1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581427 inlägg · 6216 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31

2592016 · » Till forumet


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
JanneH: ja men precis, Det är ju otroligt att vi ligger där vi ligger i tabellen men tanke på hur det sett ut, Otroligt starkt egentligen. Vi alla vet ju hur pass bra vårat Timrå IK är när dem spelar utifrån sin bästa förmåga. Så länge vi håller oss där vi ligger idag och inte ramlar neråt så kommer vi vara sjukt stark i ett slutspel, Det är jag övertygad om. tåååålamod är det inte så man säger?? jag väljer att hålla den linjen ett tag till. Vinner vi på torsdag ligger vi helt plötsligt ex antal placeringar högre upp. så håll i hatten :) Säger som dom sa i sändningen senast, en sak är säker. och det är att Timrå inte kommer att vara lika dåliga hemma mot Växsjö på torsdag!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
empa11:
Helt rätt, jag håller med dig. Vi kan inte riva ner allt bara för att det inte har flytit på som vi önskar. Vi har ett bra lag och inga skall sparkas varken spelare eller tränare. Vad som kanske skulle behövas är någon som är taktisk duktig, som kan förändra under matchernas gång, så att det inte blir så statiskt. Stuva om och köra dom som visar attityd.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Öndulat: Spontant känns det som att om vi gör ett ännu högre minusresultat så måste man nog börja banta kostnaderna någonstans.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Jockz: det känns alltid så iaf, men i ärlighetens namn har vi ingen koll alls på hur ekonomi och spelarlöner ser ut generellt. dessutom kanske vi kan få ett betydligt bättre lag då fler kontrakt går ut och Kapanen kan bygga laget mer som han själv vill. Just nu är det ju fortfarande en jäkla nubben-prägel på våra största kontrakt.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Jockz: Det positiva är 2024/2025 börjar det nya TV4 avtalet vilket innebär rätt många miljoner mer så det är positivt att vi låst fast "pensionärerna" bortom det. Förutsatt att Nubben inte spenderat de pengarna redan då.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
X-Län: Tar vi oss inte längre i år än förra säsongen så är nog det här det bästa laget vi kommer att få se på pappret för ett bra tag framöver.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Gooode: Ja de senaste förlusterna svider lite extra när man tänker på att vi inte kunde ta betalat för de fina insatserna mot FBK hemma, LHC hemma och Öret borta.
Om vi inte kan vinna när vi spelar bra så tror jag vi ska börja titta nedåt i tabellen istället för uppåt. Leksand hade väl också ett par tunga pjäser borta när de hade sin svacka. Kan vi hoppas på bättring efter uppehållet när alla skadade är tillbaka kanske?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Herminator: troligtvis inte. Hamnar vi topp 8 är de bra
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
timrå chillar sig i form till slutspelet
Om man tar sig dit
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Cobbel: Vi får heller inte glömma att Leksand presterar klart bättre efter att Hellkvist sjukskrevs.
4-1 mot både Luleå och SAIK det skojar man inte bort. Ett närmast pånyttfött lag.
Och ja, vi orkade just ingenting i går kväll.
Kan vi se till att HC Plast får lida för det imorgon..?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Rip Kirby: Enligt min användardata är det den app jag procentuellt använder mest, efter HockeyMeltdownMindfulness då 😎
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
empa11: Text-TV ❤️❤️😁 Ren glädje och nostalgi!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Cobbel: Tack för ett sansat inlägg.

Jag är precis som många andra direkt förbannad på insatsen igår. Det var inte ok. Spelare spelade inte med hjärta, ledare ledde inte med hjärta. På tok för slätstruken rakt igenom.

Däremot är jag, säkert till mångas stora förtret, absolut inte där där jag kan måla fan på väggen än. 15 omgångar in i säsongen. När tabellen ser ut som bifogat. Det kanske är jag som är på tok för naiv, men att börja tala om att vi kan glömma kvartsfinal, fastslå att tränare inte besitter de egenskaper som krävs, t.o.m. vilka spelare som ska skeppas… Vet inte riktigt vad jag ska säga.

Givetvis kommer vi göra dåliga matcher. Absolut har några drabbningar varit för dåliga från vår sida. Har inte alla lag det så när ligan är så jämn? Färjestad när de torskade mot OINK hemma? Växjö när de torskade mot HV med 4-1, eller pumpen mot Plast HC matchen efter det. Eller varför inte 2-5 förlusten mot Luleå hemma? Öreplast har torskat mot Malmö, Modo och dubbla möten mot Frölunda. Bara för att nämna några.

Döm ut Ante bäst ni vill. Jag inväntar ett gäng matcher till innan jag lämnar min analys över säsongen. Men jag kommer vara den första som erkänner om jag då kommer fram till att han inte håller måttet. Jag hoppas det funkar bägge vägar.
Uppladdat:

450x300-img6858_0.jpegimg6858_0.jpeg

Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Cobbel: Framförallt tycker jag att två av våra centrar är inne i en svacka just nu. Både Hanzl och Lundin har gjort bättre matcher än dom senaste. Nä det känns som det kommer vara bra med lite vila nu, och framförallt snacka ihop sig inom laget!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Tom Topp: Håller med dig helt och hållet, han har ju inte direkt rosat marknaden, men det kanske också har och göra med att han spelar med vilda västern Rindell som är lite överallt förutom där han ska vara många gånger :D

Jag har fullt förtroende att Kimmo inte kritar ett kontrakt med en spelare som kostar mer än vad han smakar, han har ju visat prov på bra karaktär förut gällande såna här beslut.

Vad det gäller laget i övrigt som vi skriver om så tycker jag som många av er andra, det måste fan hända mer. Tänk om hela laget hade samma inställning till att jobba klart sina situationer som Hållander (vet att jag tjatar om det ofta, men har man en favorit så har man). Då hade det fan inte sett ut såhär på plan.

Jag tycker Ante är helt rätt man att leda vårt lag, tycker det verkar vara en oerhört sympatisk människa och bra på att bygga gruppen, sen skulle jag hellre önska att vi ser över vilka det är han har runt omkring sig som hjälper honom under matcherna.

Om vi tänker att det här inte var hockey utan att det var en vanlig arbetsplats, hur många av er hade velat ha en chef som springer runt och skriker, spottar och fräser istället för en chef som har lite långsiktigt tänk och utmanar er i det arbete ni gör?
Ante är alltid genomgående ärlig med hur han tycker att saker och ting fungerar, typ som igår när han klädde av laget helt och sa att alla var för dåliga. Jag tror vi behöver luta oss tillbaka och lita på processen.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Labban: Förlänga givetvis
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Labban: mycket tveksamt! Jag tycker faktiskt att han har varit riktigt slätstruken i dom senaste matcherna!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Känslan är väl att vi just nu är inne i en tuff-period så klart, Skulle vi tagit 9 poäng mot FBK,LHC & Öret så hade allt sett mycket bättre ut. att vi får svackor är inget konstigt, det får precis alla lag, se bara Leksand Luleå & skellet.? Vi tar 3p imorgon och går på ett välbehövligt uppehåll :)
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Juolevi verkar väldigt inställd på att förlänga med Timrå. Vad tycker ni, är det värt att behålla honom? " Jag behöver inte jättemycket, säger den finländske backen med ett skratt." -Angående lönen. Han är ju ändå en helt okej back, så för mig handlar det om vad han kostar. Inte så lätt att hitta bättre backar heller och våran backbesättning kan nog behöva en till kropp när/om vi går in i ett slutspel.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Zäta75:

Wikegård skulle nog vara bra i de flesta lagen, han är väldigt auktoritär också vilket inte alltid är något negativt, han kan även bli lite små förbannad även i tv på domslut, misstag m.m

En bra karaktär helt enkelt.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Tallnäs: Hartmann saknas också för sin inställning och arbetsinsats.

Vet inte om jag håller med helt. I många matcher har vi dominerat och skjutit mest men inte fått in pucken. Igår var det långtifrån så. Så slätstruket och uddlöst så man ville gråta.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Sputnik: Ja, håller med om allt!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
DenRöda: Jag tror också att skillnaden är att vi har ett i princip oförändrat lag, vilket gör att inget lag underskattar oss och kan också läsa sönder oss och vet precis hur vi spelar och vet precis hur alla våra spelare spelar. Vi är lika bra, motståndarna är bättre på att läsa oss.

Hartman saknas verkligen. Både som spelare och som rightare. Jag saknar verkligen forwards som är rightskyttar.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Zäta75: Ja det här med Tisdagsmatcher var ju inge vidare kul.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Sputnik: Man är så sjukt besviken idag. Det enda som kan hjälpa lite är en vinst hemma mot Växjö imorgon.

Wikegård skulle kunnat vara vår tränare. Han verkar gilla Timrå och vågar ta obekväma beslut. Dessutom tror jag att han är en bra matchcoach.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Rico01: Alvarez är saknad, det trodde inte jag heller att jag skulle skriva för 2 säsonger sedan.
Sen är jag väldigt fundersam till Mieho, vilken typ av spelare vill han vara? Han skulle ju kunna vara vår nya "Alvarez" men åker mest runt och myser utan nått som liknar fysiskt spel. Rätt intetsägande spelare just nu tyvärr.

Sen liknar väl detta lite starten av förra säsongen. Där pratet var att forwards inte hjälper till backar etc. Jag trodde ju och hoppades att vi skulle vara längre fram i processen med tanke på att laget i princip är intakt sen förra säsongen.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Rico01: "Finns inte någon jag kan komma på som är i närheten idag."

#29 är ju expert på det! Om du har missat det.. Men utöver honom är det rätt blekt på den fronten, det kan jag hålla med om.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
DenRöda: Hartmann i all ära men jag saknar nog mest Alvarez om jag ska vara ärlig. Trodde aldrig jag skulle skriva det, men han kunde konsten att stå framför mål och böka och offra allt för laget. Finns inte någon jag kan komma på som är i närheten idag.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Var tydligen inte bara jag som var förbannad igår enligt det man ser härinne! Jäklar så fint!

Om vi ska hårdra det lite så är vi ungefär lika bra i år som förra året. Skillnaden är att vi är lättare och snällare i år. Motståndarna får komma in med fart i ytterzonerna. Vi är dessutom sämre framför båda målen.

Hartmann är enormt saknad.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Nisse på Mon or: Det viktigaste är att få in en matchcoach!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
sargad:

Tack
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Får se nu om Kimmo ställer krav framöver. Han kan inte vara speciellt nöjd han heller med spelet och Antes ickecoachande. Tycker det fortfarande behövs en sniper.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
HKN: Var ett jävla tjatande om Hartmann från din sida. Givetvis är inte det heller någon vi ska bryta kontraktet med på grund av en något svagare säsongsinledning. Fan vad tröttsam du är.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Jalapeno: Det spelar tyvärr ingen roll om det "bara" är 3 poäng upp till en andra plats. Nu har vi spelat matcher, och av dessa 15 matcher så har följande matcher varit på en nivå som PÅ RIKTIGT är under all kritik och som inte går att godta:

LHF - TIK (4-0)
SAIK - TIK (4-1)
TIK - LHC (2-3 OT)
LHC - TIK (4-3 OT)
LIF - TIK (4-1)
___________
Utöver dessa matcher så har följande matcher varit acceptabla men varit markant under förväntad standard:

TIK - MoDo (4-2)
ÖHK - TIK (3-2 OT)
RBK - TIK (2-1)
___________
Följande matcher har spelet varit bra, oavsett vinst/förlust:

TIK - FHC (4-2)
IKO - TIK (2-5)
VLH - TIK (2-3 OT)
TIK - FBK (2-5) rånarluva på för FBK
TIK - LIF (2-1)
MIF - TIK (3-4)
TIK - HV71 (3-0)

Summeringen? 5 matcher är katastrof. 3 är undermåliga men faller inom vad som kan ändå kallas acceptabelt. Det är 8/15.

Vi har alltså spelat 7/15 matcher så här långt den här säsongen där laget har uppvisat ett spel som inte lämnar större frågor än svar. Jag ska väl i ärlighetens namn säga att jag personligen inte har gått in i säsongen med lika hög svansföring som vissa andra. Men faktum kvarstår, klubben har en kravbild på laget att vara i kvartsfinal efter 52 omgångar.

Det är man INTE så som det ser ut just nu. Särskilt inte med hur jämn serien är.

Man MÅSTE kunna lämna mer än hälften av matcherna och åtminstone kunna slå sig för bröstet och säga att man i alla fall gjorde sitt bästa.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
kulltorp: Precis som idag. HELA andra perioden, där noll och absolut inget fungerar för laget, sitter Niklas Wikegård och nämner att Ante behöver göra om i laget
för att väcka spelarna. Inget händer.

Och i intervjun före sista perioden, där nämner Ante själv behovet att just göra om i laget, för att kunna skaka liv I matchen igen.
Tredje perioden börjar. ALLA sitter och väntar på byten och ändringar i femmorna. Vad händer? Inte ett jävla skit!
Alltså Ante, vi väntar fortfarande på att du ska göra det du som coach ska göra. Även om bytena inte ger ett skit visar du ändå spelarna att det inte är acceptabelt att spela såhär dåligt. Det kallas psykologi och att man skickar signaler. Utan att säga så mycket som ett ord kan det vara vad som räcker för att spelarna ska vara redo inför nästa match.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
växjö på tors
dags o steppa upp
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Varför väljer man att övernatta i Bollnäs av alla ställen? Känns mer värt att spara dom kronorna och åka 2 timmar till bara och sedan vara hemma
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
vonDöbeln: Du har sett väldigt mycket mer Timrå än mig denna säsong men det är helt omöjligt att det är så dåligt som du får det att låta.

Det är en sak att vara missnöjd med dagens match insats men sett över hela säsongen så ligger ni ju 7a i tabellen 3p fram till en 2a plats. På dig låter som att ni har resultaten av HV eller IKO.

Ge laget lite arbetsro och chansen att förbättra sina svagheter.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
kulltorp: instämmer.

Det var ett tag sedan Timrå bjöd på feelgood rakt igenom nu…

Timrå torskade helt rättvist mot en motståndare som oavsett begåvningsresurs jobbade hårdare än Timrå.

Timrå saknar hjärta och det gör ont att skriva om ett Timrå med den stomme som står på isen.

Men det är det dom visar.

Jag gapar inte efter något nyförvärv som ska in och lösa problemet utan jag efterlyser 100% inställning.

Serielunk kan spelarna känna i bilen på väg till arenan för en träning.

Matcher måste vara heliga. Varenda match ska vara ett krig.
Ett krig med två sidor som tydligt identifieras genom klädsel.
Varenda spelare ska kriga för sina kamrater och märket på bröstet inte det bakre över skuldran…

Det är helt uppenbart att man nu kliver ut och hoppas att det ska bli bra på isen.

Hela jävla laget tittar på medans ingen kliver fram. Måste vara en fakking öken att vara del av!

Man vinner inte närkamper, vinner inga åkdueller, är mesiga på tekningarna, tar för lång tid på sig med pucken när man ingen tid har och tvärt om när det finns oceaner av tid.

Jag vet inte hur spelarna tror att det ska lösa sig men ett nyförvärv kommer inte lösa det. Jag tror inte att det löser sig genom att kicka Ante, Markan och Mollis heller…

Det handlar snarare om eget ansvar att vara fakking redo för krig när uniformen är på!

Skärpning Laget!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Labban: Ante har problemet att han premierar vissa spelare. Istället för att premiera de som är heta för stunden. Ifjol rullade han Emil trots att han iskall i match efter match.
Kommer ni ihåg när lillebror Lander fick spela trots att han inte gjorde ngn glad och inte platsade egentligen?
Ante måste få bukt med detta rullande! Han måste våga vara chef och ställa krav, bänka spelare och visa att man förtjänar speltid.
Intervjun idag efter matchen lämnar mycket att önska. Katastrof enligt mig.
Att bara säga att han inte kan förändra för att alla är dåliga, är ett ledarskap som stinker i mina öron.
Det är väl precis då man ska förändra?
Näe, jag är orolig
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
vonDöbeln: Håller med dig! Vi blandar o ger för mkt..

Antes kommentar ”de va ingen ide o kasta om någon för alla va så dåliga” kändes ju onekligen lite märklig.

Undrar också lite vart defensiven från förra året är. Inte jättevass räddningsprocent i år. Å offensivt har det inte runnit iväg en enda match och ”allt gått in”.

Växjö torsdag.. å som nån annan också påpekade, vi brukar vara ett lik ett par matcher efter ett landslagsuppehåll..

Men nu när allt känns så trist och grått, kör de säkert över växjö genom en bra match på torsdag.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Bee: Kanske Jontes farsa Uffe D skulle kanske lyfta laget lite med sin erfarenhet o taktik???? Bara ett förslag 🇺🇿🇺🇿💪💪
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
empa11: Kan inte vara Olle, saknas oförtjänt hat mot Svensson
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Bernst: Nej alltså användaren ”Olle”. Tog bort sitt konto för ett par veckor sedan. Ser att du dök upp här i början på oktober vilket skulle kunna vara ett sammanträffande.

Anledningen till att jag undrar är att ”Olle” var rätt tidig förra säsongen att fastslå att när EP hade sin svacka var han en floppvärvning. Riva kontraktet osv.
Säsongen innan det var det väl Alvarez.

Ser bara en röd tråd med ditt fastslagande nu av att Ante inte håller för SHL när knappt 1/3 av säsongen gått.

Men det är alltså inte du?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Ante borde kunna matcha de spelare som visar jävlaranamma hårdare. Inte rulla runt på spelare som ser trötta ut. Men förra året var det samma sak. När Walli bröt mönster och visade vilja och tacklades offensivt, rullade man ändå runt på EP som var trött och gav Walli 10 min per match. Säger inte att Walli är en bättre spelare än EP, det är han inte, men det handlar om att premiera de spelare som vill något i matchen så att andra förhoppningsvis rycks med. Där har Ante endel att jobba på. Man kan inte bara rulla runt utan får matcha de heta spelarna. Vi har kastat bort några poäng i OT också pga att vi spelat med iskalla spelare. Tycker t.ex man borde ge OJ mer speltid för händer ofta något positivt kring honom. Eller släng in Mieho mer vettja. Han gör sällan en halvhjärtad match.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
vonDöbeln: agree
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
HKN: De du röker?? Kan jag oxå få dra en bong av de för man verkar hamna i en annan värld med de rökat 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Nu har man andats i kvadrat en stund och kan förhoppningsvis reflektera mer sakligt över det haveri vi fick bevittna idag.

15 matcher är spelade och våra tydliga svagheter just nu är:
1. Jämnhet.
2. Avgrundslåg lägstanivå.
3. Avsaknad av matchcoachning.
4. Bristande offensiv.
5. Bristande defensiv.
6. Avsaknad av ansvarstagande och ansvarsutkrävande.
7. Oförmåga att hantera press.
_______________________
Av någon anledning så har vi till synes en total oförmåga att hålla ett jämnbra spel över 60 minuter. Vi faller alltid in i direkt svaga perioder även matcher där vi spelar bra på det stora hela. Idag mot Leksand gör vi väl i ärlighetens namn nästan inte en enda godkänd minut.

Vår lägstanivå är något som endast kan liknas vid ett bottenlag. Om vi som klubb har som UTTALAD målsättning både INTERNT och EXTERNT att vara ett topp-6-lag när det gått 52 omgångar så kan vi inte ha ett spel i oss som gör att både spelare och publik har vilopuls 250 och ångest över att inte vinna matchen även om vi leder med 2 mål med 2 minuter kvar av matchen. Så här skakigt psyke var det många säsonger sedan vi hade och det oroar, något kopiöst.

Vi har ett fullständigt obefintligt matchcoachande, idag till den milda grad att Wikegård blir uppriktigt förbannad och ifrågasätter om vi ENS BEHÖVER HA EN TRÄNARE NÄR DET ÄNDÅ INTE NYTTJAS. Ante yrar sedan i intervju att han tagit timeout när det inte stämmer och säger rakt ut att hela laget är usla idag, vilket stämmer, men DÅ OM NÅGONSIN agerar man väl och fanimej slänger in Boyce i första. VAD SOM HELST?!?

Vår offensiv är vad man endast kan likna vid en parodi. Alla andra lag i serien kommer in på mål och skapar chanser. Vi tycker att det är lite nice att glida runt i sarghörnen och drop-passa till varandra och sedan skjuta alibiskott från dåliga vinklar rakt i magen på målvakterna. Bra defensiv kanske, MEN, vart är i så fall VÅR defensiv? Hur är det möjligt att fullblodsproffs släpper så extremt klara lägen när bevisligen alla andra lag kan avvärja just detta? Förra säsongen så vann vi många matcher på vår starka defensiv, i år har den inte setts till alls.

Vem ska då ta ansvar för att det ser ut som det gör? Ingen verkar det som. Jag kollar varje match på ST:s livechatt, här inne och på twitter och det är verkligen inte vackert det som kommer fram. Vi spelar dåligt så in i helvete och det är INGEN som vågar gå ut och säga att det här inte är okej eller som ber om ursäkt till supportrarna för vad man sysslar med. Ingen vågar ta på sig att försöka dämpa fansens oro genom att säga de enkla orden att man helt enkelt inte visar klubben den respekt den förtjänar just nu. MÅNGA (nästan de flesta) andra elitklubbar i landet har avstämningar om hur det går. Vi travar på och "ska spela vårt spel" nästa match. Inte en kritisk fråga, inte ett uns av vilja.

Slutligen, inför den här säsongen så har klubben alltså BUDGETERAT för kvartsfinal. Man har gått in med en svansföring som kräver av laget att man har minst 8 lag bakom sig när 52 omgångar är spelade - och det verkar inte vara något lyckat. Förra året hade vi som målsättning att nå play-in och kom in i toppskiktet med minsta möjliga marginal. Då tyckte vi som kollar på laget att man inte har överpresterat, utan gjort ungefär vad man kan förvänta sig. Denna säsongen förväntar vi oss mer, spelarna vet det, KLUBBENS EKONOMI OCH ELITLICENS hänger på det, och vi är inte ens i närheten av att vara där vi var förra året.

För min del, så har jag reviderat min förväntning på säsongen och min förhoppning är att undvika kvalspel neråt OCH att vi ska lyckas göra mångmiljonsplus i kassan på kuppen. Vore jag religiös så hade jag fanimej till och med bett gud om det.

Nu måste något hända. Obekväma beslut behöver tas.
Rädda det som räddas kan just nu och försök att se till att vi får bevittna elithockey fler säsonger än bara denna i Timrå.

Har du läst allt detta, kommentera gärna och diskutera. Jag tror att det är många TIKare här inne som verkligen behöver ventilera den oroväckande situation vi trots allt lever i.

God kväll!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
empa11: njaa mina vänner kallar mig Bernst så du kan kalla mig Olle.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2023-10-31
Bernst: Alltså jag måste bara fråga, visst är det du Olle?
Låst ämne

2592016 · »