1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608300 inlägg · 6214 ämnen
« · 787674 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2006-11-18
Frella: Nu ska vi inte vara såna! Kanske t.om. Kenta hamnar i ett läge där han känner sig nödgad att ta in lite junisar. Kanske isf kan innebära att nåt litet gott kommer ur den här situationen. Tycker personligen att läget inte kan bli mkt bättre. Vi är mitt i serielunken, leder serien och kraven kan knappast bli orimliga på dessa spelare. Jag menar, de rycker ju in för att det är kris så förväntningarna kan inte bli så jättehöga.

RedEagleJkp: Förmodligen ett troligare scenario än att han släpper in junisar på isen iaf =)

nixXz: Man lägger i en liten nypa tur i vinnarreceptet bara ;-)

nixXz: Jadu...Kenta lever ju med den verkligehten och har säkert en plan. Men att hålla förstaplatsen är nog inte möjligt i längden om det inte snart ljusnar betänkligt på skadefronten alt. ett antal toppspelare värvas...

nixXz: Nubben, Lill-Kenta och Micke Andersson hoppar in och bildar avlastningskedja enligt säkra källor ;)

Hur fan skall timrå kunna förbli ett topplag med alla skador. om vi säger att Nilsson,styf och sanny inte kan lira. vad gör man då

Jag har dessvärre ingen möjlighet att närvara i e.m. men skickar brorsan som representant för familjen! Hoppas jag kan sitta stolt tillbakalutad hemma och njuta av Sveriges bästa lag när de trots skadehelvetet kör över mupparna ackompanjerade av ett MÄKTIGT publikstöd!

Samt att Machulda debuterar och slår alla med häpnad och är fullkomligt lysande så jag får anledning att stå i skamvrån härinne! :-)

HÖR UPP TIKERZ !!
Detta är viktigt.

Denna match visas på C+, så nu jävlar måste verkligen anstränga oss.
Vi ska inte bara visa SAIK(o) "supportrarna" vart skåpet ska stå. Vi ska visa hela hockeysverige att vi står upp för våra lirare och inte tolererar sånt här som vissa "NP"-medlemmar ängnat sig åt på senaste tiden.

Som jag tidigare sa; Ladda upp med halstabletter, ta med flaggorna och halsdukarna. Vi ska skrika hela matchen, vi ska synas och vi ska höras.
Nu ska vi ge dom här småglinen en upplevelse de sent kommer att glömma.

Alla till E.ON !!!
Det är nu det gäller Tikerz !!

Skarin: ...
Domare: JOHANSSON, Morgan
LM1: ÅSTRÖM, Joakim
LM2: NILSSON, Klas

Ser mörkt ut enligt ST:
Timrå: Fredrik Warg (blindtarm), Mattias Wennerberg (lår), Robert Carlsson (rygg), Timo Pärssinen (ljumske) och Johan Svedberg (axel) är skadade sedan tidigare. Till det kommer Pär Styf (knä) och Sanny Lindström (XXX) som klev av senast i Karlstad, samt Magnus Nilsson som fick ett skott på foten och inte kunde träna i går. Samtliga tre testas dock före matchen.
Tränarsnack
Timrå: – Vi får se om vi går på tre femmor, eller hur vi gör. Jag hoppas både Sanny och Pär är tillbaka och kan spela. I längden blir det jobbigt med så här mycket skador, men nu gäller det att vi visar hög arbetsmoral för att ta tre poäng mot Skellefteå, säger Kent Johansson,,,,

Mörkt ja, men inte svartgult..... Mörkt rödvitt ju......

FORZA TIK...........alltid, alltid..........

Sv: Espen Olsen Lie
r8n: Espen Lie Olsen 2005-2006 Trondheim Norway 29 2 0 2 16
Källa www.eliteprospects.com/

r8n: Apropå Espen och lustiga Norgehistorier (är väl bara Stephen Foyne) som blivit kult i Timrå.

Vart tog dansken vägen som försvann hastigt och mindre lustigt i samma veva som Espen lirade i juniorlaget?

Kommer inte ihåg namnet på honom men minns att han försvann till Mif Redhawks och sedan har man inte hört någonting mer. Flyttade han till Danmark, slutade han med hockeyn eller vad?

Sv: Agera Nubben?
RocknRolf2: Flopp är väl att överdriva väldigt mycket. Har du kollat fjolårets poängliga? Han var aldrig värvad somen 50+poängstjärna.

r8n: Han gick väl ut gymnasiet och ansågs väl inte varit tillräckligt bra för att ta en plats i A-laget och när de möjligheterna gick upp i rök så dog väl ganska mkt hans höga ambitionsnivå.

Detta är alltså en spekulation från min sida, ingen klockren fakta.

Espen Olsen Lie
Vad har hänt med Espen Lie Olsen? Varför stack han till Furuset? Nån som vet?

Sv: TIK på TV
kulltorp: Suddagumman,,,,
18 nov lö 15:00 Timrå IK - Skellefteå AIK
20 nov må 19:00 Brynäs IF - Timrå IK
23 nov to 19:00 Timrå IK - Linköpings HC
30 nov to 19:00 MODO Hockey - Timrå IK
7 dec to 19:00 Timrå IK - Färjestads BK
9 dec lö 15:00 Timrå IK - Mora IK
21 dec to 19:00 Timrå IK - HV 71
......å ALDRIG ordningsman i skolan heller...;-)

FORZA TIK.......alltid, alltid........

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
stefan1978:
Har noterat detta också, och att bilden är som den är, kan bero på att distrubitionen av informationen inte sker i anpassat kablage. Ganska vanligt med skuggor i bilden då.
Kanske är man inte medveten om problemmet, eller så kanske det bara framträder under match, då det möjligen kan finnas annat som stör och därmed orsakar inteferens, eller dyligt.
Kanske inte så lätt, alla gånger.....Men det borde fixas, kanske det inte finns tillräckligt kunniga tekniker ????

Bara en gissning.....

Abron:

verkar som alla andra arenor lyckats varför inte vi här :)

mikenomad: jo jo, är väl knappast en önskedröm till spelare, men som sagt låt han visa vad han går för, hoppas såklart på en nytändning som sagt. Men ja, 35 bast? hade nog hellre sett nån betydligt yngre. och sen det dära med slö och omotiverad, kan ju som sagt bero på många olika saker.

Pucken:
Dina öron fungerar, om det inte händer något oförutsett.

Per HApps:
Dålig anpassning förmodligen, i kablaget....

friskan:
Jag hade ju inte tänkt mig så här fläskigt ;)
www.mtscentre.ca/concepts/seatingbowl1.jpg

stefan1978:
Allra helst då man lägger upp den blå bilden "arena tv" är det ju tredubbla skuggor, undrar vad det kan bero på ? Snyggt är det inte i alla fall.

stefan1978: Det är ingen tv, det är projektorer..

Det har länge utförts justeringar på dem för att få till bra bild och tyvärr tror jag inte att det går att få den bättre.

Sedan beror det ganska mycket på var på läktaren man befinner sig, vinklar spelar ganska stor roll har jag märkt.. Men huvudsaken för mig är iallafall att den fyller sin funktion, dvs. man kan se repriser och sponsorerna får synas

Skarin:

Att det inte är nån som tar upp kvaliten på den sk tv'n i taket den är ju ruskigt suddig?? den är nog den största besvikelsen på arenan tycker jag iallafall.

Pucken: Ja just det. Inte en minut för sent eller hur man säger. Tråkigt att det har tagit så ofantligt lång tid bara!
Men kul att den är på gång.

TIK på TV
18 nov lö 15:00 Timrå IK - Skellefteå AIK
20 nov må 19:00 Brynäs IF - Timrå IK
21 nov ti 19:00 Linköpings HC - HV 71
23 nov to 19:00 Färjestads BK - MODO Hockey
23 nov to 19:00 HV 71 - Luleå HF
23 nov to 19:00 Timrå IK - Linköpings HC
25 nov lö 15:00 Djurgårdens IF - MODO Hockey
27 nov må 19:00 Mora IK - Linköpings HC
28 nov ti 19:00 Brynäs IF - Luleå HF
30 nov to 19:00 MODO Hockey - Timrå IK
30 nov to 19:00 IF Malmö Redhawks - Brynäs IF
30 nov to 19:00 Luleå HF - Linköpings HC
2 dec lö 15:00 Brynäs IF - MODO Hockey
4 dec må 19:00 IF Malmö Redhawks - Luleå HF
5 dec ti 19:00 Färjestads BK - HV 71
7 dec to 19:00 Brynäs IF - Frölunda Indians
7 dec to 19:00 Luleå HF - MODO Hockey
7 dec to 19:00 Timrå IK - Färjestads BK
9 dec lö 15:00 Timrå IK - Mora IK
10 dec sö 15:00 Djurgårdens IF - Linköpings HC
11 dec må 19:00 IF Malmö Redhawks - Frölunda Indians
19 dec ti 19:00 Skellefteå AIK - Luleå HF
19 dec ti 19:00 Frölunda Indians - Linköpings HC
21 dec to 19:00 Brynäs IF - Djurgårdens IF
21 dec to 19:00 Timrå IK - HV 71
21 dec to 19:00 Mora IK - MODO Hockey
27 dec on 19:00 HV 71 - Linköpings HC
29 dec fr 19:00 MODO Hockey - Färjestads BK

Pucken: Ja...alltid nåt! :-)

mikenomad:Vad jag har hört ska pubben bakom ståplats bli klar till slutspelet.

Skarin:Tycker jag också,max 7000.

Ambroo: Det är inge snack om att vår arena är urvuxen! Å då tänker jag inte enbart på publikkapaciteten. Även om den lätt borde öka som du säger, dvs med 1000 sittplatser minst! Men allt lulllull runtikring är hopplöst eftersatt i e.on jämfört med våra konkurrenters nybyggen. Loger, restauranter, pubar, toaletter etc. Även utseendemässigt och då framförallt interiört!

Ambroo: Kan en stol vara attraktiv? Okey att de finns folk med udda böjelser, men stolar? ;)

friskan: Provocera? Då kan jag tala om för dig att då har jag icke ens börjat... Det är bara det att vi har minst 1000 sitt för lite och då menar jag attraktiva stolar...

Per HApps: 6500. Det är en fin och lagom siffra. Men maximum 7000.

Swedbank Arena,,usch vad vi ligger långt efter i Arena bygge!Är det ingen som har lite pengar som kan hjälpa till lite!haha...

Ambroo:

Spelar väl ingen roll vad jag säger, tycker och vet.
Du och en del andra vet alltid bäst ändå.................och det får ni väl göra.

Jag fattar att du försöker provocera mig, men det har du inget för serrú.

Heja Heja Timrå IK.
Jag tycker vi har ett mycket bra lag och en fantastiskt fin arena i den lilla lilla byn i den lilla lilla kommunen.

65selander: Ja, hur kul blir ni om Bäckström piper till NHL.... å Boorken sedan envisas med att hålla Månson utanför truppen då han är pigg???

friskan: Varför sånt syrligt bemötande och speciellt när Per HApps kommer med inlägg? Kan du inte prova att hålla med som omväxling och allra helst när det är befogat? Det kanske är så att du och PH har haft nån flört som du kan delge oss i värsta kickan-fredag stil?

friskan:
Tror ändå att en arena med 7500 har ett existensberättigande.

Per HApps:
Bra att sittplatser är slut, återstår "bara" drygt 700 ståplatser.
Tror ändå inte att "ditt" bygge behövs.

Kolla Globen med sitt enorma upptagningsområde av folk. Där var det som någon skrev "eko eko eko".
Bättre att några blir utan sittplats då någon gång ibland.

Per HApps: Läkerol Arena i morgon samt TV-match. Slutsålt (8300pl)

Det intreesanta är hur beläggningen är nästa år i Gävle. Själv så tycker jag att dom har tagit i lite i överkant men det får tiden utvisa.

Äsch, greken kunde väl ha fått en chans till...

Per HApps: Globen i går: 4 143. Echo echo echo....

Till att börja med, en underbart flödande debatt. Jag kan följa denna debatt om för och emot värvningar lätt tillbakalutad i år tack vare vår förnämliga position i tabellen. Likande värvardebatter i fjol gjorde ju att man nästan fick hjärblödning. Nu känns det lite lyxdebatt...

Sen till det geniala i värvningen av Mc Hulda(har för mig att det var Lulefansens benämning av honom ifjol). Timrå slår ju bäst ur underläge, det är tydligt bevisat senaste åren, och med Mc Hulda och medföljande domedagsprofetior så känns det plötsligr som vi slår ur underläge.
Genialt Nubben & Co att få serieledare att vara underdogs.

Bara 26 poäng ner till kvalplats nu.

friskan:
"Fler och fler matcher kommer att sändas på TV.
Om då "folket" stannar hemma för att glo på TV:n behövs ingen utbyggnad."

Ståplatser kvar:735 Sittplatser kvar: Slutsålt
Trots att det är en lördagsmatch samt att den går på tv.

Som det ser ut nu verkar det vara en platsbrist på minst 1500, att då bara planera för en utbyggnad med 800 är väl i snålaste laget?

Janken:Yxan-Wernblom trycker dit tre på Backlund!!Jonte å Hahl gör ett var å Machulda gör också ett,peter dansken regin gör avgörande!Timrå - Saik 4 -3 efter stor saik-press mot backlund sista 2 minutrarna..hej å välkommen Machulda..

Janken: Ingen tillåts att falla ur ramarna i årets Timrå. Då är det omedelbart bänkade.

Machulda är för smart för att inte ta chansen nu när den dykt som en blixt från en klar himmel att spela topphockey i Sveriges bästa lag.

Det höjdes tvivel kring Backlund i våras också och tvivel kring Peter Nylander. I ett ledarlag där alla bidrar är det lätt att spela hockey.

Är inte alls säker på att Machulda varit en man för Timrå om vridit tiden tillbaka en sisådär 1år.

För då var alla rädda för pucken, grundtryggheten som bortblåst liksom viljan att vilja vinna. Rädslan tog överhanden och man överarbetade situationerna istället för att fatta enkla beslut.

Det är nya tider nu.

Så säg Hello to Mr Machulda!

P.S. Skulle nu karln mot alla odds floppa så har Nubben endast gjort en felvärvning denna säsong vilket i sig vittnar om kvalitet D.S.

Långben: Jajamän..

På lördag kommer Hahl att lägga fram smörpassen till Machulda som gör två strutar när vi krossar Skellefteå med 4-0

Var det Bartecko som smekte fram puckarna på bladet till Machulda i Luleå!

ernie eagle: själv hoppas jag bara att folk åtminstone kan ge honom en chans att spela en match eller två innan man dömmer ut honom (oavsett vad han gjort i det förflutna).

DJ Hemp: Drömscenariot har jag redan målat upp i min hjärna. Nästa lördag vill jag läska med lulingarna i The Sportsbar med ett brett leende på läpparna inför förbryllade lappar som bara ruskar på huvudet och kliar sig i huvudet och utbrister "Vad f-n har ni gjort med Machulda? Han är ju för bövelen bäst på plan! Har ni dopat honom? Vi kan inte tro att det är samma spelare som vi hade i vårat lag ifjol! Det måste vara hans ohängde halvbroder eller svåger ni värvat! För det här ju för fasen makabert!"

Smaka på det!

Sedan kommer jag sova gott på hotellet med min andra hälft som håller på Luleå!

Yeah Right!

« · 787674 · »