänkta härförare.
Ändå: tid finnes. Låt oss icke falla i sken riktigt än.

Backlinjen är ju annars tämligen stark. Räknar kallt med att Koskinen får ett helt annat år än fjolditot - inte skulle väl hans kontrakt spelas ut om man trodde att kroppen var slut och skadeeländet mer eller mindre permanent?
Svedberg har en take-it-or-leave-it-chans. Har han fortfarande det han visade under debutsäsongen i sig? Kan han - med rätt backpartner vid sin sida - prestera åtskilligt bättre än fjolåret? Förhoppningsvis.

Sanny var väl inne på det i någon intervju, svårigheterna att spela ett stabilt spel över hela banan med en så obalanserad trupp som man hade sistens. Ett resonemang som min positiva sida gärna vill ha som delförklaring. En av Timrås styrka de senaste - framgångsrika - åren har just varit förmågan att störa spelet högt, våga lira hårt med backarna och kontra som illrar. Med en fladdrig målvakt, svaga centrar och impotenta målskyttar är det klart att detta spel skiter sig.

Så: jag vill gärna framhäva det positiva: Strålman lär vara ännu bättre än i fjol, Lotvonen och Kokko förhoppningsvis både offensivt skickliga och skadefria. Styfen är styf och Koskinen förhoppningsvis the ol' Koskinen. Vid en ev Sanny-vakans finnes alternativ Svedberg (som vi inte ska såga riktigt än) samt alternativ Moe (ett alternativ som det skrivit spaltmeter om på denna sida - dvs ett eget, löftesrikt frö ur de egna juniorleden).

Mats Hansson är tydligen i stan igen tog tydligen ingen plats i finland vad jag har hört.

Helg Ernest: Varför skall vi ha hit ett fyllesvin....?

ernie eagle: Lika bra att Ölbritta får bära vattenflaskorna. Hehe näe men skämt å sido så är de juh en bra back när han spelar..

RTS: Värva Grunka? hahaha....

ernie eagle: Förmodligen att Tik ska försöka värva honom nu när en del Backar är skadade??

Helg Ernest: Vad fan yrar du om?

BlackBay:
Tips: Kolla matchern istället.
Ingen betalar väl dyra pengar för att stå och titta in i en omålad vägg?

Helg Ernest: Hehe ja de vore nåt kanske å ta hit honom..
Men på samma förutsättningar som Helsingfors..Att dom skriver i kontraktet.

Helg Ernest: Ja bara han är nyckter till matcherna så!!..

Ambroo: Prick tre veckor till seriestart!!.. o hur lång tidbrukar stressfrakturer ta att läka? ja beror så klart på svårighetsgraden men generellt brukar det ta rätt lång tid när löpare får stressfrakturer i ben av för mycket träning för lite vila..
Vi hoppas vår sympatiske kapten har ett sällsynt "läkekött" o står på blålinjen snart..

Här är det värkligen detaljerna som gör det!

Per HApps: Grunka tog väll ner skyllten för massor av år sedan.
Orginal Grunka alltså

Per HApps: Håller med dig till hundra procent. Fan om man fick vara arenachef ........ Vi får hoppas att det sitter i pengarna och inte i bristande intresse att hålla arena fräsch (skandal isåfall).

Per HApps: Väggen ovanför ståplats ser ju bara katastofal o pinsam ut.... hoppas det byggs nån egage med extra sittplatser eller liknande ovanför ståplats till nästa säsong så att man slipper se den fula väggen.

Per HApps: Rom är inte byggt på en dag som man säger. Nu har vi allafall tv

Laken:
Har man inte råd att underhålla det man har byggt borde man inte byggt från början.
Både södra och norra vägen ser ut som ett lapptäcke med den gröna plåten från -66 som kronan på verket.
Att man sedan inte ens kan måla plywoodskivorna är ju bara för mycket.

actionleif: För att citera en man med djup skåra (men ändå inte...); "E.ON, en arena av baltisk försmak."

Bra "reportag" Happs..

ang, Lakens fråga om att det inte är bättre att bygga ut istället för att underhålla så tycker man att svaret är självklart

Har inte själv tänkt så mycket på det förrän jag idag gick ner från den som känns väldigt provisoriska trappen vid ståplats.. plywoodskivorna i extrastegen sviktade och såg sliten ut, precis som det mesta utav träet i övriga hallen.

Den vackra gröna plåten på sidorna är ju bara för mycket.

Per HApps: Självklart har du rätt i mycket av det du skriver!
Men...

...Har du mailat dina tankar till de ansvariga inom Timrå IK?

...Är det inte ännu mer prioriterat att bygga ut arenan för att höja publikkapaciteten?

Förslag:
En likadan sittplatsläktare där klacken står nu som mittemot vill jag ha (kräver nog att man flyttar ut/bak kortsideväggen litegrann). Om det nu är möjligt?
Klacken beredes STÅplats nedanför logerna i högra hörnet i förhållande där man står nu.

Svartmåla taket??? Nja det låter deppigt!

Resten låter vettigt... ;-)

epa: Yippee...fast det var enligt mig det minsta man kunde begära. Knappast en unik tingest i en ES-arena.

mikenomad: Gnäll inte nu, vi har ju faktiskt fått en mediakub nu ;)

Thomas skulle ha prioriterat målarpytsen istället för mediakuben........(not).

« · 743221 · »