1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05

« · 2031129 Till forumet


Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
”Lööke verkar träna för fullt. Ser het ut.” Saxat från STs evighetschatt från gårdagen. Vågar man hoppas?
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Den 11 Mars drar kvalet igång mot en plats i SHL för Timrå , tråkigt att att dom inte vill vara med med full kraft i racet eller kanske inte pengarna finns , då är det en annan sak , nu känns det lite uppgivit när skador har kommit och inget görs ...Det kanske kommer gå endå får vi hoppas , men med lite nytt blod skulle allt bli mer intressant och skapa ett intresse som skulle ge mer intäkter och tryck i arenan .
Spel ordningen till kvalet 2020 finns hos MrMadhawk.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Clay.2: Pratas det nånting om SHL-kval bland era spelare och ledning? Känns lite väl tyst med tanke på hur pass bra placerad ni ändå är. Som bäst tar ni en topp två och sämst så lär ni komma in i playoff med bonuspoäng och hemmafördel.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
KB65: Inget man kan läsa ännu i media och inga lösa rykten i luften heller.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Clay.2: "Vi" är nog nöjd med top 5 denna säsong. Hade gärna sett någon ny back till laget
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
KB65: Under säsongens gång har det kommit några kommentar i förbipasserande från t ex Dahlén och Lundin om att de vill gå upp. Ante Karlsson har pratat om att de ska vara med i kval (vilket kval är lite oklart), Nubben har sagt att vi ska vara med "i toppen". Freddan har sagt att vi ska vara med och tävla om kvalplatserna.

I övrigt, ingen uttalad ambition med säsongen förutom Nubbens "Top 5"-uttalande i typ maj/juni.

Jag tror ju att en liten kraftsamling från föreningens håll med tydligt uttalat mål om att "vi ska tillbaka" eller något hade skapat lite gung kring de sista matcherna i grundserien och lockat publik, men nu är det radiotystnad och ingen vet ut eller in. Känns lite uppgivet tycker jag.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
RasmusVS: Snackar man hockey med kollegorna så resonerar de likadant, att det är uppgivet. "ingen kommunikation" "timrås sida är död" "De tänker nog framåt några år" "inga pengar" "hund begraven i föreningen, (jörgen fiaskot)"

Jag står fortfarande fast vid att Timrå har gjort det bra med det material vi har och med tanke på att vi halva laget nytt.
Topp 5 tror jag hade varit en utmaning för laget om vi inte hade haft vår frälsare Dahlen i laget. Tack vare han är vi ett "topplag", tänk er hur serien sett ut om Blötröven inte hade varit pengadopade denna sässe..
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Linkovich: Ja å knappt ett enda löst rykte om ev värvningar. Det är faan så jag har lust att hitta på att säg Jonatan Berggren i Skellefteå ska lånas in eller att Jon Knuts är missnöjd med tränarbytet i Leksand och vill skriva långtidskontrakt med Timrå.

Eller vad faan som helst egentligen. Börjar mer och mer känna mig som matadoren i Tjuren Ferdinand "snälla GÖR någonting"
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
JanneH: Var 22 dagar sedan vi fick in ett nyförvärv, knappt gått ett dygn sen vi gjorde oss av med Tim och ändå kan man inte ha lite tilltro på att något händer bakom kulisserna.

Jag tror att hemlighetsmakeriet kring spelarrekrytering beror på att man vill minimera konkurrens så långt det bara är möjligt. Alla lags scouting har blindfläckar, så kan man undvika att ens ett lag är och rycker i samma spelare är det värt de.

Med de sagt avskyr jag tystnadskulturen som finns i hockey, varför inte berätta exakt vad för skada någon har t.ex? Och varför i helvete används uttrycket "sticka under stolen" så jävla flitigt av hockeysnubbar? Har verkligen aldrig hört någon utanför hockeyn använda uttrycket.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Öndulat: Om vi hamnar i kval mot förloraren i HA-finalen t.e.x så vill man inte att motståndarna ska veta att Löökes frånvaro var pga axeln eller knä t.e.x, finns alltid spelare som kör tjuvnyp och dom kommer smälla på extra hårt. Är ganska säker på att det är därför man mörkar skador. Sen är ju vissa skador mer uppenbara än andra när dom sker, då har man inget att dölja direkt.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Öndulat: Därför att om du berättar att du har ont i handen så finns det en hel del spelare som kommer att rappa dig på handen så ofta de får möjlighet. Har man problem med en axel så finns det de som kommer att sikta på den när de tacklar osv.
Tystnadskulturen är trist för oss åskådare, men det är för att skydda spelarna.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Öndulat: Håller med. Tycker generellt att folk har orimliga krav på nyförvärv. Vi har ju ändå plockat på oss ett gäng spelare under säsongen. Detta utgår jag att vi gjort för att förbättra vårt lag som huserat runt plats 3-5 i princip hela säsongen. Alltså vill man väl öka sina chanser?! Att det sedan inte är ”tillräckligt” fräsiga namn har ju såklart med ekonomi att göra. Västerbottens Klondike verkar ju ha outsinliga resurser i år.

Att utan att ha koll på nånting börja gnola om att ”värva ett gäng transatlanter!” Ja, då slutar jag att läsa.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Linkovich: Japp, samma snack i mitt fikarum..

Även om det är totalt uppgivet inom kansliets väggar så tjänar man jävligt mycket på att drömma, tro och låstas i extern kommunikation att vi ska upp i år, för att locka publik, sponsorer och intresse. Ingen vill se ett uttalat mellanår, än mindre ett tyst mellanår.

När jag ser Spindelmannen på film så tror jag egentligen inte på att det som händer är verkligt, men det blir fan så mycket roligare om jag låstas tro det. Likväl som jag inte tror vi kommer vinna varje match eller gå upp i år, men det blir fan så mycket roligare att se match tre gånger i veckan om jag låstas tro det.

Om inte annat så har man en superstjärna man kan bygga hajp kring och en spelare som har gjort 500+ matcher för klubben. BYGG UPP PROFILERNA! Jag vill se Dahlén göra reklam för DinTurs nya turlista, se Jeremy Boyce jobba på Mohlin Bil i mellandagarna, se Brattström och Ohre ställa upp på en töntig bushållplatsreklam för Ica Maxi's nya matkasse med recept under taglinen: "Den enda kassen vi släpper in" och Morten Madsen stå på Café Charm i Birsta på matchdag för att dela ut gratis wienerbröd till alla som har biljett!
Jag vill inte kunna gå en dag på stan utan att bli påmind om att Timrå IK spelar ishockey.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
RasmusVS: Det var förbanne mig det finaste jag läst sen jag konfirmerades...😁👍!
Helt klart ska det vara mer aktivitet kring laget . Vi har hockeykultur här och det ska synas bättre än vad det för närvarande gör!
Så hoppas det blir bättre med det o naturligtvis även spelet när vi nu går in i slutskedet av serien.
Förutom en stabil vinst ikväll vill jag nu se fart i spelet. För även om vi nu har några skador ska vi bara vinna mot Karlskrona om vi spelar som vi vet att vi kan.
Men ser det ut som det gjort sista månaden(frånsett de 10 sista minuterna mot Tälje då vi spelade som vi ska göra) då är jag rädd för att vi åker på en torsk ikväll.
Nä nu vill jag verkligen se det spel som vi ska spela(Modo borta) annars får de lyfta ut herrarna i båset o plocka in Mr Murley...👊🏒😁!
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
RasmusVS: Du vet hur man sänker ett varumärke minsann.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
RasmusVS: Du borde bli klubbchef.
I mitt fikarum så verkar de som lagt fleratalet hundra tusen i sponsring ha tappat intresset. Något måste hända.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
RasmusVS: Hur har du tänkt med all reklam? Vem pröjsar för dessa kampanjer?
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Axle San: Såg att domarna var dum när ni mötte djyrgårn sist, du misstänkte muta? Vem tror du pröjsade dom. Nu när vi ändå snackar pröjs :)
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Jockz: Någon som satsat mycket pengar på spel ligger väl närmast till hands även om uttalandet var ett skämt.
Däremot så är det kanske svårare att begripa vem som vill betala för dessa kampanjer med timråspelare...
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Axle San: Brynäs kan ju satsa lite på kampanjer för hockeytränare...😂😂😂!
Ni har lika rörigt som MoDoliderna hade för några år sen...
Ni får vara glad om ni undviker negativt kval. För i ett sånt kval blir pressen för stor o ni blir rökta!😬😜
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Timråit H-sand: Brynäs kommer aldrig att åka ut, vår lägstanivå är högre än er högstanivå,. Naturlag kallas det för.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Axle San: snart är det er tur :)
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
tuffe uffe LIF
ala ROBOCOP.
fågel el fisk?
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Axle San: De flesta exemplen jag rabblade upp är redan sponsorer till Timrå. Företagen brukar lägga en budget där saker som reklam & sponsring finns med i markandsföringsbudgeten. Om de får tillgång till någon spelare i samband med sin sponsring alternativt att de höjer sin investering en ”nivå”, budget för reklamkampanjerna är förmodligen redan lagd men de får en spelare ”på köpet” som de kan använda och både TIK och företaget tar del av varandra.

Gynnsamt för båda parter även om det är mest med hjärtat man sponsrar en klubb.

De andra exemplen behöver inte kosta något, om Boyan drar och jobbar på en bilfirma som sponsrar klubben för att synas och dra folk till bilhallen är också bara positivt för båda.
Sen tror jag klubben har råd att skicka i väg Morten med 50 wiernerbröd utan att gå i konkurs.

Nu var mina exempel mer inne på vilket håll jag vill att man jobbar åt, än konkreta förslag.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Axle San: Hade inte satt allt för stor slant på det
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Andersson: En person kan vara avgörande för ett lag , men en person kan aldrig vara ett helt lag.
Citat av : Kareen Abdol-Jabbar .
Hoppas att någon mer än Dahlen gör mål ikväll.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Axle San: Jaha det var ett skämt! Vad skönt att du kommer in o fläktar lite "min pappa är starkare än din" attityd härinne.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Axle San: Lita aldrig på någon som smyger runt här inne utan att ha valt klubbmärke. Spelar ingen roll om personen ”väljer” lag senare. Denne kommer ändå alltid att vara rökt.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Clay.2: Kan på rak hand säga att jag är riktigt orolig för kvällens match. En match som Timrå lätt skulle ha vunnit med rätt folk i ledarstaben. Få se om jag inte har rätt.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Duncan: Ska ledarstaben spela ikväll ?
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
JAAAAAA
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
roger_sundsvall: nån fler än jag som inte kommer in på skit cmore?
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Tikkare: Ja, doms streams ligger nere.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Tikkare: Samma problem, andra matchen irad nu får dom fan stila till sig lite innan man säger upp skiten, blir så jävla less på den här skiten!!!
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Andersson: Lååångt bort bortamatch mot Klaskrona. Är Batanero i bortaklacken i kväll? Eller kanske Småland? Hoppas ledarstaben fysiskt och kanske även mentalt, börjat preparera truppen för "Meca race".
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Andersson: Ledarstaben hänger den efter 24 sekunder!
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
hockeyärnice: Timrå gör mål efter 24 sekunder! Tack Cmore!!!!
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Dahlén-mål i första bytet borde vara obligatoriskt.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
T T: nån annan som har problem med cmore? Jag blir galen på dom
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
T T: Nu sjunger bottaklacken på Ugglas slagdänga; "24 sekunder.."
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Tonymontana: oväntat.se
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
går på
CMORE LIVE
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Tonymontana: 500:-/månad för max 720p och tekniska haverier...
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
roger_sundsvall: funkar inte på datorn eller surfplattan
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Tonymontana: jag har..ringde idioterna på cmore och fick till svar..vi kan tyvärr inte ta emot ditt samtal..var god försök senare..
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Tonymontana: Det går mycket bättre för Timrå än för Cmore i kväll. Snart första perioden gått och sändningen har fortfarande inte kommit igång...
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
G.Nielsen har målat mot serieledarna
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Tikkare:

Prova denna länk: Den är temporär men går att kolla på under tiden det ligger nere.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
covfefe: Dessutom gratis!
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
Kan man inte försöka med nåt nytt i Powerplay nån gång? Man vet precis hela tiden vad som kommer. Motståndarna lär också ha koll om man säger så.
Låst ämne

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
KHK är verkligen ett skitlag. Bara försök att skada konstant.
Låst ämne

« · 2031129