1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Kvartsfinal 2009

« · 1144116 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 2009
trodde aldrig man skulle hålla på frölunda mer i livet . men tydligen tvingas man till det
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
lungan: Har tyvärr en känsla av att Crippe är rätt långt från TIK i dagsläget.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Vill även påpeka att Crippe i SAIK är en av deras viktigaste forwards i boxplay, vilket är bra om nu Bagarn skulle försvinna.

Crippes poäng hittills i slutspelet 6poäng 2 mål 4 assist!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
lungan: Roligt att han möter FBK nu också =) Släkten är värst ;-) kanske får se fler Crippe mål.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
En sak jag undrar varför ändras reglerna i en 3:e sudden period? Varför höjs ribban på nivån då? Det är ju typ som att man åker dit för rattfylla med 1promille men det gör inge för Sverige tog VM guld i hockey....Reglerna ska väl endå vara lika!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
erathoo: Absolut, tror inte Crippe kräver lika hög lön och är i prestation per kapital i min mening bättre än Pyörälä, sedan behöver Timrå lite mera hjärta bland sina spelare och där skulle Crippe bidra med otroligt mycket!

Ska man spara in lite så kan Crippe absolut ses som Pyöräläs ersättare.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
jens_88: Fan avd skönt =) Skit bra jobbat SAIK!! FORZA NORRLAND!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
jens_88: No comments.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Nu är 3 av de 4:a rikaste klubbarna i semi, vilket betyder ännu mera intäkter. LHC hyr väl ut några till KHL så får de väl ytterligare 10 millar. Problemet är att de drar ifrån ytterligare ekonomiskt och det blir allt svårare för andra klubba att vara med och slåss om spetsspelare. Vi får tillsammans med de andra slåss om det som de inte vill ha och jakten på det åtrovärda guldet blir allt längre.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
T T: Vad säger du Tony? Ska vi hoppa på Saik bussen på väg nre till Karlstad? Kul med hockey
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Frölunda-HV i semi. Snacka om pest eller kolera.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
jens_88: Jag är på. Nu när inte Timrå är med längre måste man ju fan hålla på Norrland!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
erathoo: Fuck this jag konverterar.. FORZA SAIK!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
SEMESTER
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
mikenomad: ja hyfsad flopp för LHC! Helt sjukt bra av SAIK att ta hem detta... i grundserien var man ju chanslösa mot LHC.. vilka krigare!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
"Det var bara oss som trodde på oss...." underbart, Koskenkorva citat :-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
lungan: Håller med, Pyrrets ersättare kanske...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Timrå måste ta tillbaka sin förlorade son Crippe till nästa säsong.
Jag tar Crippe alla dar i veckan före vem som helst i dagens Timråtrupp, han kliver fram och ser till att Skellefteå vinner, han AGERAR något Timrås stjärnor inte gjort, under sin kvartsfinal!

AGERA LINKAN, vi vill ha Christian Söderström TILLBAKA!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Kattgubben: LHC ut i kvarten...kanske inte riktigt vad de räknat med. SAIK är årets lag utan tvekan!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Saikarna dom kör full fart framåt dom!grattis skellefteå!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Härligt Skellefte :D
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
jens_88: Heja SAIK, ni gjorde det vi nästan orkade med, heja Norrland!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
jens_88: YES, Heja skeeeelllefteåååå!!! Fan va skönt!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
LHC kan inte få ihop det. Crippe assist.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
jens_88: Underbart!!!! Undras om Lener känner nån press nu´rå?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Grattis Skelet! Laget jag hoppas vinner
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
"Björn Svensson styr in ett skott från Sebastian Moe."

Bra koll ST har
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Dr AXA: ja nåt jädra skit måste det vara...tycker han e otroooligt bitter på nåt sätt
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
erathoo: Han är väl fortfarande besviken över att han ej fick förlängt kontrakt av Timrå.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
TikRikard: Så talar en sann supporterhjälte! :-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
nu går jag i hockey dvala,
syns på årsmötet .
efter de så laddar jag för clase olsson cup:)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Måste bara ventilera detta med Lill-Kenta, han sjunker verkligen som en betongsugga i mina ögon.....när han inte ens i "segerintervjun" på nåt sätt kan erkänna att de FAKTISKT har haft lite flyt med både tillfälligheter och domarinsatser.

Istället står han bara o babblar om att "de visar ödmjukhet" och "fortsätter jobba hårt".....ja ödmjukhet....my asss....
...dessutom hade han i lördags mage att tycka "det var våran tur"....och dra igen upp att "Timrå vann i 3:e matchen på ett regelvidrigt mål"...bla bla blaaaaa

Näää ödmjukhet det vore:
* att tacka Timrå för en spännande serie
* att det kunnat gå hur som helst
* att tillfälligheter spelat stor roll
* att deras rutin och kyla, dock kanske avgjorde serien till deras fördel...

Ussch...näää dra du till Schweiz...o du kan lika gärna stanna där! :-(
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Älska Timrå!




Heja Skellefteå!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Herminator: Som sagt, efterhandsinfon säger att det var Kapanens eget beslut att inte stå.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
mikenomad: Faan trot, han vann en bortamatch mot DIF åt oss nästan på egen hand. Släppte bara in en puck och vi gjorde 3.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Lite trist är det allt, hade varit riktigt skoj om TIK och SAIK hade gått vidare. Saik kämpar ju om saken fortfarande men...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009

Fy vad tomt det känns,vad ska man göra nu då ingen Timråhockey. Blir väl att titta på NSK då....VARFÖR?????

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Herminator: Fast i fallet Kiprussoff vs Kapanen har jag förstått att det var Kapanen själv som inte ville stå...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Fan va illa av domarna i slutspelet och som sagt inte bara 'våra' matcher. Behöver inte rabbla upp allt för alla vet väl redan incidenterna. Tid, mål, utvisningar, pååkning av målvakt räcker som referens.

Blev ganska rörd i intervjun med Johan Andersson då han säger "Det var såhär vi skulle fira med våra fans".

Orkar inte ta upp nåt mer.

Ses i september.


Heja Skellefteå i slutspelet!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Ian: domarinsatsen
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Mina kondoleanser till alla TIK-fans! Jag är också riktigt besviken över detta. Till och med Stockholms-kommentatorer var upprörda över (linje) domarinstsen i tredje...

I slutändan är väl ändå säsongen ok med facit i hand. Minns att väldigt många under serien var VÄLDIGT nöjda om kvalserien undveks...

Som Giffer vet jag hur det känns...nä förresten, ni vet inte hur det känns. Då hade ni varit MIF-fans i år...;-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
jens_88: Lite samma känsla som under proffslockouten. Då hårdkörde Kenta Kipprusoff och vilade Kapanen för mycket i min smak.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Enda jag funderar på är... Kunde detta avgjorts så mycket tidigare om Challe vågat spela Åke? Helvete, kan inte fatta att det är slut
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009

Blad faller tyst som tårar...........

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
mikenomad: ah! då ber jag om ursäkt för upprepandet, men har inte orkat läsa allt då jag inte varit hemma ikväll:P
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Bigthelin: Det har jag redan konstaterat! Den/de som gjorde det är de verkliga syndabockarna. Trodde inte det var sant när jag såg det, snacka om att tigga om det....
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
Jag skyller detta på den/dom som tog beslutet att slänga upp Timrå-FBK i semifinal på jumbotronen senaste hemmamatchen. snacka om att göra så att hockeygudarna går emot oss:(
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
GAME OVER. Synd att domaren avgör matchen som vanligt när TIK torskar.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009
shit!!! är det nån mer som fått viktigt brev om match mot djurgården i sin brevlåda!!!! ;)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2009

Tikinmyheart: Wikegård hittade en straff på Sonnenbergs friläge med skott i ribban, skarpsynt den missade vi här alla. Klagade dessutom på 6 man på isen utvisningen och förväxlingen av Bogg & Sebbe. Den sk. proffsdomaren Andersson har nytt möblemang hemma grejat av Kinnarps.

Kommentera

« · 1144116 · »