1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604121 inlägg · 6212 ämnen

Lilla SM 2012

Sv: Lilla SM 2012

KORITFW: Det går att vara dryg om man är TIK:are. Ingenting innan år 2000 och efter en lam segerpuck i sudden då går man igång - igen...

Sen luktar jag dålig förlorare lång väg. Ateistj-el som man är känns det ändå som om gud pissar en i ansiktet. När drar han ner byxorna inför er?

Sjökan: Timrå måste ju fatta nu att dom inte kan stänga av matcher, vi har i.te materialet eller målvaktssjälvfärtoendet för det. Attackhockey för fan a la Timrå. Thats the shit

MAStermind2: Äh, hade Boyce suttit den stolpe in i stället hade ni gått härifrån med 0 poäng. Var glad.

Bragd-Birger:

Ja men ska det vara så jävla svårt att fortsätta spela offensivt med hög forechecking fast man leder. Vad är det frågan om. Måste ju ta in 10 st psykologer till detta gäng!!

KORITFW: Bofors känns bra mycket hetare än lif.

Hahl Bundy: Egentligen är det ju helt sjukt att domarnivån får se ut så här när så mycket står på spel. Vi är bastarder i domarnas ögon och produkten Elitserien skulle förmodligen bli lite sexigare och mer spännande för många om vi åkte ner och exempelvis Leksand gick upp. Det är också det som jag tror får domarna att ge leksingarna klar fördel i såna här matcher, dom ser till produkten och vill ge en bredare massa valuta för pengarna. Att det är orättvist och en skam för sporten, det är en helt annan femma.

Lag som Timrå IK offras på hockeyaltaret bara för att det ska bli en mer spännande serie, för att folk ska köpa dyra matcher på tv osv. Hur många leksingar hade det varit på plats i sista omgången om båda elitserielagen redan hade sågat av resten?

Vi är klasser bättre än Leksand, dom är faktiskt rent utsagt bedrövligt dåliga ikväll, och utan domarna hade den här matchen varit över i andra perioden. Sen är det väl 50/50 i tredje perioden när det gäller vem som ska skämmas. Vi spelar betydligt sämre och ger bort många puckar men å andra sidan blir man sjukt mycket tröttare om man får sitta i utvisningsbåset hela tiden. Får man dessutom sitta där på felaktiga grunder så blir man även frustrerad och det påverkar ju naturligtvis också spelet.

KORITFW: Förmodligen... Man får väl vara nöjd med det lilla, som flickan sa.

MAStermind2: Sluta gnäll. Ni är väl så vana vid ständiga besvikelser att Gud bara behöver svischa lite med blixtlåset för att ni ska urinera på er själva. Det här var vad ni innerst inne både förtjänade och önskade.

Olle: Ungefär lika dåliga som ni var vissa stunder i ES då. Hade vi varit på tårna direkt ikväll istället för att suga hästba**e i två perioder hade resultatet blivit ett annat. Var glad för att vårt PP-spel suger värre än Traci Lords...suck...

Olle: Kan bara instämma.
Jag är mentalt helt slut nu.

Olle:

Det här ligger kanske hockeyligan bakom och styr!! Men att hockeydomarna är det fegaste och mest ponduslösa männinskor som finns. Det står jag för!!!

Olle: Inte var väl domarna katastrofala? sista utvisningen där vid tek var lite tveksam, men som tur fick sig ju Murley en törn direkt efter. Inte att jämföra med matcherna mot HV i slutspelet.. slashingen och highstickingen på Pääjärvi.. de svider..

Olle: Du beskriver precis som jag försökte uttrycka mig....men det är slut i ledningen mellan hjärna o fingrar. Klart som fan att de tänker så...roligare att dömma för ett full Hovet/Globen mellan AIK o LIF än halvtomt AIK-TIK.  

MAStermind2: DU ska vara glad över att en partisk domare ger ER en teoretisk chans att öht hänga med i tempot för helvete. Jag hatar absolut inte Leksand på något sätt men ni är betydligt sämre och får ändå "hänga med" eftersom hela arrangemanget kring kvalserien är ett stort jävla jippo som ska ge er underdogs en chans att göra miracle on fucking ice.

Taurus: Ok, du skyller alltså er miserabla säsong på domarna och Hockeyligan. Intressant! Ni var runt 20 poäng efter laget som slapp kvala.

Två poäng och konspirationsteorier. Lägg ned och njut av att det kunde slutat annorlunda...

Olle:

Sedan kanske man från ledningen kan gå ut och visa att man står upp för laget när domarna suger! Men inte en enda jävla gång har man gjort det!! Så sjukt dåligt

för övritgt så gjorde jocke några riktigt riktigt bra matchavgörande räddningar idag och de är man inte bortskämd med denns säsong . jocke +4

Vart finns tabellen?

nixXz:

MAStermind2:

Pratar inte bara om timrås matcher nu! Titta bara på slutspelet och övriga matcher i ES under säsongen. Man törs fan inte ta efter det som sker, utan man måste hela tiden ha koll på hur det har varit innan i matchen innan man dömer. Man kan ju släppa solklara utv bara för att dom har ju haft två på raken innan eller att klockan är på fel tid etc

Taurus: Jag håller med fullständigt. Sen tycker jag att det gäller åt båda hållen, man ska kunna gå ut och säga att man kräver mer av spelarna när det är så och man ska kunna gå ut och säga att man blir knullade av domarna i en sån här match för frustrationen kring en sån här skandal kommer förmodligen hänga kvar i huvudena på spelarna ett tag.

Frågan jag ställer mig ikväll är: VAR fanns timeouten??!!

Vi blir tillbakapressade en hel jävla period och döskallen i båset tar inte timeout. Den finns där, ANVÄND den för helvete så att killarna får hämta andan efter allt jävla boxplay.

MAStermind2:

Och vad det gäller vår misserabla säsong så skyller jag det helt och hållet på en inkompetent ledning

MB: Det där tror jag inte för ett ögonblick på. Däremot tror jag att domarna påverkas i olika stor omfattning. Leksands fans skrek ju precis varenda gång som en av deras spelare ramlade på isen. Och när 7000 brunstiga dalmasar skriker då låter det till Thailand. Det påverkade domarparet i afton.
Å andra sidan tycker jag att spelarna skall ha så mycket självbevarelsedrift att såna här situationer ska hanteras bättre än det vi lyckades med. Laget lyfter fokus från det man bestämt innan match till att bli frustrerad över 'billiga' utvisningar.

Idag tycker jag att vi vinner turligt. Från att ha kontrollerat matchen totalt första perioden och en bit in i andra till att tappa exakt allt och lite till i tredje. Nu har vi tappat två pinnar på de två inledande matcherna, poäng vi inte borde tappa. Däremot trodde jag att vi inte skulle få med oss några poäng ö h t ikväll så det är positivt. Leksand var inte alls så bra som jag trodde.

Olle:

Han kommer inte ihåg att det finns time out i dagens hockey ;). Ja, nu bör Nubben kliva ut och stå upp för  föreningen. Man kan inte bara vara stolta och svälja allt skit man får

Olle: Precis....för att hämta andan, men då ska den komma tidigt och inte precis i slutet så de andra får en chans ytterligare att prata ihop sig, svår avvägning, men visst ska man ta time out om det ser för jävligt ut, såg som sagt inte machen eller lyssnat om man borde gjort det, de kvitterade ju trots allt i mitten på perioden snabbt, så då borde de ju gjort det.

ÖstrandsNisse:

Men om nu Leksand ska vara så otroligt bra så varför vann man inte AS då för??

Ah, här kommer man tillbaka efter att ha gjort en terapipromenad för att behandla förlusten preventivt, då jag insåg efter 2-2 målet att något mycket dyrt förmodligen skulle gått sönder om jag stannat kvar och tvingats sett Leksand göra 3-2 live.

Men vad i glödheta helvete. Vi vann. Eller nästan i alla fall. Jag ska nog fan se till att alltid vara ute på promenad under matcherna istället för att sitta här och häcka. Var det Jockes förtjänst att vi överhuvudtaget tog oss till sudden?

Så, vilken segerwhisky dricker ni ikväll?

MB: Ja men nu tog man ju ingen timeout öht. Det fanns 10-15 chanser i matchen då man borde gjort det men man gör det inte.

Det hände något med mig när Timrå avgjorde och vann igen. Jag söp till som ett jävla as faktiskt. Av ren glädje. Vad har hänt här på forumet sedan dess? Ja jävlar vad satans glad jag blev... Fyra poäng efter två matcher = godkänt ändå alltså. Eller!?

Raggaren Putte: Hahaha...jag tog min ångestpromenad, till kyrkogården btw, när Leksand gjorde 1-2. Möttes av en jublande grabb vid återkomsten...:-)

Sluta skylla på domarna!! Hatar offermenalitet!

Att vi inte vinner beror ju på att vi börjar backa hem och spela på resultatet. Timrå bjuder på så sätt in Leksand i matchen. Och vi har INTE grundtryggheten att spela på en skör ledning...

Taurus: De har haft en turbulent säsong och inte fått ihop grejerna förrän nu på slutet? Så upplever jag det i alla fall. Rögle har ju 'play-offat' sig till kvalserien och leder den efter två omgångar. Luleå vann elitserien i år men ligger under med 1-3 i matcher mot AIK...

Allt är inte så jävla logiskt alla gånger.

DJ Hemp: Jag är ganska övertygad om att Leksand oc Rögle är de lag som kommer att innebära problem för elitserielagen när tabellen summeras. Att sno två poäng borta mot Leksand var ett utmärkt resultat för Timrå och mycket viktigare än poängtappet mot Bofors. 

Blir ändå så less, nu har vi missat två poäng på två matcher. Lär väl sluta med en hedersvärd förlust av kvalserien med en poäng, sen en oändlig vandring i den allsvenska öknen. Rögle lär vi väl enligt tradition kamma noll emot, även om lagen och förutsättningarna inte är detsamma nu.

Rögle BTW, snacka om att ha momentum efter förkvalet, vem fan var det som skrev att de skulle gå på knäna nu i kvalet? De har ju grymmast självförtroendet nu, som hårdaste jävla kukar. Äckelskåne!

Laken: jag ser f.ö inte vart vi blir SÅ missbedömda?

ÖstrandsNisse: Hockey påminner ganska mycket om sten-sax-påse. Spel som funkar under vissa förhållanden fungerar inte alls under andra och tvärtom. Örebro känns som en påse i en serie full av saxar.

Wayne Gresky:

Jag tror att du har en poäng där faktiskt. Känner mig någorlunda nöjd med dessa fyra poäng trots tappen i slutet av matcherna. Dessvärre är detta något som har blivit Timrås signum nu igen. Fan liksom. Attans vad denna kvalserie blir spännande för alla och envar. Svårt att känna sig missnöjd när ens lag avgör i sudden för andra gången i rad men vad fan kanske att vi borde haft sex poäng egentligen... Glad men småsur.

Anonymous: Rögle har ångan uppe och går på rus. Det hårda matchandet lär dock visa sig snart. Blir mäkta förvånad om dom ligger kvar i täten när serien vänder.

Bragd-Birger:

Rögle är därmed klara för Elitserien 2012. På grund av dig. Din jävel. Varför skulle du skriva det där för? ; )

Bragd-Birger: Rögle är ju ett lag Timrå hade väldigt svårt för då de lirade i ES sist, det gör att jag är mäkta skraj vad gäller det mötet.

MAStermind2: Talljävlar är OK, örnjävlar är inte OK!

orion: Precis talljävlar pissar alla på, helst hundar (inte honhundar kanske de pissar väl sittande). Örnar däremot de pissar på alla andra.

Bragd-Birger: RBK har överraskat många gånger förut.

Anonymous: Sen är jag full av ickerespekt för dom muppar som inte ens vågar skriva "hästballe" utan att ta bort nån vokal...

orion:

Hästballe. Hästkuk. Allt det där. Vi vann igen. Fyra poäng får ta mig fan duga. Hästpoäng. Häst. Vad är problemet? Tillbaka till elitserien med en hästväg eller?

Treklövern1912:

Jag håller lite grann på Malmö. Dricker chocklad ur en Redhawksmugg varenda lunch. Den är inte min men jag har en viss respekt. Än mer håller jag på mitt hjärtas lag = Timrå IK. Är ansedd som skitjävel på denna sajt då jag öppnade för Sundsvall i höstas. Det gick så där. Skiter jag i. DJ Hemp kommer alltid att hålla på Timrå IK. Mitt lag närmast ett hjärta. Mitt hjärta.

DJ Hemp: Ogillar fegisar som inte vågar prata svenska.

Svenskan innehåller ord som fan, jävlar, kuk och fitta, knulla, bajskorv, Leksand...

Har just ikväll varit på sjuttiotalskväll i Härnta och lyssnat på din musik..?

Nu lyssnar jag på "the End" med the Doors.

Wayne Gresky:
"ÖstrandsNisse: Hockey påminner ganska mycket om sten-sax-påse. Spel som funkar under vissa förhållanden fungerar inte alls under andra och tvärtom. Örebro känns som en påse i en serie full av saxar." 

Plösligt står det helt klart varför Örebros logotype är itu-klippt till två duellerande mumintroll, med ryggarna mot varandra.

orion:

Nu vet jag inte riktigt vad du menar. De ord du nämner har jag egentligen inga problem med. Leksand och bajs är väl typ samma jävla skit. Bort med fanskapet känner jag liksom...

I somras uppskattade jag Broöppning i Härnösans något djävulskt : )

The End med The Doors har jag faktiskt hemmavid på en grammofonskiva. Mycket bra faktiskt. Fin musik som jag uppskattar. Blir lite inspirerad och kan tänka mig att slänga på vinylen på stört ju... Varför klaga?

Fin låt. Fin grupp. Fin musik. Och jag... En dumjävel eller?

Redigerad kommentar

DJ Hemp:

Herregud vilken nagelbitare det kommer bli i KS, än jämnare än på många år troligtvis. Ni har inte förlorat än, glöm inte det! Ni tar poäng när ni spelar dåligt, och har domaren i mot er? :) Det ser rätt okej ut tycker jag som neutral i det hela.

« · 1479459 · »