1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581246 inlägg · 6216 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03

« · 2302971 · » Till forumet


Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Jag är helt jäkla uppgiven! Gång på gång så förlorar vi när vi har chans vid vinst att flyttas upp säker mark. Nu vann Malmö dessutom vilket gör det ännu svårare framöver.

Det jag nu har konstaterat, är att vi gör för dåliga byten. Då vi har lägen att gå till anfall så är 3e eller 4e kedjan ute på isen. Dom är ju till för att checka pucken?? Inte att finlira och göra mål. Eller är jag fel ute? I 2 perioder har väl alla spelare lika mycket istid och det förns i 3e när vi trycker på för att vinna matchen som vi toppar kedjorna. Matchen mot Malmö var det tvärtom. 1a och 2a kedjan spelade vid anfall och 3e och 4e checkade och försvarade. Är ante så jävla viktig för oss? Rent generellt är vi lika bra som mot Malmö. Men tajmingen i byten och tillfällen blev helt fel!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Töm å glöm!
Dä ä freda å ja miss matchen igår!!
Ny da å nya möjligheter å bolage öppna kl 10!!
Stå upp för vårat lag rabbuslingar!!!
Ända in i kaklet!!
Vi fixa dä hä tillsammans!!
Rött å vitt!!
Vi ä Timrå IK å vi ger fan ALDRIG UPP!!
Låt dä rinna lätt ikväll!!
🎉🎉🎉🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
snushane: Ja Alvarez är årets Svedberg. Det som skiljer, tack och lov, är att han "bara" är utespelare och inte alls har samma avgörande nyckelroll som Svedberg hade. I övrigt tycker jag inte gårdagens match är värd så mycket mer analyserande och ältande. Det var en pissig match mellan två bottenlag i SHL. Vi var inte särskilt mycket pissigare än LHC men de drog längsta strået den här gången. Som jag skrev i går, utan vår horribla säsongsinledning hade vi antagligen haft bättre råd med en sån match. För den faller inom ramen för matcher alla lag gör då och då. Jag är inte mer orolig annat än att alla tappade poäng i vår sits är blytunga
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
tjobba: Det jag stör mig på är att Alvarez fortfarande får istid?? Han gör mer skada än nytta så bänka den människan. Visst han lägger nån macka då och då. Men nää. Slöare jävel på plan har jag aldrig sett. Hur kan Freddan och Ante låta han spela 🤔 Hjärndött🤯
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Puckat: Jag har tre synpunkter på Freddans coachning i kväll.
- Han har själv erkänt att han måste bli bättre på att ta timeout tidigare. Jag väntade vid ett par tillfällen både i första och andra perioden. Varför kom den aldrig?
- I slutet av matchen ställer han Paigin som skytt till vänster och Zajac till höger. Var helt stängt på vänsterkanten och medspelarna sökte Paigin hela tiden men från den sidan kunde han ju aldrig få nåt läge. Varför hade han inte Zajacs plats till höger? Zajac stod ren för skott flera gånger. Där ska naturligtvis Paigin stå.
- PP-chanserna lyste med sin frånvaro. När den väl kom fick inte Paigin inleda utan kom in med typ 55 sekunder kvar. Varför? Får man i princip bara ett läge på en hel match och det kommer i tredje perioden i underläge ska han in. Punkt slut. Om det nu var för att han nyss varit inne på isen så tar man en taktisk vilo-timeout eftersom den chansen fanns.
Jag kommenterar aldrig tränarna men de här 3 punkterna störde jag mig på i kväll.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Lundin med 8% i tekningscirkeln och ändå var det han som fick ta sista teken med 1 minut kvar i anfallszon. Känns inte som att tränarteamet jobbar så mycket med statistik i pauserna och mellan spelavbrotten..
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
tjobba: Mycket bra jobbat tjobba! Gillar sånt där ärligt arbete från ett riktigt fan!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Puckat: Ja, nu sluter vi upp! Ser ut att gå mot nära på fullsatt mot Brynäs, inte alls samma tendens än mot DIF. Kom igen nu, boka biljetter och ge allt i de här matcherna. Sjung med, applådera, stampa med fötterna i golven som mot Karlskrona, vi SKA ha MINST 5000 pers på båda helgens matcher!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Puckat: fel. Vi har inte allt i egna händer. Med en match mindre än Malmö och 4 poäng, så kan vi teoretiskt sett sluta 1 poäng bakom Malmö efter 52 omgångar. Om dom går rent resten av säsongen så kommer vi inte före dom.
Det lär ju såklart inte hända, men min point i detta var att allt är inte i egna händer iom dessa 4 poängs skillnad. Innan dagens match, då hade vi allt i egna händer.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Sputnik: Sen får jag pudla, givetvis hade jag fel och helt rörde ihop när jag i ren frustration talade ut att Ungern inte fördömt invasionen av Ukraina. De står både bakom sanktioner och fördömande. Rätt skall vara rätt.

Åter till Hockeyn, segt att man fick för sig att spontanåka till just denna match. Nåja man fick se laget i sitt hjärta, det duger gott en kväll som denna. Många poäng kvar att spela om. 😊👍
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Woody: Undrar hur tyngd han var av stunden Paigin, klart det kan ta när LHC skanderar och buar av den enda anledning att han råkar vara född i Ryssland. Han är inte mer än människa, vem vet om han kanske rent av har släktingar i Ukraina eller dylikt. Så lätt att döma många ggr.
Det är inte ett krig mot Ryssar, det är ett krig mot Plutten och de som helhjärtat stödjer hans ideologi.

Läste häromdan att Ryska spelares familjer i NHL hade blivit hotade till och med, även om de öppet var helt emot Putin. Jag gillar inte att anvönda detta ord så ofta, men skulle kunna hårdra det som smått rasistiskt till och med. Hat föder hat och är man någorlunda funtad och följer situationen även för Ryssar som står upp för demokratin men blir straffade av Plutten, ja då kanske man kan lägga ihop 1+1 och att allt inte är så svart och vitt alltid.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Puckat: Det där behövde jag höra, optimism och tro. Det är ju det vi alla kan bidra med, gå på matcherna och skrika oss hesa och heja på vårt kära Timrå. Hoppas grabbarna är taggade till tänderna i helgen, det hade jag varit iallafall!

Ingenting är omöjligt - Gunde
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
jeppe_TIK: faktum är att jag ska expandera på mina tankar. Jag orkar inte leta fram statistik mot alla motståndare men låt oss titta på hur det ser ut mot just LHC och Malmö, två lag i botten som i matcher mot oss varit det sämre laget oftare än dom varit bättre än oss.
Hur många utvisningar tar dom mot Timrå?

LHC
Match 1 = 1x2 min
Match 2 = 2x2 min (räknar ej abuse på slutsignal)
Match 3 = 3x2 min
Match 4 = 1x2 min (kvittning på dive Paigin)

Malmö
Match 1 = 1x2 min
Match 2 = 3x2 min
Match 3 = 2x2 min
Match 4 = 1x2 min.

Dessa lag har varit rena änglar mot oss! LHC snittar 1,75 utvisningar per match mot oss och deras total snitt är alltså 5 tvåor per match. Malmö snittar också 1,7 tvåor och deras totala snitt är 4,5 tvåor per match. Som sagt, det kan vara tillfälligheter men det är synd att dom har varit så snälla mot oss.

Och ja jag vet att dom sannolikt kommer ha ett lägre snitt mot sämre motståndare (som vi) men jag tycker ändå inte att dom dominerat någon match mot oss.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
mikenomad: haha nä, där snackar vi kontraproduktivt
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Håkkybåkky: Annars kanske vi skulle bojkotta? Sända en signal till grabbarna, DET skulle jävlar i min låda bita lite. Ett tomt NHC där bara bortasupportrarna hörs

Ja satan, så har man tänkt i affekt. Inte det vassaste skiftlaget bland hjärncellerna som stämplat in de gångerna...
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Olle: Jo, det är klart att det blir spridda skurar. Vi hänger ju inte supermycket i anfallszonen där där man oftast får med sig utvisningarna. Att malmö ligger där dom ligger är ju en gåta, må ju vara sjukt ineffektiva. Det är bara att hitta farten man hade mot Skellefteå nu tills helgen så blir det två Viktoria :)
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
mikenomad: Man får väl försöka finna tröst i att vi trots allt har 7 hemmamatcher kvar samt en hängmatch. Förvisso är vi 4 pinnar bakom MIF igen, och 9 bakom LHC och BIF. Men tro fan att de också kommer tappa poäng framåt.

Gör vi vårt så har vi alla chanser i världen att klara oss undan kvalspel. Men det kräver ett jävla mindset, offervilja deluxe, kyla och bra stöd från publiken!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
eliassjo : Mycket sugit ikväll. Men att det skulle komma en plattmatch kändes väntat ändå. Vi får hoppas på en stark avslutning och att Malmö bara hade en bra dag på jobbet denna omgång.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
3/6 poäng på den här bortaturnén får ändå anses vara OK. 4 poäng upp till säker mark med 1 match mindre spelad. 7/9 matcher kvar är på hemmaplan, vi har fortsatt allt i egna händer, det mesta talar för oss! Nu sluter vi upp!!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Olyckan: jag tror faktiskt inte att ett avklarat boxplay ger ett nettoplus, energimässigt. Jag tror att det mest ger mjölksyra.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
jeppe_TIK: Hur många pp man fått är ju inte samma sak som hur många pp man borde fått? LHC tar i snitt 5 st tvåminutersutvisningar per match, idag får dom 1.

Malmö tar i snitt 4,5 tvåor per match, mot oss åker dom på 1. Jag säger inte att det nödvändigtvis är fel, det kan vara så att bottenlagen inte spelar tillräckligt bra för att förtjäna fler utvisningsminuter mot LHC och Malmö. Däremot är det intressant.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Olle: när Timrå gör 2-1 så är LHC darriga med sopiga passningar och nervös passivitet i ett byte sedan trampar dom på och sätter lite tacklingar i offensiv zon mot Timrås backar…

Vips så skänker Timrå tillbaka taktpinnen till cluben…

Visst tar domarn dåliga utvisningar men dom man dödar bör ge medvind…

Det gjorde dom inte.

Freddan är slut. Han duger inte till uppdraget.

Han funkar när någon tar den rollen som ledare…

När Dahlén fanns i truppen och krävde tilltro och desperat kamp…

Nu blir det mest snack va.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Jag orkar inte gnälla eller domedagspredika ikväll utan konstaterar att en förlust ikväll ändå kändes rätt logiskt. Man såg den komma s a s. Det är vad det är, vi torskar borta mot LHC. Inget uppseendeväckande. Det är inte vår placering heller och nu har vi 9 matcher på oss att komma på rätt sida strecket. Kommer bli svintufft och så här kostsam blev alltså vår fullständigt katastrofala start på säsongen. Vi rycker upp oss, gnetar på och ser riktigt bra ut. Plockar poäng och flåsar lagen framför i nacken. Några bra matcher och vi är nästan, nästan där. Men poff! så kommer en liten minisvacka och vips så har det runnit iväg en 5-7 poäng igen.....
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Kan inte riktigt släppa första målet vi får emot oss. Alvarez har alltså ryggen helt fri och öppet avancemang till mittzon men väljer istället att försöka "leka smart" i egen zon som om LHC-spelaren var en liten hund man skojar bort med lite fräcka kortpassningar. Jävla pucko!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Matsg: Jo, han stog pall på alla chanser som utespelarna bjöd på. Synd att sidledsförflyttningen på första var lite halvdan. Passningsspelet var ju inte kalasbra idag heller, kändes som var fjärde pass hittade tejpen.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Dubbeld: Släpper man in 2 mål på bortaplan i SHL då ska man vinna. Tycker JJ var vår bäste spelare ikväll och det känns bra att han verkar vara i form.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Olle: Det kan jag absolut hålla med om att det kompenseras genom att släppa istället för att ta varje utvisning som ska vara utvisning. Men det är som det är, som jag skrev tidigare. Det enda lag som sticker ut med många PP 141st och med minst antal BP 99st är Frölunda, i övrigt så är det väldigt jämn fördelning av PP och BP.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
jå1: Haha, nä man är väl bara blåögd ;)
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
jhnd91: i alvarez har nubben tyvärr köpt en lam häst. Han är slut. Han har ingen tajming, han har ingen ork, han har usel klubbhantering. Om han ska sitta ombytt ska han på sin höjd stå framför kassen i pp för i spel 5-5 sinkar han sina kedjekamrater. Detta är inte alvarez fel, i min mening så använder man honom på fel sätt.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
En osedvanligt pissig afton där alla resultat grinar emot oss.
Vi faller på eget grepp denna afton, inte på domarens. Men, om vi vill ha fler PPn då får vi fan sätta fart på grejerna så att Brynäsbackarna har svårt att hänga med. Komplettera detta med ett jäkla liv på läktaren så gör vi det svårt för domarna att inte göra annat än att ta en visning.

Förväntar mig en jävla revanschlusta i övermorgon!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Rallarn: Riktigt trist kväll.
Vi hade chansen att haka på flera lag uppåt i tabellen.
Istället går allt emot oss och vi tappar två till livlinor(BIF, LHC) och tappar återigen mark på Malmö som återigen blir vår enda livlina
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
H*vete! Sista vi behövde nu inför helgen. Otroligt slarvigt av Timrå, hela matchen, var det någon som ville vinna?
Är rädd att vi möter ett brynäs på lördag med nytt och förbättrat självförtroende och ett dif som spelar ganska bra just nu.

för mig ser det mörkt ut men på något sett försöker man hitta hopp, väldigt svårt för mig dock.
Denna match var väldigt viktig, vi sumpar den.

nae, blir väll att åka å titta på matchen på lörda, ber till gud att vi får med oss poäng
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Rallarn: Denna säsong har det inte varit läge att slänga nån sobril dock 😂 Vi får hoppas att grabbarna återfår energin tills på lör.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Tydligt att de saknades ledarskap ikväll. Defensiven hamnade aldrig på rätt plats, slarv och returer som inte satt rätt.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Olle: Ena dagen kastar man sobrilen en gång för alla, nästa dag står man i soprummet och gräver för kung och fosterland. Livet som Timråit, hockeyfest på Lördag, ses där.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
jeppe_TIK: det är så klart inte domarens fel att vi förlorar matchen men mönstret känns igen. Vi åker på en rad tvåminutare, motståndarna får mala ner oss och behålla momentum. I slutet av matcherna när vi jagar så släpper domarna några utvisningar på oss eller rent av ger oss nåt pp och sen vänder man blad. Som att det skulle vara rättvist på något sätt. Problemet när domarna inte är konsekvent genom hela matchen är ju att det är sämre att bli kompenserad i slutet av matchen när man fått slita dubbelt i en massa boxplay istället för att bli kompenserad direkt, då man har chans att vända matchbilden och ta över spelet. Det retar mig att ett Powerplay ska kompenseras med ett uteblivet boxplay. Det är inte samma sak. Ett pp ska kompenseras med ett pp, inte med ett uteblivet bp.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Andersson: Tycker dock det är tydligast med just Rattie. Men sen måste vi verkligen hitta rätt i kedjorna. Det kastas om nästan varje match.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Helgens eldprov🔥
2 matcher
2 vinster
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Domarna är inget vidare men jag håller med om att det är inte deras fel att det blir torsk.

En tight match har man inte råd att möta som småpojkar.

Dom behöver ta stryk och ge stryk men ikväll var det mest offerkoftor i vitt…

Inte ens Svensson tacklas längre..

Brockets mål i pp: Svensson visar vad alvarez lärt honom…

Vevar och viftar med klubban för att rädda allt.

Naivt…

Det är kroppen som är de flesta spelare största defensiva tillgång men det glöms bort rätt ofta i dessa dippmatcher från Timrå…
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Ante borta
Freddan ensam coach
Totalt håglöst på isen
Frågor på det???
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
kattan: är det konstigt att det saknas kemi då kedjorna byts varje match ?
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Jag som många andra har väldigt svårt att se vad Alvarez tillför. Vi kan inte ha en spelare som vägrar ta jobbet match efter match, han är ju en direkt fara när han är på isen. Vi har killar som kanske inte har samma statistik i bagaget, men som har hjärta, vilja och ork till att inte vara ansvarig till ett baklänges mål var och varannan match… Uddamålsförlust mot LHC i det här läget är ju otroligt tungt.

Jag vet inte. Luften gick ur mig lite, det som är positivt är ju att vi verkar ha en målvakt i form, peppar peppar…
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Brodda13: Är det bara jag eller försvinner Rattie alldeles för mycket i 5 mot 5 ? Har ingen kemi alls med sina kedjekamrater. Känns inte som en spelare som växer när matcherna bli fysiska och tighta. I PP vet vi ju alla vad han går för, men har vi toppspelare som kommer kunna gå i bräschen och leverera nu på slutet och i ett eventuellt kval? Åberg? Hanzl? Rattie? Nja jag vet inte jag.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
jeppe_TIK: Vi förlora inte för domaren idag. Vi förlora för vi var slarviga så in i helvete och trodde det bara var att ställa ut skridskorna. Aja smält det här också kör vi på lördag i ett kokande NHC igen. Bättre stämning än det biblioteket man fick lyssna på idag
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
roger_sundsvall: Ja, spelar vi så här dåligt blir det stortorsk både mot BIF och DIF(x2). Hoppas verkligen att ingen smitta går i laget. Bara att bita ihop och komma igen.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Olle: jag säger bara vad statistiken säger för många i det här forumet skyller på domaren match ut och match in när statistiken av verkligheten är annorlunda. Vi är laget som har femte mest chanser i PP i hela serien vilket inte direkt speglar vad personer här uppfattar det som. Insatswn från Timrå var bedrövlig idag vilket borde svida mer i ögonen än ett gäng domartabbar som var lika många åt båda håll. Kändes som att hela laget var förkylda, vi var inte med på isen idag.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Andersson: hell week och hell week, den började väl mot Malmö och där tog vi ändå alla 3 poäng?
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
jeppe_TIK: du kan lämna domarsnacket. Vilken lallare som helst ser att dom sätter sig i knipa match efter match genom att först ta svaga utvisningar och sedan kompensera för dom. Manår inte konsekvent i sin bedömning, man är reaktiv på det sättet att man försöker dela ut nån slags retroaktiv rättvisa.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
She: Varför spelar vi honom match ut match in. HAN tankar så jävla mycket istid och han åstadkommer absolut NADA. Inte ett piss.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
domar nivån...njaa...
vi är för dåliga idag
Låst ämne

« · 2302971 · »