1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596964 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
73Sjöbba: ett caps lock för mycket kanske:)

De nya kedjorna enligt Dagbladet:

Förstafemman: Mikko Lehtonen, Sebastian Erixon – Mika Pyörälä, Tom Wandell, Petr Tenkrat.

Andrafemman: Pär Styf, Kimmo Lotvonen – Fredrik Hynning, Håkan Bogg, Timo Pärssinen.

Tredjefemman: Robin Jonsson, Dennis Person – Björn Svensson, Martin Sonnenberg, Anton Axelsson.

Fjärdekedjan: Oscar Sundh, Johan Andersson, Magnus Pääjärvi-Svensson.

Sjunde back: Tomas Skogs.

Extra forwards: Jesper Samuelsson, Anton Lander

Mackelito: GILLAR DU VERSALER??????+???

SPORTBLADET KLARGÖR VARFÖR MÄÄNTYMAA BLEV FÖR DYR

KniveN: Kommer ihåg den situationen, blev helt galen.

Blizzard: Självklart :D

250kg kärlek: Under tredje perren befann jag och många fler i baren just pga av den dåliga håkkiunderhållningen. Visst, ag hade väl fått i mig ett par öl men jag tror inte att vi var 1100st i baren =)

tikwille: alla kan spöka ut sig i sånna här också =)

250kg kärlek: Ja det har du rätt i. Det känns lite hemskt då bra platser står tomma. Jag tror jag läste någonstans att man i Barcelona (fotboll) arbetar på just det sättet. Alla de lägre nivåerna är utsålda till dom med årskort. Då dessa inte kan gå så meddelar dom klubben detta på något sätt. Klubben kan sedan sälja vidare biljetterna en gång till. Jag tycker iof. inte att detta är ett så stort problem under grundserien men under slutspel så vill man ju ha smockat på alla platser.

Det här kanske kan vara något in för slutspel :D
Vi måste ha en färgstark klack :D
sweultra.se/shop/product_info.php?products_id=59&osCsid=618818af1fd734abd0d2727c59d8f87a

250kg kärlek: Hehe, tycker dock att det sponsrande företaget kan bjuda på det istället för att dela 50/50 - istället kan de få en gratis körv!=)

Yellowcard: Detta är något som föreningen borde ha tittat på redan, något annat kan jag inte tänka mig. Och sannolikt är det så att det är för svårt eller att det inte fungerar att dela ut redan givna platser till andra.

Jag menar, hur klockrent skulle det inte vara att typ sittplatsinnehavaren får hälften av summan och föreningen andra hälften. Det skulle med råge räcka till en stor stark nästa gång man besöker arenan. Bara det....liksom.

250kg kärlek: Ja det borde införas nåt system där de som har företagsbiljetter kan kryssa i på webben (inget tvång, bara om de känner för det) om de inte ska gå på matcherna typ. Därför det brukar väl i regel vara en 3-5 biljetter brevid varandra som är lediga pga. dem. Det är ju som du säger, jävligt surt för folk som skulle vilja gå.

250kg kärlek: Ja jag måste hålla med. så jävla irriteranden där det SKA sitta folk med säsongskort, men tomma platser.

Per HApps: jag köpte nu biljett via TicketFast, och fick två biljetter på K rad 7 bredvid varandra så det var inget problem.

Marcus: Nu var vi där igen. Jag tror t.o.m att det var du som en gång i tiden tog upp det här med publiksiffror och relationen till hur det faktiskt såg ut på arenan.

Jag som hade rätt lite att göra på lördagen och då det dessutom bjöds på en rätt rutten hockeyunderhållning tog då tillfället i akt och räkna antalet åskådare. Jag fick det till 4802 personer.

I övrigt måste det finnas något sätt att fylla tomma stolar (där det sitter folk med säsongskort som av en eller annan anledning inte dyker upp). Det är jättetråkigt när hallen inte fylls då man vet att det finns personer som blivit utan biljett. Helt klart något att jobba på.

Yellowcard: oj sektion G höger.

Per HApps: Kl 11 idag så fanns det "bästa plats" för två personer på rad 1 då min polare var inne och kollade. Vi får hoppas på fullsatt. Det var ju trots allt 5900 på den obetydliga matchen mot Luleå. Nu borde vi fylla hallen till 100% i alla matcher! Allt annat är skamligt och dålig marknadsföring.

Per HApps: Är man mer specifik i sin sökning kan man hitta bättre än rad 1. Hittade just en på sektion höger rad 5. Men hoppas på nära till fullsatt!

Mina tio cent om kvarstfinalerna:

- Småcoolt att Frölunda inte valde oss. Faktiskt. Som Stjärten och Buttersmurf säger: varför välja det lag som blir extra taggade av att få spela mot en? Knappast till Frölundas fördel att bjucka på det. Att man sen drar det hela ett par varv till och kör med 'av alla lag i slutspelet är Timrå det lag vi minst av allt vill möta, bla bla...' är bara poker. Man vill minimera varje promille av extra taggning i lulelägret.

- Sen är så klart Frölunda mesar ändå. Att välja Timrå hade varit rockn'roll. Nu valde man the Klöversnoa-way. Smart? Apselut. Respect? Knappast.

- Hv är en äcklig kvartsfinalmotståndare. Snäppet under FBK på rys-skalan. Ju mer jag tänker på det, desto omöjligare känns det. Hur fan ska vi stoppa en fältherre som Davidsson? Och hur förhindra boxplaymål i arslet när det svider som mest och vi behöver det som minst? Vad göra om Liv får en sån där slutspelsknäpp som bara han kan få?

- Å andra sidan: det finns en anledning till att ingen jävel vill möta oss. När allt funkar och motorn går på högoktanig fuldiesel behöver vi inte bekymra oss om petitesser som motståndarlagets form. Då äger vi händelserna där ute av egen kraft.

- Jag har skrivit det förr, men skriver det igen. Den här fasen av säsongen, gränslandet mellan grundserie och en allt-på-sin-spets-stundande slutspelsrunda, är Gary Oldmans Leon-snut i hockeytappning: 'I like these calm little moments before the storm'. Ovissare och, förmodligen, mer hoppingivande än så här blir det inte.

- Slutligen: är så fruktansvärt spänd på vad man kommer att få bevittna framöver. I mina mest euforiska, lallande ögonblick ser jag ett Timrå som väntat på och äntligen fått ordern av Challe: Unleash hell! Ett Timrå som det verkligen sprakar och gnistrar om på det där sättet som gör att varenda millimeter hud kryllar sig i religiösa spasmer. Där varje agerande på isen säger: Tvivlare, vik hädan! Där det brinner så intensivt ur spelarnas ögon att åskådarna närmast isen ryggar bakåt och gör korstecknet.
Och, jag intalar mig: det finns fanimej chansen att detta är något som kan få bevittnas. Upplevas, genomlevas.
I mina mer neutrala ögonblick, så...ser jag något annat. En välbekant syn, något vi sett för många gånger den här säsongen. Men. Fuck it. Dessa stunder blir allt färre i takt med att timmarna till första nedsläpp tickar ner. Det där kan vi vid det här laget. Kom igen, Timrå. Ge oss något nytt.
Ge oss odödliga ögonblick att återberätta för barnbarnen. Giv oss hjältars namn att sjunga i tårfyllda dryckesnätter. Giv oss...frid.

Tänk om man kunde flyga in Manderville till matchen och han levererade matchpucken.. Det vore nåt det..

Frella:
prövade att söka biljett på ticnet, fick bara platser på rad 1 om man vill sitta. Blir nog ganska fullt trots allt på torsdag :))

Blizzard: Var ju inte ens fullt i första matchen mot Modo ifjol. Just första vändan av slaget om västernorrland är den enda kvart som dragit fullt hus i första matchen hemma.

Frella: låter sjukt!

Yellowcard: Sällan det blir riktigt fullsatt i första matchen. Många avvaktar nog utgången i den första och ev andra matchen.

Heleniz: Verkar förövrigt finnas gott om biljetter kvar till matchen på torsdag. Måste väl ändå bli fullsatt??

Får vi bara hål på Liv tidigt i matchen kommer vi vinna tror jag.

dr-nix: Ja och bortaspelat kommer självklart spöka fast det är Kvartsfinal, tyvär! men men, vinst på alla hemma och en vinst borta ;-)

Blizzard: TIK 08/09 har en skyhög topp (sm-guld potential!) men tyvärr är vi för ojämna för att det ska ske (tror jag iaf).

Dream Team: Vi ligger verkligen mitt i, lite sämre än topp lagen men lite bättre än mittlagen!

Snelhest131:

Citat Nubben: 

"Luleå har inte samma bredd som Timrå. De har inte heller samma slutspelsvana i truppen och har väl under säsongen varit ganska beroende av några spelare och det är väl det som framför allt känns som den avgörande punkten.
Det finns en anledning att Timrå var kvar hela vägen. Dom hade varit kvar också, även om HV hade fått valt. Jag ser Timrå som det lag med störst potential utav de lag som är kvar. När Timrå spelar som bäst är dom bäst av dom där fyra lagen, det är nog vi alla ganska övertygade om, och varför då möta dom?"

Andersson: Skulle chansa på erfarenhet :)

Andersson:

efgebt=Ett fall gett en blodig tå.

Skadad?

;)

Det här är ju intressant , men undra vad det ska stå i sista meningen om Backlund egentligen ?

Mackelito: Slutslutasluta! Axelsson är väll perfekt för slutspel? Inte sett någon som jobbar så hårt som honom!!!!!

Mackelito: Vilken tur att det finns olika syn på saker och ting. :)

Maggan: Visst , förmågan att gå in 100% i varje byte saknas hos flera spelare i laget , men det går inte att inne en kille på isen bara för att han kan gå in 100% och kan tacklas , kvalitéer behövs för att platsa i denna starka forwardsuppsättning och just där tycker jag att både Björn och Oscar är före Anton...

Mackelito: Men du måste ju driva med mig! Axelsson är ju en av få som går in 100 % i varje byte. Är på motståndarna som en igel, och hör och häpna, en av få som tacklar.
Klart killen ska spela!

actionleif: Nej Axelsson håller inte klassen , okej han skjuter bra ibland men han är inte en spelare för ett slutspelslag så jag tycker han skall få gå efter säsongen .. Sundh är däremot mer värdefull i sitt defensiva arbete och snabbheten dock är siktet inställt helt fel..

JimmyH: Tror du Wandell kan komma igång ordentligt igen om han får spela med Mika ?

JimmyH: Klart Axie ska spela..

T T: Bröderna Svensson sitter säkert. Axelsson däremot...

Frella: Att ställa över Pääjärvi skulle kännas som att kasta in handduken. Är vi så defensiva i tänket så går det aldrig.

Hahl Bundy: Och nya femmor får vi också, undrar om de hinner justeras ytterliggare på morgondagens pass? Hoppas att Moe kan spela åtminstone. Björn, MPS eller Axelsson är väl de som ligger i farozonen då DiCasmirro är aktuell för spel.

T T: Japp, så nu rockar vi på!

actionleif: Var det Tobbe som gick med på att sänka sin bussvärdslön?

actionleif: Priset är nu justerat till 350 kr + entré!

« · 1135842 · »